GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Slovenya, Macaristan ve Çekya Transit Geçiş Belgelerinde Son Durum
Slovenya, Macaristan ve Çekya Transit Geçiş Belgelerinde Son Durum
Yetkilendirilmiş Yükümlü Başvurularında Süreler 30 Haziran Tarihinde Başlayacak
Yetkilendirilmiş Yükümlü Başvurularında Süreler 30 Haziran Tarihinde Başlayacak
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
28 Ocak 2020 Salı - 11:27

Avrupa'daki Dizel Yasakları Türkiye'ye Zorunlu Emisyon Testini Getirdi

Almanya’da başlayıp, İtalya ve İspanya’ya yayılan dizel yasakları Türkiye’yi de etkiledi. Geçtiğimiz yıl gündeme gelen zorunlu emisyon testi Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın yeni yılın ilk günlerinde yayınladığı kararname ile kesinleşti. Yeni Çevre Kanunu ile zorunlu egzoz emisyon ölçümü yaptırmayan araç sahiplerine bin 895 lira ceza kesilecek. Ankara’da başlatılan uygulamanın 6 ay içerisinde Türkiye genelinde hayata geçirilmesi bekleniyor.

Avrupa daki Dizel Yasakları Türkiye ye Zorunlu Emisyon Testini Getirdi

Dünyanın en büyük alternatif yakıt sistemleri üreticisi BRC’nin Türkiye CEO’su Kadir Örücü, “Diğer fosil yakıtlara göre çevreyi 10 kat daha fazla kirlettiği kanıtlanan dizel yakıtı, yanarken ortaya çıkardığı katı parçacıklar nedeniyle yalnızca insan sağlığını tehdit etmekle kalmıyor, tarihi yapılara da zarar veriyor. LPG’nin ürettiği katı parçacık miktarı dizelden 10 kat, benzinden yüzde 30 daha azdır. BM verilerine göre sera gazı etkisi 0 olarak ölçülüyor” ifadelerini kullandı.

Çevreye ve insan sağlığına zarar veren dizel yakıt, 2018 yılında Almanya’nın Köln kentinde yasaklandı. ‘Yeşil Bölge’ adı verilen bölgelere dizel yakıt kullanan araçların girişini yasaklayan ‘dizel yasakları’ Köln şehrinin ardından Hamburg, Stuttgart, Bonn ve Essen de devreye girdi. Dizel yakıtın yanarken ürettiği katı parçacıklar (PM) ve azot oksit gazları (NOx) şehirlerde oluşan hava kirliliğinin en büyük etkenlerinden olarak gösteriliyor. Avrupa Birliği (AB) verilerine göre büyük şehirlerin havasında yer alan yüksek PM oranları nedeniyle insanların ömrü 6 ila 8 ay kısalıyor. Yüksek PM değerlerinin yarattığı sağlık sorunlarına harcanan para ise ton başına 75 bin Euro olarak hesaplanıyor. LPG’nin fosil yakıtlar içerisinde en temiz seçenek olduğunu savunan BRC Türkiye CEO’su Kadir Örücü, “LPG’nin katı parçacıklar (PM) salınımı odun ve kömürden 25-35 defa, dizelden 10 defa, benzinden yüzde 30 daha azdır” ifadelerini kullandı.

Dizel yasakları giderek yaygınlaşıyor

Almanya’nın ardından geçtiğimiz yıl İtalya’nın tarihi kenti Milano’da başlayan dizel yasakları yeni yılın ilk günlerinde İspanya’nın Madrid ve Barselona kentlerine taşındı. İspanya’yı, Fransa, Hollanda ve Norveç’in takip etmesi beklenirken, dev ekonomik güce sahip Çin, Almanya, İngiltere, Fransa, Hindistan, Norveç, Avustralya, Japonya gibi ülkelerde ise dizel araçların kademeli olarak yasaklanacağı belirtiliyor.

Zorunlu emisyon testi Türkiye’de uygulamaya konuldu

Avrupa’daki dizel yasaklarının Türkiye’de yansıyacağını belirten BRC Türkiye CEO’su Kadir Örücü, “Dizel yakıtın insan sağlığı ve çevreye olan zararı devletlerin yadsıyamayacağı verilerle kanıtlandı. AB ülkelerinde başlayan ‘yeşil bölge’ uygulamalarının büyük şehirlerimizde uygulamaya geçirileceğini öngörüyorduk. Yeni Çevre Kanunu ile getirilen zorunlu emisyon testi olası dizel yasağının ilk adımı olarak yorumlanabilir” şeklinde konuştu.  Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın 2019 yılından beri gündeminde bulunan zorunlu emisyon ölçümü 2020 yılının ilk günlerinde yasalaştı. Trafikte bulunan 500 binin üzerindeki aracın zorunlu emisyon testini geçemeyeceği tahmin ediliyor. Yeni Çevre Kanunu ile zorunlu egzoz emisyon ölçümü yaptırmayan araç sahiplerine yeni yıl itibariyle bin 895 lira, standartların dışındaki emisyona sahip araç sahiplerineyse 3 bin 790 lira idari para cezası uygulanacak.

Bakanlık, 1 Ocak 2020 tarihi itibariyle otomatik plaka tanıma sistemi (EGEDES) aracılığıyla, egzoz ölçümü yaptırmayan araçları tespit edecek. Pilot bölge olarak ilk kez Ankara’da uygulamaya konan sistemin 6 ay içerisinde Türkiye genelinde hayata geçmesi bekleniyor.

LPG GERÇEKLERİ:

• Çoğu hidrokarbon yakıtlara göre LPG’nin karbon-hidrojen oranı düşüktür. Dolayısıyla ürettiği birim enerji başına çok daha az karbondioksit (CO2) açığa çıkar.

• LPG değişik oranlarda bütan ve propan gazlarının karışımıdır. Karışım oranına göre farklılık gösterse de tüm diğer hidrokarbon yakıtlara (doğal gaz, benzin, dizel vs.) göre kilogram başına daha fazla enerji üretir. Kalorifik değeri yüksektir.

• Birleşmiş Milletler Uluslararası İklim Değişikliği Paneli’ne (IPCC) göre, karbondioksitin (CO2) küresel ısınma potansiyeli (GWP) faktörü, yani sera gazı etkisi 1 iken, doğalgazın ki (metan) 25, LPG’ninki 0’dır.

• Hava kirliliği ve insan sağlığı açısından en önemli kirleticiler katı parçacıklar (PM) ve azot oksitlerdir (NOx). Avrupa Birliği ülkelerinde PM’den kaynaklanan sağlık harcamalarının ton başına 75.000 Euro, NOx’den kaynaklananın ise 12.000 Euro olduğu hesaplanmaktadır.

• Katı parçacıklar, oluşan hava kirliliğinin Avrupa Birliği ülkelerinde her insanın hayatını ortalama 8 ila 6 ay azalttığı tahmin edilmektedir. Ayrıca açık ateşlerin neden olduğu solunum yolları sorunlarının dünyada yılda 1,5 milyon insanın hayatına mâl olduğu tespit edilmektedir.

• LPG’nin katı parçacıklar (PM) salınımı odun ve kömürden 25-35 defa, dizelden 10 defa, benzinden yüzde 30 daha azdır.

• Otomotiv yakıtları arasında azot oksitler (NOx) salınımı en düşük yakıt LPG otogazdır. LPG’li bir araç kilometre başına doğal gazlı bir araca göre yüzde 50, benzinli bir araca göre yüzde 75, dizel araca göre yüzde 200 daha az NOx üretmektedir.

• Avrupa Birliği’nde 1000 kilometre başına salınan zararlı maddelerden kaynaklanan sağlık harcamaları dikkate alındığında LPG otogaz, benzinden yüzde 70, dizelden yüzde 700 daha az sağlık harcaması sağlar.

• Avrupa Birliği ülkelerinde 2020 yılı için konulmuş hedefe göre, otomotiv yakıtları içinde LPG otogazın günümüzde yüzde 2 olan payının yüzde 10’a çıkarılması öngörülmektedir. Günümüzde ülkemizde LPG otogaz otomotiv yakıtları arasında %12’lik bir paya erişmiştir. Bu açıdan Türkiye, Avrupa Birliği’nin 2020 hedefini şimdiden yakalamış ve geçmiştir.

• Ülkemizde yaklaşık 5 milyon araç LPG otogaz kullanmaktadır. Bu suretle her yıl yaklaşık 2 milyon ton daha az CO2 salınımı gerçekleşmektedir.

 
Dijital Takografı Bulunmayan Araçlara Kesilen Cezalar İptal Ediliyor!
 
Birollar Otomotiv 2020'ye Yeni Projeler ile Hazırlanıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Petrol Ofisi, Eğitimlerle de ‘Müşteri Memnuniyeti’ne Odaklandı
Petrol Ofisi, sunduğu ürün ve hizmetlerde yaptığı gelişmelerle birlikte, ...
Kulüpler Birliği ve Petrol Ofisi’nden Önemli İş Birliği
Türkiye Kulüpler Birliği Vakfı Başkanı Mehmet Sepil ile Petrol Ofisi CEO’su ...
Shell & Turcas, Türkiye’nin ilk LNG İstasyonunu Açtı
Shell & Turcas, karayolu taşımacılığında yine bir ilke imza atarak Türkiye’nin ...
 
TOTAL’e Yılın En İyi Sosyal Sorumluluk Projesi Ödülü
Türkiye’nin lider akaryakıt şirketlerinden Total İstasyonları, İstanbul ...
Petrol Ofisi, Ağır Vasıta Şoförlerinin Kabinlerini Yeniden Tasarlıyor
Ekranların sevilen mimarı Selim Yuhay, evlerden sonra bu sefer de yolların ...
Şirketler, Araçlarının Yağ Durumunu Bulut Üzerinden Takip Edebilecek
SHELL, şirketlerin sahip oldukları makine parkının performansının daha ...
 
BP’den Gençlere Mesaj: Gelişim, Seninle
BP, paneller, eğitimler ve workshoplarla 2 yılda 100 bin gence ulaşıp, ...
Petrol Ofisi, ‘Perakendenin Hızlıları Ödülü’ne Layık Görüldü
Perakende dünyasının önde gelen isimlerini buluşturan ‘Perakendede İnovasyon ...
LPG’nin Geleceği Var
Amerikan Enerji Enformasyon Ajansı’nın yayınlandığı raporda dünyada ilk ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
kamyoncu
lkw
sondakika
treyler
Kamyon
kamyonum
dikkat
şoför
src