GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Benzin ve Motorine Yeni İndirim!
Benzin ve Motorine Yeni İndirim!
Sürücüsüz Tır Evin Garajına Girdi
Sürücüsüz Tır Evin Garajına Girdi
Safer Roads Call for Holistic Norms

Safer Roads Call for Holistic Norms

1 2 3 4 5 6
21 Ağustos 2019 Çarşamba - 16:09

Tip Onay Sürecinde İş Ortağınız Optival

Belediye Araçları Dosyamız kapsamında, araç imalatçıları ve üst yapıcılar için tip onay işlemleri sunan Optival firması ile görüştük. Optival firmasında Homologasyon Bölge Yöneticisi olarak görev yapan Semih Kart, tip onay süreçlerinde imalatçılara ne tür kolaylıklar sağladıklarını tüm detayları ile bizimle paylaştı.

Tip Onay Sürecinde İş Ortağınız Optival

Müşterilerinin yurt dışında özel olarak hedeflediği pazarlar olduğunda bunlara dair bilgilendirme de yaptıklarını belirten Kart “Şu ana kadar Avrupa Birliği ülkelerinin yanında GCC körfez ülkeleri, İsrail, Çin gibi pazarlar için müşterilerimize özel olarak destek verdik. Son dönemde yaptığımız ziyaretlerde bizim verdiğimiz belgeler ve yönlendirmelerle yurt dışı pazarlara açılan müşterimizi gördük. Bu kapsamda firmalara verdiğimiz destek bizi özellikle memnun ediyor.” dedi.

“Homologasyon Temel Hizmet Alanımız”

Şirketinizin kuruluşundan bu yana kısa geçmişinden bahseder misiniz?

Optival olarak 2016 yılında hizmet vermeye başladık. Otomotiv sektöründe test ve belgelendirme alanında faaliyet gösteriyoruz. Kuruluş aşamasında tecrübeli bir ekiple yola çıktık ve kısa zaman içinde akreditasyon ve yetkilendirme süreçlerimizi tamamladık.

Tip onay işlemleri ya da kısaca homologasyon temel hizmet alanımız diyebilirim. Şu anda T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın yanında İrlanda onay kuruluşu NSAI ve Hollanda onay kuruluşu RDW üzerinden belgelendirme yapıyoruz. Alanında oldukça tecrübeli ve yetkin bir ekibe sahibiz. Her türlü alt bileşenden komple motorlu araçlara, üst yapılı araçlardan “O” kategorisi treylerlere kadar birçok alanda hizmet verecek yetkinliğe ve yetkiye sahibiz.

“İmalatçıların Homologasyon Süreçlerini Yürütüyor ve Tip Onay Belgesi Almalarını Sağlıyoruz”

Homologasyon nedir? Süreçler nasıl ilerler ve siz bu sürecin neresindesiniz?

Çok kabaca homologasyon, ürününüzün belli standartlara uygunluğunun değerlendirilmesi ve bunun belgelendirilmesidir. Farklı pazarlar için bunun yöntemi farklı olabilir. Türkiye, Avrupa Birliği ve/veya Birleşmiş Milletler üyesi ülkeler için konuşursak, her ülkenin atadığı bir resmi kurumu vardır. Bunlardan birisi üzerinden ürününüzü belgelendirmeniz gerekir. Bunu yaparken de ilk adım, ilgili resmi kurumun atadığı teknik servisle süreci başlatmaktır. İşte biz bu noktada devreye giriyoruz. Atanmış bir teknik servis olarak imalatçıların homologasyon süreçlerini yürütüyor ve tip onay belgesi almalarını sağlıyoruz.

“AB ve BM’ye Üye Ülkelere de Ürün Satmak İsteyen Tüm Firmalara Hizmet Veriyoruz”

Hedef kitlenizi kimler oluşturuyor?

Otomotiv sektöründe her türlü ürünün test ve belgelendirmesine ihtiyaç duyan firmalar diyebilirim. Tip onay kapsamındaki hedef kitlemizi motorlu araç imalatçıları, üst yapıcılar, treyler üreticileri, tadilat firmaları ve tüm bunların tedarikçileri oluşturuyor. Tedarikçiler özelinde koltuk, emniyet kemerleri, sesli ikaz cihazları, aynalar, camlar, bataryalar, elektrikli ve elektronik ürünler gibi tip onay gerekliliği olan her türlü parça için belgelendirme yapıyoruz. Türkiye, Avrupa Birliği veya Birleşmiş Milletler’e üye ülkelere ürün satmak isteyen tüm firmalara hizmet verebiliyoruz.

Özellikle ağır vasıta ve ilgili sektörler açısından verdiğiniz hizmetler nelerdir?

Yine tip onay hizmetlerimiz özelinde konuşursam, motorlu araçlar ve “O” kategorisi römorkların belgelendirilmesi için çalışıyoruz. Motorlu araç imalatçılarının araçlarında değişiklik yapan firmalar ve üst yapıcılar için ikinci aşama tip onayı ve tadilat projelerinde hizmet sunuyoruz. T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı yetkimiz kapsamında Türkiye’de uygulanan birçok tadilat başlığı kapsamında tam bir paket için destek verebiliyoruz.

Tadilat Projeleri ve İkinci Aşama Tip Onayları

Araç üstü ekipman üreticilerinin belgelendirme ihtiyaçlarına yönelik verdiğiniz hizmetlerle ilgili detay verir misiniz?

Ülkemizde üst yapıcılar tadilat projeleri veya ikinci aşama tip onayları ile araçlarını tescil ettiriyorlar. Bu iki alanda da aktif olarak hizmet veriyoruz. Zaman zaman bilgi eksiklikleri ile karşılaşıyoruz ve ilk adım müşterilerimize süreçlerle ilgili bilgi vererek nasıl bir yol izleyebileceklerini anlatmak oluyor. Müşterinin üretim adetlerine, üzerinde yoğunlukla çalışma yaptığı baz araçlara ve üst yapı versiyonlarına göre en uygun çözümü belirliyoruz. İkinci aşama tip onayında müşteri ihtiyacına göre Türkiye üzerinden veya yurt dışından belge alınması konusunda destek oluyoruz.

“Bu Belgeler Yeni Pazarlar İçin Anahtar Öneme Sahip”

Treyler üreticilerinin belgelendirme ihtiyaçlarına yönelik verdiğiniz hizmetlerle ilgili detay verir misiniz?

Treyler imalatçılarına 2007/46/EC kapsamında araç tip onayı hizmeti sunuyoruz. Bu kapsamda Türkiye ve AB ülkelerinde geçerli, aynı zamanda birçok diğer ülke tarafından da kabul edilen tip onay belgeleri veriyoruz. Bu belgeler yeni pazarlar için anahtar öneme sahip diyebiliriz.

“Sunduğumuz Belgelerle, İmalatçılar Araçlarını Türkiye ve Tüm AB Üyesi Ülkelere Satabiliyorlar”

Hizmetleriniz sadece yurt içini mi kapsıyor yoksa yurt dışına ilişkin benzer hizmetleriniz de var mı?

Avrupa Birliği üyesi ülkelerden alınan tip onay belgeleri ile araçlarınızı Türkiye’de tescil ettirebiliyorsunuz. Dolayısıyla tip onay hizmetleri için yurt dışı – yurt içi ayrımı yapmak çok doğru olmayacaktır. Sunduğumuz belgelerle imalatçılar araçlarını Türkiye ve tüm AB üyesi ülkelere satabiliyorlar. Bununla birlikte AB üyesi ülkelerden alınan belgeler diğer birçok ülke tarafından da kabul ediliyor.

“Bizim Verdiğimiz Belgeler ve Yönlendirmelerle Yurt Dışı Pazarlara Açılan Müşterimizi Gördük”

Müşterilerimizin yurt dışında özel olarak hedeflediği pazarlar olduğunda bunlara dair bilgilendirme yapabiliyoruz. Şu ana kadar Avrupa Birliği ülkelerinin yanında GCC körfez ülkeleri, İsrail, Çin gibi pazarlar için müşterilerimize özel olarak destek verdik. Son dönemde yaptığımız ziyaretlerde bizim verdiğimiz belgeler ve yönlendirmelerle yurt dışı pazarlara açılan müşterimizi gördük. Bu kapsamda firmalara verdiğimiz destek bizi özellikle memnun ediyor.

“Mevcut Sorunlarımızın En Büyüğü Bazı Konularda Test Alanlarına Sahip Olamamak”

Yerli üretimin tip onay sürecinde yaşanan zorluk ve problemler nelerdir? Siz bu noktada müşterilerinize ne tür faydalar sağlamaktasınız?

Bu sektöre 2007 yılında girdiğimdeki durumla kıyaslarsam en büyük zorlukları atlattığımızı söyleyebilirim. O zamanların en büyük zorluğu en küçük tasarım kontrolleri için dahi yurt dışından teknik uzmanlar getirmekti. Bu durum hem zaman hem de maliyet olarak büyük yük oluşturuyordu. Sonrasında yabancı firmaların yerel ofisleri kuruldu ülkemizde. Şimdi ise yerli teknik servisler olarak Türkiye’de komple bir proje için destek verebiliyor, hatta yurt dışına hizmet veriyoruz. Optival olarak Çin ve Almanya’dan birçok müşteriye hizmet verdik. Hizmet verdiğimiz bölgeleri de giderek artırmaya odaklanıyoruz. Artık ülkemizde bu alanda ciddi bir yetkinliğin biriktiğini söyleyebilirim.

Tabi ki hala sorunlar var. Mevcut sorunlarımızın en büyüğü bazı konularda test alanlarına sahip olamamak. Bu alanda yatırım planları devam ediyor. Biz de hem kendi bünyemizde yaptığımız yatırımlar hem de Türkiye’de yerleşik laboratuvarlarla yaptığımız işbirlikleri ile test laboratuvarı eksikliklerinin önüne geçmeye çalışıyoruz.

“T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile İletişim Halindeyiz”

Hizmetlerinizin devamlılığı ve sektördeki işleyişin sağlıklı yürümesi açısından; devlet, sektör ve STK’lar ile ortak çalışmalar yürütüyor musunuz? Şayet bu tarz çalışmalarınız varsa detaylandırır mısınız?

T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’ndan atanmış bir teknik servis olarak sürekli Bakanlık’la iletişim halindeyiz ve tüm alt komite toplantılarına aktif olarak katılmaya özen gösteriyoruz. Bu alt komite toplantılarında sektördeki sıkıntıları dile getirme fırsatımız oluyor. Mevzuatların yayınlanmasından önceki taslak çalışması sürecinde de sektördeki sıkıntıları göz önünde bulundurarak aktif olarak görüş bildirmeye önem veriyoruz.

OSD, TAYSAD, TREDER ve ARÜSDER gibi derneklerle yakın iletişim halinde olmaya çalışıyoruz. Bu derneklerden aldığımız bilgi ve geri bildirimler bizim için çok değerli. Tabii ki bu derneklere üye olmayan da birçok imalatçımız var. Onlara tek tek ulaşmak için elimizden geleni yapıyoruz.

“Firmaların İhtiyacına Göre Eğitimler Düzenliyoruz”

Tip onay faaliyeti dışında sektöre ne gibi hizmetler veriyorsunuz?

Homologasyon, ürün tasarlamanın ilk adımı diyebiliriz. Öncelikle hedeflediğiniz pazarın teknik şartlarını bilmeniz gerekiyor ki sağlıklı bir başlangıç yapabilin. Bu nedenle projelerin başlangıç aşamalarında eğitim ve tasarım incelemesi gibi hizmetler veriyoruz. Firmaların ihtiyacına göre eğitimler düzenliyoruz. Araç ve/veya alt bileşenin özelliklerine, hangi market için tasarlandığına vs bakarak eğitim içeriğini düzenliyoruz.

Bununla birlikte üretici şartnamelerine göre gerçekleştirilen doğrulama testleri konusunda tedarikçi firmalara destek veriyoruz. Ana imalatçı speklerine göre talep edilen testler konusunda tek noktadan çözüm sunuyoruz. Ayrıca araçlardaki kompleks elektronik sistemlerin güvenilirliğine dair bir standart olan ISO 26262 kapsamında eğitim ve danışmanlık hizmetleri veriyoruz.

“Avrupa’dan Doğrudan Atanmış Bir Teknik Servisiz”

Hizmet kapsamınıza giren konuların ana başlıkları çerçevesinde değerlendirildiğinde sizden hizmet almanın avantajları nelerdir?

Yerli, ancak bununla birlikte Avrupa’dan doğrudan atanmış bir teknik servisiz. Bunun çok önemli avantajları var. En önemlisi dışa bağımlı değiliz ve Türkiye’deki teknik kadro olarak aldığımız inisiyatifleri ikinci bir merciye onaylatmamız gerekmiyor. Hem Türkiye’den hem de Avrupa’dan atanmış bir teknik servis olarak müşterilerimizin yerel ve yurt dışı pazarlar için ihtiyaçlarına tek noktadan destek verebiliyoruz.

Diğer bir önemli konu, ekibimizin çözüm odaklı yaklaşımı. Müşterilerimize paket olarak çözümler sunuyoruz. Ekibimizin önemli bir kısmı motorlu araç imalatçısı ve üst yapı imalatçısı firmalardan katılan uzmanlardan oluşuyor. Bu da süreçlere müşterinin penceresinden bakabilmemizi sağlıyor.

Türkiye’de hangi bölgelerde faaliyet gösteriyorsunuz? Potansiyel müşterileriniz sizinle nasıl iletişime geçebilirler?

Bu konuda bir sınırlamamız yok. Türkiye’nin tüm bölgelerine kısa zaman içinde hızlıca hizmet verebiliyoruz. Mail yoluyla [email protected] veya [email protected] adresinden ya da bana doğrudan +90 546 770 4130 numaralı telefonumdan ulaşabilirler.

 
Belediyeler Araç ve Üst Yapılar İçin Neler Söyledi?
 
Schmitz Cargobull Geleceğe Umutla Bakıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Belediyeler Araç ve Üst Yapılar İçin Neler Söyledi?
Yaşadığımız şehirlerin temizliğinin önemi her geçen gün artıyor. Daha ...
“Teslim Süresi Uygunsa ve En Önemlisi Fiyat da Uygunsa Tercih Edilmemeleri İçin Hiçbir Sebep Yok”
IVECO Türkiye’nin düzenlemiş olduğu 2019 Üst Yapıcı Buluşması’nda görüştüğümüz ...
Kerem Genç: "Orta Doğu ve Kuzey Afrika Yoğun Çalıştığımız Bölgeler Arasında"
IVECO Türkiye’nin düzenlemiş olduğu 2019 Üst Yapıcı Buluşması’nda EFE ...
 
Süha Yılmaz: "Üst Yapıcılara Orta Doğu ve Afrika'da Yeni Kapılar Açmayı Umuyoruz"
IVECO 2019 Üst Yapıcı Buluşması’nda IVECO Türkiye Daily ve Eurocargo Ürün ...
"Biip" Sesi Artık Yok!
Belediyelerde kullanılan hizmet araçlarının daha sessiz ve daha güvenli ...
'Doğru Projelerde Yer Alan Şirketler, Son İki Yıllık Süreçten Güçlenerek Çıktı'
Kamyonum Dergisi olarak her sayımızda lojistik firmalarının sektörde yaşadıkları ...
 
'LNG Teknolojisinin Öncülüğünü Yapıyoruz'
“Dünya doğal gaza yöneliyor, peki Türkiye’de son durum nedir?” diyerek ...
Menzil Kapasitesi İle Rakipsiz!
“2017 Yılının En Düşük Karbonlu Kamyonu” IVECO Stralis NP 460 kara yolu ...
''Türkiye’de LNG Dönüşümlü İlk Araç Bizim Tarafımızdan Yapıldı''
Daha önceki sayılarımızda başlatmış olduğumuz Alternatif Yakıt Teknolojileri ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
haberler
Kamyon
news
türkiye
şoför
truck
sondakika
bus
lkw