Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
18 Mart 2014 Salı - 12:47

Türkiye’nin İlk Elektrikli Otobüsü

Türkiye’nin en çok tercih edilen otobüs markası Otokar’ın tasarladığı ve ürettiği Türkiye’nin ilk elektrikli otobüsü Doruk Electra, İstanbul, İzmir ve Samsun’dan sonra şimdi de Antalya’da deneme sürüşlerinde kullanılıyor.

Türkiye’nin İlk Elektrikli Otobüsü

Bir Koç Topluluğu şirketi olan Otokar’ın ve Türkiye’nin ilk tamamen elektrik ile çalışan otobüsü Doruk Electra Türkiye’nin dört bir köşesinde belediyeler tarafından test edilmeye devam ediyor. İstanbul’da İETT, İzmir’de ESHOT ve İZULAŞ, Samsun’da SAMULAŞ bünyesinde test sürüşlerini tamamlayan Doruk Electra bugünden itibaren bir hafta süreyle Antalya’da denenecek.

Türkiye çapında birçok belediye tarafından deneme talebi aldıklarını belirten Otokar Genel Müdür Yardımcısı Basri Akgül, “Otokar olarak 2005 yılından bu yana alternatif yakıtlı otobüsler konusunda çalışmalar yürütüyoruz. 2007 yılında Türkiye’nin ilk hibrit otobüsü Doruk Hibra’yı geliştirdik. 2009 yılında Türkiye’nin ilk doğalgazlı orta boy otobüsü Doruk DG’yi ürettik. 2011 yılında ise doğalgazı 12 metrelik KENT DG’de kullandık. Son olarak Türkiye’de bir ilki daha gerçekleştirerek ürettiğimiz ilk elektrikli otobüs ise Doruk Electra oldu. Electra üstün teknolojisi ve Ar-Ge konusunda Otokar’ın sahip olduğu referanslar ile belediyelerin çok ilgisini çekiyor. Her geçen gün Türkiye’nin farklı bölgelerinden belediyeler aracımızı denemek için talepte bulunuyor. İlk test sürüşlerimizi İstanbul’da İETT bünyesinde yapmıştık. İstanbul ardından İzmir ve Samsun’da yapılan denemelerin ardından şimdi de elektrikli aracımız Antalya’da deneme sürüşleri yapıyor” dedi.

Doruk Electra’nın teknolojisi ve neden modern şehirler için alternatif bir çözüm arayışı olacağını anlatan Akgül, “Egzos emisyonları sıfır, gürültü ve titreşim seviyeleri oldukça düşük olan Doruk Electra, Otokar olarak Ar-Ge konusunda ne kadar ilerlediğimizin de bir göstergesi. Doruk Electra, 6-8 saat arasında tam şarj olsa da, onboard şarj ünitesi sayesinde duraklarda bekleme yaparken de kısa süreli şarj edilme imkanına sahip. Otobüs, ideal şartlarda tam şarj ile 280 km mesafe kat edebiliyor. Yoğun şehiriçi trafikte ve yolcu sayısının çok olduğu saatlerde ise, akü ömrünü koruyan yüzde 80 kapasite baz alınarak 170 kilometre menzil sunuyor. Ancak aracın menzilini gün içerisinde yapılan akıllı şarjlar ile yüzde 30-40 oranında artırmak mümkün. Araç üstü (on-board) şarj ünitesi sayesinde ilave bir elektrik şarj altyapısına ihtiyaç duymayan Doruk Electra, sanayi tipi 3 faz elektriğin olduğu her yerde şarj edilebiliyor. Uluslararası güvenlik sertifikasyonu olan ECE R100-01 yönetmeliğine uygun Doruk Electra’da kullanılan aküler ise aşırı şarj, çarpışma, yanma ve kısa devre gibi durumlarda çevresine zarar vermeyen yüksek güvenlikli Lityum Demir Magnezyum Fosfat teknolojisine sahip. Doruk Electra her geçen gün nüfusun arttığı ve toplu taşımada alternatif çözümlerin arandığı şehirlerde daha temiz bir çevre, daha sessiz bir trafik, daha düşük işletme maliyetleri ve daha yüksek verimlilik sağlayarak belediyelere en iyi çözümü sunuyor” dedi.

 
ANADOLUJET’TEN ÖZEL YAZ TARİFESİ
 
Stratejik Planlama Ödülü, BRİSA'da
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
ANADOLUJET’TEN ÖZEL YAZ TARİFESİ
AnadoluJet 2014 yaz tarifesi belli oldu. Bu yaz Kahramanmaraş’ı yatı seferleriyle ...
HAFRİYATÇILARIN VAZGEÇİLMEZİ TİGER HAVUZ DAMPER
Treyler imalatında her geçen yıl hedef çıtasını yükselten Serin Treyler, ...
Boyacılar Otomotiv’in tercihi ORTHAUS
Cizre’de faaliyet gösteren yurtiçi ve yurtdışı nakliyeler konusunda uzman ...
 
“Yeşil Filo Yöneticisi”ni Michelin seçti
Her yıl Ekonomist Dergisi ve LeasePlan ana sponsorluğunda gerçekleştirilen, ...
TEİAŞ, Allison otomatiğe güveniyor
TEİAŞ, Allison tam otomatik şanzıman donanımlı Volvo FH ağır yük taşıma ...
Türk TIR’ı cezayı göze aldı
AB ülkelerinin uyguladığı haksız engeller nedeniyle Avrupa taşımalarında ...
 
Türkiye'de 2. El Traktör Türktraktör'le Markalaşıyor
Türkiye’nin traktör devi TürkTraktör, bünyesinde barındırdığı New Holland ...
Aktaş Holding’e Büyük Ödül
Hava süspansiyon sistemi üretiminde dünyanın en büyük firmaları arasında ...
Ford Otosan, “Global Başarı için El Ele” dedi
Ford Otosan ve tedarikçilerinin buluştuğu “İmalatçılar Zirvesi”bu sene ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkattrucksondakikatürkiyekamyonum haberler kamyoncufahrersrc