Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
   
  Alpay Lök haber@kamyonum.com.tr  
Adana’daki Tarım İşçisi Taşıyan Minibüs Kazası
29 Nisan 2024 Pazartesi

“Yakıtları bitmiş, buradaki bir vatandaşımız yardımcı olmuş. Sürücü de minibüsün vitesi boştayken fren yaparak yavaşça inmek istemiş. Kaza bu şekilde olmuş. Jandarmaya da bu şekilde ifade vermiş.”       22.4.2024

 

Bu bilgi doğruysa aşağıdaki çıkarımları yapmak mümkün:

  1. Vakum destekli frene sahip araçlarda motor stop ettikten sonra frene 3 kat daha yüksek kuvvetle basmak gerekir ki, fren tutsun. Bunu bilmeyen şöför "aracın freni tutmuyor" sanıp panik yapar.
  2. Bu bilgiye ilave olarak aracın arkasında işçilerin bagajını ve eşyalarını taşıyan bir römork olduğunu öğrendik. Bu bilgi de doğruysa yaklaşık 4-5 tonluk bir katarın freninin, motor stop etmişken, vakum desteği olmaksızın sürücünün ayak kuvvetiyle durdurması mümkün değil.
  3. Römorkun ağırlığının 1.5-2 ton civarında olduğu (O2 sınıfına denk gelen bu römorkun mekanik atalet frenine ve müstakil plakaya sahip olmasi gerekir)

Tarım işçilerinin taşındığı bu günlerde minibüslerin aşırı yüklü olduğu ve plakasız römorkların kullanıldığı görülüyor.

Sorular:

1) Tarım işçilerini taşıyan minibüsün arkasındaki römorkun plakası var mı?

2) Minibüsün çeki kancası ruhsata işli mi?

Tahminime göre bu iki sorunun da cevabı HAYIR

Son yıllarda midibüslerin arkasında yaygın olarak “şap makinası” adı altında 1.5 ton ağırlığında, aydınlatma sistemi olmayan, plakasız ve atalet freni (O2 sınıfı için zorunlu) olmayan römorkların kullanıldığını görüyoruz. Plakasız bu römorklar aynı zamanda ruhsatsız.

Asıl sorun "Navigasyon" değil “denetimsizlik”.


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şoförsondakika haberler fahrerKamyondikkattürkiyekamyonumnews