GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Ford Otosan, Endüstri 4.0’ı Destekleyen Yeni Pres Hattı ve Yüksek Hızlı İşleme Merkezini Devreye Aldı
Ford Otosan, Endüstri 4.0’ı Destekleyen Yeni Pres Hattı ve Yüksek Hızlı İşleme Merkezini Devreye Aldı
'Türkiye’de Son Üç Yılda Pazar Payı En Hızlı Artan Marka Olduk'
"Türkiye’de Son Üç Yılda Pazar Payı En Hızlı Artan Marka Olduk"
Zagrebtrans Relies on UltralightCombi Semi-trailer Combination From

Zagrebtrans Relies on UltralightCombi Semi-trailer Combination From

1 2 3 4 5 6
21 Ağustos 2019 Çarşamba - 12:44

"Biip" Sesi Artık Yok!

Belediyelerde kullanılan hizmet araçlarının daha sessiz ve daha güvenli çalışmasını sağlayan bbs-tek® White Sound® (Beyaz Ses) Alarm Sistemleri’ni sektörümüzle buluşturan Universal Araç Teknolojileri ve Danışmanlık firması Sahibi Serkan Öztürk ile Beyaz Ses Sistemi’nin faydalarını konuştuk.

 Biip  Sesi Artık Yok!

Serkan Öztürk, Beyaz Ses Sistemi’nin özellikle belediyelerin kullandığı çöp kamyonlarının ve iş makinalarının yarattığı gürültü kirliliğini azaltacağını, bu sayede de hem vatandaşların hem de belediye çalışanlarının rahatsızlığının en aza ineceğini belirtiyor.

“Biip Biip” Sesli Alarmla Önemli Bir Adım Atıldı Ancak…”

“İstatistiklere göre şantiye ve depo kazaları içinde ölümle sonuçlananların dörtte biri araçların geri manevraları sonucunda oluşuyor. Geri kalanları ise çeşitli yaralanmalar, araç, ekipman ve yapılara verilen zararları oluşturuyor. Buna rağmen birçok şirket oldukça basit ve aynı oranda da ucuz olan geri vites alarmlarını takmaktan hala imtina ediyor. “Biip Biip” sesli geri vites alarm sistemleri Avrupa’da ilk defa 1970’lerin başında kullanılmaya başlandı. Bunun sayesinde araç güvenliği konusunda önemli bir adım atılmış olsa da, zamanla bu sistemlerin sağladıkları yararla çelişkili başka problemler ortaya çıkmaya başladı. Ancak teknolojideki gelişmeler bu problemleri ortadan kaldıracak başka alternatifleri de yarattı.”

Çöp Kamyonları Artık Daha Sessiz!

Brigade Electronic firması “biip” sesli “ton karakterli” dar-bant alarmların yerine gürültü kirliliği yaratmayan daha güvenli alternatif bir sesli alarm üretmek için önemli bir karar vererek bunu hayata geçirdi. Brigade’in amacı ve hedefi,  geri vites manevraları esnasında oluşan kaza ve kayıpları önlemek için her araca bu alarmların takılmasını teşvik etmektir. bbs-tek® White Sound® alarm sistemleri, sesli alarm ihtiyacına yeni nesil devrimsel nitelikli bir alternatif olarak karşımıza çıkıyor. En güvenli geri manevra alarmları olup; gürültü rahatsızlığı oluşturmuyor. Çeşitli iş makinaları ve forkliftler başta olmak üzere, çöp kamyonları, hava limanı yer hizmetleri araçları gibi daha sayısız uygulama için hızlı bir alternatif olarak kullanılmaya başlandı. Örneğin; NewYork şehrinde izin verilen “yegane” geri vites alarmı bbs-tek®tir. İngiltere’deki birçok hava limanını ve belediyeleri de ayrıca belirtmek gerekir.

Şehirlerde Ses Kirliliğini Azaltıyor

Ticari araçlar, iş makinaları ve özellikle belediyelere ait çöp kamyonları doğal olarak sıkışık mahalle ve sokaklarda işin gereği çok sayıda geri manevra yapmak zorunda kalıyor. Bu gibi durumlarda herhangi bir kaza ihtimaline karşı yayalar ve çevrede zarar görebilecek diğer unsurlar bir taraftan uyarılırken, diğer taraftan da yerel mahalle sakinlerine gürültü kirliliği nedeniyle rahatsızlık verilmemelidir. bbs-tek® “Beyaz Ses” alarmı gerek normal yollarda gerekse de arazi koşullarında güvenlik bakımından zaten gereken faydayı sağlıyor ancak özellikle iş hayatı ve yaşamın sürdürüldüğü yerleşim bölgelerinde çevresel etkisi (ses kirliliğine olan etkisi) çok daha fazla ön plana çıkıyor. Tonal alarm sesi çift camdan dahi geçebilirken, bbs-tek® White Sound® alarm sistemlerinin sesi çift camdan geçip içeridekileri rahatsız etmemektedir.

 

“Gürültü Şikâyetlerine Sebep Olmuyor”

“Beyaz Ses” alarmı tehlike bölgesinin dışında fazla etki göstermediği için, gürültü şikâyetlerine sebep olmuyor. Buna ilave olarak, çoklu frekans bandı karakterli yapısıyla standart alarmlardan 5dB daha düşük sesli olmasına rağmen aynı uyarı etkisini yapıyor.“Biip” alarmı ise tehlike bölgesinin 30 kat daha uzağından duyulması nedeni ile rahatsızlık, sese karşı hassasiyet ve stres şikâyetlerine yol açıyor.

Ortam Ses Seviyesine Göre Ayar İmkanı Sunuyor

“Değişen ortam ses seviyeleri için sabit şiddetteki sesli alarmları ya çok yüksek ya da çok sessiz kalabiliyor. Sesli uyarı sistemlerindeki son-nokta “akıllı” SMART bbs® modelleri bu sorunu çözüyor. Bu alarmlar çevresel ses yüksekliğini algılayıp, kendisini bu seviyeye göre ayarlayabiliyor. Bunu yaparken kendi ses şiddetini ortam sesine göre otomatik olarak 87-107 dB ya da 77-97 dB aralığında ayarlayabiliyor.

“Sessiz Gece-Çalışma” Sertifikası

“Çevreye sundukları katkılardan (gürültü kirliliğinin önlenmesi) dolayı beyaz ses bbs-tek alarm sistemleri NAS (Noise Abatement Society ) kurumunca verilen “Quiet Mark” beratına sahiptir. Bazı modeller de Hollanda’da yerleşik ve tüm Avrupa’nın gece çalışma koşullarını belirleyen PIEK tarafından “sessiz gece-çalışma” sertifikasını hak etmiştir. Bu tip geri vites alarmı ile donatılmış araçlara sahip olan firmalar gece vardiyaları esnasında hem güvenlikten ve hem de çevresel gereksinimlerden ödün vermeden çalışabildikleri için hem zamandan hem de maliyetlerden tasarruf edebiliyor. “Biip biip” tür sesli alarmlar gece çalışması esnasında çok rahatsız edici bir unsurdur, ama asıl alarmsız çalışmak hayatları riske atan çok önemli bir eksikliktir.”

Beyaz Ses Sadece Tehlike Bölgesinde Duyuluyor

“Zor arazi şartlarında gürültülü çalışan büyük hatta devasa iş makinaları yer almakta ve çalışanlar için çok zorlu ve tehlikeli ortamlar yaratıyor. Güvenlik için riskleri en aza indirmenin başlıca çözümü geri manevra esnasında en uygun sesli alarmın üretilmesidir. Beyaz ses çok çabuk dağılan bir alarm olup; sadece tehlike bölgesinde duyulur. “Şşş şşş” şeklinde çıkan ses kulak için daha uyumlu ve daha az rahatsız edicidir. Sonuç olarak bu alarmın sesi, çalışanların en uygun şekilde uyarıldığı hissini onlara vermek sureti ile gereken duyarlılığa sebep olurken, standart alarm sistemlerinde yaşanan (alarmı gizli şekilde iptal etme) sabotajlarının da önüne geçmektedir.”

“Kişinin Kendini Korumak İçin Gereken Önlemi Almasına Yardım Ediyor”

“Biip” alarmı tehlike bölgesinin 30 kat daha uzağından duyulması nedeni ile ilgililerde rahatsızlık, sese karşı hassasiyet yaratıyor ve bunun sonucu olarak da bu tip alarmların gizlice kapatılması sonucu ciddi kaza ya da kayıplara davetiye çıkarılıyor. Beyaz ses geri vites alarmı adından da anlaşılacağı gibi bir “frekans bandı” ses bütünlüğünden oluşuyor. Bu durum, sesin doğası gereği yönünün dinleyen tarafından tespit edilmesine imkan tanıması ve o sayede de kişinin kendini korumak için gereken önlemi almasına yardım ediyor. Ton sesli “biip” tip alarm sistemleri sesin geldiği yönün tespit edilmesine imkan tanımayan, kafa karıştırıcı ve rahatsız edici olup; bu nedenle uyarının algılanarak tehlike bölgesinden uzaklaşılması (sakınılması) gereken kritik saniyeler bu şaşkınlık esnasında yitiriliyor ve maalesef çeşitli kaza ve kayıplar yaşanıyor.”

Herkes Tarafından Duyulur!

“İşitme Koruma Cihazları (HPD’ler) işçileri yüksek şiddetteki seslere karşı korumak amaçlı olarak kullanılıyor ancak bu durumda dahi geri manevra yapan araçların duyulabilmesi hayatidir. HPD’ler bazı ses frekansını diğerlerine karşı daha fazla süzer ancak bazılarını geçirirler. Bu nedenle Beyaz Ses frekans-bantlı bbs-tek alarmları “biip-biip” tür alarmlara oranla bu kulaklıklarla da duyulurlar. Aynı şekilde işitme engellilerin Beyaz sesli alarmları duyabilme şansı “biip-biip” alarma nazaran daha fazladır. Düşünülenin tersine dar-bantlı “biip” alarmının kulaklık kullanımı sonucu işitilmez olmasının daha muhtemel olduğu ve kazalara davetiye çıkardığı bir gerçektir. Bütün bunlara ilave olarak bbs-tek ürünleri “ÖMÜR BOYU GARANTİYE HAİZDİR”

 
'Doğru Projelerde Yer Alan Şirketler, Son İki Yıllık Süreçten Güçlenerek Çıktı'
 
Süha Yılmaz: "Üst Yapıcılara Orta Doğu ve Afrika'da Yeni Kapılar Açmayı Umuyoruz"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
'Doğru Projelerde Yer Alan Şirketler, Son İki Yıllık Süreçten Güçlenerek Çıktı'
Kamyonum Dergisi olarak her sayımızda lojistik firmalarının sektörde yaşadıkları ...
'LNG Teknolojisinin Öncülüğünü Yapıyoruz'
“Dünya doğal gaza yöneliyor, peki Türkiye’de son durum nedir?” diyerek ...
Menzil Kapasitesi İle Rakipsiz!
“2017 Yılının En Düşük Karbonlu Kamyonu” IVECO Stralis NP 460 kara yolu ...
 
''Türkiye’de LNG Dönüşümlü İlk Araç Bizim Tarafımızdan Yapıldı''
Daha önceki sayılarımızda başlatmış olduğumuz Alternatif Yakıt Teknolojileri ...
"Shell&Turcas, LNG’de Öncü ve Güvendiğimiz Bir Firma"
Kamyonum Dergisi olarak yakından takip ettiğimiz alternatif yakıt teknolojileri ...
Doç. Dr. Onur Dikmenli Sektöre Dair Yazılarıyla Artık Kamyonum Dergisinde!
Doç. Dr. Onur Dikmenli sektöre dair bilgilerini artık Kamyonum Dergisinde ...
 
TAKOGRAFLA İLGİLİ SON GELİŞMELER
Türkiye'nin Lider Uluslararası Otomotiv Endüstrisi Fuarı Automechanika ...
Lojistik Sektörü Yıllık 5 Milyar TL Tasarruf Sağlayacak
Alternatif Yakıt Teknolojileri Dosyamızın ikinci bölümünde, sektörün önemli ...
Adblue Hakkında Bilinmesi Gerekenler!
Türkiye’de Adblue üretimini ilk kez gerçekleştiren ve şu anda pazar lideri ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
sondakika
fahrer
bus
kamyoncu
dikkat
kamyonum
türkiye
şoför
haberler