Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
28 Eylül 2009 Pazartesi - 00:00

Otomotivciler Hurda Teşviki İstiyor

Otomotivciler Hurda Teşviki İstiyor

 

Hükümetin ekonomik önlem paketleri kapsamında açıkladığı ve 30 Eylül'e kadar uzattığı ÖTV indirimi sona ererken, sektör temsilcileri Avrupa ülkelerinde olduğu gibi hurda teşviki istiyor.

Özellikle binek otomobiller üzerinde ağırlığını hissettiren ÖTV indirimi sayesinde, kriz yılı olmasına rağmen yılın 8 aylık döneminde geçen yılın aynı dönemine göre kıyasla satışlar yüzde 5,9 oranında arttı.

Hükümetin ekonomik önlem paketi kapsamında açıkladığı uygulamanın sonuna doğru yaklaşılırken, sektör temsilcileri indirimin devamında, sektöre hurda teşviki ile destek olunması görüşünde.

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkanı ve Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar konuya ilişkin yaptığı açıklamada, Türkiye'de taşıt alımında yabancı ülkelerdekinin çok üzerinde vergi oranları uygulandığını belirtti.

Aybar, ÖTV üzerinden KDV alınıyor olmasının vergileri daha da arttırdığını dile getirerek, 2008 yılından itibaren süregelen krizle Türkiye'de otomotive uygulanan vergilerin Avrupa ülkelerine oranla ne kadar yüksek olduğunun da bir kez daha görülmüş olduğunu kaydetti.

İbrahim Aybar, Avrupa Birliği'nin (AB) çevre kalitesinin arttırılması amacıyla yeni taşıtların alımında uygulanan satış vergisinde kirlilik ve yakıt tüketim değerlerini kriter olarak aldığını ve daha az kirleten aracı vergi uygulamalarıyla da teşvik ettiğini kaydederek, global krizin etkilerini azaltmak amacıyla önlemler alınırken havayı daha çok kirleten eski teknoloji araçların trafikten çekilmesinin ve çevreci araçlarla yenilenmesinin sağlandığını anlattı.

Hurda uygulamasının Türkiye için yeni bir konu olmadığını anımsatan Aybar, Türkiye'de daha önce de araçların pazardan çekilmesini teşvik eden ÖTV Kanunu ile başlayan uygulamanın ''hurda indirimi'' olarak adlandırıldığını ve uygulamaya alındığını ancak alt yapı eksikliği ve denetim boşluklarından da doğan olumsuz gelişmelerin, uygulamanın kısa sürede hükümet tarafından devre dışı bırakılmasına yol açtığını hatırlattı.

2003 YILINDA, HURDA İNDİRİMİ İLE PAZAR BÜYÜDÜ

Aybar, bu süreçte toplam 322 bin adet motorlu taşıtın trafikteki kaydının silindiğini ve bu uygulamanın amacına ulaşarak 2003 yılında pazarın yüzde 20 büyümesini sağladığını hatırlattı.

''Sanayimizin yeni bir çöküntüye uğramaması için ÖTV indirimi döneminin ardından satış ivmesinin devamı çok önem arz ediyor'' diyen Aybar, bunun için, Avrupa ülkelerindeki uygulamalara benzer eski araçların yenisiyle değiştirilmesiyle ilgili daha uzun dönemi kapsayan teşviklerin yapılması gerektiğini ifade etti.

''Ekonomik ömrünü tamamlamış'' olan araçların pazardan arındırılmasına ilişkin yönetmelik'in Çevre ve Orman Bakanlığınca hazırlandığını ve yürürlük aşamasına gelindiğini anlatan Aybar, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Bu sayede hükümetimizce sektöre ivme kazandıracak bir teşvik ile araç değişiminin desteklenmesi halinde önceki uygulamada karşılaşılan sorunların ortadan kalkması imkan dahiline girmiş olacaktır. Nitekim hazırlanan yönetmelik kapsamında kurulacak olan geri dönüşüm merkezlerine kaydı silinecek olan araçların teslimi ile yasal olmayan tasarruflar da önlenmiş olacak ve sektörümüzün gelişmesi ve devamlılığı yönünde çok önemli bir adım atılacaktır.

Bugün itibarıyla ülkemizde 2 milyon 158 bin adedi binek olmak üzere toplam 2 milyon 963 bin adet 16 yaş ve üzeri trafikte olan araç bulunuyor. Gerek çevre koruma düşünceleri gerekse sektörümüzün ileriye dönük çağdaş teknolojik atılımları için olduğu kadar, sektörün girdiği dar boğazdan çıkış için de hükümetimizce eski araçlara ilişkin gerekli değerlendirmenin vakit geçirmeden yapılması araç parkının yenilenmesinin teşvik edilmesi zorunluluk arz etmektedir.''

Bu ilave talep artışı vasıtasıyla ana ve yan sanayide üretim artışı ve fabrikalardaki istihdamın da korunmasının sağlanmış olacağını dile getiren Aybar, ''Hurdaya çıkan araçların geri dönüşüm bertaraf sektörleri gelişecek, ekonomiye ek dönüşümle vergi çalışma alanı, ekonomik ham madde girişi kaynakları yaratılacaktır. En önemlisi ekolojik dengeyi bozan, havayı kirleten eski araçlar azaltılarak, Kyoto Protokolünü imzalayarak taraf olan ülkemizde çevre kalitesinin arttırılmasına büyük katkı sağlanacaktır'' diye konuştu.

TOFAŞ CEO'SU PANDIR

TOFAŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Pandır, 30 Eylül'de sona erecek ÖTV indiriminin devam etmeyeceği yönünde hükümetten sinyaller geldiğini belirterek, ''Hurda araçların trafikten çekilmesi yönündeki teşviklerin devreye alınmasını sadece sektör değil çevre açısından da değerli buluyoruz fakat bu konuyla ilgili de hükümet cephesinde kısa vadede gelişme görünmüyor'' dedi.

Pandır, üyesi oldukları Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) ve Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) kanalı ile hükümete yapılan yeni teşvik önerilerinin sonuç vermesini umduklarını bildirdi.

Ali, Pandır, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Sektörün uzun vadeli gelişimi için artık Türkiye'de 3 aylık, 6 aylık gibi kısa vadeli indirimler yerine, ÖTV-KDV vergilerin AB ile uyumlu şekilde kademeli olarak azaltılmasına odaklanmalıdır. Sektörün kısa vadeli yangın söndürmelerden çok, uzun vadede gelişimi destekleyen reformlara ihtiyacı var. Biz de sektörün ana oyuncuları olarak planımızı ona göre yapıp 2010 ve sonrasında çok daha istikrarlı bir şekilde yapılanabilir, ülke ekonomisini kalkındırabiliriz.''

HYUNDAİ ASSAN TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ TARAKÇIOĞLU

Hyundai Assan Türkiye Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu ise 30 Eylül'den sonra 1600 cc ve altı otomobillerin vergilerinin eski düzene geçmesiyle, pazarın yüzde 80'ini oluşturan bu otomobillerin liste fiyatlarının yaklaşık yüzde 7,5 artacağını belirtti. Tarakçıoğlu, otomobil almak isteyenlerin vergi teşvikiyle otomobillerini bu dönemde almış olacaklarını ve geriye sadece yüksek endişeye sahip ve harcamalarını en üst seviyede kısmış olan bir tüketici kitlesi kalacağını ifade etti.

Kurthan Tarakçıoğlu, şunları kaydetti: ''Kısacası, sektör beklenenden daha derin bir şekilde küçülecektir. 15 Mart'tan önce kötü olan durum, bu şartlar altında 30 Eylül'den sonra çok kötü olacaktır. Bunun önüne geçebilmek adına kredi olanaklarının artması ve tüketici kredilerine imkan tanıyacak şartların ve desteklerin oluşturulması beklenmektedir.

Orta vadede ÖTV indiriminin yıl sonuna kadar devamı programa alınmalıdır. Fakat uzun dönemli, kalıcı ve sektörün tüm etki alanı için doyurucu bir talebin sağlanması için 15 yaş üstü otomobillere ÖTV teşviki uygulanmasının yanında yine uzun vadede ÖTV oranlarında da indirime gidilmesi uygun olacaktır. Yani hükümetin çekinceli olduğu hurda işleminin fiziksel olarak gerçekleştirilmesi ile ilgili alt yapı yıl sonuna kadar tamamlanabilir ve yeni yıl itibariyle de ülkemiz, her medeni ülkede var olan hurda araç işlemlerine kavuşabilir.''

 

PEUGEOT OTOMOTİV PAZARLAMA GENEL MÜDÜRÜ VİEUX

Peugeot Otomotiv Pazarlama A.Ş Genel Müdürü Jean Pierre Vieux de 15 Haziran'dan sonra ÖTV indirim oranının değişmesi ile birlikte showroom'lara gelen müşteri sayısında bir azalma yaşandığını ifade ederek, Ocak-Ağustos dönemi incelendiğinde 2008 yılının aynı dönemine oranla toplam pazarda 11 bin adet aracın daha az satıldığının görüldüğünü, bu farkın 8 bin adedinin ise ağustos ayında gerçekleştiğini ve toplam pazarda da yüzde 18,5 oranında bir daralma yaşandığını söyledi.

Vieux, şunları söyledi: ''30 Eylül'de ÖTV avantajının sona ermesi ile ilgili olarak, otomobil sektörüne destek olmak adına hükümetin bu yıl hayata geçirdiği ve verimliliği kanıtlanmış olan ÖTV avantajı uygulamasının devamı şeklinde bir gelişme yaşanmasının kaçınılmaz olduğunu düşünüyorum.

Mart ayında alınmış ve 15 Haziran itibariyle değişen oran ile devam eden ÖTV avantajı otomotiv sektörü için çok olumlu sonuçlar getirdi. Hükümet nezdinde alınan bu başarılı kararın sektör adına devamını ümit ediyorum.''

 

 

 
As Star Tarım Scania ve Krone İle Büyüyor
 
"Yol Olmadan Hizmet Götüremeyiz Dedik"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
bussrcfahrertreylerkamyonumkamyoncusondakikadikkatnews