tekniktanker, kamyonum
17 Aralık 2017 Pazar
Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR GÜNDEMTESLİMATHABERLERDİKKAT!TEST SÜRÜŞÜ
Menü Arama
DAF, XF, kamyonum dergisi,
schmitz, kamyonum, mytruck
Ford Trucks Genel Müdür Yardımcılığına Serhan Turfan Atandı
Ford Trucks Genel Müdür Yardımcılığına Serhan Turfan Atandı
En Dayanıklı Çelik Tankerler Ahmet Doğan Tanker’de
En Dayanıklı Çelik Tankerler Ahmet Doğan Tanker’de
MNG Kargo’da Üst Düzey Atama
MNG Kargo’da Üst Düzey Atama
Nakliyat Sigortasında Yeni Dönem
Nakliyat Sigortasında Yeni Dönem
   
  Nizamettin KARADAĞ nizamettinkaradag@hotmail.com  
Yükseklik Bahane Rant Şahane
25 Haziran 2014 Çarşamba

Ulaştırma Bakanlığı 91 yıllık Türkiye Cumhuriyeti’nin tüm olanaklarını, sosyo- ekonomik altyapısını hiçe sayarak başına buyruk, son derece popülist, ülkemizin güncel koşulları ile bile örtüşmeyen, dünyada benzeri olmayan uygulamalarından bir tanesini daha yürürlüğe koydu.
 
08.11.2012 tarihinde “Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller ile Tartı ve Boyut Ölçüm Toleransları” hakkında bir yönetmelik yayınladı. Aslında bu yönetmelik 2918 sayılı karayolu trafik kanununda yazılı olduğu halde ülkemizin sosyo-ekonomik alt yapısı gereği bu güne kadar sorgulanmayan koşulların bir tekrarı mahiyetinde.
 
İşin ilginç tarafı ilgili Yönetmeliğin 5. maddesinin C bendinin 2.fıkrasında mevcut bu fıkra aynen şöyle; “Araçların imal tarihine bakılmaksızın yukarıda belirtilen boyutlar ve ağırlıklar uygulanır.” Biz bu filmi SRC mevzuatında da gördük. İlgili yönetmeliğe Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin yürürlük tarihi olan 25.02.2006 yılına kadar ağır vasıta ehliyeti olanlardan SRC aranmaz diye bir madde ekleselerdi milyonlarca sürücü 11 TL almak için anlamsız evraklar hazırlamayacaktı.
 
Haziran 2004 tarihinde Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ABS uygulaması için bir yönetmelik yayınlar ama takip etmez. Gerekçe Türkiye’nin sosyo-ekonomik altyapısı. Ulaştırma Bakanlığı yapacağını yapar, 2009 yılında gene araçların imal tarihine bakılmak sızın ABS fren sistemini zorunlu kılar. Sonradan takılan ABS fren sisteminin sızdıracağı bilinmesine rağmen bir yabancı firmanın ABS beynini yaklaşık 300 bin araç için zorunlu kılar. Tanesi 1,000 ABD doları + KDV.
 
Gelelim konumuza 2918 tarihli Karayolu Trafik kanununda da yazıldığı gibi araçların azami yüksekliği 4 metre. Bu kanunun yayımlandığı 1983 yılında uluslararası dolaşımda olan high cube diye nitelendirdiğimiz konteynerler yok. Karayolu alt ve üst yapımız henüz uluslararası standartlarda değil. O günkü koşullarda hoş görmek mümkün.  Bu gün karayolu üstünde bulunan tüm köprülerin yerden azami yüksekliği 5,metre iken araçların yüksekliği neden 4 metre? Bunun bir mantığı varsa birisi çıksın söylesin.
 
Bu uygulamaların nedeni sektörümüzce malum Ulaştırma Bakanlığı’nın koridorlarını mesken seçen araç üreticileri, yedek parça üretici ve tedarikçileri ile treyler üretici ve tedarikçileri kendi menfaatleri doğrultusunda mevzuat çıkartmak için var güçleri ile çalışıyorlar. Taşımacılık sektörünün sözde temsilcileri de Bakanla, Müsteşarla kırk yılda bir görüştüm diye caka atarlar.
 
2000’li yıllarda da sektörümüz bu sendromu yaşadı. Sözde sektör temsilcilerinden umudunu kesen bir avuç Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi bir çalışma grubu kurarak mevzuatın kısmen de sektör lehine esnetilmesini, en azında müktesep hakların korunmasını sağlamıştır. 24.02.2006 Ahmet Taner Kışlalı Spor salonunda düzenlenen yaklaşık 7 bin kamyoncunun katıldığı, 30 civarında parlamenterin iştirak ettiği Türkiye Taşımacılık tarihinde bir ilktir.
 
Taşımacılık esnafının sabrı tükenmiştir. Ülkemizde yöneticilerimizin bu denli popülist davranmalarını anlamak maalesef mümkün değil. Tabiî ki yenilikler mutlaka olmalı. Ülkemizin sosyo-ekonomik altyapısı ve milli ekonomik menfaatlerimiz gözetilerek geriye dönük olmamalıdır. Örneğin 01.07.2014 tarihinden sonra üretilecek yarı römorklarda belirli standartlar istenebilir. O zaman iyi niyet anlaşılır, aksi takdirde birilerinin zengin etmek için mevzuat değiştiriliyor algısı kaçınılmaz olur.
 
Devletimizin elinde araçların yüksekliğinden dolayı oluşan mal ve can zayiatına neden olan kaç tane kaza var? Azami yüksekliği 4,80 cm’nin altında olan kaç tane köprümüz var? İmal tarihini dikkate almaksızın çıkarılacak yönetmelikten en az 300,000 bin yarı römork olumsuz etkilenecek. Bu konuda devletin elinde ne tür istatistikler mevcut? Belge alan araçlar bu konuda ölçü kabul edilemez. Belgesizler daha çoğunlukta… Kanıt sektör istememesine rağmen belgesiz taşımanın cezası 5,000 TL den 1,000 TL indirildi.
 
Umarım aklıselim hakim olur, zor durumda olan taşımacılık esnafının sabrı daha fazla sınanmaz, yollara düşülmesi engellenir.
 
Bu vesile ile tüm sektörümüzün ve halkımızın mübarek ramazan ayının bolluk ve bereketli olmasını niyaz eder saygılarımı sunarım
 
Nizamettin Karadağ    
 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR    Toplam 2 yorum var, 2 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
ıbrahım kucukcakır
5 Ağustos 2014 Salı 16:22
pekı heposı ıyı guzel 4 metre yuklenınce neden yeterlı olmuyor 80 cm ıle vatanı mı kurtarıyoruz.bu 80 cm yukseklıgın ruzgar dırencının yakıt tuketımını ne kadar artıracagı.surus emnıyetını ne kadar eksıltecegı.dunyanın kac ulkesınde boıyle bır serbestlık vardır.kanundakı noksan konu bence sukı8 tum aracların ya brandalı ya da kapalı kasa olması gerekır kı tum engellere ragmen. yukseklık gecılmesın.ısın tasıma boyutundasınız.bu aracların tasıdıgı yuklerı bosaltan ıscılerın can guvenlıgı ne olacak.saygı ve selamlar efendım
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%47 %53
AKANTUR TAŞIMACILIK DIŞ TİCARET
27 Haziran 2014 Cuma 13:25
Nizamettin Bey yazınızı beğeni ile okudum bizlerde otomobil taşıma işi yapmaktayız 2012 yılından beri bu kararı beklemekteyiz ve şuanda ne yapacağımzı bilemiyoruz araçlarımız hakkında ne makine mühendisleri ne dorseci kimse bu araçları mevcut bahse konu yönetmeliğe uygun hale getirmek için bir fikir üretemiyor ve hiç bir yerden bir fikir alamıyoruz tüm çalışmalarımız durmuş durumda ne yapacağımızı bilemiyorum sektörümüzün sözde temsilcileri hiç bir şekilde bu konuyu dile getirmiyor siz NİZAMETTİN BEY bu yazınızı takdir ile okudum size çok teşekkür ederim.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%61 %39
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Yolcu Hakkı!
kamyonum, abonelik, mytruck
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
Pınar TOK
BİR AT BİR BIÇAK, İŞTE SANA GERÇEK HAYAT
Serdar Aslan
Otomotiv ve Yönetim Üzerine 2 Kelam
Nizamettin KARADAĞ
TÜRKİYE TAŞIMACILIĞI NEREYE KOŞUYOR?
  ANKET
     
 
Aracınız Hangi Marka?

MAN
RENAULT
ISUZU
MERCEDES-BENZ
IVECO
SCANIA
VOLVO
FORD
DAF
BMC
OTOKAR

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Gündem
Lojistik
Lastik
Teslimat
Haberler
Kampanya
Ticari Araçlar
Akaryakıt
Otomobil Dünyası
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
haberler
fahrer
şoför
sondakika
türkiye
lkw
kamyonum
Kamyon
dikkat