Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum, iveco, özgözde, daily, s-way
man, kamyonumdergisi, mantrucks, mankamyon, mankampanya
ford, kamyon, trucks, başer, fordbaşer, fordkamyon, kamyoncu,
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,YALÇIN DORSE
Jaguar F-TYPE Yenilendi
Jaguar F-TYPE Yenilendi
Mercedes-Benz Türk, Hüner Grup’a 300 Adet Actros Teslim Etti
Mercedes-Benz Türk, Hüner Grup’a 300 Adet Actros Teslim Etti
English
Grandtur Tourism Expanded Its Fleet With 15 Mercedes-Benz Sprinters

Grandtur Tourism Expanded Its Fleet With 15 Mercedes-Benz Sprinters

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
   
  Nizamettin KARADAĞ nizamettinkaradag@hotmail.com  
Uluslararası Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
29 Mayıs 2020 Cuma

 

Bizler limanlardan ithalat, ihracat taşıması yapmaktayız. Ülkemizde üretim, ithalat ve ihracat ne kadar olumsuz etkilendiyse bizler de o ölçüde etkilendik. Yani işlerimiz daraldı. İhracat taşımalarımız yaklaşık yüzde 40 civarında azaldı. İthalatta da benzer oranlarda daralma yaşandı. Aylık sefer bazında yüzde 50 oranında bir daralma söz konusu.Ekonomik anlamda mümkün olduğu kadar bakım, onarım ve tadilat gibi işleri erteledik. Ülkemizde oluşturulan bilim kurulunun söylediklerini ve aldıkları kararları takip ettik. Uyulması bağlamında üyelerimiz bilgilendirildi. Bölgemizde ise Mart ayı içerisinde limanlarımıza gelen gemi personellerinin zaman zaman kontrolsüz dışarı çıktıklarına dair duyumlar aldık. Yetkililerle yapılan görüşmeler neticesinde limana yanaşan gemi personellerinin daha sıkı kontrolden geçirildiğini düşünüyoruz. Liman kenti olan Dilovası ilçemizde salgının Kocaeli’ye göre daha az durumda olması da kurallara uyulduğunun göstergesi.

Devletimizden bir yardım beklentimiz söz konusu değil; fakat zor durumda olan taşımacılık sektörünün bu iki aylık durgunluktan ve sonrasında muhtemelen durağan olacak ekonomik koşullardan olumsuz etkileneceği aşikardır. Sektörümüzün ayakta kalabilmesi için devletimizden öncelikle; sektörü olumsuz etkileyen karayolu HGS ve OGS geçiş sisteminin arızalarından dolayı anlatamadığımız ve ispatlayamadığımız milyarlarca liralık ceza ve gecikme faizinin bir sefere mahsus silinerek sadece anaparanın tahsil edilmesi, daha önceki dönemlerde uygulanan vergi barışı yasasına benzer yeniden vergi borçlarımızın en düşük banka faiz oranları üzerinden en az 36 ay vade ile yapılandırılması, sektörümüzü en çok zorlayan trafik para cezalarının da bir sefere mahsus gecikme faizinin silinerek 36 ay üzerinden en düşük banka faizi kullanılarak ödenmesi imkanının sağlanması konusunda destek bekliyoruz. Ayrıca sektörümüz finans kaynaklarına ulaşmakta oldukça zorlanmaktadır. 2011 yılından itibaren ülkemizde uygulanan Basel II bankacılık kriterleri KOBİ’lerin finans kaynaklarını adeta kesmektedir. Şu anda devletimizin sağladığı kredi olanakları bile kredi kartı gecikmesi, fatura gecikmesi ve hatta elektrik su gecikmesi gibi inanması zor olan nedenlerden dolayı verilmemektedir. Verenler de esnafı riskli grupta gördüğü için faiz oranlarını oldukça yüksek tutmaktadır. Beklentimiz, bir kartelleşme uygulaması olan BASEL II bankacılık kriterlerinin en azından devlet bankalarında uygulanmaması, icralık duruma düşmeyen, çeki/ senedi protesto edilmemiş esnafımıza kredi olanaklarının sağlanması. Basel II uygulamasından dolayı kredi notu zaten kötü olan esnafımızın bu salgın nedeniyle de ödemelerinin aksadığı aşikârdır. Taleplerimiz, esnafımızın finansal anlamda rahatlaması için kısa vadede bir sefere mahsus ivedilikle sicil affının çıkarılması, geçmişinin tamamen silinmesi ve bütün bankaların uyumunun sağlanması yönündedir.

Ülkemizin kıtalar arası stratejik bir noktada yer alması uluslararası taşımacılığın tüm modlarının ülkemiz üzerinden transit olarak sağlanıyor olması nedeniyle gelecekte ülkemizin uluslararası bir lojistik üs konumuna geleceği öngörülmektedir. Pandemi sonrası Dünya’da oluşacak yeni üretim ve tedarik zincirinin ülkemiz taşımacılığını olumlu etkileyeceğini düşünüyorum. Fakat karayolu taşımacılık filomuzun yanlış uygulamalardan dolayı oldukça yaşlandığı, yenilenemediği, haksız HGS, OGS geçişleri, trafik para cezaları ve benzer uygulamalarla mali yeterliliğinin nerdeyse yok olduğu ve mali yeterlilikle birlikte popülist uygulamalarla mesleki saygınlığının azaldığı aşikardır. Acil tedbirler alınmazsa sektörümüz maalesef pandemi sonrası oluşacak imkanlardan yeterince olumlu etkilenmeyecektir. Ancak sektörümüzün önemli bir kısmı bugün yabancılar tarafından işletilmektedir. Tedbir alınmazsa ülkemizin stratejik konuma sahip taşımacılığı daha fazla dayanamayarak yabancı kartellerin eline geçecektir.

Bu zor durumdan kurtulmak için ülke çapında esnafımızın çok iyi örgütlenmesi, gücünü birleştirilmesi şarttır. Bu bağlamda kooperatif, nakliyeci, bireysel kamyoncu ve lojistik şirketleri, dolayısıyla taşımacıların bütün unsurları ile bir araya gelerek ortak olan sorunlarımızın devletimiz nezdinde doğru anlatılması ve tedbir yollarının geliştirilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde parçalar halinde bir yere varamadığımızı daha önceki uygulamalarda da gördük. Her ne kadar federasyonlarımız, kooperatiflerimiz, bölge birliklerimiz, esnaf ve sanatkâr konfederasyonlarımız olmasına rağmen sektörümüz şu anda can çekişmektedir. Sonuç alınmayan deneyimlerin tekrarlanması zaman kaybından başka bir işe yaramaz. Bir an önce sektörel dinamiklerin bir araya gelerek sorunların çözüm yollarını bulmaları sektörümüzü rahatlatacaktır.

Bölgemizde rekabet kurallarının tamamı uygulanmaktadır. Dolayısıyla girdi maliyetlerinin düşmesiyle birlikte taşıma navlunları da bu oranda düşmektedir. Bu bağlamda mazottaki düşüş az da olsa kısa vadede bizleri olumlu etkilediyse de uzun vadede navlunların da orantısal düşmesinde dolayı bize bir fayda sağlayacağını düşünmüyoruz.


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
 HAREKET... TALEPLER... RİSKLER...
toyota, kamyonumdergisi, hafifticari, araziaracı,
  YAZARLAR
Emre ELDENER
Emre ELDENER
TÜM SEKTÖRLER GİBİ LOJİSTİK DE ETKİLENDİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
DEMİRYOLU İLE EŞYA TAŞIMACILIĞI
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
KAMYONCUNUN SAHİBİ VAR MI?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?
0
Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
şoför
türkiye
Kamyon
news
sondakika
haberler
kamyoncu
lkw
bus