GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
İtalya’da Corona Virüsü Salgını Nedeniyle Yasaklanan Bölgeler
İtalya’da Corona Virüsü Salgını Nedeniyle Yasaklanan Bölgeler
İran-Türkmenistan Sınırında Bekleyen Türk Araçlarının Yurda Dönüşü Hakkında
İran-Türkmenistan Sınırında Bekleyen Türk Araçlarının Yurda Dönüşü Hakkında
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
7 Ağustos 2018 Salı - 14:31

Sıfırdaki Fiyat Artışı Hurda Teşviğini Etkisiz Bıraktı

2. el otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2018 yılı altı aylık dönemde yüzde 9 artarken sıfır otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2018 yılı yedi aylık dönemde yüzde 16 azaldı. Artan döviz kuru sebebiyle sıfır otomobil ve 2. el otomobil arasındaki fiyat makası açıldı.

Sıfırdaki Fiyat Artışı Hurda Teşviğini Etkisiz Bıraktı

2.el otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2018 yılı altı aylık dönemde büyümesini sürdürerek yüzde 9 artarak, 3.443.996 adet olarak gerçekleşti. 2017 yılı 6 aylık dönemde ise 3.162.618 adet olarak gerçekleşmişti. 

Sıfır otomobil ve hafif ticari araç pazarı ise 2018 yılı yedi aylık dönemde yüzde 16 azalarak 406.082 adet olarak gerçekleşti. 2017 yılı yedi aylık dönemde ise 483.455 adet toplam pazar gerçekleşmişti.

Pazardaki gelişmeleri değerlendiren Otoshops Genel Müdürü Murat Aydın, tüketicilerin “0” otomobil tercihlerini ikinci ele yönlendirdiğini belirterek “TÜİK raporuna göre Türkiye ikinci el otomotiv pazarı yılın ilk 6 ayında yüzde 9 artı, bu artış olurken sıfır araç pazarı ise yüzde 16 daraldı. Yılın ilk 7 ayı sonunda Euro/TL kurunun %21.8 artması ile sıfır araç fiyatları, gerek ithal araçların döviz kuruna bağlı maliyet yapısı gerekse yerli araçların ithal girdi maliyetlerinin yükselmesi ile önemli oranda arttı. Bundan dolayı sıfır ve 2. El arasındaki makas açıldı. Örneğin, “Sıfırı 100 bin TL’ye satılan bir araç yerine aynı özelliklere ve donanıma sahip 2 yaşında 40 bin km’deki bir aracı 60-70 bin TL’ye almak mümkün hale geldi.” şeklinde konuşurken sıfırla ikinci el arasındaki fiyat makasına da dikkat çekti. 2. El araç fiyatları ile sıfır araç fiyatları arasında olması gereken doğal farkın bu derece açık olması durumunun önümüzdeki 12 ayda da devam etmesini beklediğini ve araç ihtiyaçları için 2.el pazarını tercih eden müşterilerin kazançlı çıkacağını vurguladı.

“Sıfırdaki Fiyat Artışı Hurda Teşviğini etkisiz bıraktı” 


Aydın, genel pazar değerlendirmesinde “İlk 6 ayda sıfır otomobil pazarında, sene başındaki beklentiler doğrultusunda daralma yaşandı. Daralmanın önüne geçmek için uygulamaya konulan hurda teşviğinin sıfır araç fiyatlarının çok artması nedeniyle istenen etkiyi yaratmadığını söyleyebiliriz. Sıfırda fiyatlar ortalama yüzde 25-30 civarında artarken 2.el pazarında ise fiyatlar yılbaşına göre yaklaşık yüzde 10 civarında arttı. Bu da ikinci el pazarında çok ciddi cazibe yaratıyor.”dedi. 

 “Yepyeni ikinci El Deneyimi” mottosu ile pazara ayrı bir boyut getirdiklerini ve müşteri beklentilerini en üst düzeyde karşıladıklarını da dile getiren Aydın sözlerine şöyle devam etti; ”Otoshops olarak sene sonu hedefimiz ise 8.500 adet. Toplam pazarda Sıfır ve 2.el arasında açılan makasın önümüzdeki aylarda da aynı oranda kalacağını öngörüyoruz.” 

İkinci el piyasada rağbet gören ve vatandaşın en çok talep ettiklerinin başında otomatik vitesli araçların geldiğini ifade eden Aydın "Otomatiklerde en çok küçük araçlar tercih ediliyor. Fiyat aralığı açısından bakıldığında 70-80 bin TL’ye kadar olan otomatik araçlar özellikle revaçta. Dizel motorlu araçlar da yine talep görmeye devam ediyor. "

 
Toyota’dan Ağustos Ayına Özel Faiz Kampanyası
 
Transbatur Milletlerarası Nakliyat 20 yeni Volvo Trucks FH 540 HP 4X2 çekici ile artık daha güçlü
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Hannover Fuarı’ndan Sonra Seri Üretimine Başlanacak
Yerli üretici Karsan’ın BMW ile elektrik motorlu araçlar için gerçekleştirdiği ...
Renault Trucks'ın IAA'de Odak Noktası Elektrikli Mobilite Olacak
Renault Trucks, yeni yüzde yüz elektrikli Z.E. serisini, 20-27 Eylül ...
Ağır Ticari Araç Dünyasına Kadın Eli Değiyor!
Kadınlar birçok sektörden sonra ağır ticari araç dünyasına da el attılar… ...
 
Toyota’nın Hidrojen Yakıt Teknolojisiyle 0 Emisyonlu Çekiciler Geliyor!
Toyota, hidrojen yakıt hücreli ve 0 emisyonlu teknolojisini; otomobil, ...
''Sektördeki En Düşük Yakıt Tüketimi ve Emisyon Değerlerini Sağlamaktayız'
Soğuk zincir taşımacılığının en önemli parçası soğutucu ünitelerde dünyanın ...
TürkTraktör Ar-Ge’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Jetender Ahuja Oldu
Ar-Ge alanındaki yatırımlarını öncelikli başlıklar arasında tutan TürkTraktör, ...
 
İhracat Temmuz Ayı Bazında Tüm Zamanların En Yüksek Rakamına Ulaştı
Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, temmuz ayı ihracatının yüzde 11,8 artarak ...
Temmuz Ayında İhracat Yeni Rekorunu Kırdı
Ticaret Bakanlığı 2018 Yılı Temmuz Ayı Veri Bültenini Açıkladı. Bakanlığın ...
Mercedes-Benz Türk’ten Dev Teslimat!
Mercedes-Benz Türk, lojistik sektörünün en köklü şirketlerinden olan Arıç ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
src
haberler
lkw
truck
sondakika
news
treyler
Kamyon
bus