GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
MAN 3 Adet 2020 Model Lions Coach Teslimatı Yaptı
MAN 3 Adet 2020 Model Lions Coach Teslimatı Yaptı
Taşıt Sayısı Yüzde 48,8 Arttı
Taşıt Sayısı Yüzde 48,8 Arttı
Update Coronavirus Outbreak  Impact On Border Crossing Points With Iran

Update Coronavirus Outbreak Impact On Border Crossing Points With Iran

1 2 3 4 5 6
18 Ocak 2019 Cuma - 14:25

"Durumumuz Hiç İç Açıcı Değil Fakat Bir Umut Var"

Güneydoğu ve Habur Dosyamızda sıradaki durağımız, hem bir iş adamı, hem de siyasetçi kimliği olan AS YAPI Şirketler Grubu Genel Müdürü ve bir önceki dönem AK Parti Şırnak milletvekili adayı Mahmut Ökten. Kendisi bu bölge için güzel işler yapıyor, yaptığı işlerle de bölgeye ekonomik katkı sağlamaya devam ediyor. Üretiyor ve ürettiğini bir değer olarak bölgeye kazandırıyor. Farklı bir vizyona sahip, genç, başarılı bir siyaset ve iş adamı.

 Durumumuz Hiç İç Açıcı Değil Fakat Bir Umut Var

Taşıma sektöründe de önemli faaliyetleri olan Ökten’i ziyaret etmezsek, turumuzun eksik kalacağını düşünüyoruz ve kendisine ziyarette bulunuyoruz.

 Mahmut Bey, öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?

As Yapı Şirketler Grup olarak yaklaşık 20 yıldır gerek lojistik, gerekse üretim ve ihracat alanlarında faaliyetteyiz. Yapı kimyasalları, beton üretim tesisleri, petrol istasyonları gibi faaliyetlerimiz de mevcut. Habur Sınır Kapısı’nın hemen yanı başında olmamız ekonomik olarak bir avantaj sağlasa da, bölgede yaklaşık yedi yıldır süre gelen sıkıntılar bizi oldukça etkiledi.

Silopi’ye ‘Tekstil Kent’ Projesi

Sizin iş adamı kimliğinizin yanı sıra bir de siyasi kimliğiniz var. Geçmiş dönemde Ak Parti milletvekili adayı oldunuz. Burada halkların bütünlüğü ve birbiri ile dayanışması açısından nasıl bir vizyonunuz var?

24 Haziran Seçimleri’nde Ak Parti Şırnak milletvekili adayı oldum. Son dönemde yaşanan çukur olayları ile bölgemiz çok büyük sıkıntılar çekti. Gerçekten bizim halkımız çok mazlum, çok değerli bir halk. Bunları hiç hak etmediğini düşünüyorum. Şu an hükümetimiz bölgemize çok büyük yatırımlar gerçekleştiriyor. Birçok evimiz yıkıldı, altyapılarımız yok oldu fakat TOKİ ile beraber devletimiz birçok konut yaptı. Cizre’de ve Silopi’de ciddi değişimler söz konusu. Bizim halkımızdan dileğimiz, bu değişime hep beraber sahip çıkmamız. Bölge ile ilgili önemli bir şey söylemek istiyorum. Silopi Organize Sanayi için iki yıllık bir çalışmamız var. Yer tespiti durumuna geldik. Ayrıca bir de tekstil kent projemiz var. Şırnak Valiliği bu konuda çok duyarlı ve destekleri de çok büyük. Bu projemizi gerçekleştirebildiğimiz takdirde, yaklaşık 5 bin kişiye istihdam sağlanmış olacak. Bu da bölgenin ekonomik yönden kaderini değiştirecek bir atılım olacak.

“Irak’ta İlk 3’te Olan Markalarımız Var”

Ne zaman tamamlanması planlanıyor bu projenin?

Biz yer tespiti yaptıktan sonra, zaten hazine arazisi üzerine olacağı için çok hızlı bir sirkülasyon yaşanacak. Şu anda birçok firmamız yatırım yapmak için yer tahsisini bekliyor. Habur sınırımızdan yıllık olarak 10-12 milyar dolar ihracat yapıyoruz. Ortadoğu’ya açılan çok büyük bir kapımız var. Ben o dönemde Şırnak Sanayi ve Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevinden istifa edip milletvekili adayı oldum. Şimdi baktığımız zaman bölge halkı olarak biz bunun neresindeyiz diye düşünüyorum. İstanbul’dan yük geliyor, buradan ihraç ediliyor. Biz niye bu lojistik değerleri en alttan minimize edip buradan göndermeyelim? Şu anda halkımız bilinçlendi. Yaklaşık on yıldır yapı kimyasallarında üretim yapıyorum ve Irak’ta ilk 3’te olan markalarımız var. Bu çok önemli bizim için. Şu anda hem dışarıdan gelebilecek sermaye, hem de buradaki kendi dinamiklerimizi harekete geçirip fabrika kurabilecek birçok iş adamımız var. İnşallah yakın zamanda cevap alır halkımıza hizmet ederiz.

Kredi, yer tahsis etme gibi konularda bir devlet desteği söz konusu mu?

Şırnak bölgesi, Ekonomi Bakanlığı 6. bölgesi altında. Bu kapsamda yer tahsisi, sigorta desteği, faiz desteği gibi destekler söz konusu. Teşvik belgelerini çıkardığınız takdirde desteklerden yararlanabiliyorsunuz. Çok ciddi destekler var. Önemli olan bunları sistematik olarak hayata geçirebilmek.  Mesela bölgede Mardin, Şırnak, Siirt ve Batman’a destek olan DİKA dediğimiz Dicle Kalkınma Ajansı’mız var. Ayrıca Doğu Anadolu İhracatçılar Birliği’miz var.

 “İskenderun, Erbil, Kerkük Arasında Akaryakıt Taşımacılığı…”

Yurt içinde terörle alakalı istenmeyen hadiseler geçmişte daha fazlaydı. Günümüzde ciddi bir sıkıntı yaşamıyoruz ancak komşu ülkelerin kendi içinde yaşadığı ya da bizim komşu ülkelerle yaşadığımız sıkıntılar hâlâ söz konusu olabiliyor. Bu şartlar altında, hem nakliye, hem ihracat hem de ekonomik olarak bölgenin ihracatla birlikte taşıma potansiyelini nasıl görüyorsunuz?

Lojistik çok önemli bir iş kolu. Dorseciden lastikçiye, tamirciden akaryakıtına, buradan her tarafta harekete gidebilecek bir sektörden bahsediyoruz. Şimdi böylesi bir gücü harekete geçirmek için ne yapmak lazım diye düşünüyorum. Mesela İskenderun, Erbil veya Kerkük arasında akaryakıt taşımacılığı. Bunu hayata geçirdiğimiz zaman inanın hem sektörel bazda, hem de yeni lojistik filolarının büyümesi açısından çok hareketlenme olur. Ne var ki, bölgedeki istikrarsızlık, bizim lojistik firmalarında dengesiz büyümeye yol açıyor. Bir bakıyorsunuz 3-5 aylık bir bahar havası yaşanmaya başlanmışken bir anda 6 aylık durgunluk yaşanıyor. İster istemez iş adamlarımız ödemelerde zorluk çekiyor, araçları tekrar satmaya çalışırken yarı fiyatına bile alıcı bulamıyor. Maalesef Ortadoğu’ya komşu olmamızın verdiği bir handikap var. Bu bizi çok etkiliyor. Lojistikçilerin daha bilinçli olması lazım.

“Öz Eleştiri Yapmamız Lazım!”

Nasıl bir bilinçten söz ediyorsunuz?

Mesela şunu diyebilirim: çok aşırı bir araç alımı oldu. Bu yanlıştı. Biraz öz eleştiri yapmamız lazım. İş adamlarımızın ilerisi görememesinden kaynaklanan bazı şeyler olabiliyor. Örneğin altı aydır akaryakıt taşımacılığı çok iyi gidiyor, bakıyoruz ki kiralar çok iyi, hemen tüm yatırımımızı oraya yönlendiriyoruz. Daha temkinli olunması gerektiğini düşünüyorum. Anlık hissi duygularla hareket edilmemeli.

Bölgedeki lojistik firmaları açısından da durum böyle mi?

Şu anda durumumuz hiç iç açıcı değil fakat bir umut var. Bağdat hükümetiyle iyi ilişkiler olduğunu görüyoruz. Hem sosyal medyada, hem de görsel basında bunu takip ediyoruz. Bu bizi mutlu ediyor. Bu iyi ilişkilerin, ileriye dönük olumlu yönde yansıyacağına eminim. Bağdat ile Erbil arasında ekstra bir gümrük koymuşlardı. Yakın bir dönemde bunun kalkmasını bekliyoruz. Bu kalktığı anda ihraç mallarımıza talep daha da artacak. Daha uygun fiyatlara mal satabileceğiz. Çünkü Bağdat’tan Basra’ya gidinceye kadar malların maliyetleri yükseliyordu. Bu ortadan kalktığı zaman ister istemez önümüzün açılacak. Önümüzdeki günlerden daha umutluyuz.

Süleymaniye ile Kerkük arasında üç tane fabrika açıldı. Bunlar açıldıktan sonra, iş malının korunması gerekçesiyle bizim çimentoya vergiler arttı. Tabi ki ihracatımız biraz küçülmeye başladı fakat gıda ihracatımız devam ediyor.

Orda artan bir trend var mı gıdada?

Türk mallarına öteden beri bir sempati, bir rağbet var. Bunu iyi bir şekilde devam ettirmek lazım. Yalnızca buraya değil, ihracat rakamlarına baktığımız zaman dünyanın birçok yerine ihracat yapan bir ülkeyiz. Daha önce un ihracatımız çok yüksekti. Şu anda devletlerin, iç piyasadaki dengeleri korumak için uyguladığı bazı şeyler var. Bu konuda önümüzdeki süreci bekleyip ona göre adımlar atabiliriz diye düşünüyorum.

Önümüzdeki dönemde lojistik firmalarının, ihracatla da eş güdümlü olarak bir gelişme göstereceğini düşünüyor musunuz?

Kesinlikle. Fakat lojistikçiler olarak kendimize bir çeki düzen vermemiz lazım. Tedarik konusunda istediğimiz rakamlarda ve sonuçlarda olmadığımız için taşıma fiyatları da otomatikman düşüyor. Arz talep meselesi. Araç çok olduğu için de piyasada fiyatlar düşüyor. Özellikle dolar kurundaki gelişmeler ile beraber çok kötü durumlara düşen arkadaşlarımız oldu. İhracat artarsa talep doğal olarak lojistiğe da fazla olacağı için fiyatlarda da iyileşme olur. Kendi sektöründe de çok iyi duruma gelebilir insanlarımız. Ama bundan sonra daha temkinli olmamız gerektiğini düşünüyorum.

Global markaların birçoğu Türkiye’de yapılanmış vaziyette ve uzun vadeli planları var. Türkiye pazarını o kadar güzel değerlendiriyorlar ki. Biz kendi içimizde ürküyor muyuz? Ya da onların mı gözü daha kara?

Bu firmalar kurumsal bir yapıya sahip. Biz henüz o kimliğe bürünemedik ki önümüzü gerelim. İran’da şu an Amerikan ambargosu uygulanıyor. İran’la çalışan pazar kapandı. Suriye bitti. Irak’ın ne olacağı belli değil. Evet, Türkiye bir köprü. Gerçekten diğer ülkelere gittiğimizde bunu çok iyi görebiliyorum. Kat ettiğiniz yabancı firmalar gerek şirket yönetimi, gerekse de üretim kapasitesi olarak bizden çok önde oldukları için aldıkları risk de ona göre olabiliyor.

Bu bölgedeki potansiyel ilerleyen zamanda daha da gelişecek diyebiliyor musunuz?

Kısa vadede belki sorunlarımız olabilir ama bu bölgenin geleceği kesinlikle çok parlak. Bununla ilgili hiç şüphem yok fakat bir sürdürülebilirlik yok. Mesela; Bağdat hükümetiyle Erbil hükümeti bir uyuşmazlığa düşüyor, biz tüm müşterilerimizi kaybetme riskiyle karşılaşıyoruz. Sektörel bazda zarar görmeye başlıyoruz. Şimdi bunların önümüzdeki süreçte daha iyi olacağını düşünüyorum. Yarın Suriye açıldığı zaman hem ihracatımız için hem de lojistik sektörü için yeni bir kapı olacak. Ürettiğimiz malları ne ile taşıyacağız? Araçlarımızla. Silopi’de günlük olarak Habur’dan 3 -4 bin araç giriş çıkışı yapılıyor.

Hep beraber bu ülkeye sahip çıkmamız lazım. Başka bir ülkemiz yok. Ülkemizi de insanımı da çok seviyoruz. İnşallah en kısa sürede üretim artar, lojistikçi arkadaşlarımız bunları taşır. Katma değeri yüksek ürünler üretir ve bunları dünya pazarına sunarız.

 

 
"Türkiye Ekonomisine 1,2 Milyar Avroyu Aşan Tutarda Katkıda Bulunduk"
 
''Things Look Very Bleak But There Is Still Hope''
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
"Tek Kapıdan Dört Ülkeye İhracatımız Yeniden Başlayacak"
Şırnak’tan Silopi’ye geçerek, ilk durağımız olan Şırnak Esnaf ve Sanatkârlar ...
''Irak Gümrüğü’nde Araçla Beraber Bizi de XRay Cihazından Geçiriyorlar''
“Sektörün ve şoförün derdi bitmiyor” diyerek başlattığımız ve sektörün ...
Tüm Dünya Limanlarını Birbirine Bağlayan Taşımacılık: Ro-Ro Seferleri
Ülkemiz limanlarında gerçekleştirilen Ro-Ro taşımacılığına ilişkin ilgili ...
 
Avrupa’ya Yapılan Ro-Ro Seferlerinde Yabancı Firmaların Egemenliği Artıyor
Karayolu araçlarının, denizyolu ile ulaşımını sağlayan gemiye Ro Ro; bu ...
''Lojistik Sektörünün Korunması, Kollanması ve Desteklenmesi Gerekiyor''
Best Nakliyat Genel Müdürü ve MÜSİAD Lojistik Sektör Kurulu Başkanı Ahmet ...
"Kooperatifçiliğin Misyonunu Sorgular Hâle Geldik"
Kamyonum dergisi, Şanlıurfa'ya giderek, yerelde kurulu kooperatifler, ...
 
''Türk Nakliyecisi, İhracatçısını Yarı Yolda Bırakmadı''
Kamyonum dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, TETNAK Yönetim Kurulu ...
'Nakliyecilik, Bir Malı Bir Noktadan Bir Noktaya Taşımak Değildir'
Alp Özler Nakliye Grubu'nun bu yılki cirosu, yaklaşık 200 milyon Türk ...
'Böyle Giderse Sektörün Yüzde 50’si İflas Tehlikesi Yaşar'
Kamyonum dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, yaşanan ekonomik ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
haberler
dikkat
truck
lkw
src
Kamyon
kamyoncu
şoför
news