GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Araç Muayene Gecikme Bedeli Nasıl Hesaplanıyor?
Araç Muayene Gecikme Bedeli Nasıl Hesaplanıyor?
‘MICHELIN Crossclimate+’ Lastikleri ile Hem Siz Hem Sevdikleriniz Güvende Olsun
‘MICHELIN Crossclimate+’ Lastikleri ile Hem Siz Hem Sevdikleriniz Güvende Olsun
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
29 Eylül 2018 Cumartesi - 10:31

Soğuk Zincir Lojistiğinde Verimli Taşıma İçin Yeni Standart

Soğuk zincir lojistiğinin önemli markası Schmitz Cargobull ürünlerini Ürün Müdürü Erkan Makaklı Kamyonum Dergisi'ne tüm detayları ile anlattı.

Soğuk Zincir Lojistiğinde Verimli Taşıma İçin Yeni Standart

“Soğuk zincir lojistiğinde yılda yaklaşık olarak yüzde 30 oranında yanlış taşıma veya yetersiz donanımdan doğan kayıp söz konusu.”

Soğuk Zincir; üretim ile başlayıp sevkiyat, depolama ve son tüketim aşamasına kadarki süreçte ürünlerin sağlıklı bir şekilde uygun ve gerekli düşük sıcaklıklarda saklanmasıdır. Bu süreç içinde frigorifik araçlar soğuk zincir sisteminin önemli bir ayağını oluşturmakta ve soğuk zincir lojistiği adı altında hizmet vermektedirler. Yanlış taşıma veya yetersiz donanımdan ötürü yılda yaklaşık olarak yüzde 30 oranında kayıp verilmektedir, bu da ekonomide 20 milyar TL’nin üstünde bir kaybı ifade etmektedir.

Soğuk zincir lojistiği, taşınacak ürünlerin sıcaklığa hassasiyeti ve yüksek bozulma riski nedeniyle en özel taşımalar arasında yer almaktadır. Sıcaklıklardaki en küçük değişiklikler bile ürünlerin raf ömrünü ve güvenliğini önemli derecede etkilemekte ve bu durum insan sağlığını ve ülkenin ekonomisini az önce belirttiğimiz üzere direkt olarak ilgilendirmektedir. Bu nedenle taze gıda maddeleri, yaş meyve ve sebzeler, derin dondurucu ürünleri, hassas ilaç endüstrisi ürünlerinin taşımalarında kullanılan araçların birçok standardı karşılaması gerekiyor.

Schmitz Cargobull’un üretimlerinde ülke ya da bölge bazlı bir ayrım yok. Schmitz Cargobull ürettiği araçları bütün Avrupa ve dünya geneline sektörün gerektirdiği tüm standartlara uygun olarak gönderiyor. Gelişmiş ve yenilikçi tüm teknolojileri Türkiye pazarına da aynı standartlarla sunuyoruz.

“Patent sahibi olduğumuz FERROPLAST ® panel teknolojisi ısı kayıplarını önleyen önemli bir ürün.”

Frigorifik araçlarda verimli taşımanın en önemli göstergesi, aracı kaplayan panellerin izolasyon kalitesidir. Schmitz Cargobull kurulduğu 1892 yılından itibaren, 126 yıllık geçmişi boyunca her zaman treyler sektöründe yeniliklerin ve gelişmelerin öncüsü olmuştur ve dolayısıyla birçok patentli ürün geliştirmiştir. Soğuk zincir lojistiği sektörüne bu bağlamda çok ciddi katkılar sağlamıştır. Schmitz Cargobull kendi geliştirdiği NX17 köpük teknolojisine sahip patentli ürünü olan FERROPLAST® panelleri sayesinde gıda ve ilaç taşımacılığı için gerekli olan tüm sertifikaları (ATP, HACCP, Pharma,vb) temin etmekte ve müşterilerinin her türlü taşıma ihtiyacını karşılamaktadır.

Özelliklerinin detaylarına girmek gerekirse; 1978 yılından beridir her sene teknolojisi geliştirilerek üretilen ön ve arka yüzeyi metal kaplama ile kaplanmış bir ürünümüz. Yalıtımlı panellerde izolasyon malzemesinin yanında yüzeyde kullanılan malzemelerin seçimi de çok kritiktir ve bu seçime bağlı olarak izolasyon malzeme kalınlığı, dolayısıyla ısı tutma kapasitesi etkilenmektedir. Metal alaşımlı kaplama kullanıldığı zaman yüzey kaplama kalınlığı, diğer yüzey kaplama malzemesi ile kaplı ürünlere göre daha ince oluyor. Bu incelik de izolasyon malzemesinin daha kalın olmasına sebebiyet veriyor. Dolayısıyla ısı geçirgenlik katsayısını düşürürken, iç mekanda ısı tutma kapasitesini artıran bir özellik.

“Üstün yalıtım, uzun ömür ve hijyen - FERROPLAST® panel”

Metal katmanlı dış yüzeyleri sayesinde FERROPLAST® paneller dışarıdan gelebilecek darbe etkisine karşı dayanıklıdır ve yüzeyde herhangi bir kılcal çatlağın oluşumuna imkan vermez. Dolayısıyla kullanım ömrü boyunca soğuk hava sızdırmazlık özelliğini korumakta ve ısı kaybından doğacak enerji ve yakıt tüketimini de minimize etmektedir. Yine metal katman sayesinde buhar, buğu ve difüzyon geçirmezliği sağlamakta ve panel içinde bulunan yalıtım malzemesinin nem almasını engelleyerek yalıtım performansında veya aracın yük taşıma kapasitesinde herhangi bir azalma olmasına müsaade etmez.  Ancak diğer yüzey kaplama malzemesi kullanılan ürünlerde darbe anında gözle görülmese bile kılcal çatlaklar oluşabiliyor. Bunun bazı dezavantajları ve olumsuz etkileri var. Kılcal çatlaklar zamanla nem aldığı için aracın ağırlığını da artırıyor. İzolasyon özelliği düşerken aracın ağırlığı artıyor. Bu bir yandan yakıt sarfiyatını arttırırken, diğer yandan taşıyacağınız ürünlerin ağırlığı zamanla azalıyor ve ürün taşıma kapasitesinde kaybınız olabiliyor. Ayrıca bir de işin hijyen boyutu var. Yine bu çatlaklar zaman içinde nem ya da buhar alabilir ve mikro-organizmaların oluşmasına sebep olabilir. Frigorifik araçlarda gıda ve ilaç gibi insan sağlığını direkt etkileyen ürünler taşındığı için herhangi bir mikro-organizma oluşumu olumsuz etki yaratabiliyor. Hijyenin çok önemli olduğu soğuk zincir taşımacılığında HACCP gıda güvenliği sertifikalı FERROPLAST® gövde yapısı sayesinde çabuk oluşacak kimyasal reaksiyonlara karşı korumalı ve kokusuzdur. Gıda ürünlerine zararsız olduğu sertifikalanmıştır.

Bu özelliklerinin dışında standart olarak Code XL yük emniyet sertifikasına sahip kapalı kasa gövdesi aynı zamanda Tehlikeli Madde Taşımacılığı için gerekli olan ADR EXII (isteğe bağlı olarak ADR EXIII) şartlarını da sağlamaktadır.

“Sirkülasyon duvarımız sayesinde homojen hava sirkülasyonu ve verimli soğutma sağlıyoruz”

Nakliye performansının kalitesini etkileyen ve ürünlerin bozulma riskini düşüren diğer bir önemli husus da araç içi hava akışının sürekli ve homojen olarak sağlanmasıdır. Soğutucu üniteden gelen soğuk hava, araçlarımızda yine standart olarak bulunan tavandaki hava kanalları vasıtasıyla iç mekanın farklı noktalarına ulaştırılmaktadır. Bu da aynı sıcaklığa sahip soğuk havanın aracın ön, orta ve arka bölümlerine ulaşması demektir. Bu verimli soğutma için önemli bir noktadır ancak soğuk havanın yukarıdan verilmesi uygun soğutma için yeterli değildir. Hava sirkülasyonunun bir engelle karşılaşmadan tüm aracı dolaşması çok kritik bir husustur.

Özellikle frigorifik araçlarda palet taşımacılığı sıklıkla uygulanıyor ve paletler araca konulduğunda altlarında hava akımını sağlayan boşluklar mevcut. S.KO Cool frigorifik araçlarda standart olarak sunulan alüminyum malzemeden imal edilmiş sirkülasyon duvarımız iki özellik barındırıyor. Birincisi, bu ürünümüz sayesinde soğuk hava kesintiye uğramadan tüm kargoyu dolaşacağı için verimli soğutma sağlar. Neredeyse tabana kadar uzayan sirkülasyon duvarı soğuk havanın palet altından dolaşmasını sağladığı için homojen soğutmaya sebep olur, dolayısıyla bu homojen dağılım sadece tam yüklü (yüksek) palet yüklemelerinde değil, yarım palet yüklemelerinde de gerçekleşiyor.

Tam boy sirkülasyon duvarımızın diğer bir özelliği de ön duvarı ve ön panele monteli soğutucu üniteyi yükleme/boşaltma ve sürüş esnasında olası darbelerden ötürü doğabilecek hasarlara karşı korumasıdır.

“… araçlarda her kanatta iki kilit sistemi kullanıyoruz. Bu özellik S.KO Cool frigorifik araçlarımızda standart olarak sunuluyor.”

Biraz önce belirttiğim üzere, frigorifik araçlarda ısı kaybı olmaması, başka bir ifadeyle, aracın iç mekanda ısı tutma kapasitesinin yüksek olması büyük önem arz ediyor. Dolayısıyla ısı kaybına yol açması muhtemel bütün bölümlerin en ince ayrıntısına kadar incelenmesi ve gerekli önlemlerin alınması kaybı minimize etmek için çok önemli. Arka kapıyı örnek olarak alırsak, S.KO Cool frigorifik araçlarımızda her kanatta çift kilit sistemini, yani toplamda dört kilidi standart olarak sunuyoruz. Bu ısıyı muhafaza etmesi açısından mühim. Kapıyı saran sızdırmazlık elemanları bu kilit sistemi sayesinde aracın arka gövdesine tam oturmakta, iyice yapışıp hava kaybını minimize etmektedir. Türkiye pazarında tekli kilit sistemleri yaygın olarak kullanılmaktadır, dolayısıyla Schmitz Cargobull’da standart olarak verilen bu uygulama kullanıcılara ekonomik anlamda fayda sağlamaktadır.

“Bizim ürünümüz basınçlı su ile çok kolay temizlenebiliyor.”

Soğuk zincir taşımacılığında hijyenin ne kadar önemli olduğundan ve patentli ürünümüz FERROPLAST® panellerin bu konudaki hassasiyetinden bahsetmiştik. Paneller dışında diğer malzeme ve bölümlerin de hijyene etkisi var. Aracımızda alüminyum tabanımız standart. Dolayısıyla kolay temizlenebilir olması, koku yapmaması ve herhangi bir malzemenin araç tabanına yapışmaması önem arz ediyor. Bizim ürünümüz basınçlı su ile çok kolay ve hızlıca temizlenebiliyor. Tabanın yanı sıra alüminyum malzemeden temin ettiğimiz, eteklik olarak adlandırdığımız yan duvarları koruyan yükleme/boşaltma ve sürüş esnasında yan duvara zarar verilmesini engelleyen bir sistem de mevcut.

“Bizim aracımızda tavanda 5 adet LED aydınlatma bulunuyor.”

Frigorifik araçlarda aydınlatma da önemli bir yere sahip, çünkü bu araçlar yapısı itibari ile hiç ışık almayan araçlar. Bu yüzden aydınlatma, yükleme/boşaltma esnasında bir hayli önemli. Bizim aracımızda tavanda 5 adet LED lamba bulunuyor ve araç içinde optimum aydınlatmayı sağlıyor. Tavana gömülü olarak monte edilen bu lambalar, toz tutmayan ve su geçirmeyen yapısı sayesinde hijyene katkı sağlıyor. Düşük güç tüketimi ve uzun ömürlü oluşu da diğer önemli avantajları.

“Toplam sahip olma maliyetini düşüren yenilikçi çözümler Schmitz Cargobull’un önceliği”

Şu ana kadar aracın gövdesi ile ilgili Schmitz Cargobull’un ortaya koyduğu farklılıklardan bahsettik. Yukarıda belirtilen yalıtım ve hava sirkülasyonu özellikleri sayesinde düşük toplam sahip olma maliyetine (TCO) yakıt ve enerji tasarrufu ile katkı sağlayan S.KO Cool frigorifik araç, şasi ve dingil grubunda kullandığı diğer yenilikçi ve akıllı çözümleriyle de maliyetleri daha da aşağıya çekmektedir.

“Sıcak daldırma galvanizli, civata-somun bağlantılı MODULOS kısa şasi teknolojisiyle uzun ömür ve kolay bakım sağlıyoruz”

Kendinden destekli FERROPLAST® kapalı kasa gövdesi sayesinde kısa şasi üzerine monte edilen S.KO Cool, piyasada bulunan diğer araçların aksine tam boy şasiye ihtiyaç duymaz. Bu sayede maksimum iç yükseklik (daha fazla yükleme hacmi), daha fazla yerden yüksek sürüş mesafesi ve daha hafif araç ağırlığı (daha fazla yük taşıma) olanağı elde edilir.

Schmitz Cargobull’un geliştirdiği diğer bir şasi teknolojisi de civata-somun bağlantılı MODULOS şasi uygulaması. Civata-somun bağlantılı MODULOS şasi teknolojisi ile şasi üzerinde bulunan tüm komponentler civata-somun ile sabitlenmektedir, dolayısıyla şasi ısıl işlem görmediği için kaynaklı şasiye göre daha dayanıklıdır. Civata-somun bağlantılı şasi sayesinde ihtiyaç anında hızlı ve hatasız parça temini sağlanırken, şasi üzerinde araçta kullanılabilecek tüm aksesuarlara uygun montaj delikleri önceden delindiği için aksesuar takma, değiştirme işlemleri son derece hızlı ve sorunsuz gerçekleşmektedir.

Konuşmamızın başında Schmitz Cargobull’un treyler sektöründe yeniliklerin ve gelişmelerin öncüsü olduğunu ve bu bağlamda ciddi yatırımlar yaptığını belirtmiştim. Yukarıda bahsettiğimiz özellikler bunu zaten kanıtlıyor ama açıkçası Schmitz Cargobull için bunlar yeterli değil. Yine sadece Schmitz Cargobull’un uyguladığı sıcak daldırma galvanizle kaplanmış şasi teknolojisi sayesinde araç galvanizli bölgelerde korozyon ve paslanmaya karşı 10 yıl garantilidir. Genellikle galvaniz kaplama kalınlığı 60-80 μm mertebelerinde oluyor ve aracın kullanıldığı ortama bağlı olarak yıllık ortalama galvaniz aşınması yaklaşık 2 – 3 μm. Görüldüğü üzere aslında bu dayanıklılık 10 yılın da üzerinde ama biz standart olarak 10 yıl diyoruz. Sıcak daldırma galvanizleme yöntemi sayesinde malzeme ile çinko metalürjik bağ oluşturur ve metalin içine de işler. Dolayısıyla korozyona karşı mümkün olan en iyi korumayı sağlar ve dışarıdan gelecek darbeler paslanmaya sebep veremez. Kendi kendini onarma etkisine sahip olan bu teknolojide elektrolitik prosesler hasarlarda korumaya yardımcı olur ve bu da korozyona karşı bakım gerektirmeyen bir korumanın olduğunu gösterir.

“6 yıl / 1.000.000 km garantili ROTOS® dingil grubu”

Frigorifik araçlar yükleme ve boşaltma sırasında rampaya yanaştığı için aracın herhangi bir şekilde hasar görmemesi gerekiyor. Rampa dayama takozlarımız ve gömme kapı menteşelerimizi boydan boya koruyan takozlarımız hem aracın arka çerçevesinin hem de kapının zarar görmesini engelliyor.

Ayrıca forkliftle palet yüklemenin son derece hızlı ve efektif sağlanması gerekiyor. Yine Schmitz Cargobull’un geliştirdiği, patentli ürünü olan ROTOS® dingil grubu MRH (multi-ride height / çoklu sürüş yüksekliği) süspansiyon özelliği sayesinde arttırılmış hava körüğü ayarlanma aralığı ve farklı sürüş yüksekliklerine ayarlanabilme imkanı sağlar. Bu da yükleme/boşaltma rampasına göre treyler yüksekliğini ayarlamada esneklik getirir. Araç rampaya yaklaştığı anda forkliftin geçebilmesi için düz bir şekilde zeminle örtüşmesi lazım. Maalesef ülkemizde yükleme/boşaltma rampa yüksekliklerinde farklılıklar olabiliyor, dolayısıyla eğer o rampada kot farkı olursa araçta forkliftin giriş çıkışında problem olabiliyor. Bu da operasyonu zorlaştırıyor. ROTOS® dingil grubu sayesinde bu sorun bertaraf edilmiş oluyor.

ROTOS® dingil grubunun kullanıcılarına sunduğu diğer çok önemli özellik, akıllı ve optimum hava sirkülasyonuna bağlı düşük sıcaklık seviyesinde, yani 100 °C’ nin altında çalışmayı sağlaması.  Bu da disk fren hizmet ömrünün yanı sıra güvenli sürüşe direkt etkisi olan frenleme gücünü attırır. Aks milinin hassas eksenel işlenmesine bağlı olarak daha iyi yol tutuş/arttırılmış sürüş emniyeti sağlayan ROTOS® dingil 6 yıl/1.000.000 km garantilidir.

Schmitz Cargobull’un standart olarak sunduğu başka özelliklerden de kısaca bahsetmemiz Schmitz Cargobull’un frigo pazarında, Türkiye ve Avrupa genelinde neden en çok tercih edilen marka olduğunu net bir şekilde ortaya koyacaktır.

Arka kapıda ve ön panelde yer alan havalandırma penceresini bütün araçlarımızda standart olarak veriyoruz. Araç içinin havalandırılmasını sağlayan bu pencereler, müşterilerimiz farklı ürünler taşıdığı zamanlarda koku gibi problemleri de ortadan kaldırıyor. Ayrıca araç içinde oluşan nemi veya meyve taşıması sırasında olgunlaşmaya bağlı olarak oluşan gazların dışarıya atılmasını da sağlar.

Gövdeyi korumak için arka kapı çerçevesi, taban plakası ile sızdırmaz ve sağlam bir şekilde birleştirilmelidir. Forkliftin devamlı girip çıkmasından kaynaklanan titreşimler bu bağlantıların gevşemesine sebep olabiliyor. S.KO Cool frigorifik araç daha geniş zemin kenarlığına sahiptir ve bağlantılar çok sık dizilmiştir. Daha sık şekilde yapılan bu işlem gevşemeyi engelliyor. Ayrıca aynı bölgede özel sızdırmazlık elemanı kullanılarak ısı kaybı da minimize edilmektedir.

Yine aracı hasarlara karşı korumaya yönelik ürettiğimiz diğer bir çözüm aracın ön tarafıyla ilgili. Aracın çekici ile konfigürasyonu da oldukça önemli. Eşleşme kısmındaki süreçte hasarın olmaması gerekiyor. S.KO Cool frigorifik araçta treylerin çekici ile eşleştiği sürtme plakası, ön kenarı da kapsayacak şekilde uzatılmıştır ve 45° lik açıya sahiptir. Bu da çekici treyler ile eşleşirken çarpma kuvvetini azaltır ve eğer çekicinin 5. tekeri bir miktar yüksekteyse, bu açı sayesinde çekicinin 5. tekeri treylerin altına doğru kayar ve gövdenin hasar görmesini önler. Dolayısıyla şoförün manevra kabiliyetini arttırır.

Bunun dışında hafifliğin getirdiği yakıt tasarrufu, operasyonel kolaylıklar da şoförün işini rahatlatıyor.

“Her ihtiyaca yönelik çözümler”

Standart olarak sunduğumuz tüm bu özelliklerin yanında müşterilerimizin isteğine ve ihtiyacına bağlı olarak farklı donanım opsiyonları da sunmaktayız. Kasa içerisinde esnek kullanıma sahip yük emniyet rayları, çift kat sistemleri, ara bölme sayesinde farklı sıcaklıklarda taşınması gereken ürünlerin aynı araçla taşınma imkanı, yan kapı, vb gibi her ihtiyaca yönelik ekipmanlar mevcuttur.

 

“Ön tarafta -18 derecede dondurulmuş gıda, arkada ise daha yüksek sıcaklıkta bir başka ürün taşımak ara bölmeli ürünümüz sayesinde mümkün”

Müşterilerimiz farklı ürün grubu taşıyacağı zaman böyle bir talepte bulunabiliyorlar. Mesela ön tarafta -18 derecede dondurulmuş gıda, arkada ise daha yüksek sıcaklıklarda bir ürün taşımak ara bölmeli ürünümüz sayesinde mümkün. Bunu mümkün kılan da tavana monteli, istenen konuma göre ayarlanabilen kayar ara bölme duvarımız. Müşterimiz daha soğuk ortamda taşıyacağı ürünü ön tarafta soğutucu ünitenin olduğu bölmeye koyarken diğer ürünü de arka tarafta taşıyabiliyor. Burada hassas ürün taşımacılığı söz konusu olduğu için iki bölme arasında sıcaklık geçişinin olmaması çok önemli. İşte burada Schmitz Cargobull, uyguladığı çözümle bu sorunu ortadan kaldırıyor. Ara bölme duvarlarımız Schmitz Cargobull’un geliştirdiği özel mekanizma sayesinde ara duvarda bulunan sızdırmazlık elemanlarını yan duvarlara çok sıkı bir şekilde, yapışırcasına sıkıştırmakta ve iki bölme arasındaki hava akışını tamamen kesmektedir.

Ara bölmeli taşımacılıkta diğer dikkat edilmesi gereken husus yükleme/boşaltma esnekliği sağlayacak olan yan kapı uygulaması. Mesela, araç arkadan yüklenmiş ama ön taraftan boşaltma yapılması gerekiyorsa yan kapı opsiyonu ile müşterilerimizin bu ihtiyacını karşılıyoruz.

Müşterilerimiz çok farklı ürün grupları taşıdıkları ve taşımada esnekliğe sahip olmak için birçok özellik talep etmektedirler. Çift kat sistemi de bu taleplerden biri. Daha önce bahsettiğim gibi palet taşıması yapılan soğuk zincir lojistiğinde her alan, her hacim çok önemli. Daha fazla yük taşıma, daha fazla palet yükleme olanağı sağlıyor bu özellik. Dolayısıyla müşterilerimizin yük özelliklerine göre çift kat sistemi kendilerine çok ciddi ekonomik faydalar getiriyor.

Yük emniyeti bildiğiniz üzere özellikle Avrupa’da çok önemli ve bununla ilgili ciddi yaptırımlar var. Buna bağlı olarak Schmitz Cargobull taşınacak ürün özellikleri ve yükleme yöntemlerine göre değişkenlik gösteren farklı yük emniyet sistemlerini müşterilerine sunuyor.

Yine özel taşımacılık olarak adlandırabileceğimiz et taşımacılığı ve çiçek taşımacılığı da frigorifik araçların kapsamında ve bu ihtiyaca yönelik çözümlerimiz mevcut.

“Schmitz Cargobull soğutucu ünitesini de kendisi üretmeye başladı.”

Schmitz Cargobull soğutucu ünitesini de kendisi üretmeye başladı ve Avrupa’da ciddi talep görüyor.  Frigorifik aracı soğutucu üniteyle beraber tek bir firmadan alacaksınız. Yani her şeyi tek bir firma ile halledeceksiniz. Avrupa’da bunu bir paket programı halinde sunuyoruz. Bu paketin içeriği soğutucu ünite, Telematik hizmeti, aracın ve soğutucu ünitenin uzun süreli bakımından oluşuyor. Bu paket kullanıcılara ciddi anlamda fayda sağlıyor ve tek muhatap Schmitz Cargobull oluyor. Gerekli altyapı tamamlanınca aynı paket içeriğini Türkiye pazarına da sunacağız.

“TrailerConnect® Telematics, Schmitz Carbobull’un bir ürünü.”

Telematik, Schmitz Cargobull içinde katma değer katan hizmetler olarak sunduğumuz finans, ikinci el, yedek parça ve servis hizmeti olarak adlandırdığımız hizmetlerin bir parçası. TrailerConnect® Telematics, Schmitz Carbobull’un bir ürünü. Şu an bunu Türkiye’de sunmuyoruz. Avrupa’daki araçlarımızda telematik sistemi bulunuyor. Frigorifik araçlarda kullanılan telematik sistemi, kullanıcılarına birçok farklı veri iletmektedir; arka kapının açılıp kapanması, aracın anlık lokasyonu, soğutucu ünitenin arıza durumu, yakıt tüketimi, fren balata durumu, yüklenen yükün tonajı, yapılan mesafe, sıcaklık değerleri, çekici eşleşmesi gibi. Ayrıca beSmart Apps uygulaması ile uzaktan bu saydığım özellikleri kullanabiliyorsunuz. Schmitz Cargobull’un telematik ve soğutma sistemleriyle alakalı geliştirdiği yeni akıllı çözümler var ve bu yenilikleri de IAA fuarı ile birlikte müşterilerimizle paylaşmış olacağız.

Burada yeri gelmişken Schmitz Cargobull’un en önemli getirilerinden biri olan servis ağından da bahsetmek gerekir. Avrupa genelinde 2 bin civarında servis noktası var. Türkiye’de de 15 adet servis noktası ile hizmet veriyoruz. Fabrikamızda ise kendimize ait yedek parça ambarımız ve kendi servisimiz mevcuttur. Araçlarımız modüler sistemle üretildiği için parçalar önceden belli. Hasar veya değişim durumunda hemen tedarik edilip değişim sağlanıyor.

Taşımacılıkta soğuk zincirin kırılmasının ekonomiye ve insan sağlığına ciddi olumsuz etkileri var.  Bunların önüne geçmek için gıda taşımacılığında ATP sertifikası, ilaç taşımacılığında PHARMA sertifikasının gereklerini araçlarımız sağlıyor.

Türkiye’de bazı şeyler çok geriden geliyor. Avrupa’da 1970’li yıllardan bu yana yürürlükte olan Gıda Maddelerinin Uluslararası Taşımacılığı ve Bu Taşımacılık Faaliyetinde Kullanılacak Özel Ekipmana İlişkin Anlaşma ATP Konvansiyonu’na 2012’de taraf oldu. Ancak ilgili yönetmeliğin ülkemizde yürürlüğe girmesi 2017 yılını buldu.

Aynı şekilde PHARMA ilaç taşıma sertifikası da geriden geliyor. Lojistik hizmetler içinde gıdanın yanı sıra, en önemli ve hassas olan ürün grubu ilaçlardır. İlaç taşımacılığında kullanılacak frigo araçlarının Avrupa Birliği ve Dünya Sağlık Örgütü GDP (good distribution practice-iyi dağıtım uygulamaları) protokülüne uygun olarak üretilmesi gerekiyor. Bu protokole ülke olarak tarafız ancak maalesef eksiklerimiz söz konusu.

Lojistik esnasında bozulma ve kayıplar ilaç taşımada da söz konusu. Aşıların yüzde 20’inde yanlış gönderim nedeniyle soğuk zincir kırılıyor. İlaç firmalarındaki imha nedeninin yüzde 30’u lojistik süreçlerdeki eksikliklerden kaynaklıdır. Bunlar Parenteral İlaç Birliği ve Dünya Sağlık Örgütünün verdiği veriler.

Sonuç olarak; böylesine hassas ürünlerin taşınmasında kullanılan araçların belli standartlara uygun olarak üretilmesinin önemi net olarak ortaya çıkıyor. Açık ara pazar lideri olmak, ürünlerimizin soğuk zincir lojistiği sektöründe ne kadar yüksek oranda kabul gördüğünü ve müşterilerimizin Schmitz Cargobull’un gıda ve ilaç taşımacılığında gerekli standartlara ve regülasyonlara uyduğuna ilişkin duyduğu güveni de gösteriyor.

 
'Savaşa devam, biz buradayız ve evet hiçbir yere gitmiyoruz!'
 
Tehlikeli Madde Taşımalığı Komisyonu’nun Yeni Başkanı Ahmet Karakaş Oldu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
'Savaşa devam, biz buradayız ve evet hiçbir yere gitmiyoruz!'
Frigorifik araçlarda Schmitz Cargobull’un ürettiği araçlar için pazarı ...
Schmitz Cargobull Türkiye Pazarına ve Müşterisine Güveniyor
Yeni dosyamızda soğuk zincir taşımacılığını ve frigorifik araçları yakın ...
Güvenlikte Benzersiz Konsept: DAF
Kurulduğu günden bu yana sektöre büyük katkılar sunan DAF Trucks, kuruluşunun ...
 
İstanbul Fiat Yeni Tesisini Açıyor
İstanbul Fiat Otomotiv, dünya çapında 3’üncü büyük otomotiv endüstrisi ...
Baktaç Teknoloji ile Güçleniyor
Sektörün duayen firması Baktaç, yeni yerinde son teknolojiyle güçlendirilmiş ...
Betamix İki Yeni Mikserini Sergiledi
Beta İş Makinaları, inşaat sektörünün buluşma merkezi olan ve bu yıl İzmir ...
 
Her Amaca Yönelik Tek Araç: Yeni Stralis X-Way
IVECO, Beton İzmir 2018 Fuarı’nda “sağlam araçlar” ile yerini aldı. Fuarda, ...
Off-Road Kadar Sağlam On-Road Kadar Konforlu
IVECO, Beton İzmir 2018 Fuarı’nda “sağlam araçlar” ile yerini aldı. Fuarda, ...
Sektöre Uyumlu Pompa, Koluman Junjin Pompa
Yenilikçi ürünleri ve gerçekleştirdiği yatırımlarla adından sıkça söz ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
fahrer
bus
truck
treyler
Kamyon
news
haberler
src
kamyoncu