GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
ZES'in Elektrikli Şarj İstasyonları Türkiye Petrolleri'nde
ZES'in Elektrikli Şarj İstasyonları Türkiye Petrolleri'nde
Volvo Trucks, Teslimatlarıyla Büyüyor
Volvo Trucks, Teslimatlarıyla Büyüyor
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
16 Ocak 2019 Çarşamba - 11:09

Tüm Dünya Limanlarını Birbirine Bağlayan Taşımacılık: Ro-Ro Seferleri

Ülkemiz limanlarında gerçekleştirilen Ro-Ro taşımacılığına ilişkin ilgili kurumlar ile görüşmelerimiz kapsamında, T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürü Sayın Okay Kılıç’tan önemli bilgiler edindik. Limanlarımızdaki Ro-Ro Taşımacılığının büyük bölümünün 10 firma tarafından gerçekleştirildiğini belirten Kılıç, bu firmalarının 7’sinin Türk, 3’ünün ise Danimarka, Yunanistan ve Ukrayna menşeli firmalar olduğunu söyledi.

Tüm Dünya Limanlarını Birbirine Bağlayan Taşımacılık: Ro-Ro Seferleri

Seferlerin % 76’sı Avrupa Limanlarına

Ro Ro Taşımacılığı hizmeti şu anda hangi limanlar üzerinden, nerelere ve kimler tarafından yapılmaktadır?

Ro Ro taşımacılığı diğer modlara nazaran daha ucuz ve güvenli olan alternatif ulaşım modlarından bir tanesidir. Ülkemizin 2018 Kasım sonu itibariyle uluslararası düzenli hat ro ro taşımacılığına ilişkin istatistiklerini incelediğimizde otomobil hariç 551 bin adet aracın ro ro gemileri ile taşındığını görüyoruz. Bunların büyük çoğunluğunun Türk limanları ile Avrupa’daki limanlar arasında olduğunu söyleyebiliriz ki bu oran gelen-giden toplam araç sayısının %76’sını oluşturmaktadır. Araçların yaklaşık %14’ü ise Türk limanları ile Akdeniz’deki limanlar arasında taşınmıştır. %10’u da Türk Limanları ile Karadeniz’deki limanlar arasında gerçekleşmiştir. Ülkemizin uluslararası ro-ro taşımacılığı faaliyetlerinin büyük çoğunluğu 28 hat üzerinden gerçekleştirilmektedir. Ro-Ro Taşımacılığı hizmetinde bulunan başlıca firmalardan bahsedecek olursak; 

U.N. Ro-Ro İşletmeleri: Pendik-Trieste, Ambarlı-Trieste, Pendik-Toulon ve Mersin-Trieste

Ulusoy Denizcilik: Çeşme-Trieste

Alternative Taşımacılık: Yalova-Lavrio-Trieste, Yalova-Sete ve Çeşme-Sete

Akdeniz RoRo Deniz Taşımacılığı: Samsun-Novorossiysk ve Samsun-Gelincik

Akgünler İşletmeleri: Taşucu-Girne

Hatay Ro-Ro: İskenderun-Duba

Medstar Shipping Transport: Taşucu-Tripoli ve Taşucu-Latakya

Filo Denizcilik: Taşucu-Girne ve Mersin-Famagusta

Cenk Denizcilik ve Liman Hizmetleri: Zonguldak-Chornomorsk

Ukr Ferry: Haydarpaşa-Chornomorsk

hatları arasında faaliyet göstermektedir.

Türk Limanlarında Ro Ro Taşımacılığı Yapan 10 Büyük Firma

Ro Ro taşımacılığında kaç firma faaliyet göstermektedir? Bu firmaların menşeleri nedir?

Ülkemizde Ro Ro Taşımacılığı faaliyetlerinin büyük bölümünün 10 firma tarafından gerçekleştirildiğini söyleyebiliriz. Bu firmaların 7 tanesi Türk menşeli, diğerleri ise Danimarka, Yunanistan ve Ukrayna menşelidir.

Ro Ro Taşımacılığı yapmak isteyen firmaların hangi yasal şartları yerine getirmesi gerekiyor?  Sahip olmaları gereken belgeler ve bu belgelerin verilmesinde, firmalardan istenen şartlar nelerdir? Yetki belgesi ve diğer belgelerin ücretleri ne kadardır?

Şirketler gemi işletebilmesi için Uluslararası Emniyet Yönetimi Sisteminin gereklerinin karşılandığını gösteren uygunluk belgesine sahip olmak zorundadır. Teknik şartlar Uluslararası Denizde Can Emniyeti Sözleşmesi (SOLAS) kurallarında belirlenmiştir. Belgelendirme ücretleri yetki vermiş olduğumuz klas kuruluşları tarafından kendi ücret politikalarına göre belirlenmektedir.

Ulusal Ro Ro taşımacılığında ise yukarıdaki belgelere ilave olarak çalıştığı limanları belirleyen ve Bakanlığımız Deniz Ticareti Genel Müdürlüğü tarafından verilen Düzenli Hat İzni Belgesi gereklidir. Ulusal Ro Ro taşımacılığında hat izninin süresi klaslı gemiler için 3 yıl, klassız gemiler için 2 yıldır. Düzenli Hat İzni Belgesi ücretleri ise izin süresine göre 2.000 TL ile 6.000 TL arasında değişmektedir.

Tüm Dünya Limanlarına Taşımacılık Yapabiliyorlar

Ro Ro Taşımacılığında çalışan gemiler, hangi donanım ve özelliklere (ağırlık ve yaş gibi) sahip olmalı, bu gemiler için istenen belgeler nelerdir?

Uluslararası Ro-Ro taşımacılığında kullanılan gemiler için bir yaş sınırlaması olmamakla birlikte taraf olduğumuz Uluslararası Denizde Can Emniyeti Sözleşmesi (SOLAS) ve diğer uluslararası sözleşme gereklerine göre denetlemesi yapılmakta ve uygun bulunması durumunda belgelendirilmektedir. Sertifikaları uluslararası kurallara uygun olduğu takdirde tüm dünya limanlarına taşımacılık yapabilmektedirler. Söz konusu belgeler tüm dünyada gemileri belgelendiren ve bizim de ayrıca yetki vermiş olduğumuz klas kuruluşları tarafından yapılmaktadır. Ulusal Ro Ro taşımacılığında kullanılan gemilerde ise ulusal mevzuatımız gerekleri aranmakta ve Denize Elverişlilik Belgesi verilerek gemiler belgelendirilmektedir.

Ro Ro Gemilerinin SOLAS Kurallarına Uyması Gerekiyor

Ro Ro Taşımacılığı için firma ve gemilere verilen belgeler ne kadar süre ile geçerli oluyor, bu belgelerin yenilenme ve değiştirilme koşulları nelerdir?

Şirketler gemi işletebilmesi için Uluslararası Emniyet Yönetimi Sisteminin gereklerinin karşılandığını gösteren uygunluk belgesine sahip olmak zorundadır. Bu belge 5 yıl geçerli olup her yıl ara ara denetimler yapılmakta 5. yılın sonunda ise yenileme denetimi yapılarak şirket uygun bulunduğu takdirde yenilenmektedir. Denetim şartları Uluslararası Denizde Can Emniyeti Sözleşmesi (SOLAS) kurallarında belirlenmiş olup denetim ve belgelendirme yetki vermiş olduğumuz klas kuruluşları tarafından yapılmaktadır.

Gemiler için ise yine Uluslararası Denizde Can Emniyeti Sözleşmesi (SOLAS) ve diğer uluslararası sözleşme gereklerine göre 5 yıl süreli sertifika verilmekte ve her yıl denetimler yapılmaktadır. 5. yılın sonunda yapılan yenileme denetimleri, ara denetimler ve belgelendirme hizmeti yetki vermiş olduğumuz klas kuruluşları tarafından yapılmaktadır.

Ulusal Ro Ro taşımacılığında ise hat izninin süresi klaslı gemiler için 3 yıl, klassız gemiler için 2 yıldır. Şirkete ait sigorta poliçesi, kullanılan iskele ve limanların işletme izinleri ve Büyükşehir Belediyesi’nin izni gerekmektedir.

 
Avrupa’ya Yapılan Ro-Ro Seferlerinde Yabancı Firmaların Egemenliği Artıyor
 
Kögel Trailers at Transpotec Logitec 2019
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Avrupa’ya Yapılan Ro-Ro Seferlerinde Yabancı Firmaların Egemenliği Artıyor
Karayolu araçlarının, denizyolu ile ulaşımını sağlayan gemiye Ro Ro; bu ...
''Lojistik Sektörünün Korunması, Kollanması ve Desteklenmesi Gerekiyor''
Best Nakliyat Genel Müdürü ve MÜSİAD Lojistik Sektör Kurulu Başkanı Ahmet ...
"Kooperatifçiliğin Misyonunu Sorgular Hâle Geldik"
Kamyonum dergisi, Şanlıurfa'ya giderek, yerelde kurulu kooperatifler, ...
 
''Türk Nakliyecisi, İhracatçısını Yarı Yolda Bırakmadı''
Kamyonum dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, TETNAK Yönetim Kurulu ...
'Nakliyecilik, Bir Malı Bir Noktadan Bir Noktaya Taşımak Değildir'
Alp Özler Nakliye Grubu'nun bu yılki cirosu, yaklaşık 200 milyon Türk ...
'Böyle Giderse Sektörün Yüzde 50’si İflas Tehlikesi Yaşar'
Kamyonum dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, yaşanan ekonomik ...
 
"Önümüzdeki Günlerde Süreç Daha Hızlı İşleyecek"
Kapıkule Sınır Kapısı ziyaretimiz sonrasında şoförlerin sesi olmak ve ...
"Ödemelerimizi Alamıyoruz!"
Trakya turumuzda bir diğer durağımız da S.S. Hayrabolu Motorlu Taşıyıcılar ...
'Dünya Döndükçe Bu Meslek Bitmeyecek Ama Sonumuz Hazin Olacak!'
Trakya turumuzda ziyaret ettiğimiz bir diğer kooperatif de S.S. 1 Nolu ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
truck
dikkat
src
treyler
sondakika
kamyonum
news
haberler
kamyoncu