GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Türkmenbaşı'ndan Bakü'ye Sefer Yapan Ro-Ro Gemisi Türkmenistan'a Dönerek Karantina Altına Alınacak
Türkmenbaşı'ndan Bakü'ye Sefer Yapan Ro-Ro Gemisi Türkmenistan'a Dönerek Karantina Altına Alınacak
Eyyübiye Belediyesi Temizlik Çalışmalarını Aralıksız Sürdürüyor
Eyyübiye Belediyesi Temizlik Çalışmalarını Aralıksız Sürdürüyor
Plaxton Panorama Scores Largest Order To Date With 34 Double Deck Coaches For Oxford Tube

Plaxton Panorama Scores Largest Order To Date With 34 Double Deck Coaches For Oxford Tube

1 2 3 4 5 6
21 Ağustos 2019 Çarşamba - 13:35

Kerem Genç: "Orta Doğu ve Kuzey Afrika Yoğun Çalıştığımız Bölgeler Arasında"

IVECO Türkiye’nin düzenlemiş olduğu 2019 Üst Yapıcı Buluşması’nda EFE Endüstri Genel Müdür Yardımcısı Kerem Genç ile Afrika ve Orta Doğu pazarları hakkında konuştuk. IVECO’nun Afrika ve Orta Doğu’da çok güçlü olduğunu belirten Genç, potansiyeli o bölgedeki yerel şartların belirleyeceğini söyledi.

Kerem Genç:  Orta Doğu ve Kuzey Afrika Yoğun Çalıştığımız Bölgeler Arasında

IVECO Türkiye’nin 2019 Üst Yapıcı Buluşması’nda bahsetmiş olduğu Afrika ve Orta Doğu pazarlar ile ilgileniyor musunuz? Bu bölgelerde çalıştığınız firmalar var mı?

Orta Doğu ve Kuzey Afrika yoğun çalıştığımız bölgeler arasında. Türkiye’de üretim yapan markalar genellikle bu tip yurtdışı pazarlara yönelik organizasyonları gerçekleştiriyorlar. O nedenle Iveco’dan böyle bir toplantı daveti geldiğinde meraklandık. Görüyoruz ki yurt dışı menşeili bir kamyon firması Türkiye’yi bir üs olarak kullanıp Kuzey Afrika ve Orta Doğu merkezli projelerde pay sahibi olmayı planlıyor. Geniş ürün gamı ve satış sonrası servis ağı desteği ile sanıyorum bu noktada faydalı bir yapılanma olacaktır.

Sözü edilen bu pazarlarda sizin kendi oluşturduğunuz potansiyelin dışında, IVECO’nun size artı bir fırsat ve değer yaratacağını düşünüyor musunuz?

IVECO markası Afrika ve Orta Doğu’da oldukça güçlü ancak o bölgedeki yerel şartlar biraz daha belirleyici olacaktır diye düşünüyorum. Bu süreçte izlenecek yolu belirleyen çoğunlukla üst yapı üretici firmaları olmuyor. Genelde o ülkede kontakta olduğunuz nihai alıcılar, bayiler, temsilciler veya yerel üreticiler söz konusu süreçleri belirliyorlar. Bu noktada bizler, projenin merkezinde yer alan kamyon marka ve modeline uygun üst yapı üretimini gerçekleştiriyoruz. Kamyon ve üst yapı; et ve tırnak gibi birbirinden ayrılmayan bir bütündür, ayrı halde kendi başlarına fayda getirileri yoktur. Üst yapı üreticisi bir firma olarak her kamyon markasına eşit mesafede konumlanmaya çalışıyoruz. Her bir marka bazında potansiyel her zaman mevcut olup, ilgili projenin olumlu sonuçlanması adına bizler de üst yapı tarafında teknik ve ticari anlamda tüm aşamalarda destek olmaya gayret ediyoruz.

“İlk Belirleyici Faktör Fiyat, Fiyatın Devamında da Teslim Süresi ve Satış Sonrası Servis Desteği”

Araç üreticilerinin üst yapıcılara artı bir değer kazandırabilmesi için ilk belirleyici faktörler fiyat, fiyatın devamında da teslim süresi ve satış sonrası servis destekleridir. Eğer kamyon üretici ve tedarikçileri acil talepler için stokta ürün bulundurabilir ve rekabetçi bir fiyat uygulaması gerçekleştirebilirler ise nihai alıcı tarafından tercih edilebilirlik konusunda biraz daha avantajlı olabilirler diye düşünüyorum.

“Dış Pazarlara Her Zamankinden Daha Fazla Eğilmek Gerekecek”

Türkiye’nin bulunduğu ekonomik durumlar sebebiyle üreticiler daha çok yurt dışı pazarlara yöneldi. Yurt dışı pazarlarda geleceğe ilişkin performans değerlendirmesini nasıl yaparsınız? Bu yönelim gelecekte nasıl seyredecek?

Çoğu üretici için yüzde 30-40 oranlarında bir ihracat genel olarak söz konusuydu. Ama içinde bulunduğumuz 2019 yılında tüm markalar nezdinde ticari kamyon iç pazar satış hedefleri 7-9 bin adetlere düştü. Bir önceki yıl gerçekleşmiş olan değer 36-38 bin civarındaydı. İç pazar bu kadar daralınca üstyapı üreticileri eskiye oranla daha yüksek seviyede eforlarını dış pazarlara harcamaya başladılar. Bu sene içerisinde İç Pazar temelinde hızlı bir düzelme olur mu emin değilim. Büyük ihtimalle izleyen yıl içerisindeki değerler de 2019 yılı paralelinde ilerleyebilir ama şunu da atlamamak gerek, iç pazar en kötü dönemlerin yaşandığı süreçlerde dahi sürpriz gelişmeler gerçekleştirmiş olup, her zaman bu potansiyeli barındıran bir yapıya sahiptir. Bununla birlikte bu tip dalgalı geçiş süreçlerinde en düşük seviyede zarar ile bu aşamaları atlatmak için dış pazarlara her zamankinden daha fazla eğilmek gerekecektir.

 
Süha Yılmaz: "Üst Yapıcılara Orta Doğu ve Afrika'da Yeni Kapılar Açmayı Umuyoruz"
 
“Teslim Süresi Uygunsa ve En Önemlisi Fiyat da Uygunsa Tercih Edilmemeleri İçin Hiçbir Sebep Yok”
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Süha Yılmaz: "Üst Yapıcılara Orta Doğu ve Afrika'da Yeni Kapılar Açmayı Umuyoruz"
IVECO 2019 Üst Yapıcı Buluşması’nda IVECO Türkiye Daily ve Eurocargo Ürün ...
"Biip" Sesi Artık Yok!
Belediyelerde kullanılan hizmet araçlarının daha sessiz ve daha güvenli ...
'Doğru Projelerde Yer Alan Şirketler, Son İki Yıllık Süreçten Güçlenerek Çıktı'
Kamyonum Dergisi olarak her sayımızda lojistik firmalarının sektörde yaşadıkları ...
 
'LNG Teknolojisinin Öncülüğünü Yapıyoruz'
“Dünya doğal gaza yöneliyor, peki Türkiye’de son durum nedir?” diyerek ...
Menzil Kapasitesi İle Rakipsiz!
“2017 Yılının En Düşük Karbonlu Kamyonu” IVECO Stralis NP 460 kara yolu ...
''Türkiye’de LNG Dönüşümlü İlk Araç Bizim Tarafımızdan Yapıldı''
Daha önceki sayılarımızda başlatmış olduğumuz Alternatif Yakıt Teknolojileri ...
 
"Shell&Turcas, LNG’de Öncü ve Güvendiğimiz Bir Firma"
Kamyonum Dergisi olarak yakından takip ettiğimiz alternatif yakıt teknolojileri ...
Doç. Dr. Onur Dikmenli Sektöre Dair Yazılarıyla Artık Kamyonum Dergisinde!
Doç. Dr. Onur Dikmenli sektöre dair bilgilerini artık Kamyonum Dergisinde ...
TAKOGRAFLA İLGİLİ SON GELİŞMELER
Türkiye'nin Lider Uluslararası Otomotiv Endüstrisi Fuarı Automechanika ...
 
Nuray PEKCAN
BU DA GEÇER
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
treyler
src
fahrer
haberler
news
kamyonum
sondakika
bus
dikkat