Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
30 Temmuz 2025 Çarşamba - 13:17

Dijitalleşen Tedarik Zinciri Tehlikede mi?

Son yıllarda lojistik sektörü hızla dijitalleşti. Gerçek zamanlı veri takibi, yapay zekâ ile rota optimizasyonu, otomatik depolama sistemleri ve blokzincir tabanlı tedarik zinciri yönetimi gibi çözümler, operasyonel verimliliği zirveye taşıdı. Ancak bu teknolojik atılım, beraberinde göz ardı edilemeyecek bir riski de getirdi: Siber güvenlik tehditleri.

Dijitalleşen Tedarik Zinciri Tehlikede mi?

2025 yılı itibarıyla, dijital sistemlerin her an her noktada entegre olduğu bir lojistik ortamında, bir saldırı sadece veri güvenliğini değil, fiziksel teslimatları, müşteri ilişkilerini ve şirket itibarını da tehdit eder hale geldi. Peki bu riskler neden bu kadar büyüdü ve lojistik sektörünü neden bu kadar derinden etkiliyor? Lanes Lojistik'in Operasyon Direktörü Ali Demircan, lojistikteki siber güvenlik tehditlerinin küresel sektörü nasıl etkileyebileceğini açıkladı. 

Siber Saldırılar 2025’te Rekor Seviyede: Lojistik Sektörü İlk 5'te
IBM X-Force Threat Intelligence Index 2023'e göre, taşımacılık sektörü siber saldırılarda en çok hedef alınan ilk beş sektör arasında yer alıyor. Lanes Lojistik Operasyon Direktörü Ali Demircan, konuya ilişkin yaptığı açıklamada şu değerlendirmelerde bulundu: “Dijitalleşme artık sadece verimlilik değil, bir rekabet koşulu. Ancak bu dönüşümün bir diğer yüzü de siber güvenlik. Tedarik zincirinin herhangi bir halkasındaki dijital zafiyet, küresel ölçekte maliyetli krizlere neden olabilir. 2025 itibarıyla bu tehdit, operasyonel aksaklıkların çok ötesinde; müşteri bilgisi güvenliğinden kamu düzenine kadar birçok alanı etkileyebiliyor. Bu yüzden Lanes Lojistik olarak sadece operasyonlarımızı değil, sistemlerimizi de geleceğe hazırlıyoruz.”

Lojistikte Dijitalleşmenin Karanlık Yüzü
Lojistik zincirinin neredeyse her halkası artık dijital altyapılara dayanıyor. Sipariş yönetiminden teslimata kadar tüm aşamalar yazılımlar aracılığıyla yürütülüyor. Bu durum, süreçleri daha verimli hale getirse de aynı zamanda her bir aşamayı siber saldırı tehdidiyle karşı karşıya bırakıyor. 

Siber saldırıların küresel ekonomiye verdiği zarar her yıl daha da büyüyor. 2023 yılında dünya genelinde siber tehditlerin toplam maliyeti 8 trilyon dolara ulaşırken, 2024’te bu rakam 9 trilyon doları gördü. Uzmanlara göre, 2025 yılı sonunda siber saldırıların küresel maliyeti 10 trilyon doları aşabilir. IBM’in “Veri İhlallerinin Maliyeti” başlıklı son raporuna göre, tek bir siber saldırının ortalama ekonomik etkisi 4,46 milyon doları buluyor. Bu rakam özellikle ABD’de çok daha yüksek seyrediyor; ülkede bir veri ihlali ortalama 9,488 milyon dolara mal olurken, Orta Doğu ülkelerinde bu tutar yıllık 8,07 milyon dolar civarında. Türkiye ise, bulunduğu bölgede siber saldırıların en yoğun yaşandığı ülke konumunda.

Tedarik Zincirinin En Zayıf Halkası: Dijital Açıklar
Lojistik sektöründe birden fazla firma, yazılım altyapısı açısından birbirine entegre çalışıyor. Bu durum zincirleme etkiler yaratabilecek güvenlik açıklarını da beraberinde getiriyor. Sistemlerden birinde oluşabilecek küçük bir açık, tüm tedarik ağını etkileyebilecek boyutlara ulaşabiliyor. Son yıllarda yaşanan büyük çaplı saldırılar, bu riskin ne kadar gerçek olduğunu ortaya koyuyor. Örneğin Expeditors International 2022 yılında bir fidye yazılımı saldırısıyla karşı karşıya kalmış ve tüm IT altyapısını geçici olarak kapatmak zorunda kalmıştı. Benzer şekilde 2017’de Maersk’e düzenlenen NotPetya saldırısı, şirketin küresel operasyonlarını birkaç gün içinde durma noktasına getirmişti.

2025’te Siber Tehditlerin Yeni Yüzü
Siber saldırıların yapısı giderek daha karmaşık ve hedef odaklı hale geliyor. Artık sadece sistemleri kilitlemekle kalmıyor, GPS verilerini manipüle etmek, rotaları değiştirmek ya da sahte teslimat belgeleri oluşturmak da mümkün hale geliyor. Blokzincir sistemleri bile tamamen güvenli değil; çünkü bu sistemlere bağlı diğer yazılımlarda oluşabilecek hatalar, zincirin güvenilirliğini ortadan kaldırabiliyor. Aynı zamanda phishing gibi insanı hedef alan saldırılar da hız kesmeden devam ediyor. Çalışanların bilinçsiz tıklamaları ya da zayıf şifre kullanımı, sistemlerin açık kapıları haline geliyor.

Lojistik Firmaları Ne Yapmalı?
Bu denli karmaşık bir tehdit ortamında lojistik firmalarının alabileceği önlemler tek boyutlu değil, çok katmanlı olmak zorunda. Gelişmiş şifreleme sistemleri ve düzenli veri yedekleme en temel savunma araçları arasında yer alıyor. Yapay zekâ destekli güvenlik yazılımları, olağan dışı sistem davranışlarını anında tespit ederek saldırıların erken safhada engellenmesine yardımcı oluyor. Bunun yanında, çalışanların bilinçlendirilmesi ve düzenli olarak siber güvenlik eğitimi almaları, saldırıların en zayıf halkasını güçlendirmek açısından kritik öneme sahip. Ayrıca firmaların yalnızca kendi sistemlerini değil, iş birliği yaptıkları tedarikçilerin dijital güvenliğini de göz önünde bulundurmaları gerekiyor.
 

 
DİA Yazılım, E-Ticaretin Lojistik Yükünü Hafifletiyor
 
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
DİA Yazılım, E-Ticaretin Lojistik Yükünü Hafifletiyor
Dijitalleşme yalnızca ürün satış süreçlerini değil, lojistiği de dönüştürüyor. ...
Yılnak, Heavy Lift Awards 2025’te Finalde!
Yılnak, Heavy Lift Awards 2025 kapsamında “Safety & Training” (Güvenlik ...
Capella Logistics, YYS ile Bir Haftada 8 Günlük Performans Sergiliyor
Lojistik sektörünün yenilikçi markalarından Capella Logistics, Yetkilendirilmiş ...
 
Boltas İtalya Taşımalarında Hedef Yükseltti
Trieste’deki yeni depo yatırımıyla İtalya’daki gücünü pekiştiren Boltas, ...
Horoz Lojistik’te Yeni Atama: Cenk Acar, Yurt Dışı Depolar ve Dağıtım Grup Başkanı Oldu
Horoz Lojistik, küresel lojistik vizyonunu genişletmek üzere yönetim kadrosuna ...
Horoz Lojistik’ten Stratejik Satın Alma Hamlesi
Türkiye’nin köklü lojistik şirketlerinden Horoz Lojistik, dijitalleşme ...
 
YILNAK, Yılın Lojistik Projesi Ödülü İle Gücünü Bir Kez Daha Ortaya Koydu
İstanbul Sheraton Grand Ataşehir’de düzenlenen ve Alp Özler Grup'un da ...
Horoz Lojistik, Deniz Taşımacılığında Hedef Büyüttü
Horoz Lojistik, büyüyen deniz yolu taşımacılığı operasyonları ve müşteri ...
ENLOG 2025’de de Hızlı Büyümesine Devam Ediyor!
ENLOG Lojistik, 2025 yılına yönelik planladığı stratejik yatırımlar kapsamında ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Taşıma Kooperatiflerini Dinliyor; Söylediklerini Duyuyor musunuz?
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwnewskamyonumdikkatkamyoncuşoförtruckfahrersrc