GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Metro İstasyonlarında Termal Kamera Uygulaması
Metro İstasyonlarında Termal Kamera Uygulaması
Toplu Taşıma Araçlarında Maske Zorunluluğu Hayata Geçirildi
Toplu Taşıma Araçlarında Maske Zorunluluğu Hayata Geçirildi
Plaxton Panorama Scores Largest Order To Date With 34 Double Deck Coaches For Oxford Tube

Plaxton Panorama Scores Largest Order To Date With 34 Double Deck Coaches For Oxford Tube

1 2 3 4 5 6
18 Nisan 2018 Çarşamba - 10:14

Yüzde 100 Yerli, Yüzde 100 Milli Dijital Takograf: Pars Dt-101

Sürücülerin trafik denetimlerinde ayrıntılı olarak kontrol edilebilmesini sağlayan ve kaza oranını aşağılara çeken bir icat olan ‘takograf’ yüzde 100 yerli olarak, Türk mühendisleri tarafından üretildi. Üretimi sağlayan Pars Ar-Ge kurucusu Prof Dr. Sarp Ertürk, Kamyonum‘a açıklamalarda bulundu.

Yüzde 100 Yerli, Yüzde 100 Milli Dijital Takograf: Pars Dt-101

Türkiye’nin teknolojik ve bilimsel çalışmalarına destek amacıyla kurulan firma, Kocaeli Teknopark’ta gelişerek vücut buldu. Türkiye’nin ilk ve yerli dijital takografı ‘Pars DT-101’i geliştiren Pars Ar-Ge, dijital takograf cihazının yanı sıra, veri indirme ve analiz sistemleri sağlayarak, kullanıcılara önemli avantajlar sağlıyor.

Avrupa Tip onayına sahip ilk yerli dijital takograf cihazını üreten Pars Ar-Ge, Türkiye’nin önde gelen firmalarına özgün çözümler ve ürünler geliştirerek hizmet veriyor. Ülkenin hemen hemen her bölgesine ulaştırılan cihaz, kamuoyunda ülke teknolojisine Türk mühendisleri tarafından sunulan büyük bir katkı olarak görülüyor.

Kocaeli Üniversitesi’nde Öğretim Üyeliği görevini de yürüten ve Pars Ar-Ge firmasının kurucusu olan Prof.Dr. Sarp Ertürk, geliştirdikleri yerli dijital takograf, ‘Pars DT-101’ hakkında merak edilen tüm ayrıntıları anlattı. Ertürk, “Uluslararası standartlarda güvenliği sağlayan, yerli ve milli takografı ürettik” dedi.

“3 Odak Noktamız Bulunuyor”

Pars Ar-Ge firması olarak Türkiye’nin ihtiyacı olan teknolojik ürünleri üretmeye ve geliştirmeye çalıştıklarını aktaran Ertürk, “Otomotiv, biyomedikal ve savunma sanayii olmak üzere, 3 tane odak noktamız bulunuyor. Burada hem Türkiye’deki büyük firmalara hizmet veriyoruz, hem de özellikle otomotiv sanayiinde kendi ürünlerimizi üretiyor ve geliştirmelerini yapıyoruz” şeklinde konuştu.

“AETR’ye Tamamen Uygun Üretildi”

Geliştirdikleri dijital takograf, ‘Pars DT-101’ hakkında bilgi veren Ertürk, “Ürettiğimiz cihaz tamamen Avrupa tip onaylı,  Avrupa ve ülkemizde de kabul ‘Dijital Takograf Yönetmeliği’ne ve AETR’ye tamamen uygun olarak üretildi. Gerekli olan tüm sertifikasyonlardan geçmiş ve sadece İtalya’nın yaptığı ‘birlikte çalışabilirlik’ sertifikasyonundan geçtikten sonra tip onayını almış durumdayız” dedi.

“Türkiye, Dünyada 4. Ülke Oldu”

Tamamen yerli olarak, Türk mühendisleri tarafından cihazı geliştirdiklerinin altını çizen Ertürk, “Biz bu ürünü çıkarana kadar dünyada sadece 3 tane dijital takograf üreticisi vardı. Türkiye, dünyada 4. ülke oldu. İlk yerli ve milli takograf cihazını çıkarmakla ülkemize teknolojik bir katkı sağladık. Baktığınız zaman çok teknolojik bir ürün. Sürücü kartını okumakta araç hızını hesaplamaya kadar birçok işlemi kendi içerisinde yapabilen bir cihaz olarak dikkat çekiyor” şeklinde ifade etti.

“Biz Üretene Kadar Dışarıya Bağlıydık”

Takograf üreten firma sayısının az olmasının nedeninin çok zahmetli bir iş olmasına bağlayan Ertürk, “Zahmetinden dolayı sayılı üretici ve ülkeyle piyasaya çıkıyor. Biz bu çalışmalara başlayana kadar ülkemizde maalesef dışarıya bağlılık vardı ve bu teknolojiyi çok pahalıya kullanıyorduk.  Gerçekten ürünler çok yüksek rakamlara satılıyordu. Bizim sahaya girmemizle beraber, dijital takograf teknolojisini en uyguna kullanan ülke olduk. İleri teknoloji bir cihaz var ve en uygun Türkiye’de kullanılıyor” diye konuştu.

Aynı Anda Birçok İşlemi Gerçekleştiriyor

Takograf cihazının birçok işlemi aynı anda gerçekleştirmesi gerektiğini bildiren Ertürk , “Cihaz bir yandan sürücü kartlarını alıyor ve sürücü sürelerini analiz ediyor. Diğer taraftan araçtan bilgiler alıyor ve bunları yaparken güvenli bir şekilde yapması gerekiyor. Bunlar dışında veri paylaşımı ve indirme gibi olanakları sağlıyor.  Ayrıca, ara yüzü sayesinde hız, sürüş süresi ve kilometre bilgisi veriyor” dedi.

“Bütün Satışlarımızı TL Üzerinden Yapıyoruz”

Ürünlerini piyasa sunduktan sonra takograf satış fiyatlarının yarı yarıya düştüğünü belirten Ertürk, sözlerine şöyle devam etti; “Bizim sayemizde yurt dışına muhtaç durumundan çıkıldı. Yabancı firmaları biz istediğimiz fiyata satarız noktasından, yerli ürünlerle rekabet etmeliyiz noktasına getirdik. Şu anda en yakın rakibimizden yüzde 20 daha uygun fiyata satıyoruz. Bizim en büyük avantajımız yerli ve milli ürün olmamız. Cihazımızı ulusal bir ürün olarak benimsiyoruz ve bütün satışlarımızı Türk Lirası üzerinden yapıyoruz. Bu anlamda Türk Lirası üzerinden satış yapan tek firmayız. Herkes döviz üzerinden ürün satışı yaparken, biz Türk Lirası üzerinden satışlarımızı gerçekleştiriyoruz.  Fiyatlarımızı böylece sabit tutabiliyoruz.”

“Ürünün Servis Süresi En Fazla 2 gün”

Kendilerinden önce, cihazlarını servise yollayan müşterilerinin en 1 ay beklediğine vurgu yapan Ertürk, “Bizim en büyük avantajımız, ürünün her noktasına hâkim olabilmemiz. Böylece servise gelen tüm ürünlerimize hızlıca dönüş yapabiliyoruz. Bize ürünün gelmesi ve gitmesi arasında sadece 2 günlük bir süre bulunuyor” dedi.

“Türkiye’nin Dört Bir Yanında Çözüm Ortaklarımız Var”

Türkiye’nin her yerinden kullanıcıların kendilerine ulaşabildiklerini ifade eden Ertürk; “Takografları, Bilim, Teknoloji ve Sanayi Bakanlığı’nın yetkilendirdiği servisler takabiliyorlar. Onların özel servis kartları var. Bu servislerin bulunduğu her yerde bizim çözüm ortağımız, servisimiz bulunuyor. Aslında Kocaeli’nde olsakta Türkiye’nin dört bir yanında çalıştığımız servislerimiz var. Dolayısıyla Türkiye’nin herhangi bir yerinden cihazımızı alan bir araç, o anda seyahat ediyor olsa da bir sorun halinde, bulunduğu yerdeki servise giderek, çözümü bulabiliyor.”

“Amacımız İnsan Hayatını Kurtarmak”

Konuyla ilgili bakanlıklar ve TOBB ile ortak bir proje üzerinde çalışmalarını sürdürdüklerini dile getiren Ertürk, sözlerini şöyle tamamladı; “TOBB’un Dijital Takograf verilerinin tek bir merkezde toplanarak denetleyici kurumların bu merkezden verileri alarak incelemesini sağlayacak Dijital Takograf Veri İndirme ve Analiz Sistemi Yazılımı ihalesini kazandık. Firmamız ülkemizin bu konudaki önemli bir ihtiyacını da üstlendi. Bizim bu cihazı yapmamızdaki en büyük amaç kaza sayılarını azaltarak, insan hayatını kurtarmak.”

 

 
TEMSA’dan Altur Turizm’e 120 Araçlık Teslimat
 
Yeni Nesil SILEO Elektrikli Otobüs, Türkiye’de İlk Kez Elazığ Ve Manisa’da Yollara Çıkıyor
YORUMLAR
Toplam 19 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
CUMALİ URHAN 11 Şubat 2020 Salı 22:09

Selam kullanmis oldugum takograf pars marka fakat bunda toplam kulanim saati goremiyoruz raporlarda hatalarimiz net goremiyoruz bu konuda ayrintili bilgi bekliyoruz tesekurler

Yorumu oyla      0      0  
Feyz 9 Ocak 2020 Perşembe 19:12

Size demirden sikke olsa dayanmaz siz uşaklık yapmaya alışmış siniz bende kullanıyorum hiç bir sıkıntı yaşamadım biraz yürekten milli olun lafla değil ama

Yorumu oyla      0      0  
Abdulhamit 11 Aralık 2019 Çarşamba 22:54

Siz siz olun parstan uzak durun kartı takıyon okumuyor kartı çıkartmak istiyon vermiyor tuşlar bozuldu işlev görmüyor paranla rezil olmaktan başka herşey 15 gün oldu aldığım firmaya verdim fabrikaya göndermiş hala bekliyorum bugünde sordum bir haftaya anca gelirmiş yerli malmışta 100 20 ucuzmuşta yerin dibine batsın yerli malınız

Yorumu oyla      0      0  
Fiyatalabilirmiyim 2520 98model kargo kimyon icin 26 Temmuz 2019 Cuma 23:17

Fiyatalabilirmiyim 2520 Gorgo kimyon icin

Yorumu oyla      0      3  
Murat 19 Temmuz 2019 Cuma 16:56

Yerli malı beş para etmez aldım ve bin pişman oldum tako aldığıma çok saçmalık bir tako rapor vermiyor kılavuz kitabı dahi yok vdo parasına bunu taktım 2250? aldı Elektrikci zehir zıkkım olsun

Yorumu oyla      0      1  
Erdal dursun 21 Haziran 2019 Cuma 10:53

Kaza sayısını azaltıp insan hayatını böylemi kurtaran arza allah arza binlira para kazanmak için 3000 km yol yapıyom sen parayı alıyon işin bitiyor allah sordun sizden inanmayın kardeşim takmayın

Yorumu oyla      0      0  
Erdal dursun 21 Haziran 2019 Cuma 10:44

İşte insanlar yerli malı kullanmayınca yerli üretim gelişmiyomuş 4 aracına taktırdım beş para etmez vdo taktıranlar hiç sıkıntı yok bizde kart okumuyo yok müşürdu İzmir bayisi geniş genış konusuyor ama icraat yok tır ve kamyoncu arkadaşlar takmayın cezalar yüksek bir ceza bir taki parası paranı sokağa atma

Yorumu oyla      0      0  
Yılmaz arslan 15 Haziran 2019 Cumartesi 19:42

Pars marka tagoğraftan aldim ve 1 ay sonra trafik ehliyet istedi cihaz ehliyeti disari vermiyo bozuk 1800 tl ceza yazdi bayiye gittim tamir olmuyo dedi firmaya gitmesi lazım dedi gönderdik istanbula 15 günde zor geldi takıldı 15 gun aracım çalışması öyle zararım oldu 2 ay geçti yine aynı arıza aradim firmayı başka tago taktılar tamam 1 sene sonra tekrar yine aynı arıza ehliyeti disari vermiyo tekrar istanbula gidecek cihaz nedir bu çektiniz

Yorumu oyla      0      1  
Turgay 25 Mayıs 2019 Cumartesi 19:10

Fiyat nedir fort 2520 ye uyumlumu

Yorumu oyla      68      63  
Ali gorgun 25 Mayıs 2019 Cumartesi 10:25

Iletisim tlf atarmisiniz

Yorumu oyla      76      69  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Avrupa Standartlarında Yerli Üretim
Yüzde 100 yerli sermaye ile inşaat sektörüne hizmet veren Betonstar kalitesi ...
ADR’li Tankerde Referans Marka
1981 yılında kurulan OKT Trailer, 36 yılı aşkın süredir gerek yurt içinde ...
A’dan Z’ye ADR
Tehlikeli Madde Taşımacılığı ve Lojistiğinde üreticiden şoföre kadar ...
 
En Dayanıklı Çelik Tankerler Ahmet Doğan Tanker’de
65 yıllık köklü geçmişiyle Ahmet Doğan Tanker, araç üstü ekipman sektöründe ...
OKT ile Hayvanlarınız da Sağlığınız da Güvende!
İlk dosyamızın devamı olan Canlı Hayvan Taşımacılığı Dosyamızın 2’ncisinde ...
Türkiye'de Kalıcı Olmak İstiyoruz
?Taşımacılık sektöründeki süregelen başarılarıyla tanınan Schmitz Cargobull, ...
 
Ford Trucks Her Şartta Her Zorlukta Müşterisinin Yanında
Ford Otosan'ın ağır ticari markası Ford Trucks, yeni seri araçları, hızlı ...
SCANIA XT Bir Devrin Kapılarını Açıyor
Scania 2 milyar Euro’yu geçen yatırımla geliştirdiği yeni nesil araçlarına ...
DAF Türkiye Pazarına İddialı Girdi!
Dünyanın önde gelen kamyon üreticilerinden DAF Trucks, geçtiğimiz senenin ...
 
Nuray PEKCAN
BU DA GEÇER
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
news
truck
Kamyon
haberler
kamyoncu
lkw
dikkat
türkiye
treyler