GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,MERCEDES
Büyükşehir'den Selendili Üreticisine Destek
Büyükşehir'den Selendili Üreticisine Destek
Büyükşehir, 65 Camide  Dezenfeksiyon Çalışması  Yaptı
Büyükşehir, 65 Camide Dezenfeksiyon Çalışması Yaptı
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
9 Nisan 2020 Perşembe - 17:35

ZF 2019 Finansal Sonuçları: Yeni Siparişler ve Yüksek Yatırımlar ZF'yi Zorlu Piyasa Koşullarına Hazırlıyor

Friedrichshafen, Almanya ZF Friedrichshafen AG, 2019 yazında revize edilen yıllık hedeflerine zorlu bir ortamda ulaştı. 36,5 milyar Avro olan şirket cirosu (para birimi ve birleşme & satın alma etkilerine göre ayarlanmıştır) bir önceki yılın 36,9 milyar Avroluk (organik olarak eksi yüzde 1,9) rakamının biraz altında kaldı. Düzeltilmiş faaliyet karı 1,5 milyar € (2018: 2,1 milyar €) ve düzeltilmiş faaliyet kâr marjı yüzde 4,1(2018: yüzde 5,6) oldu.

ZF 2019 Finansal Sonuçları: Yeni Siparişler ve Yüksek Yatırımlar ZF yi Zorlu Piyasa Koşullarına Hazırlıyor

 

Aralık sonunda ZF'nin dünya çapında 147.797 çalışanı bulunuyordu. COVID-19’un doğurduğu sonuçlarla başa çıkmak için acil önceliklerinin yanı sıra ZF, geleceğin mobilite ihtiyaçlarını da şekillendirmek için “Yeni Nesil Mobilite” stratejisinin uzun vadeli hedeflerini takip ediyor.

  • Scheider: COVID-19 salgınına hızlı ve kararlı bir şekilde müdahale ettik ve çalışanlarımızın çıkarlarını ZF'nin çıkarlarıyla uyumlu hale getirdik
  • 2019 yılı toplam cirosu 36,5 milyar € (2018: 36,9 milyar €)
  • Düzeltilmiş FAVÖK 1,5 (2018: 2,1 €) milyar, düzeltilmiş FAVÖK marjı yüzde 4,1 (2018: 5,6) olarak gerçekleşti
  • Ar-Ge harcamaları 2,7 milyar € (2018: 2,5 €) olarak gerçekleşti
  • Otomobil ve otobüs segmentlerine yönelik elektrikli tahrik sistemleri için yeni siparişler söz konusu
  • Wabco satın alınımının sağlıklı bir şekilde finansmanı

 

 

Friedrichshafen'da düzenlenen basın toplantısında konuşan ZF Group CEO'su Wolf-Henning Scheider, “Şu anda piyasaların bir gecede nasıl çöktüğüne tanık oluyoruz” dedi. “ZF'de, COVID-19’un yayılmasına hızlı ve kararlı bir şekilde müdahale ettik ve çalışanlarımızın sağlığına ve çıkarlarına şirketin çıkarları doğrultusunda en iyi şekilde öncelik verdik. Amacımız, uygun araçların bulunduğu her yerde istihdam ve gelir sağlayarak ZF'deki yolumuzu takip etmek. Bunu yaparken sosyal sorumluluğumuzun bilincinde hareket ediyor ve çalışanlarımızın sağlığının korunmasına katkıda bulunuyoruz. Ayrıca, şu anda tüm şirketler için zorlayıcı ekonomik koşulların dengelenmesine yardımcı olabiliriz.” dedi.

 

 

ZF Services Türk

Adil Mah. Demokrasi Cad.

No: 17, 34935 Sultanbeyli

İstanbul, Türkiye

press.zf.com

Scheider, ZF'nin bu ciddi durumda bile kendinden emin bir şekilde müşterilerinin ve araç üreticilerinin operasyonlarına tekrar başlaması ile Avrupa ve ABD'deki tesislerde üretimi arttırmaya hazırlandığını vurguladı. Asya'da üretime kaldığı yerden devam edilmeye başlandı. Scheider, “Güvenilir bir iş ortağı olarak müşterilerimizin ve tedarikçilerimizin yanında olmaya ve ihtiyaç duyduklarında onları desteklemeye devam edeceğiz” dedi.

 

 

2019'da yüksek harcamalar ve piyasadaki zayıflıklar ile nitelendirilen önemli rakamlar

 

ZF Group'un 2019'daki 36,5 milyar € seviyesindeki satışları, bir önceki yılın (36,9 milyar €) altında kaldı. Kur farkı ve birleşme & satın alma etkilerinden arındırılmış organik satışlar yüzde 1,9 azaldı. Scheider, “Global ekonomik koşullar ve endüstrimizin genel anlamda dönüşümüne bağlı karşılaştığı zorluklar geçen yıl piyasa üzerinde somut bir etki yarattı” dedi. “Yine de yeni nesil hibrit özellikli 8 vitesli otomatik şanzımanımız ile otomobil ve otobüs segmentlerine yönelik elektrikli tahrik sistemleri örneğindeki gibi çok sayıda yüksek hacimli sipariş aldık.”

 

Düzeltilmiş FAVÖK 1,5 milyar € (2018: 2,1 milyar €) olarak gerçekleşirken, düzeltilmiş FAVÖK marjı ise yüzde 4,1'e (2018: yüzde 5,6) geriledi. Kazançları, yükselen araştırma ve geliştirme (AR-GE) harcamaları ve gelecekteki teknolojiler için yeni tesis (örneğin Almanya, Sırbistan ve Çin'deki elektrikli araç üretim tesisleri) kurulumu etkiledi. Buna ek olarak, otomotiv endüstrisindeki ekonomik gerileme de sonuca katkıda bulundu. Birleşme ve satın alma işlemleri için düzeltilmiş serbest nakit akışı 803 milyon € (2018: 891 milyon €) olarak gerçekleşti.

 

ZF, zayıf piyasalara istikrarlı bir şekilde müdahale etti, yatırımları gözden geçirdi ve gereken yerde yatırımları erteledi. ZF Group CFO’su Dr. Konstantin Sauer, “Maliyet yapımızı değişen piyasa durumuna göre ayarlayabildik” dedi. Sözlerine “Bu, ZF'nin mali sonuçlarının 2019 ortalarında öngörülen ve revize edilen aralıkta kalmasını sağladı. Ancak, bu rakamlar uzun vadeli stratejik hedeflerimizi karşılamıyor. Bu nedenle, daha fazla gelişme kaydetmek için maliyet yapımız üzerinde çalışmaya devam ediyoruz. İş süreçlerinin artan şekilde dijitalleşmesi de buna katkıda bulunmalıdır.” diye devam etti.

 

Maddi duran varlıklara yapılan yatırımlar 1,9 milyar € tutarında (2018: 1,6 milyar €) gerçekleşti. Yüzde 5,2 ile yatırım oranı 2018'e göre önemli oranda yükseldi (yüzde 4,3).

 

CFO Sauer'in de açıkladığı gibi, ticari araç fren üreticisi WABCO’nun planlanan satın alımını finanse etmek başarılı bir hareketti. Bu amaçla ZF, geçtiğimiz Ekim ayında sermaye piyasasına toplam 4,8 milyar € 'luk tahvil ve bono kredileri verdi. Sauer, “Bu finansmana beklediğimizden çok daha fazla yatırımcıdan talep geldi” dedi. “Bu durum, mali piyasanın bu satın alma potansiyelini gördüğünü ve desteklediğini gösteriyor.”

 

Araştırma ve geliştirmeye daha fazla kaynak ve yeni ortaklıklar

 

Zorlu ortama rağmen, ZF Ar-Ge harcamalarını 2,7 milyar € 'ya çıkardı (2018: 2,5 milyar €). Ar-Ge oranı yüzde 6,7'den yüzde 7,3'e yükseldi. ZF Group CEO'su Scheider, “Mevcut krizi aştığımızda, geleceğin teknolojilerine odaklanmaya devam etmek istiyoruz” dedi. “Bu, lider sistem tedarikçisi olarak yetkinliklerimize yenilerini eklememizi sağlayacak.”

 

ZF'nin kendi kaynaklarına ek olarak, katılımlar ve ortaklıklar şirketin Ar-Ge'sinde, özellikle otomatik tahrik sistemlerinde belirleyici bir rol oynuyor. Bunlar örneğin, köklü bir otonom elektrikli yolcu taşıma sistemleri tedarikçisi olan Hollandalı şirket 2getthere'ın yüzde 60'lık çoğunluk hissesinin satın alınmasını ve buna ek olarak, geliştirme süreçlerini iyileştirmek ve ZF'nin yazılım yeteneklerini önemli ölçüde artırmak amacıyla Microsoft ile yakın zamanda üzerinde anlaşmaya varılan iş birliğini içeriyor. Scheider, “Bu durum, yazılım güncellemeleri için esneklik ve kısa teslimat sürelerine ihtiyaç duyan müşterilerimiz için önemli” dedi. “Ayrıca, donanım henüz mevcut olmasa bile yazılım geliştirebileceğiz. ZF, otomotiv pazarında bireysel ürünler olarak da yazılım çözümleri sunacak.” dedi.

Yıl öncesi rakamının biraz altında çalışan sayısı

 

2019'un sonunda, ZF dünya çapında 147.797 (2018: 148.969) personel istihdam etti. Asıl plan, işgücünü arttırmakken, yaşanan yüzde 0,8'lik düşüş, ekonomik iklimin zayıfladığını gösteriyor. ZF, piyasa koşulları nedeniyle Çin'deki kapasitesinde (%9,7 düşüşle 13.289 çalışana) ve ABD'de (%7,5 düşüşle 11.069 çalışana) düzenlemeye gitti. Almanya'da çalışan sayısı bir önceki yıl olduğu gibi 50.900 civarında kaldı. Elektrikli mobilite, otonom sürüş ve yazılım geliştirme alanlarında ek istihdam yaratıldı. Bu şu anda dünya çapında araştırma ve geliştirme alanında çalışan yaklaşık 19.400 (2018: 17.100) çalışan bulunuyor.

 

2040 yılına kadar iklim koruma hedefleri belirlendi

 

Geleceğe yönelik mobilite çözümleri sağlayıcısı olarak ZF, lokasyonlarında hem temiz ve verimli teknolojiler sunarak hem de CO2 ayak izini azaltarak Paris Anlaşması’na bağlı kalıyor. Bu amaçla, şirket geçen yıl Kurumsal Karbon Ayak İzi'ne (CCF) dayanan bir iklim koruma stratejisi geliştirdi. Bu stratejide, ZF tesislerindeki sera gazı emisyonlarını (özellikle CO2) büyük ölçüde azaltmayı hedefliyor. Scheider, “Hedefimiz, BM İklim Konseyi'nin şartnamelerine uygun olarak 2040 yılına kadar iklim koruma hedeflerini gerçekleştirmek” dedi. “Bunu başarmak için mevcut enerji verimliliği programlarımızı genişletiyoruz ve kendi kaynaklarımızdan gelen yeşil enerjiye daha fazla odaklanıyoruz.” ZF, rüzgâr enerjisiyle sürdürülebilir enerji üreterek, tesislerinin dışındaki iklimi korumaya da önemli bir katkı sağlıyor.

 

2020 genel görünümü

 

ZF’nin yıllık mali tablolarının onaylanmasının ardından yayılan COVID-19 ile birlikte global ekonomik durumda köklü değişiklikler meydana geldi. Scheider, “Dünya sosyal ve ekonomik durma noktasına geldiğinde, benzeri görülmemiş bir durumla karşı karşıya kalırız” dedi. “Etkileri belirsiz, bu yüzden şu anda 2020 için geçerli bir tahmin yapabilecek durumda değiliz. Çalışanlarımızı korumak, virüsün yayılmasını durdurmak ve şirketimizin istikrarını sağlamak için elimizden geleni yapmaya devam edeceğiz. 'Yeni Nesil Mobilite' stratejimizle gelecek için planlanan mobilitenin gerçeğe dönüştürülmesi için uzun vadeli iyi bir hazırlık yaptık.” dedi. Hibrit özellikli 8 vitesli otomatik şanzıman için aldığımız yedi milyar avroluk siparişler ve aktif güvenlik teknolojisi (Entegre Fren Sistemi/IBC) alanındaki yeni işler, elektrikli otobüs tahrik sistemlerine olan talebin sürekli artması ve otomatik tahrik sistemleri için Ar-Ge siparişleri ile birlikte ZF'nin sağlam ve uzun vadeli perspektifleri bulunuyor.

 

Önemli rakamlara bakış

 

 

2019

2018

ZF'nin konsolide Grup satışları

36,5 milyar € (milyar)

36,9 milyar €

Global işgücü

147.797

148.969

FAVÖK (düzeltilmiş)

1,5 milyar €

2,1 milyar €

FAVÖK marjı (düzeltilmiş)

%4,1

%5,6

Ar-Ge Harcamaları

2,7 milyar €

2,5 milyar €

Sabit varlık yatırımları

1,9 milyar €

1,6 milyar €

Öz Kaynak Oranı

%22,0

%26,2

Serbest nakit akışı (düzeltilmiş)

803 milyon €

891 milyon €

Avrupa Satışları

16,7 milyar €

17,4 milyar €

  • Almanya’dakiler

7,1 milyar €

7,4 milyar €

Kuzey Amerika satışları

10,4 milyar €

10,3 milyar €

  • ABD Satışları

8,8 milyar €

8,4 milyar €

Güney Amerika satışları

1,1 milyar €

1,0 milyar €

Asya - Pasifik satışları

7,8 milyar €

8,0 milyar €

  • Çin satışları

5,8 milyar €

6,2 milyar €

Afrika satışları

469 milyon €

233 milyon €

 
ASKİ Başkent’in Su Master Planı İçin İlk Adımı Attı
 
Gürcistan’a Yapılacak Taşımalarda Yeni Uygulamalar
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
ASKİ Başkent’in Su Master Planı İçin İlk Adımı Attı
Aski Genel Müdürlüğü, Başkent’in 30 yıllık (2024-2054) su yönetiminde ...
Karsan’da Üst Düzey Atamalar
Kuruluşunun 54. yılını kutlayan ve küresel bir marka olma yolunda emin ...
Mercedes-Benz Finansal Hizmetler’den Kamyon Modellerine Nisan Ayına Özel Fırsatlar
Mercedes-Benz Finansal Hizmetler, 2018 model kargo ve hafif inşaat kamyonlarında ...
 
Bulgaristan’da Engelsiz Ürün Nakliyatının Gerçekleştirileceği Sınır Kapıları Belirlendi
Ticaret Bakanlığı, Bulgaristan’da engelsiz ürün nakliyatının gerçekleştirileceği ...
Lassa’dan, Bizi Hayata Bağlayan Şoförlerimize Teşekkür Filmi
Lassa, yayınladığı filmle, içinden geçtiğimiz bu zorlu dönemde, her gün ...
Toyota ve BYD, Elektrikli Araç Geliştirmek İçin Yeni Şirket Kurdu
Toyota ve Çinli otomobil üreticisi BYD, yüzde 100 elektrikli araçlar sunmak ...
 
Koronavirüse Karşı Yaya Dezenfekte Tüneli
Geçtiğimiz günlerde Samsun Yolu’ndan, Ankara’ya giriş yönüne araç dezenfeksiyon ...
Türkiye-Romanya Ro-Ro İkinci Seferi
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Türkiye-Romanya hattını ikinci ...
Moldova'da Faaliyet Gösteren Sınır Kapıları
Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği (IRU), 7 Nisan 2020'den itibaren ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
MAN, KAMYONUM,OTOBÜSÜM,MAN TURKİYE
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
truck
türkiye
news
haberler
lkw
dikkat
bus
kamyonum
sondakika