Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
3 Nisan 2019 Çarşamba - 16:26

Sayısal Takograf Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Karayolunda 3,5 ton ve daha fazla eşya ve dokuz ve daha fazla yolcu taşıyan araçlar için sayısal takograf uygulaması zorunluluğu bulunuyor. Sayısal takograf uygulaması hakkında bilinmesi gerekenleri sizler için derledik:

Sayısal Takograf Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Ülkemizde karayolu taşımacılığı yapan araçlarda 16 Haziran 2010 tarihinden itibaren Sayısal takograf uygulaması zorunlu hale getirilmiştir. Buna göre; 3,5 ton ve daha fazla eşya taşımacılığı yapan araçlar ile sürücü dahil olmak üzere 9 ve daha fazla yolcu taşıyan araçlarda uygulanması zorunludur. Bu tarihten önce kayıt olmuş ve analog takograf takılı araçların sayısal takografa uyarlanması zorunlu değildir.

Sayısal takograf,  karayolu ile yolcu ve eşya taşımacılığı yapan araçlarda kullanılan bir kontrol cihazıdır. Kartlar için iki yuva ve ekrandan oluşan cihaz, vites kutusuna bağlanarak kullanılır. Araçtaki takograf cihazı sistemin beynidir. Sayısal takograflar onaylı servisler tarafından 2 yılda bir kontrol edilmelidir.

Sayısal takografların belleğinde, sürücülerin sürüş periyotları ve görevleri 12 ay süresince saklanabilmektedir. Örneğin emniyet yetkilileri, bu cihaz sayesinde hatalara ilişkin bilgiler, sistemi tahrif etmeye yönelik girişimler, hız sınır ihlalleri, kalibrasyon ayrıntıları gibi bilgilere ulaşabilir.

Sayısal takograflar, birbirinden farklı akıllı kartlarla çalışır. Yani, sürücüler, firmalar, servisler (takograf kalibrasyon merkezleri) ve emniyet yetkilileri, bu cihazı kullanmak için ayrı akıllı kartlara sahiptir. Bu kartlar ile kullanıcılar, o aracın takograf cihazındaki bilgilere sahip olabilir.

Sürücü Kartı Nedir?

Sayısal takograf donanımlı bir aracı kullanırken her gün “Sürücü Kartı” diye adlandırılan akıllı kartın kullanılması gerekmektedir. SRC1/SRC2/SRC3/SRC4/SRC5 belgesine sahip her sürücü sayısal takograf kartına başvuru yapabilmektedir.

Sayısal Takograf Kartı Nasıl Alınır?

Sayısal takograf kartı başvuruları, internet üzerinden TOBB’a yapılır. Ön başvurunun ardından, TOBB tarafından yetkilendirilmiş Odalara giderek başvuru işlemi tamamlanır.  . Kart teslimatları başvurunun yapıldığı Odalardan gerçekleştirilir. Sürücü ve şirket kartları beş, denetim kartları iki, servis kartları ise bir yıl geçerlidir. Sürücü kartları 130 TL, şirket ve servis kartları ise 400 TL olarak ücretlendirilmiştir. Kartın kaybolması, çalınması ya da hatalı olması gibi hâllerde, sürücü 7 takvim günü içerisinde yeni kart için başvuru yapmalıdır. Başvuru alınmasını takip eden 5 gün içerisinde kart sahibine yeni bir kart verilir.

Sürücü Kartı Başvurusu İçin Hangi Belgeler Gerekmektedir?

Ön başvuru işlemi ve takograf kartı ödemenizin ardından başvuru işlemini gerçekleştirmek için giderken ilgili Odaya aşağıdaki belgelerin ibraz edilmesi gerekir:

Sürücü belgesi aslı ve fotokopisi

Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi

Biyometrik fotoğraf

Biyometrik Fotoğraflar Hangi Özellikleri Taşımalıdır?

Biyometrik fotoğraf boyutları 3,5cm x 4,5cm olarak belirlenmiştir.

Fotoğraf; yüzün iki tarafı da tam olarak görünecek şekilde cepheden çekilmeli, fotoğraflarda tebessüm edilmemelidir.

Arka zemin düz ve beyaz renkte ya da açık bir kontrast renkte olmalıdır. Renkli ve desenli zeminler kabul edilmez.

Fotoğraf; aşırı koyu, aşırı açık ya da yüzün bir tarafını karanlık bırakacak şekilde çekilmemelidir.

Fotoğrafta gözler tam olarak görülmelidir. Güneş gözlüğü ile çekilen veya gözlük camında parlama olan resimler geçersiz sayılır.

Servis Kartı Başvurusu İçin Hangi Belgeler İstenmektedir?

İmza Sirküleri aslı ve fotokopisi (Aslı kontrol edildikten sonra geri verilecektir.)

Vekaletname aslı ve fotokopisi (İmza sirkülerinde servis yetkilisinin adı geçmiyorsa vekaletname talep edilir.)

Oda Kayıt Belgesi aslı

Vergi Levhası fotokopisi

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’ndan alınan Servis Yetki Belgesi fotokopisi

Başvuruyu imzalayacak kişinin Nüfus Cüzdanı aslı ve fotokopisi

Servis Kaşesi

Şirket Kartı Başvurusu İçin Hangi Belgeler İstenmektedir?

İmza Sirküleri aslı ve fotokopisi (Aslı kontrol edildikten sonra geri verilecektir.)

Vekaletname aslı ve fotokopisi (İmza sirkülerinde şirket yetkilisinin adı geçmiyorsa vekaletname talep edilir.)

Oda Kayıt Belgesi aslı

Vergi Levhası fotokopisi

4925 Sayılı Karayolu Taşıma Kanunu Uyarınca alınan Yetki Belgesi fotokopisi

Başvuruyu imzalayacak kişinin Nüfus Cüzdanı aslı ve fotokopisi

Şirket Kaşesi

Kaynak: TOBB

 
REW İstanbul 2019’u, 45 Ülke Ziyaret Etti!
 
Tırsan, Yeni Çiçek Taşıyıcı Frigo Aracını Müşterileri ile Geliştirdi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Adnan Ağaçlı İle Görüştük
Kamyonum Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, Ağaçlı Grup Yönetim Kurulu ...
Schmitz Cargobull’un Tüm Dünyada Satılacak Konteyner Taşıyıcılarını Koluman Üretecek
Alman treyler firması Schmitz Cargobull, konteyner taşıyıcı üretimi için ...
Jetblue Genel Müdürü Kenan Emekci: 'Adblue Türkiye Pazarının Lideriyiz'
Türkiye’de Adblue üretimini ilk kez gerçekleştiren ve şu anda pazar lideri ...
 
NGVA EUROPE: 1,3 Milyon Olan Doğal Gazlı Araç Sayısı, 2030 Yılında 12,6 Milyona Ulaşacak
“Alternatif Yakıt Teknolojileri” dosyamız kapsamında NGVA Europe (The ...
Türkiye’nin İlk LNG’li Çekicisi: IVECO Stralis NP 460
Alternatif Yakıt Teknolojileri Dosyamız kapsamında görüşlerine başvurduğumuz ...
''LNG, Uzun Yol Taşımacılığında Rekabetçi Bir Alternatif Haline Geliyor''
EPDK, fiyat avantajları, çevreci özelliği sayesinde yaygınlaşması beklenen ...
 
Boşça: 'Türkiye Enerji Merkezi Konumunda'
“Alternatif Yakıt Teknolojileri” dosyamız kapsamında açıklamalarda bulunan ...
"Gümrük Birliği’nin Güncellenmesinde En Önemli Başlıklar, 'Kotalar ve Geçiş Ücretleri' Olacak"
“Avrupa Birliği ve Kotalar” dosyamız kapsamında, T.C Ulaştırma ve Altyapı ...
'Stratejik Öneme Sahip Hiçbir Kuruluş Yabancı Firmalara Satılmamalı'
ESEN Nakliyat Genel Müdürü Sadettin Kayabaşı, Ro-Ro taşımacılığının gitgide ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikanewslkwKamyonsrcşoförtrucktürkiyekamyoncu