GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Irak - İran Sınır Kapılarında Bekleyen Araçların Dikkatine!
Irak - İran Sınır Kapılarında Bekleyen Araçların Dikkatine!
İran ile Türkmenistan Arasındaki Sınır Kapıları da Kapatıldı!
İran ile Türkmenistan Arasındaki Sınır Kapıları da Kapatıldı!
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
22 Aralık 2017 Cuma - 17:21

ADR’li Tankerde Referans Marka

1981 yılında kurulan OKT Trailer, 36 yılı aşkın süredir gerek yurt içinde gerekse yurt dışında müşterilerine hizmet veren, Türkiye’nin önde gelen markalarından. Tehlikeli madde taşımacılığı başta olmak üzere, inşaat sektörü, beton, agrega ve gıda taşımacılığı gibi alanlarda ürettiği karayolu taşıma çözümleriyle, oldukça geniş bir ürün yelpazesine sahip olan OKT Trailer'in Genel Müdürü Hakan Maraş'a ADR’li araçlarına yönelik tüm detayları sorduk…

ADR’li Tankerde Referans Marka

OKT Trailer, tüm dünyada tanınan ADR Tip Onayını, 2004 yılında Alüminyum Silindirik Tanker Semi Treyler ile ilk alan firma olma özelliğini taşıyor. Müşteri odaklı anlayışıyla, inovatif ve kaliteli ürünleriyle tercih edilen markaların başında gelen OKT, sıvı tehlikeli madde taşımacılığında sekiz tasarım tip onayı ile 3 bin litreden 54 bin litreye kadar 24 farklı tipte proje ile Türkiye’deki en geniş ADR’li tank tasarım tip onayına sahip üretici pozisyonunda yer alıyor.

36 yıllık tecrübesini imal ettiği her araca yansıtan marka, inovatif yaklaşımla kullanıcı ergonomisini ve operasyonel verimliliği ön planda tutan üretim anlayışını, karayolunda tehlikeli madde taşımacılığında kullanılan; gerek araç üstü gerekse de semi treyler araçlarına taşıyarak sektörüne de yön veren lider bir konumda.

ADR Mevzuatı ile birlikte tehlikeli malların; güvenli, kontrollü, seri, ekonomik, insan ve çevre sağlığına zarar vermeden taşınmasına yönelik tüm çözümleri, ADR’li tankerlerinde uygulayan OKT, EN 13094 ve EN 14025 dizayn standardına uygun, silindirik/eliptik kesitli tasarımlarla üretimi gerçekleştirilen, kesintisiz kaynak teknolojisiyle en az sayıda birleşim (T) noktası olan, düzgün yüzeyli, yüksek mukavemetli, uzun ömürlü ve eşsiz gövde yapısına sahip tankerleri, Avrupa Standartları’nda son teknoloji ile üretme kabiliyetine sahip.

Ürün gamlarında tehlikeli madde taşımacılığında kullanılan basınçlı/basınçsız pek çok tanker tipinin mevcut olduğunu belirten OKT Trailer Genel Müdürü Hakan Maraş, silindirik-eliptik kamyon üstü tanker, konik tanker ve silindirik tanker semi treyler araçlarının üretiminde sahip oldukları tecrübe ve uzmanlığa dikkat çekiyor.  

ADR’li Tanker Grubunda En Yüksek Kapasiteli Tanker Üretimi

Türkiye’nin en büyük sektörlerinden biri de enerji sektörüdür. Özellikle akaryakıt ve tehlikeli madde taşımacılığında talep gören araçlarınız neler? Bu sektöre yönelik planlarınız; yatırım ve ürün noktasında ileriye dönük nasıl olmakta?

OKT Trailer olarak; Akaryakıt, Kimyasal ve Bitüm Tanker üretimi yapıyoruz. Tankerlerimizi taşıdıkları ürün özelliklerine göre kamyon üstü ve semi treyler olarak iki farklı segmentte üretiyoruz. Sekiz tasarım tip onayı ile sıvı tehlikeli madde taşımacılığında 3 bin litreden 54 bin litreye kadar 24 farklı tipte proje ile Türkiye’deki en geniş ADR’li tank tasarım tip onayına sahip tek üreticiyiz. 54 bin litre hacimli tasarım onayı ile ADR’li tanker grubunda en yüksek kapasiteli tanker üretimini firmamız gerçekleştirdi. Ürünlerimiz yasal mevzuatlar temelinde müşteri beklenti ve ihtiyaçlarına göre tasarlanıyor ve üretimleri gerçekleştiriliyor. Ürünlerimizde kullanıcı ergonomisi ve operasyonel verimlilik ön planda tutuluyor. Böylelikle müşterilerimizin işini kolaylaştıran, kazancını artıran ürünler ortaya çıkıyor. Tehlikeli madde taşımacılığında, gereklilikleri ve gelişen teknolojileri sürekli olarak takip ediyoruz. Güvenli, emniyet tedbirleri artırılmış, çevreci ürün özellikleri olmazsa olmazımız. Müşteri beklenti ve ihtiyaçlarını sadece ürünlerimiz açısından değerlendirmiyoruz. Müşterilerimizin hizmet ettiği sektörlerde bütünleşik bir hizmet sunabilmelerini sağlamak üzere işlerini tamamlayıcı ekipmanlar da üretiyoruz. 

Sektörün İhtiyaçlarına Yönelik İnovatif Ürünler

Tehlikeli madde taşımacılığına uygun üretilmiş ürün gamınızda kaç tip araç var? Özellikle sektörün ihtiyaçlarına yönelik olarak geliştirilmiş inovatif ürünleriniz nelerdir?

Tehlikeli madde taşımacılığına uygun üretilmiş ürün gamınızda basınçlı/basınçsız pek çok tanker tipimiz mevcut. Özellikle sektörün ihtiyaçlarına yönelik olarak geliştirilmiş inovatif ürünlerimiz mevcut. Silindirik ve eliptik kamyon üstü tankerler ile konik tanker semi treyler, silindirik tanker semi treylerler ürün yelpazemiz içinde yer alıyor. Ürünlere özgü tasarımsal donanımlar ve işlevselliğini artırıcı ekipmanlar ürünlerimizi tercih edilir kılıyor.

“OKT İçin Önemli Olan Taşınacak Tehlikeli Madde ile Malzemenin Uyumudur”

Üretimini gerçekleştirdiğiniz araçların genel özellikleri nedir? (Sacı, güvenlik ekipmanları, dolum boşaltım sistemleri vd ekipmanların özellikleri)

Tankın gövdesini oluşturan malzeme seçimi ADR’ye uygun ve ADR tasarım tip onaylarında belirtilen malzemeler kullanılarak yapılmakta. OKT için önemli olan taşınacak tehlikeli madde ile malzemenin uyumudur. Taşınacak tehlikeli madde ile etkileşimi engelleyecek seçimler yapılır. Ürün özelliği korunur. Plastik şekillendirmeye uygun malzeme seçimi tasarım, üretim ve kullanım sırasında tankerin verimliliğini en yüksek seviyeye taşır.

Acil Durdurma Butonları

Tanker üretiminde standardizasyonlar nelerdir? Gerekli regülasyon açısından (kaynak teknolojisi, bağlantı aparatları vd) kullanılan malzemelerin kalitesi ve detayına yönelik neler söylersiniz? Özellikle güvenlik anlamında ADR’li bir araçta bulunması gereken donanımlar nelerdir? Dolum-boşaltım sistemleri, frenler ve devrilme noktasında alınan önlemler nelerdir?

Uygun malzeme ve ekipman seçimi ADR’li tankerlerde olmazsa olmazların başında geliyor. ISO 3834 kaynaklı imalat kalite yeterlilik şartlarına uygunluk, bağlantı şekillerinin uygunluğu, güvenlik ve emniyet ekipmanlarının eksiksiz olması bir tankerin yapı taşlarını oluşturur.  Bundan sonraki aşamada üretimde kullanılacak malzemelerin dayanım hesaplamaları ve özelliklerini öncelikle tespit ederiz. Ürün kaybının engellenmesi, ürün güvenliğini etkileyebilecek risklerin engellenmesi / minimize edilmesi / yok edilmesi çok önemli. Tank koduna göre ikili ve üçlü koruma olarak tanımlanan taban valfi, vana ve sızdırmaz kapağı tankta bulunmalı. Tankeri, üzerinde biriken statik elektriği topraklamak için topraklama çubukları ile donatırız. Acil durdurma butonları kullanırız.  ADR 8.1.3 Uygun Tehlike İkaz ve Turuncu Plaka İşaretleri, ADR 8.1.4 Yangınla Mücadele Teçhizatı, ADR 8.1.5 Çeşitli Teçhizatlar ve Kişisel Koruyucu Teçhizatlar ürünlerimizde eksiksiz olarak yer alır. ECE R 105 regülasyonuna uygun fren, elektrik ve mekanik bağlantı sistemi ve ECE R 111 regülasyonuna uygun devrilme hesaplamaları eksiksiz şekilde tamamlanır. Böylelikle standartlara uygun güvenli ve kaliteli ürünleri imal ederiz.

A’dan Z’ye Sıkı Kontrol

Tehlikeli madde taşıyan araçlar hangi aşamalarda denetim ve kontrollerden geçiyor? ADR’li bir tankerin güvenliği için ne tür regülasyonlar uygulanıyor?

Girdi malzeme ve ekipmanlar ile bu malzeme ve ekipmanın izlenebilirliği ayrıca sertifikalı olması ilk başta kontrol edilen noktalardan. Üretimde boyutsal, kalınlık ve göz kontrolleri yapılır. ISO 3834 Kaynaklı İmalat Kalite Yeterlilik Şartları’na uygun kontroller, sertifikalı kaynakçılar, radyografik muayene hidrolik basınç testi, sızdırmazlık testi, kapasite tayini ve ekipman işlevsellik (fonksiyonellik) testleri titizlikle yapılır.  TS EN ISO 12972 Tanklar, tehlikeli maddelerin taşınması için metalik tankların deneyi, muayenesi ve işaretlenmesi standardına göre tankların kontrolleri sağlanır.

Emniyetli, Pürüzsüz Düzgün Yüzeyli, Eşsiz Gövde

Üstyapıların araçlarla uygunluğu ve kolay entegre edilmesi yönünde ne tür çalışmalar yapılıyor? Tasarımından teknik detaylarına kadar nelere dikkat ediliyor? Sizin üretim süreciniz bu konuda nasıl işliyor?

Araçların yük dağılım merkezine göre üst yapı talimatları çerçevesinde kamyon şasisi ile üst yapı uyumluluğu öne çıkarılarak tasarım hazırlanıyor. EN 13094 ve EN 14025 dizayn standardına uygun, silindirik/eliptik kesitli tasarımlar uyguluyoruz. Ön ve arkada birer adet dış bombe, seçilen bölme sayısına uygun EN 13094 ve EN 14025 dizayn standardında iç bombe / dalgakıranlar dizayn ediyoruz. ISO 3834 Kaynaklı İmalat Kalite Yeterlilik Onaylı tankerler tasarlıyoruz.  Tanker üretiminde, silindirik gövde yapısında enlemesine eksiz, yekpare levhalar ve bunların kaynak birleşimlerinde en uzun kaynak dikiş teknolojisiyle üretilen, en az sayıda birleşim (T) noktalı, emniyetli, pürüzsüz, düzgün yüzeyli, eşsiz gövde yapısına sahip tankerler üretiyoruz. Tankerlerde, kesintisiz yüksek performanslı robotik kaynak teknolojisi kullanılarak, gövde üzerindeki stres etkisi ve insan faktöründen oluşan kaynak hataları minimize ediliyor. Böylelikle ürünler, çarpma ve darbelere karşı emniyetli hale getiriliyor. Şasi birleşim noktalarında, gövde mukavemetini arttırmak ve stres etkisini azaltmak için OMEGA® monoblok bağlantı semerlerine robotik kaynak teknolojisi uyguluyoruz. Böylece gövdeyi yekpare kavramasını sağlammış oluyoruz. Tankın her bir bölmesi içerisinde sıvı kalmayacak şekilde tam boşaltım sağlayan özel tasarımlar uyguluyoruz. EN 15120 standardına uygun genleşme ve taşmalara karşı hava boşluğu emniyetini optimize ediyoruz.  Gerilim azaltma önleyici sönümleme takozlu yaylı bağlantı sistemiyle her türlü yol şartlarında gövde ile şasi arasında mükemmel uyumun sağlıyoruz. Bu sistem hem mukavemeti artırıyor hem de gövdeye gelen kuvveti dağıtarak gerilimi azaltıyor. Bu özellikler aynı zamanda bizi rakiplerimizden de farklı kılıyor…

Gövde ile Şasi Arasında Mükemmel Uyum

Yukarıda bahsettiğiniz özelliklerinizin dışında rakipleriniz ya da sektördeki diğer ürünlerle aranızdaki diğer farkları anlatır mısınız?

OKT Trailer ürünlerinin rakiplerinden ayrılan birçok noktası var. Temel farklılıklarımız dışındaki diğer özelliklerimizi şu şekilde sıralayabiliriz: Çift taraflı, otomatik açılır platform korkuluğu, kullanım kolaylığı ve güvenlik sağlıyor, fren sistemini de otomatik olarak kitliyor. Koruyucu kapak ile menhol kapağı üzerindeki ekipmanlar, mevsimsel hava şartlarına (yağmur, kar, güneş, toz gibi) karşı korunuyor.  Gömme tip menhol boğazları, olası devrilme ve darbelere karşı armatürlere koruma sağlıyor. Derin çekme yöntemiyle açılan çıkışlar, tankın alt kısmında, içerisinde ürün kalmayacak şekilde tam boşaltımını yapmaya imkan sunuyor. Armatür dolap kapağı (Otobüs bagaj kapağı tipi), dar alanda hareket kabiliyeti ve ergonomik kullanıma uygun olarak tasarlanıyor.  Opsiyonel Tahrikli Boşaltım Sistemiyle, optimize edilmiş hidromotor, borulama ve teknik teçhizat ile ergonomik kullanım, hızlı ve yüksek debide boşaltım sağlıyor. Renkli, POLYAMIDE hava hortumlarımız, tesisat kablolarında karmaşayı önlüyor ve servis kolaylığı sunuyor.

“Her Zaman, Her Koşulda Müşterilerimizin Yanındayız”

Müşteriye sağladığınız avantajlar noktasında yaptığınız çalışmalar ve ayrıcalıklar neler? (Finansman, kampanya, yedek parça, garanti süresi vb.)

Müşterilerimize Türkiye’nin neresinde olurlarsa olsunlar her türlü yedek parça imkanı sunuyoruz. Satış sonrası ve servis hizmetleriyle her zaman, her koşulda müşterilerimizin yanındayız. Garantili, uzun ömürlü ürünlerimizle müşterimize en kaliteli araçları sunarak onların işletme maliyetlerini minimuma düşürüyoruz. Ayrıca; muayene merkezi hizmetlerini de müşterilerimize veriyoruz.

 
OSS Genel Kurulu'na Üyelerden Yoğun İlgi
 
12 Kadın 12 Araba Markası
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
A’dan Z’ye ADR
Tehlikeli Madde Taşımacılığı ve Lojistiğinde üreticiden şoföre kadar ...
En Dayanıklı Çelik Tankerler Ahmet Doğan Tanker’de
65 yıllık köklü geçmişiyle Ahmet Doğan Tanker, araç üstü ekipman sektöründe ...
OKT ile Hayvanlarınız da Sağlığınız da Güvende!
İlk dosyamızın devamı olan Canlı Hayvan Taşımacılığı Dosyamızın 2’ncisinde ...
 
Türkiye'de Kalıcı Olmak İstiyoruz
?Taşımacılık sektöründeki süregelen başarılarıyla tanınan Schmitz Cargobull, ...
Ford Trucks Her Şartta Her Zorlukta Müşterisinin Yanında
Ford Otosan'ın ağır ticari markası Ford Trucks, yeni seri araçları, hızlı ...
SCANIA XT Bir Devrin Kapılarını Açıyor
Scania 2 milyar Euro’yu geçen yatırımla geliştirdiği yeni nesil araçlarına ...
 
DAF Türkiye Pazarına İddialı Girdi!
Dünyanın önde gelen kamyon üreticilerinden DAF Trucks, geçtiğimiz senenin ...
Hyva, Alpha Damper Silindirleriyle Farkını Gösteriyor
1979 yılında kurulan, damper silindirleri konusunda global pazar lideri ...
Hayvana Saygı Ekonomiye Katkı
Araç üstü ekipman ve treyler sektöründe öncü marka olan OKT Trailer, yüzde ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
Kamyon
fahrer
truck
bus
src
news
treyler
dikkat
şoför