GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Benzin ve Motorine Yeni İndirim!
Benzin ve Motorine Yeni İndirim!
Sürücüsüz Tır Evin Garajına Girdi
Sürücüsüz Tır Evin Garajına Girdi
Safer Roads Call for Holistic Norms

Safer Roads Call for Holistic Norms

1 2 3 4 5 6
30 Eylül 2009 Çarşamba - 00:00

Ford Cargo 1835 Çekici Görücüye Çıktı

Ford Cargo 1835 Çekici Çok “Çekici” Test sürüşü için bu kez tercih ettiğimiz araç Ford Cargo 1835 çekici… Aracımız uluslararası taşımacılıkta tercih ediliyor ve üstün özellikleri ile Ford araçlar içinde ön plana çıkıyor. Uluslararası taşımacılıkta yıllardır yol alan Halil şoför eşlik ediyor bu yolculuğumuzda bize…

Ford Cargo 1835 Çekici Görücüye Çıktı

Halil şoför 1970 yılından beri direksiyon sallıyor; şoförlüğe muavinlikle başlamış. “Bu işin çekirdeğinden yetiştim; sonradan şoför olmadım.” diyor.

 

 

 

Bir süre yurtiçi taşımacılık yaptıktan sonra yurtdışına yönelmiş ve o gün bugündür de dur durak bilmeden yollar mekânı, kamyonu evi olmuş. “23 yıldır uluslararası taşımayıcım; eşimi 23 defa görmedim” diyor; şoförlüğün zorluklarını anlatırken…

 

 

 

Ağaçlı Ford’a gittiğimizde Lojistik Müdürü İshak Şahin Özer karşılıyor bizi. Bir süre sohbet ediyoruz aracımız test sürüşüne hazırlanırken… Piyasayı, diğer marka araçları ve en çok da bir şoförün araçtan ne beklediğini konuşuyoruz. Artık aracımız hazır; Halil şoförle müsaade istiyoruz ve Ümitköy taraflarında aracımızı test etmeye başlıyoruz. İlginç bir tesadüf olarak şoförümüzün ilk kez Ford marka araç kullandığını öğreniyoruz. “İlk olarak iyi araç nasıl olur” diyoruz cevabı ise; “İyi bir araba yolda gezmez” oluyor.

 

 

Aracımız yüklü olduğu zaman 100 km’de 36 litre yakıyor

 

“Ayrıca taşımacılık zor bir dönemden geçiyor ve tüm giderleri hesap etmek zorundayız” diyerek şöyle devam ediyor; “Bu nedenle yakıt konusunda taşımacıyı en fazla rahat ettirecek aracı tercih etmeye çalışıyoruz. Devir ekonomi devri, önceden mazotun hesabını hiç yapmazdık.”

 

 

 

Ford yetkililerinden aracımızın yüklü olduğu zaman 100 km’de 36 litre yaktığını öğreniyoruz. Yakıt tankı ise 650 litrelik.

 

 

 

Ford marka araçla ilgili ön bilgilerinin fazla olmadığını söylüyor bize; aracımızın şoförümüzün kalbini çalacağını düşünerek yola devam ediyoruz.

 

 

 

Uluslararası taşımacılıkta bir şoförün dikkat emesi gereken diğer özellikleri ise sıralamaya devam ediyor; “Uzun yola çıkan bir şoför araçta ilk önce kabinin rahatlığına dikkat eder; bir de tabi araç yolda arıza yapıp şoförü zor durumda bırakmayacak.”

 

 

 

Araçla ilgili ilk izlenimler dökülüyor şoförümüzün ağzından… “Aracımız uzun yolda şoförün bunalmaması ve rahat yolculuk etmesi için klimalı olarak tasarlanmış. Hız ve dinlenme sürelerini takip etmek için takograf mevcut.”

 

 

Eleştiriler ve Ford mühendislerine tavsiyeler var sırada…

 

Halil Gürbüz yıllardır uluslararası taşımacılık yapmanın kendisine çok şeyler kattığını söylüyor. Araçta önemli gördüğü özelliklerin ise deneyimleriyle şekillendiğini belirterek araçla ilgili eleştirilerini sıralıyor; “Bizim gibi uzun yol şoförleri eşyalarını yanında taşır; evini sırtında gezdirir. Aracımızda eşyalarını koyacağı yan dolaplar düşünülmemiş. Aracımızın yatağı biraz ufak kalmış; ikinci yatak açıldığı zaman altta yatan kişi biraz sıkışır. Kabinin dar olması yatağa ayrılan bölümü de daraltmış. Üst havalandırma otomatik değil; elle ayarlanır şekilde düzenlenmiş.”

 

 

Ve şoförümüzün araçta en beğendiği özellikler alıyor sırayı…

 

Halil şoför yolculuğumuz devam ederken aracın gözüne çarpan beğendiği özelliklerini de belirtmeden geçemiyor; “Direksiyon istenildiği şekilde hidrolik olarak ayarlanabiliyor. Reterdarımız var; reterdar aracın can güvencesidir. Örneğin, rampa aşağı gidiyorsun; reterdarı ayarladığın zaman aynı hızda inersin rampadan; araç kendiliğinden fren yapar. Aynı zamanda reterdarın olması balatanın ömrünü uzatır. Şoförün de can güvencesidir. Rampadan aşağıya rahat iner. Yağışlı, karlı havalarda fazla yüklenmemen gerekir; yüklenirsen makaslar araç. Makaslar dediğimiz yan yatıp, şarampole düşme ihtimalin artar.”

 

 

Ford yetkilileri uzun yol şoförlerini düşündüklerini ve bu nedenle araçta şoförlerin istedikleri tüm donanımları koyduklarını belirtiyorlar. Aracımızda CD çalar, ABS, ASR sistemleri, ısıtmalı aynalar, rebosta (kalorifer) mevcut

 

Aracı fazla esnek bulmadığını ifade eden Halil Gürbüz, “Araç bana biraz sert geldi; kullanımı biraz zorluyor. Ayrıca süspansiyonu biraz az gibi geldi bana; araç esnek olmalı… ” diyor.

 

 

“Araç baygın gitmiyor; yol tutuşu güzel…”

 

Halil Gürbüz genel anlamda aracı beğendiğini belirtirken bir insanın alıştığı aracı kullanmasının daha farklı olduğunu ve aracın ilk etapta kendisine biraz yabancı geldiğini de sözlerine ekliyor. Ve sözlerine aracın beğendiği özellikleriyle devam ediyor; “Aracımızın çekişini ve kalkışını çok beğendim; hemen toparlıyor. Her araç gibi bu aracın da manevra kabiliyeti sola yakın. Vitesimiz düz değil; çarpmalı vites. Çarpmalı dediğimiz dördü ağır, dördü seri vites… Aracımızda buçuk vites de var. Araç baygın gitmiyor; yol tutuşu güzel…”

 

 

 

Ve Halil şoför aracın bir sonraki modelinde dikkate alınması için gördüğü bazı eksiklikleri de söylüyor; “Aracımızda buzdolabı yok. Airbag (hava yastığı) yok. Kabinimiz biraz dar; biraz basık görünüyor.”

 

 

 

Aracımızı rampaya vuruyoruz şimdi ve rampada da tam puan alıyor bizden… Rampadaki performansını ve çekişini başarılı bulduğunu belirten Halil şoför manevra ve dönüş kabiliyetinden de memnun kalıyor.

 

 

 

Yanımızda dört yıllık şoför Bülent Kaya ise Ford markasının dışında araç kullanmamış… Arkadaşlarıyla aralarında konuştuklarında diğer araçlardan Ford’un bir farkı olmadığı fikrine sahip olduğunu ve Ford araç kullanmaktan dolayı mutlu olduğunu söylüyor. Onun da araçla ilgili söyleyecekleri var; “Aracımız doluyken direksiyonda bir ağırlık oluşturmaz. Bazı araç vardır dolu olduğunda direksiyon ağırlaşır.”

 

 

 

“Ben bu araçta rahat hissediyorum kendimi”

 

 

 

Siz bir araçta neye dikkat edersiniz sorumuzu ise şöyle cevaplandırıyor; “Benim için en önemli şey görüş rahatlığı; göstergeleri, yanımı ve önümü rahat görebilmem önemli. Ben bu araçta rahat hissediyorum kendimi.”

 

 

 

Ford yetkililerinden aracı kullananlardan hiç şikayet almadıklarını ve yedek parçasının ve servis ağının kolay bulunurluğu nedeniyle çok tercih edildiğini de öğreniyoruz. Bir de yerli araç olduğu için yedek parçası daha uygun fiyata…!

 

 

 

Ve son söz olarak “Aracımız rahat ve güvenli; kimseyi yolda bırakmaz.” diye kendilerini tercih edeceklere mesajlarını gönderiyorlar.

 

 

Biz denedik memnun kaldık; deneme sırası şimdi sizde…

 
Renault Premium Uzunyol Testin Galibi
 
MAN Türkiye Üst Yöneticiliğine Yeni CEO
YORUMLAR
Toplam 5 yorum var, 5 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Misafir 19 Nisan 2011 Salı 20:27

firmanız güvenilir ve zengin olduğunu duyuyoruz ama çalişanlarınızı yeterincekoruduğunuzu düşünmüyorum işten uzaklaştırdıklarınız çok zor durumda kalıyor gençlre çok yazık oluyor birgenç şöfrü işsiz bırakmayın allah için karısı vebirbebeği birde onuru var bunlarıyok etmezseniz sizlzre minnet duyacak anneler biranne çok üzülüyor çünkü oğluşöförlükten başkaişyapmaz gökhan denizi kollayın allah içinişinden ayırmayın annesiatıldı atılacak diyesitresle hergünfirmaniza duacı benarkadaşinhanımı olrak çok üzgünüm annesi zor durumda saygılarımla lütfen gökhanı bırakmayın çokzor durumda sizler bu genç şöförünhayellerini yıkmayın o birbaba unutmayın şuanda hanımıannesnde bir yuva yıkılmasın sahip çıkınbu gence saygılarımla

Yorumu oyla      3      1  
Misafir 19 Nisan 2011 Salı 09:52

ben 1835 de 1838 de kullandım 1838 lerin yakıtı daha az ve ford gayet memnunum

Yorumu oyla      2      2  
Misafir 14 Nisan 2011 Perşembe 15:55

bende 1835 kullanıyorum .bu arbayı kamyon diye yapmışlar tır diye degil,çekiş sıfır,vites az bir toz görmesin anında kaya gibi oluyor.yaz yaz bitmez.......

Yorumu oyla      4      4  
Misafir 31 Mart 2011 Perşembe 18:17

1835 ben hic begenmedim mozot düşmanı

Yorumu oyla      4      2  
Misafir 7 Mart 2011 Pazartesi 14:17

ben tır şöförüyüm 1835 kulanıyorum gayet ekonomık kullanıyorum yüzde 35 altında yaktıramadım ve servis bizim arabamiz yüzde 28 yakıyor diyor bizi patronla kötü ediyor öyle yaktıran uzmanlarınız varsa egitim almak istiyorum

Yorumu oyla      6      3  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Gülsoylar Otomotiv Renault Müşterilerine Güven Veriyor
“Her Zaman Her Yerde Müşterinin Yanındayız" Renault’un ...
Yol Durumundan Ücretsiz Haberiniz Olsun, Yardım Çağrılarınız Duyulsun
Şoförlerin Yardımına PRESIDENT ELEKTRONİK Yetişti Fransız Groupe ...
Lojistik Üs Taşımacıların Çalışma Standartlarını Yükseltecek
 
10. Ulaştırma Şurası Türkiye?nin 2023 Vizyonunu Ortaya Koyacak
Hedef Türkiye’yi Birinci Lige Çıkarmak Türkiye’nin ...
TURPAK SORUYOR "FİLONUZ NE ALEMDE...?"
Taşıt tanıma sistemlerine entegre olabilen uydu destekli filo yönetimi ...
Nakliye ve Lojistik Sektörünün Borsasındayız
Marmara Nakliyeciler Terminali Yönetim Kurulu Başkanı M. Akif Kaymak, ...
 
Türkiye'de Bir İlk... Taşımacılıkta Çığır Açacak Lojistik Üs Göreve Hazırlanıyor
 Ankara’daki lojistik üssüne kavuşuyor. Taşımacılık ...
IVECO'yu Bilen Bilir; Deneyen Memnun Kalır
IVECO Stralis Active Time AT440S45T/P aracımızı denemek için Ankara ...
Gizli Takip Sistemi; TAŞITMATİK
BP, müşterilerine taşıtlarının akaryakıtını otomatik olarak alma ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
treyler
lkw
news
şoför
fahrer
Kamyon
kamyoncu
dikkat
sondakika