Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
9 Ekim 2025 Perşembe - 11:14

TREDER; Knorr-Bremse, Mobilite, LID İşbirliğiyle Adana’da Eğitim Verdi

Türk treyler sektörünün tek temsilcisi Treyler Sanayicileri Derneği ile Knorr-Bremse, Mobilite, LID Technologies işbirliğiyle 'Treylerde Yeni Sistemler ve Regülasyonlar Eğitimi' gerçekleştirildi. 2 Ekim 2025 tarihinde Anemon Grand Adana Otel’de düzenlenen eğitime TREDER Teknik Komite Başkanı Fuat Erdem, Başkan Yardımıcı Tanver Talas ve 100’ü aşkın treyler üreticisi ve servisi katıldı.

TREDER; Knorr-Bremse, Mobilite, LID İşbirliğiyle Adana’da Eğitim Verdi

TREDER Teknik Komite Başkan Yardımcısı ve Römork Alt Komite Başkanı Tanver Talas, Konya'da başlayan serinin ikinci etkinliğinde, sektörün teknolojik dönüşüme hazırlanması açısından eğitimin kritik öneme sahip olduğunu, bu tip eğitimlerin devam etmesini ve iş birliğinin sürdürülmesini temenni etti. Talas, yaptığı konuşmada şunları dile getirdi: " Gelecek bize neler getiriyor, o gün bunları konuşuyor olacağız. Bunlara ayak uydurmamız gerekecek. Nasıl ayak uyduracağız? Bugün bunları hep birlikte görmeyi umuyoruz." diyen Talas, eğitimin diğer bölgelerde devam edeceği bilgisini verdi.

Knorr-Bremse Treyler Ürünleri Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü Savaş Ada, markanın faaliyetleri hakkında bilgi verdi. Sektörün önünde önemli mega trendler olduğunu bunları da kentleşme, sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve mobilite olarak sıralayan Ada, konuşmasına şöyle devam etti: “Trafik güvenliğinin arttırılmasıyla ilgili küresel olarak tüm sistemlerde kanıtlanmış bir deneyime sahip bir firmayız. Bunun dışında emisyonların azaltılmasıyla ilgili geleceğin yatırım sistemleri ve mobilite ile ilgili çeşitli çözümlerimiz bulunmakta ve bunları pazara sunmaktayız.”

Knorr Bremse Treyler Ürünleri Teknik Satış Mühendisi Erman Uzunoğlu ‘Fren Hesabının Önemi’ & ‘Yeni Nesil Elektronik Fren Sistemi & R156 SUMS & OCT (Online Konfigürasyon Aracı)’ hakkında eğitim verdi.  

Knorr Bremse Servis Müdürü Evren Erçıktı, Knorr-Bremse’nin yeni aftermarket servis konsepti “Expert Network 2.0”ve avantajları, Teknik Eğitimler, TRUCKSERVICES Teknik Yardım Hattı ve Treyler OE garanti işlemleri hakkında bilgi paylaştı.

LID Technologies Satış Yöneticisi Ayça Gülşen de otomotiv pazarına yönelik akıllı ve kablosuz gömülü elektronik sistemlerin geliştirilmesi konusunda firmasının uzmanlaştığını söyledi. 20 yıldır TPMS ürettiklerini belirten Gülşen; treyler, kamyon, otobüs, iş makineleri, motosikletlerin birinci sınıf tedarikçisi olduklarını söyledi. Gülşen, katılımcılara TPMS’in kullanımı ile ilgili bilgiler verdikten sonra R141, R155 ve R156 regülasyonları hakkında firmasının çözümlerini sundu. Destek mühendisi Tarık Gülşen ile birlikte TPMS konfigürasyonu için kullanılan mobil ve bilgisayar çözümlerini uygulamalı olarak sahnede gösterdi.

Mobilite Treyler Konya Bölge Sorumlusu Mehmet Yüksel'in açıklamasına göre, 7 Temmuz 2024 tarihi, O3 ve O4 kategori treylerler için bir dönüm noktası oldu; bu tarihle birlikte hem mevcut hem de yeni araç tip onayları için TPMS (Lastik Basıncı İzleme Sistemleri) zorunlu hale geldi. Bu değişim, otomobillerden ticari araçlara kadar güvenliği artırmayı, sürücü, yolcu, yaya ve bisikletlileri korumayı hedefleyen GSR II’nin (Genel Güvenlik Regülasyonu II) uygulama regülasyonu olan (EU) 2021/535 ile gerçekleşti. GSR II'nin yürürlüğe girmesiyle birlikte, treyler regülasyonlarında da değişiklikler yaşanırken, (EU) 1003/2010 gibi O kategori araçlara ait beş eski regülasyon da listeden kaldırılmış oldu.GSR II ile beraber O kategori araçlarda (EU) 1003/2010, (EU) 19/2011, (EU) 109/2011, (EU) 458/2011, (EU) 1230/2012 kaldırıldığını belirten Yüksel, bunun yerine ECE R142, (EU) 2021/535 Ek 2, Ek 3, Ek 8 ve Ek 13 ve ek olarak ECE R141 geldiğini belirtti.

Eğitimin ardından katılımcılara plaket ve hediyeler verildi.

Mobilite Ankara Bölge Sorumlusu Samet Bilban, Avrupa Birliği (AB) uyum süreci kapsamında uygulamaya giren (AB) 2022/1362 (VECTO) sayılı mevzuatın, treylerlerin karbon emisyonlarını azaltma ve enerji verimliliğini artırma yolunda yeni standartlar getirdiğini belirtti.

Bu mevzuat, sürdürülebilir taşımacılığı desteklerken, treyler üretim süreçlerini kökten değiştirecek zorunluluklar içeriyor. Bilban'ın açıklamasına göre, treyler gövdelerinde kullanılan yalıtım, aerodinamik tasarım ve malzeme seçimi, artık araçların karbon salınımını doğrudan etkileyecek ve buna göre optimize edilmek zorunda. Özellikle O3 ve O4 sınıfı (kutu şeklinde dizayn edilmiş) üst yapı tip koduna sahip treylerler, tip onay süreçlerinde ve hem Avrupa hem de iç pazara açılabilmek için 2022/1362 (VECTO) çevresel uyum kriterlerine tam olarak uymak zorunda kalacak.

(AB) 2022/1362 mevzuatı, 1 Ağustos 2022'de yürürlüğe girmiş olsa da, zorunlu uygulama tarihi 1 Ocak 2024 olarak belirlenmişti. Samet Bilban, sektörün dikkatini çeken asıl kritik tarihin ise 1 Temmuz 2024 olduğunu vurguladı. Bu tarihten itibaren AB üye devletleri, mevzuatın gerekliliklerini yerine getirmeyen araçların tesciline, satışına veya hizmete girişine kesinlikle müsaade etmeyecek. Bu zorunluluk, treyler üreticileri için yenilikçi ve çevre dostu çözümlere geçişin hızlandırılması gerektiği anlamına geliyor.

Mobilite Genel Müdürü Zehra Doğan, treyler sektöründe ECE R155 Siber Güvenlik ve ECE R156 Yazılım Güncelleme regülasyonlarıyla birlikte yeni yükümlülüklerin gündeme geldiğini belirtti. Doğan, “ECE R155 regülasyonu araçların siber güvenliğini kapsarken, ECE R156 regülasyonu ise hem servis merkezlerinde hem de uzaktan (OTA) gerçekleştirilen yazılım güncellemelerinin güvenli, izlenebilir ve yetkili kişiler tarafından yapılmasını zorunlu kılmaktadır.” ifadelerini kullandı.

Ayrıca, üreticilerin SUMS (Software Update Management System) kurma, her aracın yazılım geçmişini kayıt altına alma ve RxSWIN kimlik numaralarını izlenebilir hale getirme yükümlülükleri bulunduğunu vurgulayan Doğan, “Bu sistemler, yazılım güncellemelerinin emniyet, siber güvenlik ve mevzuat uygunluğunu koruma amacını taşımaktadır.” dedi.

Sürdürülebilir bir yapı için üreticilerin sistemlerini yalnızca kurmakla kalmayıp etkin şekilde işletmeleri gerektiğini belirten Doğan, “Yetkin personel ataması yapılmalı, bilgi güvenliği altyapısı oluşturulmalı ve süreçlerin düzenli takibi sağlanmalıdır.” ifadelerini sözlerine ekledi.

 
Doğudan Batıya Uzanan Güvenli Taşımacılığın Adı Pilot Lojistik
 
Avrupa’nın Kalbine Taşımacılıkta DNT İmzası
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Marport, Küresel Lojistik Ağındaki Stratejik Rolünü Yeni Servisle Güçlendiriyor
Marport, ONE ile yeni bir uluslararası servise ev sahipliği yaptı.
Akaryakıta Bu Gece Yarısı Çifte İndirim Geliyor
Benzin ve motorin fiyatları da indirim ve zam haberleriyle değişkenlik ...
Karayolu Taşıma Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Yayımlandı
01.10.2025 tarihinde yayımlanan 33034 sayılı Resmi Gazete ile “Karayolu ...
 
Ford’lar İyilik İçin Doluyor Projesi Başladı
Ford Motor Company’nin global ölçekte hayata geçirdiği “Ford – Birlikte ...
KMİL KOÇ’TAN YENİ İSTİHDAM ADIMI: HOSTES KADROSU YENİ ALIMLARLA GÜÇLENDİRİLDİ
Türkiye’nin en köklü ve öncü seyahat firması Kâmil Koç, yalnızca güvenli ...
Mercedes-Benz Türk’ten Depremzede Çocuklara Umut Olacak Kalıcı Destek
Mercedes-Benz Türk ve Çukurova Üniversitesi arasında, depremden etkilenen ...
 
Zeren Group, teslim aldığı Travego 16 2+1 otobüs ile sahalara eşlik ediyor
Mercedes-Benz Türk, Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda ürettiği Travego 16 2+1 ...
Otokar ve Daimler Buses Üretim Anlaşması İmzaladı
türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar ve dünya çapında önde gelen ...
TREDER Üyeleri, Kayalar Kimya’yı Ziyaret Etti
Türk treyler sektörünün tek temsilcisi Treyler Sanayicileri Derneği (TREDER), ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Zengezur Koridoru Türk Nakliyesine Ne Kazandıracak?
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncusrckamyonumfahrertürkiyeKamyonşoförlkw haberler