GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
MAN 3 Adet 2020 Model Lions Coach Teslimatı Yaptı
MAN 3 Adet 2020 Model Lions Coach Teslimatı Yaptı
Taşıt Sayısı Yüzde 48,8 Arttı
Taşıt Sayısı Yüzde 48,8 Arttı
Update Coronavirus Outbreak  Impact On Border Crossing Points With Iran

Update Coronavirus Outbreak Impact On Border Crossing Points With Iran

1 2 3 4 5 6
24 Eylül 2018 Pazartesi - 16:38

ODD ÖTV'de Yeni Bir Sisteme Geçildiğini Duyurdu

Otomotiv Distribütörleri Derneği ÖTV Oranlarına Esas ÖTV Matrahlarının Yeniden Tespiti Hakkında yeni bir karara varıldığını açıkladı. Bu kararı ise bir basın açıklaması ile yayınladı. Açıklamanın detayları şu şekilde.

ODD ÖTV de Yeni Bir Sisteme Geçildiğini Duyurdu

24 Kasım 2016 itibariyle sektörümüze uygulanan ÖTV oranları belirlenirken, yalnızca motor hacmine göre değil matraha göre de uygulanan oranların değiştiği bir sisteme geçilmiştir.

2018 yılında artan faiz, kur ve volatilite birçok regülasyona tabi olan, ürünleri ve satış sonrası hizmetleri sunma çalışmalarında orta-uzun vadeli planlamaya ihtiyaç duyan otomotiv sektöründe öngörülebilirliği zorlaştırdı.

Türkiye otomotiv sektörü toplam pazarı 2018 yılı Ağustos ayında ise bir önceki yılın aynı ayına göre %53 azalarak 35 bin 174 adet olurken, toplam pazar 2018 yılı Ocak-Ağustos döneminde ise bir önceki yılın aynı dönemine göre %20 azalarak 455 bin 943 adet oldu. Otomotiv pazarı ilk çeyreği %2 artışla tamamlarken, ikinci çeyrekte %20’lik daralma gerçekleşmişti.

Döviz kurlarında son dönemde yaşanan beklenmedik artışlar ve dünyada artan korumacı politikalar sektörümüz yönünden süreci zorlaştırdı. Otomotiv sektörü için uzun vadeli öngörülebilirlik elbette önemli bir unsur. İç pazar dinamiklerinin yanı sıra sanayisiyle, ülke genelinde yarattığı istihdamla, ilişkili sektörlere kattığı ivme ile lokomotif sektör konumundaki otomotiv sektörünün gelişiminin desteklenmesi büyük önem taşıyor.

Bu bakımdan sektörümüzün memnuniyetle karşıladığı bir gelişme oldu. Bugün Resmi Gazete’de yayımlanan 4760 Sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa Ekli (II) Sayılı Listede Yer Alan Bazı Malların Özel Tüketim Vergisi Oranlarına Esas Özel Tüketim Vergisi Matrahlarının Yeniden Tespiti Hakkında Karar (Karar Sayısı: 132) ile 87.03 G.T.İ.P. numaralı mallardan özel tüketim vergisi oranlarına esas özel tüketim vergisi matrahları güncellendi.

En alt vergi dilimi olan motor hacmi 1.6 altında bulunan ve ilk matrah sınırında yer alan çok sınırlı sayıda araç kalmıştı. Bu durum tüketicilere de otomobile ulaşım noktasında olumsuz yansıdı. Sektörümüzce ihtiyaç duyulan düzenlemeleri kamu ile paylaşırken bu konuyu da dile getiriyorduk.

Otomotiv sektörüne uygulanan Özel Tüketim Vergisi’nin (ÖTV) oranını belirleyen matrahlardaki bu artış, otomobil alma noktasında olan tüketiciler için olumlu bir gelişme.

Ancak şunu belirtmemiz gerekir ki, sadece otomotiv sektörü değil, genel olarak tüm sektörlere baktığımızda, vergilerin yanı sıra Tüketici Güven Endeksi ve döviz kurlarındaki belirsizlik sektörler için çok önemli bir gösterge. TÜİK verilerine göre Tüketici Güven Endeksi yıla 72,3 seviyelerinde başlamışken Eylül ayında 59,3 seviyesine geriledi. Dolayısıyla, Türk lirasındaki oynaklığın azalması ve istikrarlı bir şekilde devam etmesi ve karar alıcıların da güven endeksinin artmasına yönelik kararları ve aksiyonları, ekonomik güvenin yukarı taşınmasını sağlayacaktır. Bu da sadece otomotiv sektörü değil, diğer sektörler için de oldukça olumlu bir gelişme olacaktır.

Ayrıca hurda indirimi de sektörde uzun zaman beklenen bir konu idi. Hayata geçirildi fakat etkisi çok kısıtlı oldu. Bunun başlıca nedeni benzer şekilde sadece en düşük ÖTV dilimine giren modellerin çok sınırlı olmasıdır. Bu nedenle tüketicilerin bu fırsattan yararlanma imkanı çok kısıtlı. Benzer matrah düzenlemesinin burada da yapılması gerekiyor. Matrahın artırılması ile hurda indiriminden faydalanan model sayısı artacak ve etkisi yükselecektir.

Diğer ihtiyaçlar ise taşıt kredilerine uygulanan vadelerin uzatılması ve ticari araçların kiralanmasına imkan tanıyacak düzenlemenin yapılmasıdır. Ticari araçlara kiralama imkanı verilmesi küçük-orta işletmeler için çok önemli bir konudur.

Otomotiv sektörüne Devletimizin vermiş olduğu bu destek, sektörümüzde olumlu bir hava yaratılmasını sağlarken, sektörümüz de içerisinden geçilen bu süreçte ülkemiz yararına üzerine düşeni yapmaya devam edecektir.

 
Buğday İthalatı İçin Yeni Mevzuat
 
Prysmian Group InnoTrans 2018 Fuarı’nda Yer Aldı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Buğday İthalatı İçin Yeni Mevzuat
Uluslararası Nakliyeciler Derneği kendi sitesinden ulaştırdığı bilgiye ...
Mercedes-Benz Türk Van’daki Yıldız Kızlarıyla Buluştu
Mercedes-Benz Türk’ün toplumda kadının her alanda hak ettiği güce kavuşması, ...
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu "Yatırımcılar Olmadan Bir Ülke Zenginleşemez"
Ankara Ticaret Odası (ATO), ekonomideki son gelişmeleri değerlendirmek ...
 
''Kural Koyan Bir Ana Aktör Olarak Dünyanın En Büyük Devletleriyle Masaya Oturuyoruz''
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, "Geçmişte bizler konu ...
Reysas GYO Çayırova Kampüsündeki 12. Binasını Bitirdi
Reysas GYO Çayırova Kampüsü içindeki yatırım değeri yaklaşık 75 milyon ...
Scania IAA’da Sürdürülebilir Taşımacılık Çözümlerini Tanıttı
Scania, bu yıl 67’ncisi düzenlenen Hannover Uluslararası Ticari Araç Fuarı’nda ...
 
Özçelik Transport Yine Volvo Trucks’ı Tercih Etti
Avrupa da dahil olmak üzere birçok ülkeye soğutucu ünitelerle taşımacılık ...
Dorak Turizm 100 Araçlık Filosunun Lastik Yönetimi İçin Michelin’i Seçti
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Michelin, Türkiye’nin lider turizmşirketlerinden ...
Gençlerin Tasarladığı Alternatif Yakıtlı Araçlar Shell Eco-Marathon’da Yarıştı
Shell Eco-marathon Türkiye yarışmasında Çukurova Üniversitesi’nin Electromobile ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
lkw
kamyoncu
türkiye
Kamyon
fahrer
sondakika
kamyonum
treyler
src