GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Araç Muayene Gecikme Bedeli Nasıl Hesaplanıyor?
Araç Muayene Gecikme Bedeli Nasıl Hesaplanıyor?
‘MICHELIN Crossclimate+’ Lastikleri ile Hem Siz Hem Sevdikleriniz Güvende Olsun
‘MICHELIN Crossclimate+’ Lastikleri ile Hem Siz Hem Sevdikleriniz Güvende Olsun
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
24 Ekim 2012 Çarşamba - 14:46

LASTİK DEYİNCE…

Aracın performansını doğrudan etkileyen “lastik” konusuna dünyanın hızla gelişen markası Hankook ile yakın plan…

LASTİK DEYİNCE…

·        Lastik teknolojisindeki son yenilikler nelerdir? Kendi markanızla ilgili neler söylersiniz?

Lastik üreticileri son yıllarda özellikle yakıt tasarrufu sağlayan, düşük yuvarlanma direncine sahip ürünler geliştirmeye odaklanmıştır. Dünyanın 7. Büyük lastik üreticisi olan Hankook, özellikle kamyon ürün grubu içerisinde “e-cube” adını verdiği düşük yuvarlanma direnci ve yüksek kilometre performansı sağlayan ürün gamı ile filoların maliyetlerinin azaltılmasında kilit rol oynamaktadır.

“Enerji x Ekonomi x Çevre” kriterleri hedeflenerek geliştirilen E-cube, Almanya’da bağımsız kuruluş DEKRA tarafından yapılan araştırmada elde ettiği başarılı sonuçlarla premium kategoride yer aldı.

Sektörde son gelişme, lastik üreticilerinin 1 Kasım 2012 itibariyle yuvarlanma direnci, ıslak zeminde yol tutuş ve ses kriterlerinde elde ettiği sonuçları lastiğin üzerinde belirtme zorunluluğudur. Şu anda sadece binek araç ve hafif ticari araç lastikleri için geçerli olan bu uygulama, yakında kamyon lastikleri için de geçerli olacaktır. Hankook tüm ürün gamıyla, lastiğin performansını belirleyen tüm değerlendirmelerde başarılı sonuçlar almaktadır ve bu uygulamaya destek vermektedir.

·        Aracın performansını lastik nasıl etkiler? Hem araç hem de yakıt tasarrufu açısından bu konuda neler söylersiniz?

Lastik;  yol tutuş, viraj kabiliyeti ve frenleme gibi kriterlerle aracın performansına doğrudan etki etmektedir. Yakıt tasarrufu, yuvarlanma direnci ile ilişkilidir. Hankook, güvenlikten ödün vermeden geliştirdiği düşük yuvarlanma direncine sahip ürünleri ile yakıt tasarrufu konusunda başarılı sonuçlar elde etmiştir.

·        Uygun lastik tanımının içine neler girer? Ticari araçlarda bu konu nasıl bir önem arz etmektedir?

Lastikten verim almanın ilk koşulu, özellikle kamyon ve otobüs lastiklerinde doğru lastik seçimidir. Uygun lastik seçimi, yol koşulları, mesafe ve doğru aksta doğru desen tercihi gibi üç ana kritere göre yapılmalıdır.

Özellikle kar elde etme amacıyla faaliyet gösteren firmaların maliyetlerini kontrol edebilmeleri hayati önem taşıdığından, lastiğin yakıt tasarrufu özellikleri ve dayanıklılığı lastik seçimimde filolar için önde gelen kriterler olmaktadır. Doğru lastik seçimi ve kullanımı lastikten alınan verimi arttırarak maliyetlerin azaltılmasında kritik rol oynar.

·        Ürün ve çeşitleri nelerdir? Özellikleri ile belirtebilir misiniz?

Hankook, tüketicilere tüm segmentlerde üstün kaliteli ürünler sunmaktadır.

Uzun Mesafe Ürünleri: AL10 – DL10 – TL10

“E-Cube = Enerji x Ekonomi x Çevre”

E-Cube; olarak adlandırılan uzun mesafe lastikleri, yüksek kilometre performansı, yakıt verimliliği ve dayanıklılık özellikleri ile öne çıkmaktadır.

 

Bölgesel Kullanım Ürünleri:  AH22 / AH22K / AH22+  – DH05 – TH22

Hankook Lastiklerinin Ultra Performans ve Güvenlik teknolojisi (UMS Technology) ile tasarlanan AH22 / AH22K / AH22+ / DH05 / TH22 desenlerini kulladığınızda, tüm yol ve hava koşullarında üstün çekiş ve yüksek km performansı alacaksınız.  Ayrıca düşük yuvarlanma direnci ve sessiz deseni hem kamyon hem de sürücü için konfor ve yakıt tasarrufunu garanti eder.

AH22K, özellikle Türkiyedeki yol koşulları için geliştirilmiş ve dayanıklılığı arttırılmış bir ürün olarak ürün gamımızdaki yerini almıştır.

Şantiye  Ürünleri:  AM06 / DM03 / DM04 / AM15

Kesilmeye karşı direnç, dayanıklılık, sağlam karkas yapısı gibi özelliklerle öne çıkan Şantiye grubu ürünler tüm kullanıcıların ihtiyaçlarını başarıyla karşılamaktadır.

Şehir İçi Ürünler:  AU03

Çok amaçlı kullanıma uygun olan bu lastik, sık sık dur-kalk yapılan şehir trafiği için geliştirilmiş olup,  aşınmaya karşı dayanıklıdır, ayrıca özel kauçuk karışımı daha düşük yuvarlanma direnci sağlar. Bunun yanında, düzensiz aşınma en aza indirilmiş, darbe direnci arttırılmıştır.

·        Lastik bakımı deyince ne anlarız? Böyle bir tanım bize neyi anlatır?

Lastik, aracın performansını etkileyen en önemli bir parçalarından biridir. Bu nedenle, aracın mekanik bakımı kadar lastiklerin bakımı da büyük önem arz etmektedir.  Özellikle filolar için lastik; önemli maliyet kalemi olduğundan lastiklerin uzun dönem kullanımı açısından bakımlarının düzenli olarak yapılması gerekmektedir. Şu noktalara özellikle dikkat edilmesi gerekir;

-          Lastik hava basıncının 15 günde bir kontrol edilmesi.

-          Karlı ve buzlu yollarda lastik hava basıncının kesinlikle değiştirilmemesi.

-          Bozuk satıhlarda yüksek hızlarda seyredilmemesi.

-          Kış mevsiminde diş derinliği 4 mm’den az olan lastiklerin kullanılmaması.

-          Lastiği kaldırım kenarlarına ve sivri yüzeylere çarpmaktan kaçınılması.

-          Bijon somunlarının sıkılığının düzenli olarak kontrol edilmesi.

-          Diş derinliğinin periyodik olarak kontrol edilmesi.

-          Lastiğin petrol türevi ürünler içeren ürünlerden uzak tutulması.

-          Stepne lastiğin basıncının da düzenli olarak kontrolü.

-         Araç üreticisi tarafından onaylanmış ebattaki lastik ve jantların kullanılması.

 

·        Sizin ürünlerinizin diğer ürünlerden ayrılan yönleri nelerdir?    

Hankook, dünyanın en büyük on lastik üreticisi arasında son on yıl içinde en hızlı büyüyen üretici konumundadır. Ürünlerimizi diğer ürünlerden ayıran en büyük özellik başarılı fiyat / kalite performansıdır. Hankook yıllık satış gelirlerinin yaklaşık olarak %5' lik bölümünü Araştırma ve Geliştirme alanına yatırım yaparak değerlendirmekte ve bu amaçla bünyesinde 1.000’den fazla mühendisi Araştırma - Geliştirme alanında çalıştırmaktadır. Beş farklı ülkede kurulan Araştırma ve Geliştirme merkezleri, her bir bölgeye göre uyarlanmış ürünlerin geliştirilmesinde önemli bir avantaj sağlamaktadır.

Ana Ar&Ge Merkezi, Daejon, Kore

Akron Teknik Merkezi (ATC), ABD.

Avrupa Teknik Merkezi (ETC), Almanya

Çin Teknik Merkezi (CTC), Çin

Japonya Teknik İrtibat Merkezi (JTC), Japonya

 

 
“Zorunlu Hale Geliyor Ancak Türkiye’de Üretilmiyor”
 
AVİA TÜRKİYE’DE
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
“Zorunlu Hale Geliyor Ancak Türkiye’de Üretilmiyor”
Uzun zamandır dikkatle takip ettiğimiz ve siz okuyucularımızla paylaştığımız ...
HİDROLİK VİNÇ’in ADI HİDROKON
Hidrolik vinç sektörünün lideri Hidrokon gelecekten umutlu. Hızla büyüyen ...
“Hizmeti Vatandaşın Ayağına Götürüyoruz”
Bu ay Yol Kenarı Denetim İstasyonları’nı yakından inceleme fırsatı bulduk. ...
 
“Biz Size Ortak Olmaya Geldik”
Kamyonum Dergisi olarak bu ay Iveco Bayisi Özgözde Otomotiv’i ziyaret ...
Hidromak 50 Yaşında
Bu yıl 50. yılını bitiren Hidromak Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Aydın ...
Beşincielement markası ile Mini Tır Çığır Açıyor
Kamyonum Dergisi bu ay Türkiye’de ilk defa üretimi gerçekleştirilen “Mini ...
 
Takografta VDO
Sektörün önde gelen otomotiv tedarikçisi Continental, ticari araç piyasasında ...
ARTIK AĞIR VASITALARDA LPG MÜMKÜN!
Yüksek Alman teknolojisi ile ağır vasıta ve otobüsler için geliştirilmiş ...
HİZMET İÇİN FİKİR BİRLİĞİNDEYİZ
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) ve RODER’in birleşmesi sonrası ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
kamyoncu
şoför
Kamyon
kamyonum
bus
sondakika
news
fahrer
src