GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Araç Muayene Gecikme Bedeli Nasıl Hesaplanıyor?
Araç Muayene Gecikme Bedeli Nasıl Hesaplanıyor?
‘MICHELIN Crossclimate+’ Lastikleri ile Hem Siz Hem Sevdikleriniz Güvende Olsun
‘MICHELIN Crossclimate+’ Lastikleri ile Hem Siz Hem Sevdikleriniz Güvende Olsun
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
18 Ocak 2019 Cuma - 13:51

"Tek Kapıdan Dört Ülkeye İhracatımız Yeniden Başlayacak"

Şırnak’tan Silopi’ye geçerek, ilk durağımız olan Şırnak Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği’ne varıyoruz. Ne de olsa, Şırnak esnaf ve nakliyecisi bu makamca temsil ediliyor. Aynı zamanda Şoförler Odası’nın da Başkanı olan Şırnak Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği Başkanı Haşer Haşimoğlu Beyefendi ile bir araya geliyoruz.

 Tek Kapıdan Dört Ülkeye İhracatımız Yeniden Başlayacak

Genel itibariyle bölgede, özellikle de taşımacılık sektöründe işlerin kötüye gittiğini söyleyen Haşimoğlu “İnşallah bölgeye huzurun ve istikrarın gelmesiyle beraber karayolu ile tek kapıdan dört ülkeye ihracatımız yeniden başlayacak.” diyor.

Başkanım son dönemde çalışmalarınız nasıl gidiyor? Bölge esnafının durumu nedir?

Sanırım daha önce de gelmişsiniz, görmüşsünüz. Aradaki farkı görmüş olmanız lazım. Eskiden yollar kamyondan geçilmezdi. Özellikle esnafın sıkıntısına gelecek olursak, bu bölgemizin esnafı, 30 yıla aşkındır süregelen ülkemizdeki terörden en çok olumsuz etkilenen esnaftır. Özellikle hendek operasyonlarında bizim esnaflarımız olumsuz yönde etkilendi. Şırnak merkez, Cizre ve Silopi ilçelerimizde operasyonlar sırasında insanlarımız, vatandaşlarımız zarar gördüler. Devlet yıkılan evlerin yerine ev yapıp vatandaşa verdi ancak esnaf kaybettiğini henüz geri alamadı.

Başkanım sizin de ifade ettiğiniz gibi eskiyle arada büyük bir fark söz konusu. Çok önceden burada sürekli işleyen bir araç trafiği vardı. O günlerde çalışmakta olan taşımacı bugün ne yapıyor, karnını nasıl doyuruyor?

Irak’taki DEAŞ saldırılarından önce, ülkemizin Irak ile yaptığı ihracat, Almanya’dan sonra ikinci sıradaydı. O zamanlar 12 buçuk milyar dolarlık bir ihracat potansiyeli vardı. Tüm olumsuzluklara rağmen Almanya’dan ve İngiltere’den sonra Irak’a yapılan ihracatta yine üçüncü sıradayız. Şu anda da yıllık 7 milyarlık bir ihracat kapasitesi söz konusu. İhracat bir ara yüzde yetmiş beş oranında geriledi. Ama kısa sürede yine toparlandı. Şu anda Irak’ın Musul ve birkaç kentindeki yıkımlara bakılırsa, Musul’un yeniden inşaası söz konusu. Buradaki ihtiyaçlar ülkemizden tedarik edilecek. Tabi ki bunun için hem Irak merkezi hükümetiyle, hem de Irak’taki Kürt yerel yönetimleriyle ülkemiz arasında iyi ilişkilerin kurulması gerekiyor. Bunun için yıllar öncesinde olduğu gibi pazarı diğer ülkelerin değil de bizim almamız lazım. Bu pazarı aldığımız zaman üreticimizle beraber ihracatçımız da kazanacak. Yine lojistikte nakliyeci esnafımız kazanacak. Onlar kazandıkça küçük esnafımız ve şoför esnafımız kazanacak. Temennimiz, ülke ekonomimizin bugüne kadar tüm saldırılara rağmen sekteye uğramadığı gibi yine ibrenin yükselmesidir.

“Söz Konusu Bu Vergi Sadece Türk Menşeli Ürünlerden Alınıyordu”

Başkanım, ‘Şimdi hafif bir değişme var’ dediniz. Kronolojik olarak bir zaman dilimi içerisine koyacak olursak, bu değişim hangi tarihten itibaren olmaya başladı?

Musul’un yeniden inşasından önce, Kerkük ile Bağdat arasında Türk menşeli ürünlerden, ikinci bir vergi alınması söz konusuydu. Söz konusu bu vergi, İran ya da diğer ülke menşeli ürünlerden değil sadece Türk menşeli ürünlerden alınıyordu. Bunu ilgili makamlara ilettik. O zaman dönemin Başbakan Yardımcısı gelmişti. Şırnak Ticaret Sanayi Odası’nda meslek örgütleri ve sivil toplum kuruluşlarıyla bir toplantı yaptı. Bu sorun orada dile getirildi ve çözüldü. Tabii iki vergi verilince, bu durum haliyle ürünlerin fiyatına da yansıyor ve ihracatımızı etkiliyordu.

“Bölgeye İstikrarın Gelmesiyle Beraber Dört Ülkeye İhracatımız Yeniden Başlayacak”

Sizin öngörünüz, ilişkilerde belli bir düzelme sağlandıktan sonra ihracatın sürekli artacağı yönünde mi?

Tabii, ilişkiler düzeldikçe bu insanlara cesaret verecektir. Nasıl ki bir bölgede istikrarsızlık olduğu zaman yatırımcı oraya giremiyorsa, ihracatçı da ilişkiler iyi olmadığı zaman bu durumu riskli görüyor. Örneğin eskiden karayolu kullanan yüzbinlerce hacı adayı Silopi’de konaklayarak Suudi Arabistan’a gidiyordu. Ayrıca Kuveyt’e ve Ürdün’e de ihracatımız oluyordu. İnşallah bölgeye huzurun ve istikrarın gelmesiyle beraber karayolu ile tek kapıdan dört ülkeye ihracatımız yeniden başlayacak.

“Pek Çok Firmamız İflas Etmiş Durumda”

Geçmişten günümüze bu bölgedeki nakliyecinin durumunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Şu anda genel itibariyle bölgede, özellikle taşımacılık sektöründe işler kötüye gidiyor. Gerek bölgedeki terör olayları, gerek Irak’ta yaşanan gelişmeler sebebiyle pek çok firmamız iflas etmiş durumda. Banka borçlarını ödeyebilmek için tefecilerin eline düştüler. İflasını açıklamayan birkaç firma da var sanırım. Irak ile olan ticarete güvenerek 100 araç alınmış. Bu 100 aracın ödenmesi gereken taksitleri var. İş olmayınca ne yapıyor, tefecilerden parayı karşılamaya çalışıyor. Yine pek çok firmamız da iflas etti. Dolar ve Euro’nun yükselmesiyle birlikte içtiğimiz suya varıncaya kadar her şeye zam geldi. Su alıp içen, ekmek alıp yiyen yine nakliye sektöründe çalışanlar. Genel olarak olumsuzluklar devam ediyor. Ama eskisi gibi değil. Eskiden saat altı yedi olduğu zaman bu yoldan bir araç geçemezdi. Çarşı esnafı desek 30 günün 15-20 günü kapalıydı ama Allah’a çok şükür üç yıldır bu günleri görmedik.

 
Binali Yıldırım Müjdeyi Verdi!
 
''WE WILL ONCE AGAIN BEGIN EXPORTS TO FOUR COUNTIRES THROUGH A SINGLE GATE''
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
''Irak Gümrüğü’nde Araçla Beraber Bizi de XRay Cihazından Geçiriyorlar''
“Sektörün ve şoförün derdi bitmiyor” diyerek başlattığımız ve sektörün ...
Tüm Dünya Limanlarını Birbirine Bağlayan Taşımacılık: Ro-Ro Seferleri
Ülkemiz limanlarında gerçekleştirilen Ro-Ro taşımacılığına ilişkin ilgili ...
Avrupa’ya Yapılan Ro-Ro Seferlerinde Yabancı Firmaların Egemenliği Artıyor
Karayolu araçlarının, denizyolu ile ulaşımını sağlayan gemiye Ro Ro; bu ...
 
''Lojistik Sektörünün Korunması, Kollanması ve Desteklenmesi Gerekiyor''
Best Nakliyat Genel Müdürü ve MÜSİAD Lojistik Sektör Kurulu Başkanı Ahmet ...
"Kooperatifçiliğin Misyonunu Sorgular Hâle Geldik"
Kamyonum dergisi, Şanlıurfa'ya giderek, yerelde kurulu kooperatifler, ...
''Türk Nakliyecisi, İhracatçısını Yarı Yolda Bırakmadı''
Kamyonum dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, TETNAK Yönetim Kurulu ...
 
'Nakliyecilik, Bir Malı Bir Noktadan Bir Noktaya Taşımak Değildir'
Alp Özler Nakliye Grubu'nun bu yılki cirosu, yaklaşık 200 milyon Türk ...
'Böyle Giderse Sektörün Yüzde 50’si İflas Tehlikesi Yaşar'
Kamyonum dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, yaşanan ekonomik ...
"Önümüzdeki Günlerde Süreç Daha Hızlı İşleyecek"
Kapıkule Sınır Kapısı ziyaretimiz sonrasında şoförlerin sesi olmak ve ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
şoför
treyler
src
kamyonum
dikkat
Kamyon
truck
lkw
news