GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Benzin ve Motorine Yeni İndirim!
Benzin ve Motorine Yeni İndirim!
Sürücüsüz Tır Evin Garajına Girdi
Sürücüsüz Tır Evin Garajına Girdi
Safer Roads Call for Holistic Norms

Safer Roads Call for Holistic Norms

1 2 3 4 5 6
6 Mayıs 2008 Salı - 00:00

Yeni Ford Cargo Görücüye Çıktı

Yeni Ford Cargo Görücüye Çıktı

Yol ve inşaat kamyonları grubunda Türkiye’nin en önemli ve en çok tercih edilen ağır ticari araç markalarından biri olan Ford Cargo, taşımacılığın günümüzde çekiciye kaymasıyla birlikte bu alanda var olan iddiasını piyasaya çıkardığı Yeni Ford Cargo 350PS ile sürdürecek. Ford’un çekici/treyler segmentinde Ford Cargo 1830 ve Ford Cargo 1835 olmak üzere iki aracı bulunuyor.

Kamyonum der ki; “Aracın tek otoritesi şoförün kendisi”

Kamyonum olarak dergimizin Mayıs-Haziran 2005 tarihli 21’inci sayısında, Ford Cargo 2530 D 6x2 damperli araç ile gerçekleştirdiğimiz test sürüşünde şoförümüz, araçtan memnun olduğunu ifade etmiş ancak şu isteklerde bulunmuştu. “Bizim için hafriyatta önemli olan güç ve çabukluk. Bu yüzden ileri 16 vites istiyoruz. Biz çalışma sırasında 30-35 sefer aynı rampayı inip çıkıyoruz. Vites küçültmek zorunda kaldığımızda 2,5 vitesle gideceğimiz yerde 2’ye düşürüyoruz. 16’lık takviyeli şanzıman olsa yakıt tüketimi de çok azalacak; ayrıca km’yi 3 dakikada alırken takviyeli şanzımanda bu süre 2 dakikaya düşüyor. Bir de cerli diferansiyel dediğimiz uzun asklı diferansiyel olursa bu araç çok daha iyi olacak. Aks kapasitesi artacağı için daha fazla yükleme imkİ¢nımız olacak.”

Bu eleştirileri dikkate alan Ford yetkilileri gerekli çalışmaları yaparak Yeni Ford Cargo 350PS’yi piyasa sundular. Ford yetkilileri Yeni Ford Cargo 350PS’nin tanıtımında konuyla ilgili şunları söylediler: “Halkın ve müşterinin söylemlerini dikkate alıyoruz. Fren gücünü arttırdık. Rampalarda ara viteslerle sürücüye çekiş için bir kolaylık getirdik.”

Yeni Ford Cargo 350PS’nin tanıtım ve test toplantısı uzman basının katılımıyla Ford’un Eskişehir İnönü fabrikasında gerçekleştirilmişti. Toplantıda yeni araçlarını anlatan Ford Otosan A.Ş. Genel Müdür Baş Yardımcısı Ufuk Güçlü, 2003 yılında yaptıkları Ford Cargo’nun lansmanından bu yana oldukça büyük aşama kaydettiklerini söyledi. Güçlü, hedeflerini kapsamlı ürün geliştirme yeteneklerine sahip, müşteri beklentileri doğrultusunda hareket eden, sektör lideri olmak olarak koyduklarını belirterek, “Yeni Kamyonumuzda gerek motor gerekse aracın yürüyen aksamında yapılan geliştirmeler ile bu hedefimize daha da yaklaştık” dedi.

Ecotorq’a 17 Milyon Euro’luk yatırım

Ecotorq motorun geliştirilmesi için 17 milyon Euro’luk bir yatırım gerçekleştirdiklerini aktaran Güçlü, “Ford Cargo için ayrıca 8 milyon Euro, toplamda ise 25 milyon Euro’luk yatırım bedeli ile gerçekleştirdiğimiz projemizde, iki yıl boyunca 50 mühendis görev aldı, test araçlarımız yaklaşık 3 milyon km ile dünyanın etrafını 75 kez dolaşacak yol kat ettiler” diye konuştu.

Konuşmasında Ford Otosan’ın ARGE yatırımlarına da değinen Güçlü, Ford Otosan’ın bu konuda Türkiye’nin önde gelen kuruluşlarından biri olduğunu savunarak şunları dile getirdi: “En son olarak eylül sonunda açılışını yaptığımız Gebze Teknoloji Merkezimiz ile mevcut 400 kişilik ürün geliştirme kadromuza 200 kişilik bir ekibi de kattık. Bu sayede sadece Türkiye’ye değil, Avrupa’ya da ARGE projeleri yapma yeteneğini kazandık ve ülkemizin kaliteli insan gücü istihdamına ciddi katkıda bulunduk.” 

Özüner: “Yol kamyonlarında lideriz; çekicide kaybımız var”

Ford Otosan Satış ve Pazarlama’dan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aykut Özüner konuşmasında, 2008 yılı Ocak – Şubat döneminde ağır ticari araç segmentinin "’lik bir oranda artış gösterdiğini kaydetti. Özüner, 2006 ve 2007 yılında yaşanılan, 2008’de de devam edeceğini düşündüğünü ve özellikle inşaat sektöründe göze çarpan bir canlanma olduğuna dikkat çekerek ticaretin yeniden artış göstermesinin pazarı hareketlendirdiğini bildirdi. Özüner, “Bizim bu yıllardaki performansımıza baktığımızda yol kamyonlarındaki tartışmasız liderliğimiz devam etmesine rağmen özellikle iç talebin çekici pazarına kayması nedeniyle bu alanda bir kaybımız olduğunu söyleyebiliriz” dedi.

Hedef: Her segmentte liderlik

Yeni Ford Cargo 350PS’nin ihtiyacı güç olan müşteriler için kuvvetli bir alternatif olacağını ifade eden Aykut Özüner, “…Ford Cargo’nun yeni 350PS Ecotorq motoru ile her segmente liderlik, ihracatta da yeni pazarlar ile satış adetlerini geliştirmeyi hedefliyor” diye konuştu.

Ford Cargo 350PS’de geliştirilen performans, konfor, dayanıklılık ve kalite unsurları hakkında detaylı bilgi veren Ağır Ticari Vasıta Ürün Geliştirme Müdürü Ahmet Kanbolat ise, komple yenilenen ve kuvvetlendirilen şasi ile özellikle müşterilerin üst yapı için her türlü ihtiyaçlarını düşündüklerini aktardı. Kanbolat “Yeni Ford Cargo’da değişen sadece iç ve dışta gözle görülen dizayn değişiklikleri olmadı. Aracın omurgası olarak nitelendirebileceğimiz tüm şasi ve buna bağlı olarak aktarma oranları ve süspansiyon sistemimiz yenilendi. 2003 yılında piyasaya sunduğumuz Ecotorq motorumuz üzerinde gerçekleştirilen detaylı çalışma ile de Ford Cargomuzun kalbine düşük işletim maliyetine sahip, kuvvetli ve dayanıklı 350PS gücünde motorumuzu koyduk” açıklamasında bulundu.

Yeni Cargo’nun güvenlik özelliklerine de değinen Kanbolat, özellikle fren performansına yönelik iyileştirmelere dikkat çekti. Ahmet Kanbolat, Ford Cargo’nun yeni segmentler ve müşteriler için hazır olduğunu da sözlerine ekledi.

Yeni Ford Cargo 350PS; Yeni görünüm, yeni motor

Yeni Cargo, iç ve dış görünümünden motoruna kadar 0 Türk mühendislerinin katkılarıyla geliştirilerek baştan yaratıldı. Yeni Cargo’da yaşanan değişimler ise ayrıntılarıyla şöyle:

Yeni motoruyla daha güçlü bir Ford

2003 yılında piyasaya sunulan Ecotorq motor, 9,0 lt’ye çıkartılarak, 350 PS gücünde yeniden tasarlanmış. Ford Otosan mühendislerinin çalışmaları sonucunda araç, yüksek performans ve düşük yakıtyağ sarfiyatı ile müşterilerinin tüm taleplerini karşılamak amacıyla yeniden gözden geçirilmiş. 3’üncü nesil sıralı enjeksiyon sistemi ve 350PS Ecotorq motor, yüksek dayanımlı CGI malzemeden üretilerek kullanım ömrünün artırılması sağlanmış ve yakıt ekonomisi de iyileştirilmiş. Yeni motor aynı zamanda Euro I, III ve IV emisyon normlarını da karşılıyor. Euro IV ile SCR sistemli, Adblue tanklı araçlar da ayrıca geliştirilmiş. Akustik, performansı ve ses kalitesi yükseltilmiş yeni büyük hacimli susturucular ile daha sessiz yolculuklar sağlanması hedeflenmiş. 

350 PS Ecotorq’un dikkat çeken yönlerinden birisi de her mevsimde aynı performansı vermesi için tasarlanmış olması. Örneğin, sıcak iklimler için ısıl kapasiteleri karşılayacak yeni soğutma paketi tasarlanması sayesinde 52 ºC’a yaklaşan çöl koşullarında bile yeterli soğutma performansı elde edilebiliyor.

Tasarımıyla yeni ve farklı bir Ford Cargo

Yeni Ford Cargo 350PS’nin dış dizaynında da önemli değişikliklere gidilmiş. Ford Cargo’nun ön görünüme büyük katkı sağlayan tampon, yeniden tasarlanarak daha heybetli bir görünüme kavuşması sağlanmış. Tamponun üzerinde yer alan ızgara ve farlar da yenilenenler arasında.

Ford Cargo’nun ön görünümünde yapılan en önemli farklılık ise ön kaputun üzerinde yer alan ve metal görünümü ile Yeni Ford Cargo yazısı. Bu özel tasarım yazı ile yenilenen ön kaput, Ford Cargo’nun önden görünümünü de zenginleştirmiş durumda.

Bir başka değişiklik ise Ford Cargo’nun kabinine daha kolay ulaşılmayı sağlamak amacıyla basamak sayısının 2’den 3’e çıkartılmasıyla yapılmış. Basamakların bağlantı noktalarının arttırılması daha sağlam bir yapının elde edilmesine de etki etmiş. Böylece basamaklar geliştirilen bağlantı braketleri ile zor hava ve yol koşullarına dayanacak şekilde yeniden dizayn edilmiş.

350 PS yeni çekicilerde standart olarak sunulan üst rüzgİ¢rlık ve yan yeleler devreye alınmış. Kullanılacak üst yapıya göre ayarlanabilir özelliği ile dikkat çeken rüzgİ¢rlıklar hava direncini azaltarak yakıt tasarrufunda da ciddi avantajlar getiriyor.

İç tasarımda Türk motifleri hİ¢kim

Ford Cargo’nun iç tasarımda da değişikliğe gidilmiş. Görsel açıdan en önemli değişiklik koltuk ve yatak kumaşlarında eski bir Türk motifi olan “çimtemani” deseni kullanılmasıyla yapılmış. Yeni stil üç kollu tutuşu ise daha rahat yeni direksiyon da devreye alınmış.

Yenilenen Şasi ile daha uyumlu bir Cargo

Yeni Ford Cargo 350 PS araçlarındaki değişiklikler yalnızca iç ve dış tasarımla sınırlı kalmamış; aracın omurgası sayılan şasi de oldukça ayrıntılı olarak elden geçirilmiş. Ford Cargo’nun şasisinde yeni traversler ve takviyelerle eğilme ve burkulma direnci arttırılırken daha hafif yapı elde edilmiş. Şasi üzerinde sıralı delikler oluşturularak, şasi, modüler olarak tasarlanarak birçok üst yapı kullanımı için daha uyumlu hale getirilmiş. Yol kamyonlarında ise şasiler 40 ile 60 cm uzatılarak daha hacimli yükler için uygun hale getirilmiş.

Şasinin yanı sıra süspansiyon sistemleri de tamamen elden geçirilmiş. Aracın yoldan aldığı titreşimleri azaltacak şekilde yürüyen aksam üzerinden bir dizi özel dizayn değişikliği yapılmış. Yeni viraj denge çubukları, yeni amortisörler gibi detaylar devreye alınarak, Ford Cargo’nun sürüş dinamiği de geliştirilmiş.

Konforuyla da iddialı

Gerek şaside yapılan yenilikler gerekse sürüş kalitesini arttırmaya yönelik aksiyonlar sayesinde kabin içindeki konfor da iyileştirilmiş. Tamamen yeniden tasarlanan kabin süspansiyonu sayesinde sürücüler uzun saatler yorulmadan aracı kullanabilme imkİ¢nına sahipler. Debriyaj/fren kuvvetleri ve pozisyonlarında da yapılan değişiklikle ve yeni vites pozisyonu ile sürüş ergonomisi geliştirilerek daha konforlu rahat bir sürüş sağlanması hedeflenmiş.

Bir başka ayrıntı ise Ford Otosan mühendisliğinin sıfırdan yarattığı ve patenti alınan, sürücünün vites değiştirme kuvvetlerini azaltan bir vites mekanizması tasarlanması. Şanzımanda da yapılan geliştirme ile Servo-shift sistemi devreye girmiş. Servo-shift ile büyük senkromeçlere rağmen düşük değiştirme kuvvetleri elde edilmiş.  

Güvenlik de unutulmamış

Ford Cargo araçlarında fren performansının arttırılması için de çeşitli çalışmalar yapılmış. Fren balata malzemesi 2 kat arttırılmış ve balatanın çalışma basıncını 10,5 bara yükseltilerek daha geniş fren basma yüzeyi ve kuvveti elde edilmiş. 430 mm çapında debriyaj diskine geçilerek, debriyajın ısı ve kapasitesi arttırılmış ve böylece balata ömürleri uzaması sağlanmış.

350 PS motoru ile satışa sunulan tüm Ford Cargo modelleri için retarder tasarımları ayrıca yapılmış. Özellikle çekici ve römork çekerlerde retarderi standart olarak sunuluyor.

Yeni fonksiyonları ile özel bir çekici; Ford Cargo 1835

Yeni Ford Cargo 1835 için ayarlanabilen 5. teker dizaynı yapılmış; özellikle çekici kullanıcıları için yeniden tasarlanmış. Aracın üzerinde ileri-geri, aşağı-yukarı ayarlanabilen yüksekliği 1050 ile 1250 mm arasında değişen 5. teker farklı birçok dorseye uygun kullanılabiliyor. 3 parçalı çamurluk ve dorselerin hareket kabiliyeti için açılı arka şasi devreye alınmış. 630 cc‘lik yeni çift silindirli kompresörler ile de parçanın çalışma performansı ve ömrü yükseltilmiş.

Nuray Pekcan da Yeni Ford’u test etti

Genel Yayın Yönetmenimiz Nuray Pekcan da Yeni Ford Cargo 1835 çekiciyi bizzat Eskişehir’de test etme fırsatı buldu. Direksiyon başına geçen PEKCAN, aracın yeni özelliklerini test ederek Ford yetkililerinden bilgi aldı.

 
Gümkart Uygulaması 21 Mayıs'ta Başlıyor
 
'AB'ye Uyum Yüzde 95 Oranında Gerçekleştirildi'
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
şoför
treyler
sondakika
src
Kamyon
haberler
fahrer
truck
dikkat