GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Araç Muayene Gecikme Bedeli Nasıl Hesaplanıyor?
Araç Muayene Gecikme Bedeli Nasıl Hesaplanıyor?
‘MICHELIN Crossclimate+’ Lastikleri ile Hem Siz Hem Sevdikleriniz Güvende Olsun
‘MICHELIN Crossclimate+’ Lastikleri ile Hem Siz Hem Sevdikleriniz Güvende Olsun
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
31 Aralık 2012 Pazartesi - 10:50

Yeni 2013 Michelin Kamyon Lastikleri Serisi

Michelin ilgili ülkelerdeki basını 10-11 Ekim’de kendi ülkesinde ağırladı… Bu seyahat bizlere hem tanıma hem tanışma hem de Fransız lezzetlerine bir kez daha yolculuk yapma olanağı sağladı! Mesleki deneyimin ve bilgilenmenin dışında dünyaca ünlü ‘Michelin’ aşçılarının ellerinden çıkmış özel yemekleri tadıp kültürel kaynaşmanın keyfini de yaşadık! Lastik teknolojisi ve Michelin markasının üretim ve araştırma tesisleri dikkat çekici ve hayret uyandırıcıydı!… Bu yazımızda bu markanın iddiasına bir kez daha sizler de tanık olacaksınız!

Gerçek hayattan esinlenerek güncel hayata uyarlanan ürünler!

 

 

 Michelin, ağır vasıta sürücülerinin ihtiyaçları doğrultusunda Ladoux Teknoloji Merkezinde geliştirilen Michelin X ® Line Energy™ lastiklerini tanıttı.

 

Sürücülere üstün performans, teknoloji ve yakıt tasarrufu sağlayan yeni X Line Energy lastikleri lastikte etiketleme sistemiyle eş zamanlı olarak 1 Kasım 2012 tarihinden itibaren yollarda olacak.

 

Michelin’in daha verimli performans sunma amacıyla geliştirdiği lastikler ile gerek bireysel kullanıcılara gerekse filo sahiplerine daha verimli performans sağlamayı hedefliyor. Michelin lastiklerinde uzun ömürlülüğün yanı sıra ilk kilometreden, son kilometreye kadar,  mümkün olan en güvenli ve en tasarruflu sürüş iddiasını sürdürüyor.

 

2011 yılında; Michelin Grubu sahada aktif rol alarak lastiklerinin üretim süreçleri ve mühendislik çalışmaları kapsamında 20’den fazla Avrupa ülkesinde taşımacılık şirketlerine 320 bin ziyaret gerçekleştirerek, ideal lastik kullanımı konusunda bilgilendirmiş.

 

Uzmanlar bilgilendirmenin yanı sıra, müşterilerden aldıkları geri bildirimler sayesinde sürücülerin çalışma şartlarını ve ihtiyaçlarını da daha iyi anlama fırsatı bulmuşlar. Yeni X Line Energy lastikleri, taşımacılık sektöründe aktif olarak faaliyet gösteren, güvenlik ve dayanıklılığın önemli olduğu tehlikeli madde taşımacılığından, farklı iklim ve yol koşullarının görüldüğü uluslararası taşımacılığa kadar farklı kriterdeki müşteriler için geliştirilmiş.

 

 

Michelin, gerçek dünyadan esinlenerek tasarlanan yeni MICHELIN Kamyon lastiği serisi ile neredeyse gerçek yaşamda karşılaşılabilecek tüm koşullara uyum sağlayacak ölçülebilir gerçek performans değerleri sunmayı amaçlıyor.

 

 

Michelin ilk defa, üçte ikisi yıpranmış diş derinliği sadece 6mm kalmış lastikleri test etmek üzere Teknoloji Merkezindeki pistleri kullanıyor. Bu testler on binlerce kilometrelik yol boyunca birkaç kez kullanıma (veya çeşitli koşullarda 100.000 kilometrelik kullanıma) denk geliyor. Gerçekleştirilen bu testler, aracın kilometresi artsa da MICHELIN lastiklerinin özellikle de yol tutuşu konusunda üstün performans sergilemeye devam ettiğinin kanıtı niteliğinde.

 

 

 

 

Rakamlarla Michelin Teknoloji Merkezi

 

1

Kuzey Amerika, Asya ve Avrupa olmak üzere üç kıtada, üç büyük fabrikaya tüm dünyaya hizmet veren sadece bir adet Michelin Teknoloji Merkezi var.

 

 

 

1

Bu teknoloji merkezlerinde, Michelin’in ürettiği lastikler için gerçekleştirdiği dayanıklılık ve uzun ömürlülük gibi testlerde, yaklaşık her 12 dakikada bir (otomobil, ağır vasıta, iş makineleri ile) dünyanın etrafında bir tam tur atacak kadar kilometre yapılıyor. Bu yılda 1,8 milyar kilometre anlamına geliyor.

 

4

Michelin lastiklerinin performansını dört farklı test ile beliyor:

• Üretimde kullanılacak tüm mamüller için, laboratuar testleri.

• Makine üzerinde gerçekleştirilen testler.

• Yol ve pist testleri.

• Kullanıcılarda yapılan kullanım testleri.

 

80

Michelin makineleri üzerindeki testler -30°C +50°C aralığındaki ortam sıcaklıklarında ve 450 km/s’ye varan hız seviyelerinde gerçekleştiriliyor.

 

350

Ar-Ge sürecine 350 farklı uzman dahil. Bunlar arasında araştırmacılar, mühendisler, geliştirmeciler, tribolojistler (harekete bağlı olarak etkileşen yüzeylerin aşınması, yağlama ve sürtünme mekanizması üzerinde çalışan kişiler), akışkan mekaniği uzmanları, akustik uzmanları, biyologlar, tarım uzmanları, metalürji uzmanları, test uzmanları ve teknisyenler yer almakta.

 

400

Michelin tarafından kullanılan simülasyon araç sayısı.

 

592

Michelin her yıl araştırma ve geliştirme bütçesine 592 milyon Euro ayırmakta.

 

700

Michelin test işlemlerinde 700 adet sertifikalı ölçüm ve test yöntemi kullanmakta. Yöntemler nanometrik analizlerden yüksekliği dört metreyi, ağırlığı ise beş tonu aşan lastikler üzerinde gerçekleştirilen testlere kadar oldukça geniş bir alanı kapsıyor.

 

6 .000

Michelin Ar-Ge sürecinde 6000 kişi çalışmakta.

 

1.5 milyon

Michelin laboratuarlarında üretimde kullanılacak ürünler için her yıl 1,5 milyon ölçüm gerçekleştiriliyor.

 

 

 

MICHELIN X LINE ENERGY

Taşımacıların için en büyük gideri yakıt! Taşımacılar doğru lastikleri seçerek bu gideri büyük ölçüde azaltabilir!

 

Yeni 2013 Michelin Kamyon Lastikleri Serisi: Taşımacılık sektörünün tüm zorlu koşullarıyla mücadele edecek şekilde tasarlanmış.

 

Yeni lastik serisi; Avrupa’da 1 Kasım itibariyle hayata geçecek olan lastik etiketleme sistemi kapsamındaki mükemmel enerji verimliliği değerleri sayesinde toplam işletme maliyetlerini önemli ölçüde azaltan sağlam ve pratik bir çözüm sunuyor. Bu nedenle Michelin lastikleri sadece yakıt tasarrufu sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda diş açma ve kaplama işlemlerinin uygulanabildiği “3 ömür” tasarımı sayesinde uzun yıllar kullanılabiliyor.

 

Yakıt tasarrufuna ek olarak, güvenlik ve uzun ömürlülük de dâhil olmak üzere lastik performansının artırılması taşımacılık sektörüne yönelik ilave avantajlar sunuyor.

 

Yeni nesil kamyonlar için tasarlanan Michelin X Line Energy ™ lastik serisi yuvarlanma direncini ve kullanım ömrünü geliştirirken yük optimizasyonu konusunda da kullanıcılara yardımcı oluyor.

 

 

 Bu yeni lastik serisi uzun mesafeli kullanımlarda yakıt tüketimini azaltıyor

 

2012 yılına kadar Michelin X® Energy ™ SaverGreen lastiği pazardaki yakıt verimliliği bakımından öne çıkan lastikler arasındaki yerini aldı. Uzun mesafeli kullanımlar için geliştirilen Michelin X® Line Energy ™ lastiği ile bu performans aşağıda verilen üç rakamda da görüldüğü gibi tamamen yeni bir seviyeye taşınıyor:

 

130.000 km’nin üzerindeki kullanımlarda 515 litreye varan yakıt tasarrufu ve 1,371 kg CO2'nin atmosfere salınmaması anlamına geliyor. *

 

40 ton ağırlığında beş akslı bir TIR ile eğimli bir otobanda gerçekleştirilen üç testin verilerine göre, Michelin X® Line Energy ™ lastiği Michelin  X® Energy™ SaverGreen lastiğe kıyasla daha fazla performans sunuyor.

 

Michelin X® Line Energy ™ Ebat Tablosu

 

MICHELIN X® LINE ENERGY™ Z

315/70 R 22.5

MICHELIN X® LINE ENERGY™ D

315/70 R 22.5

MICHELIN X® LINE ENERGY™ T

385/55 R 22.5

245/70 R 17,5

215/75 R 17,5

235/75 R 17,5

265/70 R 19,5

Michelin’in yakıt tasarrufu konusunda sunduğu benzersiz deneyimi güçlendiren Yeni Michelin X® Line Energy ™, yakıt verimliliği sunan beşinci nesil kamyon lastiğidir.

 

                           

Yeni Michelin X® Line Energy ™ lastik serisindeki lastikler, 1 Kasım’da yürürlüğe girecek lastik etiketleme sistemine göre aşağıdaki gibi sınıflandırılmıştır:

 

MICHELIN X® LINE ENERGY™

 

Performans Alanı 315/70 R 22.5 Z - 315/70 R 22.5 D - 385/55 R 22.5 T

Yakıt Tasarrufu B- B- A

Islak zeminde yol tutuş B- C- B

Gürültü seviyesi   (69 dB) ) - (71 dB) ) - (70 dB)

 

Uzun yollar için yeni lastik

 

 

Güçlü Karkas yapısı sayesinde güvenilirlik ön planda. Römork lastiklerinin dönüşlerde maruz kaldığı sürtünme etkisine karşı direnç, ıslak zeminde etkin frenleme ve sürücüler için konforlu bir sürüş ve mükemmel yol tutuşu sunuyor.

 

• Yüksek kilometre ömrü. Yeni Michelin X® Line Energy ™ lastiği, yüksek kilometre ömrü ve düzenli aşınma özellikleri sayesinde taşımacılara önceki nesil Michelin X ® Energy SaverGreen lastikleri ile kıyaslandığında yeni Michelin X ® Line Energy™ lastiği ön lastikler için %20’ye, römork lastikler için %12'ye varan oranda daha uzun kilometre ömrü sunuyor. *

 

Zamanla değişmeyen performans. Yeni Michelin X ® Line  Energy ™ lastiği %60 oranında yıpranmış olsa dahi, kullanıcılar için ilk kilometreden son kilometreye kadar aynı performansı sergileyebiliyor.

 

Üçte ikisi yıpranmış bir Michelin X ® Line Energy ™ T lastiğinin ıslak zeminde yol tutuş performansını göstermek için Michelin, 385/55 R 22.5 ebat lastikleri kullanarak kesin sonuçlar sunan karşılaştırmalı testler gerçekleştiriyor:

 

- 110 metre genişliğinde otoban şartlarına denk gelen, dairesel bir yolda.

- Sağanak yağış koşuluna karşılık gelen 2 mm su kaplı asfaltta.

- 3’te 2’si yıpranmış lastikler ile.

- 3 akslı Treylerde 21 tonluk yük ile.

 

Sonuç: Michelin  X ® Line Energy ™ T lastiklerinin takılı olduğu treyler, farklı lastiklerin takılı olduğu benzer bir römorka göre, aynı koşulda, kaymadan 6 km/s daha hızlı gidebiliyor.

 

 ***

Michelin’in üst düzey bir denge performansı sunma stratejisi ile uyumlu olarak, yol kat etme kapasitesindeki bu artış hiçbir şekilde ıslak zeminde frenleme ve düşük yuvarlanma direnci gibi lastiğin diğer performanslarını olumsuz yönde etkilemiyor.

 

Yeni Michelin  X ® Line Energy ™ lastiği, Avrupa’daki Michelin fabrikalarında üretilmekte. Bu tesislerin tümü ISO 14001 sertifikasına sahip.

 

 

 

Yüksek kapasiteli treylerler için Michelin  X ® Line Energy ™ T 

 

Güvenli, dayanıklı ve yakıt verimliliği yüksek

 

Michelin, yüksek tonajlı treyler için Michelin X ® Line Energy ™ T lastik serisini sunuyor.

Ulusal ve uluslararası taşımacılık sektörüne yönelik olarak geliştirilen bu yeni lastik serisi, öncelikle taşıdıkları römorkların güvenliğini, yük kapasitesini artırırken,  çalışma maliyetlerini düşürmeyi hedefleyen taşımacıların ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanmış.

 

Yeni lastikler, artırılan enerji verimliliği sayesinde, her bir aks için 100 km’de 0.4 litreye varan yakıt tasarrufu ile kullanım maliyetlerini azaltmakta.*

 

Michelin X ® Line Energy ™ T lastiklerinin tasarımı oluşabilecek deformasyonları ve ısınmayı önleyecek şekilde gerçekleştirilirken bu lastiklerde çok düşük yuvarlanma direnci oranlarının elde edilmesine imkân veren yeni kauçuk bileşenler kullanılmış.

 

Ayrıca, lastiğin yere temas eden yüzeyinde yapılan %7 oranındaki artış ile Yeni Michelin X® Line Energy™ T daha fazla güvenliği garanti ediyor. **

 

Daha fazla yere temas noktası şu avantajları sağlıyor:

 

• Treyler dengesinin artırılması.

• Islak zeminde yol tutuş performansının geliştirilmesi.

 

Michelin  X® Line Energy ™ T'nin geniş sırt yapısı  kaymaya karşı direnci artırmaktadır, lastiğin desen tasarımında ise su geçişini kolaylaştıran üç kanala yer verilmiş.

Michelin  X® Line Energy ™ T lastik serisi farklı kullanım alanlarına sahip. Her türden ağırvasıtanın yanı sıra iki veya üç akslı yarı römorka sahip araçlarda da kullanılmak üzere tasarlanmış.

 

Michelin ekipleri tarafından gerçekleştirilen araştırma ve geliştirme çalışmaları sayesinde yeni Michelin X ® Line Energy ™ T, güvenlik, enerji verimliliği ve en düşük seviyelerde sunulan toplam sahiplik maliyetleri de dahil olmak üzere Michelin lastiklerinin performans bütünlüğünden hiçbir şekilde taviz vermeksizin sunulan performansı önemli ölçüde artırmış.

 

Günümüzde MICHELIN lastik serisi, kullanım gerekliliği veya yol şartları konusunda herhangi bir kısıtlamak olmaksızın kamyon kullanıcılarının ihtiyaçlarını kapsamlı bir şekilde karşılamakta. Bu ihtiyaçları tespit etmek üzere Michelin, lastiklerinin performansı üzerinde etkili olabilecek sıcaklık, hava koşulları, yük, motor gücü ve diğer harici faktörlere ilişkin etkileri azaltmak üzere kapsamlı becerilerini ve uzmanlığını kullanmış.

 

Benimsediği “3 ömürlü” lastik sunma stratejisi ile uyumlu olarak Michelin, diş açma ve kaplama işlemlerinin uygulanabilmesi ve böylece mümkün olduğunca uzun süreli kullanılabilmesi için Michelin X® Line Energy™ T’yi tasarlamış.

 

Diş açma işlemi uygulandığında düşen yuvarlanma direnci sayesinde yakıt tütetimi azalırken, hem de kilometre ömrü uzatılmış oluyor.

 

___________________

 

* Michelin kurum içi testlerde 265/70 R 19.5 ebadında  lastik takılı yüklü bir uzun yol aracı üzerinde gerçekleştirildi, MICHELIN XTA 2 Energy lastiği ile karşılaştırıldı.

 

**Aynı ebattaki MICHELIN XTA 2 Energy ve XTA 2+ Energy lastiklerle kıyaslandığında

 
MAN’ın ‘yeni aslanı’nı test ettik!
 
KGS’ye 1 Ay Uzatma!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
DFM; Küçük Ama Pratik!
Antalya’nın önemli otomotiv firmalarından birisi Kırmızıtaş Otomotiv. ...
“Hedefimiz 111 Bin Ton ÖTL Toplamak”
Resmi Gazete’de yayınlanan “Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü Ve Usuller ...
LASTİK DEYİNCE…
Aracın performansını doğrudan etkileyen “lastik” konusuna dünyanın hızla ...
 
“Zorunlu Hale Geliyor Ancak Türkiye’de Üretilmiyor”
Uzun zamandır dikkatle takip ettiğimiz ve siz okuyucularımızla paylaştığımız ...
HİDROLİK VİNÇ’in ADI HİDROKON
Hidrolik vinç sektörünün lideri Hidrokon gelecekten umutlu. Hızla büyüyen ...
“Hizmeti Vatandaşın Ayağına Götürüyoruz”
Bu ay Yol Kenarı Denetim İstasyonları’nı yakından inceleme fırsatı bulduk. ...
 
“Biz Size Ortak Olmaya Geldik”
Kamyonum Dergisi olarak bu ay Iveco Bayisi Özgözde Otomotiv’i ziyaret ...
Hidromak 50 Yaşında
Bu yıl 50. yılını bitiren Hidromak Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Aydın ...
Beşincielement markası ile Mini Tır Çığır Açıyor
Kamyonum Dergisi bu ay Türkiye’de ilk defa üretimi gerçekleştirilen “Mini ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
dikkat
kamyoncu
news
lkw
haberler
fahrer
Kamyon
truck
src