GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Ford Otosan, Endüstri 4.0’ı Destekleyen Yeni Pres Hattı ve Yüksek Hızlı İşleme Merkezini Devreye Aldı
Ford Otosan, Endüstri 4.0’ı Destekleyen Yeni Pres Hattı ve Yüksek Hızlı İşleme Merkezini Devreye Aldı
'Türkiye’de Son Üç Yılda Pazar Payı En Hızlı Artan Marka Olduk'
"Türkiye’de Son Üç Yılda Pazar Payı En Hızlı Artan Marka Olduk"
Zagrebtrans Relies on UltralightCombi Semi-trailer Combination From

Zagrebtrans Relies on UltralightCombi Semi-trailer Combination From

1 2 3 4 5 6
22 Nisan 2019 Pazartesi - 15:38

Türkiye, Avrupa Birliği’nin Hedefini Geçti

Avrupa Birliği, otomotiv yakıtları içinde LPG otogazın günümüzde yüzde 2 olan payının yüzde 10’a çıkarılmasını öngörüyor. Ülkemizde LPG otogaz otomotiv yakıtları arasında yüzde 12’lik bir paya erişildiğini hatırlatan BRC’nin Türkiye CEO’su Kadir Örücü, "Bu açıdan Türkiye, Avrupa Birliği’nin 2020 hedefini şimdiden yakalamış ve geçmiştir” ifadelerinde bulundu.

Türkiye, Avrupa Birliği’nin Hedefini Geçti

Son dönemlerde insan ve çevreye verdiği zararlardan dolayı birçok firma tarafından üretimine son verilen dizel otomobiller, laboratuvar testlerine göre sürüş sırasında yaklaşık 10 kat daha fazla zararlı gaz salınımı yaparak dünyanın sonunu hazırlıyor. Dizel araçlardan yayılan gazlar ve zararlı maddeler, astım ve KOAH gibi solunum yolu hastalıkları, kalp ve damar hastalıkları başta olmak üzere çok sayıda hastalığa da sebep oluyor. Ayrıca Dünya Sağlık Örgütü (WHO), dizel araçların egzozundan çıkan asbest, arsenik, hardal gazının sigaradan daha zararlı olduğunu raporlarla ortaya koydu.

Dizel araçların egzozlarından havaya yayılan zararlı gazlar ve partiküller toplum sağlığını tehdit ederken, solunum yolu hastalıklarına da zemin hazırlıyor. Avrupa'daki sıkı emisyon kanunları ile birlikte dizel otomobillerin sonuna yaklaşıldı. 2020'den itibaren,  çevre ve insan sağlığı için büyük tehdit oluşturduğundan dolayı Toyota, Fiat, Jeep, BMW, Nissan, Alfa Romeo, Honda, Masarati, Suziki, Mitsubishi, Volvo ve Porsche gibi dünya devleri dizel araçlarının üretimini durdurma kararı aldı.

Avrupa’da Yeni Kurallar Belirlendi

Avrupa Birliği (AB) çevreyi kirleten egzoz gazı emisyonunu kontrol altında tutmak için 2021’den itibaren satılan araçlarda karbondioksit (CO²) miktarını kilometre başına ortalama 95 grama indiriyor. Avrupa Birliği (AB) 1990’ların başından bu yana çevreyi kirleten egzoz gazı emisyonunu kontrol altında tutma amaçlı kurallar belirlerken, en büyük hamleyi 2020 sonunda itibaren başlatıyor. 2021’den itibaren AB içinde satılan tüm otomobillerde karbondioksit (CO²) miktarı kilometre başına ortalama 95 grama indirilmek zorunda. Ayrıca 2025 yılına kadar 2021 yılı seviyelerinin yüzde 15 altına, 2030’da ise 2021 yılı seviyelerinin yüzde 35 altına inecek. Tutulması imkânsız gibi görünen bu hedefler için LPG ve CNG gibi alternatif yakıtlarla çalışan araçlara yönelik hem yatırımlar hem de uluslararası işbirliktelikleri hızla artıyor.

Türkiye Avrupa Birliği’nin Hedefini Geçti

Trafikte araçların karbon emisyonları ile çevreye verdikleri zararı telafi etmek için milyonlarca yeni ağaç dikmek gerektiğine vurgu yapan dünyanın en büyük LPG üretim markası BRC’nin Türkiye CEO’su Kadir Örücü, “LPG kullanan 5 milyon otomobil, her yıl 2 milyon ton daha az karbon emisyonuyla 300 bin ağaç dikmiş kadar çevreye katkı sağlıyor” dedi.

LPG’nin doğaya ve insana olan katkılarını saymakla bitiremeyen Örücü, “Çoğu hidrokarbon yakıtlara göre LPG’nin karbon-hidrojen oranı düşüktür. Dolayısıyla ürettiği birim enerji başına çok daha az karbondioksit (CO2) açığa çıkar. LPG diğer hidrokarbon yakıtlara göre daha fazla enerji üretir. Avrupa Birliği ülkelerinde 2020 yılı için konulmuş hedefe göre, otomotiv yakıtları içinde LPG otogazın günümüzde yüzde 2 olan payının yüzde 10’a çıkarılması öngörülmektedir. Ülkemizde LPG otogaz otomotiv yakıtları arasında yüzde 12’lik bir paya erişmiştir. Bu açıdan Türkiye, Avrupa Birliği’nin 2020 hedefini şimdiden yakalamış ve geçmiştir.” ifadelerinde bulundu.

LPG’li Araç Sahipleri Yüzde 40 Tasarruf Sağlıyor

Türkiye yollarında yaklaşık 5 milyon LPG araç yakıt ekonomisinin rahatlığını yaşıyor. Pompa fiyatı benzinin yaklaşık yarısı düzeyinde bulunan LPG, araç sahiplerine ortalama yüzde 40 tasarruf sağlıyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK), 2019 yılı Ocak ayı motorlu kara taşıtları istatistiklerine göre trafiğe kayıtlı 12 milyon 437 bin 250 adet otomobilin yüzde 37,8’ini oluşturan 4 milyon 703 bin 163 araç LPG kullanıyor. Çevreci yakıtların daha da yaygınlaşması için onlara ayrıcalık tanımalı ve daha çok teşvik etmeliyiz.Atmosfere yayılan zararlı gazların ve bunlara bağlı olarak ortaya çıkacak hastalıkları bile bile dizel araçları kullanmamalı ve dünyanın sonunun gelmemesi için bu toplumsal farkındalığı oluşturmalıyız.

 
Maxion İnci’ye İhracat Performans Ödülü
 
“En İyi Hizmet Veren Bir Yetkili Servis Olmak İçin Durmadan Çalışıyoruz”
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
ZF, Satışlarını Artırdı; Yeni Nesil Mobilite Çözümlerine Yatırım Yaptı
ZF Friedrichshafen AG, 2018 yılında satışlarını yaklaşık %6 artırarak ...
OTAM’dan 2.5 Milyon TL’lik Emisyon Test Yatırımı
Avrupa'da yeni otomobiller için istenen WLTP emisyon testleri kapsamında, ...
Renault'dan Kişiye Özel Teslimatta Yenilikçi Bir Tasarım
Renault EZ-FLEX, şehir içinde pratik bir şekilde hareket etmek için tasarlanmış ...
 
Sürprizlerin Adresi Martaş Otomotiv Standı Oldu
Martaş Otomotiv, geçtiğimiz yıl ATR işbirliği kapsamında Şampiyonlar Ligi ...
DS, Elektrikli Modellerinin Asya Tanıtımını Yaptı
DS Automobiles, 2019 Şangay Otomobil Fuarı’nda elektrikli araç ürün gamını ...
Çin Grand Prix'yi, Mercedes Pilotu Lewis Hamiton Kazandı
Formula 1’de sezonun 3. Yarışı, F1 organizasyonunun bininci yarışı olan ...
 
"Egea Seni Piste Çağırıyor" Gaziantep'de
“Egea Seni Piste Çağırıyor” etkinliği bu yıl ilk olarak Gaziantep’de düzenlenecek. ...
Ege Fren, Automechanika İstanbul'da Frenin Ustaları İle Buluştu
Ege Fren, Automechanika İstanbul fuarında 6 Nisan Cumartesi günü gerçekleşen ...
Porsche'un Çevre Dostu Araçları Karbondioksit Emisyonunu Yüzde 75’ten Fazla Azalttı
Porsche, 2014 yılından bugüne araç başına düşen karbondioksit emisyon ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
lkw
treyler
haberler
sondakika
src
fahrer
Kamyon
news
kamyonum