Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
24 Eylül 2011 Cumartesi - 16:50

Ford Otosan: Yerli otomobili Türkiye’de üretmek mümkün

Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay, önümüzdeki günlerde Otomobil Sanayicileri Derneği’nin sanayi Bakanlığı’na yerli otomobil üretimiyle ilgili raporunu sunacağını söyledi. raporun Türkiye’de otomobil teknolojik olarak üretilebilir mi sorusunun cevabını veren bir rapor olduğunu ifade eden Otay, “Bugün Türkiye’deki yerli sanayinin 1,5 milyon araç üretecek kapasitesi var. Dolayısıyla bunun fiziken teknolojik üretilmesinde bir sorun yok, Ancak bunu yapmak için bu işe girip de soyunan birinin yatırım yapması lazım.” dedi.

Sanayi Bakanın yaptığı devlet ortak alacak yönündeki açıklamaya değinen Otay, TRT Haber’de yayınlanan Ekonomi Kulubü programında önemli açıklamalar yaptı. Otay, yerli otomobil konusunda çok farklı modeller olabileceğini kaydederek, “Önemli olanın aracın yaşayabilmesi için bu fizibilitenin muhakkak pozitif dönmesi bunun içinde ürünün satılan, beğenilen, teknolojik bir ürün olması ile birlikte önce Türk halkını sonrasında da global bir grubu hedef alması lazım. Bence sadece Türk halkını hedef alarak hazırlanacak bir üründen başarı ancak başlangıç için yeterli olabilir belki, ancak kesinlikle global olmak lazım.” diye konuştu.

Kamuoyunda yer alan Türkiye’de motor üretilmiyor, bütün herşey dışarıdan geliyor burada sadece montaj yapılıyor eleştirisinin yanlış olduğunu, Türkiye’de Türk motorunun üretildiğini vurgulayan Nuri Otay, “Herhalde kendimizi iyi anlatamıyoruz, örneğin Türkiye’de ürettiğimiz transitlerin tamamına Türkiye’de ürettiğimiz motorları takılıyoruz.” dedi.

“FORD OTOSAN’IN TÜRKİYE’YE GÜVENİ SONSUZ”

Ford Avrupa Başkanı Stephen O`Dell’in, Türk otomobili üretilmesini isteyen hükümeti uyarması ve buna dönük yatırımların Türkiye’de markası olan uluslar arası markaların canını yakıp acıtabileceğini söyleyen açıklaması ve Sanayi Bakanımızın buna karşılık, orada pazarın büyüyeceğini aslında bunun markalara zarar vermeyeceği yönündeki açıklamalarını değerlendiren Nuri Otay, “Bunun ürkmek, tehdit gibi algılanması yanlış, böyle bir ifade yok. Esasında konu şu, Ford bunu yaparken bir pazar büyümesi lazım yaşayabilmesi, ekonomik boyutlara gelebilmesi için. Madem hedef Türk pazarı diye başlanıyor demek ki bu pazarın bunu eritip hazmedebileceği ve adetlerinin bile bunu ekonomik olacağı bir ön şartla.

“TÜRKİYE’DE 850 BİN ARAÇ SATILIRKEN 1 MİLYON 150 BİN ARAÇ ÜRETİMİ VAR”

Dizel ve benzinli araçlardaki vergilerden herkesin yakındığını, önümüzdeki yıllarda vergilerde, içerdeki pazarı büyütmeye dönük hükümetin bir vergi teşviği söz konusu olup olmayacağının sorulması üzerine Otay, “Bu biraz ithalat ihracat dengesiyle yumurta tavuk, tavuk yumurta oluyor. Bir yerde vergiler düştüğünde önce ithalat artacak korkusu var sonra yatırım ancak bir zaman faz farkıyla gelecek bu ikilemi Türkiye bir türlü aşamıyor. Bu ödemeler dengesinde etrafında haksız yere otomotive yükleniyor.” şeklinde konuştu.

Otomotiv sektörünün toplam olarak bakıldığında hep artı vermiş bir sektör olduğunu vurgulayan Nuri Otay, “Sadece bu yıl parasal olarak geçici olarak Avrupa’da yaşan krizden dolayı etkilenecek. Ama otomotiv sektörü üreten ve ihraç eden bir sektör, hatta içerde sattığından daha fazlasını. Ben size sayısal olarak netleştireyim. Bu yıl 850 bin araç Türkiye’de satılacak diyoruz. Bu yıl Türkiye’de 1 milyon 200 bin araç üretilecek, 300 bin artısı var. Sektörün esasında ama parasal olarak ya tapu olacak ya eksi bin iki olacak neden katma değeri yüksek araçları üretmek gerekiyor. Değeri fazla ürünle üretmek gerekiyor. Tartışmanın otomobil ticarisine de gelirsek bir yerde gönüllü otomobil üretilmesinde bir yerde bir yanda da bizim ürettiğimiz her transit ticari vasıtanın iki tane başlangıç sınıfı otomobil değerinde ve katma değerinde ihracat girdisi sağladığını bir tane kargo kamyonu ise beş tane otomobil katma değeri sağladığını unutmamak lazım” dedi.

“BU YILIN İKİNCİ YARISINDA SATIŞLAR REKOR KIRACAK”

Kurların yükselişi ve piyasa daralması ile ilgili alınan önlemleri değerlendiren Nuri Otay, Ford Otosan olarak özellikle yılın ilk yarısının çok iyi geçtiğini dile getirerek, “Bütün bu piyasalardaki oynamalara rağmen biz toplam pazarı şu anda 850 bin araç olarak görüyoruz. Planımızı ona göre yapıyoruz. Geçen yıl ağır vasıtada dahil 790 bin araç vardı. Bu yıl toplam piyasada otomotiv açısından rekor yılı olacak. İvmeler ne durumda derseniz çok kuvvetli. Yıl sonuna kadar dönemsel küçülmeler ve büyümeler görsek bile yıl sonunda elde edilecek rakam, makro bir değişiklik olmazsa rekor olacak.” değerlendirmesinde bulundu.

 
'Akaryakıt ucuzlarsa kimse kaçağına gitmez'
 
OPEC’in gelirleri bu yıl 1.1 trilyon doları bulacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
'Akaryakıt ucuzlarsa kimse kaçağına gitmez'
PETROL Ürünleri İşverenler Sendikası (PÜİS) Genel Başkanı Muhsin Akalın, ...
Michelin X Energy SaverGreen
Yakıt ekonomisinden çok daha fazlası: Michelin X Energy SaverGreen ...
Michelin X MultiWay 3D
Güvenli, uygun maliyetli ve çevre dostu: Michelin X MultiWay 3D Çok ...
 
SERİN, TREYLERİ UZATTI, MALİYETLERİ KISTI
Serin Treyler yüzde 100 yerli 22 metrelik Trolley’i ürettİ. Serin Treyler, ...
“DURDURULAMAYAN GÜÇ”
YENİLENEN TOYOTA HILUX Avrupa pick-up segmentinde son 3 yıldır üstüste ...
Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 HP MultiAir TCT
Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 HP MultiAir TCT modeli Avrupa ile aynı anda ...
 
AUDI VE PORSCHE’NİN TERCİHİ PIRELLI
Dünyanın önde gelen otomobil üreticilerinden Audi ve Porsche, yeni modellerinde ...
TREDER’den Kamuoyuna Duyuru
Türkiye’de Hiçbir Kurum ve Kuruluş, Henüz, T9 Belgesi Verememektir
TIRSAN, Eskişehir’de Daha Güçlü
Türkiye’nin lider treyler üreticisi TIRSAN Treyler A.Ş., Türkiye’deki ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newsşoförtruckbusdikkatKamyontürkiyefahrersondakika