Sitenizi devamlı takip eden bir kamyoncuyum. Dertlerimizi, sorunlarımızı dile getirdiğiniz için tüm emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Dertlerimize, sorunlarımıza sitenizde yer verdiğiniz, tartışma imkİ¢nı sağladığınız için sizlere minnettarım, sağ olun, var olun.
Sitenizde ulaştırma bakanlığının öngördüğü ton-km uygulamasının devam edip etmemesi üzerine bizlere hitaben bir yazınızı gördüm.
1) Ton-Km uygulaması resmi gazetede yayınlanma tarihi 13 10 2006 tarihidir.
2) Sizlerde takdir edersiniz ki nakliye birim ücretlerinin hesabında
Mazot fiyatları önemlidir.
3) Lastik fiyatları önemlidir.
4)Motor yağı fiyatları önemlidir.
5) Araçların yıpranma payları önemlidir.
6)Şoför olarak çalıştırılan insanların sigorta, ücret ve yol harçlık masrafları önemlidir.
7)Bizlere yük bulan nakliyat komisyoncularına verdiğimiz ücret önemlidir.
8)Gittiğimiz yerlerde yük bulana kadar yaptığımız masraflar önemlidir.
Fiyat tespit komisyonlarında çalışan yetkililer katsayıları bunlara göre araştırıp uygulamaya
Koymalıdırlar. Şu anda katsayılar komik, yetersiz rakamlardır. Bakınız aşağıda bir örnek yapalım ve tartışalım. Mersin-Ankara arası 483 km dir. 12 ton meyve, sebze yüküyle Mersin halinden çıkan bir kamyon en ideal şekilde 100 km de 26 litre mazot yakar. Yani
100km 26 litre yakarsa
483km X
________________________________________
483x26
X=----------------- yani X = 125,58 litre mazot yakar bu kamyon.
100
125.58 Litre x 2.9 YTL/Litre = 364.18 YTL. Yani 365 YTL Mazot yakar.
Şimdi bizlere verilen nakliye ücretini hesaplayalım
Mesafe 100 km üzerinde olduğu ve tonajımızda 10001-15000 kg arasında olduğu için
Katsayımız 1.413 dür.
483 x 1.413 = 534,11 YTL. Yani alınacak olan nakliye ücreti 535 YTL dır.
Sadece mazot parası masraf olarak alındığında MERSİN –ANKARA arasında meyve-sebze
Taşıyan bir kamyoncunun eline kalacak olan para 535–365= 170 YTL.
Sn Pekcan;
Bu hesap ta mazot masrafından başka hiçbir masraf yok. Yani;
Yağ masrafımız yok. Lastik yıpranma payı yok. Motor yıpranma payı yok.
Şoför ücreti yok. Şoför sigorta parası yok. Şoför yemek, çay parası yok.
Halde verdiğimiz kantar parası yok.
Halden çıkarken belediyeye, hal yetkililerine verdiğimiz para yok.
Otoban geçiş ücreti yok.
Yükleme yapanlara verdiğimiz para yok.
Ankara haline girerken belediyeye verdiğimiz kantar ücreti yok.
Ankara'ya gidince orada yük beklediğimiz günlerde yenilen içilen paranın miktarı yok.
Benim Adım NADİR SERDAR IŞIKLI. PLAKAM 33-B–7780. Tel No:0532 6149273
Bu hesap 12.100kg kapasiteli 2005 model 12.163 MAN kamyon baz alınarak yapılmıştır.
Amacımız sorunları tartışıp çözümüne katkıda bulunmak. Eğer Ulaştırma Bakanlığı Yetkilileri olayı daha yakından görmek isterlerse, kamyonumda beraberce seyahat edebiliriz.
Benim İ¢cizane görüşüm. TON-KM uygulaması kalkmasın. Ama gerçeklere uyan, hayat şartlarına uyan, emeğimizin karşılığını veren, çok sık gelen motorin zamlarına karşı, enflasyona karşı bizleri koruyacak şekilde tespit edilen katsayıların, değişen şartlara göre güncelleştirilip, uygulamaya konulmasını öneriyor, saygılar sunuyorum.
Başarı dileklerimle.
Nadir Serdar Işıklı
33 B 7780 kamyon şoförü ve sahibi
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|
|||||
|