GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
MAN 3 Adet 2020 Model Lions Coach Teslimatı Yaptı
MAN 3 Adet 2020 Model Lions Coach Teslimatı Yaptı
Taşıt Sayısı Yüzde 48,8 Arttı
Taşıt Sayısı Yüzde 48,8 Arttı
Update Coronavirus Outbreak  Impact On Border Crossing Points With Iran

Update Coronavirus Outbreak Impact On Border Crossing Points With Iran

1 2 3 4 5 6
29 Eylül 2018 Cumartesi - 09:51

'Savaşa devam, biz buradayız ve evet hiçbir yere gitmiyoruz!'

Frigorifik araçlarda Schmitz Cargobull’un ürettiği araçlar için pazarı değerlendirmesi ve ürüne ilişkin tüm detayları değerlendirirken Türkiye’deki üretim sürecini de mercek altına almak gerekir. 2016 yılında Adapazarı’nda faaliyete geçen tesisin kapasitesi ve bugünkü üretim detayları ve geleceğe ilişkin planları Türkiye’deki üretimi Üretimden Sorumlu Genel Müdür Sayın Turan Yıkın’la konuştuk.

 Savaşa devam, biz buradayız ve evet hiçbir yere gitmiyoruz!

“Schmitz Cargobull Türkiye olarak talepleri çok kısa sürede çözebiliyoruz.”

Öncelikle Türkiye’de yaptığımız üretim modeli ile Avrupa'da yaptığımız üretim modelini ayırmak gerekiyor. Buradaki iş modelimizde yarı montajlı gelen ürünlerin montajını yapıyoruz.  Gövdeyi oluşturan ekipmanlar hazır üretilmiş bir biçimde şasisiyle birlikte bize geliyor, biz burada aracın final montaj işlemini yapıyoruz. Tabi zaman içerisinde bunu daha detaylı hale getirmeye ve şasi montajının detayını da yapmaya başlayacağız.

“Yeni konfigürasyonda bir araç ürettiğimizde mutlaka tekrar Almanya’ya teste yolluyoruz.”

Buradaki üretim modelimiz bu; ancak Avrupa’da biz bu işi tabii ki sıfır noktasından başlayarak yapıyoruz. Frigorifik araçlar müşterinin beklentilerine göre gerek sertifikasyon gerek taşıyacağı yük gerekse de kendi içerisindeki yük güvenliği sistemlerine göre bir çok konfigürasyon söz konusu olabiliyor. Türkiye’de pazarın ağırlıklı ihtiyacı olan ürünleri üretiyoruz. Yeni konfigürasyonda bir araç ürettiğimizde mutlaka tekrar Almanya’ya teste yolluyoruz. Tüm sertifikasyon değerlerini orada tekrardan test ettiriyoruz.

Almanya’da sadece kalite test edilmiyor. Schmitz Cargobull’un kendi kalite algısı zaten var ve belli bir noktaya gelmeden serbest bırakmıyor. Burada kaliteden de çok işin sertifikasyon tarafı önemli. Bu fabrikamızda her şey bittiğinde aynı belgelendirmeye tekrardan bir daha yolluyoruz. Maksimum konfigürasyonu üretiyoruz ya da farklı bir konfigürasyon geldiği zaman da yine burada onu üretip tekrardan belgelendirme ve test için Almanya’ya gönderiyoruz.

“Yedek parçaların tümünü burada bulunduruyoruz. Bu konuda herhangi bir sıkıntımız yok.”

Schmitz Cargobull olarak ithal ettiğimiz ya da montajını burada tamamladığımız tüm ürünlerin yedek parçalarını burada bulunduruyoruz. O konuda her hangi bir sıkıntımız yok ancak birçok farklı modelden bahsettiğimiz için bazılarını burada üretime almak yerine yurt dışından direkt ithal edebiliyoruz. Örneğin, bir müşterimiz çok özel bir aracı belli sayıda sipariş ediyor, daha sonrasında başka bir müşteriden gelmeyecek bir talep ise biz onu buradaki üretim bandına almıyoruz. Almanya’daki fabrikada zaten üretilen bir konfigürasyon ise Almanya’dan direkt ithal ediyoruz.

İstenilen ekipmana göre bu süre değişse de bu talepleri çok kısa sürede çözebiliyoruz. Üst yapı grubunda ayrı, alt yapı grubunda zaten bütün parçalar stokta var. Üst yapı grubunda da bahsedilen panellerin ya da o panel bileşenleri ekipmanlarının farklı değişkenlere göre her türlü yedek parçası var. Yani bizim yedek parça stokumuzda ürettiğimiz bütün ürünlerin yedek parçası var. Diyelim ki araç çok büyük bir kaza yaptı, komple bir yan duvarın değişmesi gerekiyorsa Almanya’daki fabrikadan temin alınarak cevap verilmesi gerekiyor.

Orta ölçeğin üzerine çıkmayan hasarlarda, örneğin komple yan duvar ya da komple tavan değişmesi gerektiğinde yeniden üretmek bir zaman alıyor. Özellikle bizim durumumuzda Almanya’dan ithal edileceği için orada peşin konuşmak biraz yanıltıcı olabilir ancak tamir edilebilen hasarlarda yedek panellerimiz de mevcut. Şasi, ekipman, tavan, yan panel için çeşitli kalınlıklarda yedeklerimiz var. Bunlarda sıkıntı yaşamıyoruz.

TELEMATİK VE UYDU TAKİP

Kendi sektör tecrübemle söyleyebileceğim naçizane fikrim, telematik ve uydu takip sistemini birbirinden ayırmak lazım. Birçok uluslararası firma başka tedarikçilerle araçlarını uydu takip sistemleriyle takip ediyorlar. Frigorifik araçlarda bahsettiğimiz bu sistem içinde taşınan ürünün değerli olması, özellikle de gıda ağırlıklı olması kontrol altında taşınmasını gerektiriyor. Kapısı açık kaldığı zaman, içerideki ısı düştüğü zaman soğutucu devreye girmiyorsa şoförü uyarması ya da acaba bir arıza mı var diye kontrol etmesini sağlamak gerekiyor. Telematik Avrupa'da yoğun bir şekilde kullanılan bir opsiyon. Türkiye'de de frigorifik taşımacılık mantığına geçildikçe yavaş yavaş yasal gerekliliklerle de beraber geldiği nokta bizim için de vazgeçilmez bir konu olacak. Şu an Türkiye’de bugünden yarına yüzde yüz uygulanabilen bir sistem değil. Belirttiğim gibi hep uydu takip sistemiyle telematiği birbirine karıştırıyor sektör. Kendince sektörde yazılım geliştirmiş olan yakinen gördüğüm ancak birçok teknik konuyu bize soran firmalar olmuştu. Uydu takip sistemine birkaç opsiyon daha ekleyen kameralarla takip eden firmalar da var. Kapı açık kaldığı zaman şoförü uyaran sistemler gibi yazılım yapan özellikle bu 4.0 geçişiyle bazı nakliyeci firmalarımız var. Onları duyuyoruz ve yaptıklarını takip ediyoruz ama Türkiye’de daha henüz yüzde yüz telamatik sistemi devreye girmiş değil.

SCHMITZ KENDİ SOĞUTUCU ÜNİTESİNİ ÜRETMEYE BAŞLADI

Soğutucu konusu da ayrı konuşulması gereken bir konu. Schmitz Cargobull soğutucu ünitesini üretiyor ancak biz frigorifik araçlar için Türkiye’ye henüz soğutucu motor getirmedik. Bizdeki soğutucu konsepti aracın komple beraberinde uzun dönem servis paketiyle verilen bir konsept. Henüz bizim o yönde bir satışımız yok Türkiye’de. Bu nedenle biz muadil markalarla bazen müşterinin kendi tercihiyle bazen de bizimle birlikte soğutucu hizmetine devam ediyoruz. Aktif olarak soğutucuyla ilgili başladığımız bir durum yok. Ne üretimde ne de ithal araçlarda. Ama böyle bir konsept Schmitz Cargobull’da var, henüz bizim bölgemizde başlamış değil. Bununla ilgili gerekli bütün hazırlıkları arkadaşlarımız yapıyorlar ve yavaş yavaş devreye alınacak.

“Bugün yaşanan bu negatif etkilerin ilerleyen zamanlarda pozitife doğru döneceğini biz umuyoruz.”

Bugün yaşadığımız şu günlerde kurun olumsuz etkileri piyasa üzerinde yaşanıyor;  bunu artık herkes yorumlayabiliyor ve herkes görebiliyor. Bizim araçlarımız Euro girdi maliyeti yüksek ürünler. Bu nedenle iç pazar müşterilerinde Euro ile satılan bir ürünü TL’nin bugünkü değerinde bakınca satın alma maliyetleri biraz değil fazlaca yükselmiş durumda. Şu noktada özellikle iç pazar nakliye grubu müşterilerimizden yatırım beklemek çok gerçekçi olmaz. Türkiye’nin kendi dinamiklerine baktığınız zaman gelişmekte olan, sürekli büyüme kaydeden bir ülke. Bugün yaşanan bu negatif etkilerin ilerleyen zamanlarda pozitife doğru döneceğini umuyoruz. Tabiî ki bu ertelenen yatırımlar ya da ötelenen ihtiyaçlar bir şekilde günün sonunda tekrardan gündeme gelecek. Belki daha normal döviz kurlarını ve daha normal faiz oranlarını görmüş olacağız hep birlikte. Bu nedenle şu an üç çeyrek ya da dört çeyrek sonrasını konuşmak çok zor.

“Türkiye’deki montaj ve üretime devam edeceğiz”

Biliyorsunuz ekonomiyi belirleyen birçok faktör var. O veriler çerçevesinde biz de bunları değerlendireceğiz ancak bizim kendi iş planımızda bir değişiklik yok. Biz belli adımlarla Türkiye’deki montaj ve üretime devam edeceğiz. Mesela tamamen volümle alakalı belli ürünleri devreye alıyoruz. Arkasında belli bir âdetin olmasını bekliyoruz, bir sonraki aşamaya yavaş yavaş geçiyoruz. Hem yerlileştirilme noktasındaki kısmını hem de kapasite noktasındaki kısmını pazarın getireceği gerçek koşullara göre oluşturacağız.

Bu süreçte sürekli olağanüstü durumla bir şeyleri yönetmek çok zor ve sabırlı olmak gerekiyor. Üretici olarak müşterilerimizin bu zor zamanlarında bizim de zor zamanlarımız olacak tabi ki. Bu süreci hep beraber atlatacağımıza inanıyorum.

Özetle şunu söyleyelim; bu projeksiyon içerisinde devam eden süreçte her şey dört dörtlük, hep pozitif yönlü olmayacak. Bu imkansız ve aslına bakarsanız normal insan hayatı da böyle değil. İlla ki zaman zaman ters durumlar olacak, planladığımızın dışında yaşadığımız anları da yaşayacağız ancak bu bir durak değil. Yaşadığımız toplam bir yolculuk. Biz karar verdiğimiz plan çerçevesinde, karar verdiğimiz yolda yürümeye devam edeceğiz. Belki bu yaşanan günler bizim planlarımızı biraz daha geciktirecek ama sonuçta iptal edecek miyiz? Hayır! Verdiğimiz kararın arkasında duruyoruz ve burada olmaya devam edeceğiz. Savaşa devam, biz buradayız ve evet hiçbir yere gitmiyoruz!

 
Pirelli'nin Hiper Yumuşak Lastikleri Rusya'ya Gidiyor
 
Soğuk Zincir Lojistiğinde Verimli Taşıma İçin Yeni Standart
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Schmitz Cargobull Türkiye Pazarına ve Müşterisine Güveniyor
Yeni dosyamızda soğuk zincir taşımacılığını ve frigorifik araçları yakın ...
Güvenlikte Benzersiz Konsept: DAF
Kurulduğu günden bu yana sektöre büyük katkılar sunan DAF Trucks, kuruluşunun ...
İstanbul Fiat Yeni Tesisini Açıyor
İstanbul Fiat Otomotiv, dünya çapında 3’üncü büyük otomotiv endüstrisi ...
 
Baktaç Teknoloji ile Güçleniyor
Sektörün duayen firması Baktaç, yeni yerinde son teknolojiyle güçlendirilmiş ...
Betamix İki Yeni Mikserini Sergiledi
Beta İş Makinaları, inşaat sektörünün buluşma merkezi olan ve bu yıl İzmir ...
Her Amaca Yönelik Tek Araç: Yeni Stralis X-Way
IVECO, Beton İzmir 2018 Fuarı’nda “sağlam araçlar” ile yerini aldı. Fuarda, ...
 
Off-Road Kadar Sağlam On-Road Kadar Konforlu
IVECO, Beton İzmir 2018 Fuarı’nda “sağlam araçlar” ile yerini aldı. Fuarda, ...
Sektöre Uyumlu Pompa, Koluman Junjin Pompa
Yenilikçi ürünleri ve gerçekleştirdiği yatırımlarla adından sıkça söz ...
Yüzde 100 Yerli, Yüzde 100 Milli Dijital Takograf: Pars Dt-101
Sürücülerin trafik denetimlerinde ayrıntılı olarak kontrol edilebilmesini ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
truck
kamyonum
dikkat
bus
src
Kamyon
haberler
sondakika
şoför