2026 Daha İyi Bir Yıl mı Olacak?
Nuray PEKCAN

2025 yılı Ocak-AÄŸustos döneminde; bir önceki yılın aynı dönemine göre kamyon pazarı yüzde 10 azalarak 24 bin 484 adet gerçekleÅŸti. Ancak son 10 yıllık ortalamalara baktığımızda 2025 yılı Ocak-AÄŸustos kamyon pazarının yüzde 31,9 seviyesinde arttığını görmekteyiz.

Sahaya indiÄŸimizde ise yapılan deÄŸerlendirme ve yorumlar 2026 yılının hem kamyon hem de lojistiÄŸin tamamlayan ürünleri olan treyler sektöründe daha iyi bir yıl olacağı yönünde.

Üreticiler de adeta bu beklenti doÄŸrultusunda yoÄŸun bir çalışma sürecine girmiÅŸ gibi görünmekte. Araçlar; gelen talep ve beklentilere göre baÅŸtan ÅŸekilleniyor adeta. Ayrıca Pazar performansını artırmak için alt yapıya yönelik yoÄŸun bir yapılanma sürecini de gözlemlemek mümkün.

Mevcut veriler, 2024’deki daralmadan sonra 2025’in dengelenme yılı olacağını iÅŸaret ediyor.

2024 yılına göre düÅŸüÅŸ hızı azalmış olsa da üretim ve pazar hacimleri hâlâ pandemi sonrası yakalanan seviyelerin gerisinde.

İlgili tablo üreticilerin 2024’teki sert düÅŸüÅŸ sonrası kapasite planlarını daha temkinli biçimde yönettiklerini, özellikle stok ve ihracat dengesine odaklandıklarını gösteriyor.

Yurt içi pazarda düÅŸüÅŸün ana nedeni, yüksek faiz oranları ve yatırım kararlarında temkinli tutum.

Filo yenilemeleri yavaÅŸlarken, özellikle inÅŸaat ve lojistik sektörlerinde yatırım iÅŸtahı düÅŸük seyrediyor.

İhracat tarafında ise Avrupa pazarında görülen talep daralması ve Euro 7 emisyon normu geçiÅŸ süreci, üretim hacimlerini baskı altında tutuyor.

Buna karşın üreticiler, maliyet yönetimi, yeni motor standartlarına geçiÅŸ ve alternatif yakıtlı modellerin geliÅŸtirilmesi gibi alanlarda stratejik hazırlıklarını sürdürüyor.

2025’in ikinci yarısında devreye giren bazı yeni model lansmanları, 2026 yılı için kademeli toparlanma beklentisini güçlendiriyor.

Analistler, 2026’da hem ihracat pazarlarındaki toparlanma hem de finansman koÅŸullarında gevÅŸeme beklentisiyle sektörde yeniden büyüme sürecine girileceÄŸini öngörüyor.

Sektör için önümüzdeki dönemde belirleyici faktör; iç talepteki hareketlenme, ihracat pazarlarındaki canlanma ve Euro 7 (2027 yılının ikinci yarısında geçiÅŸ beklenmekte) normuna geçiÅŸ sürecinde üreticilerin adaptasyon baÅŸarısı olacak gibi.

Bekleyip göreceÄŸiz.



Sayfa Adresi: http://www.kamyonum.com.tr/yazar/2026-Daha-Iyi-Bir-Yil-mi-Olacak/420