GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Metro İstasyonlarında Termal Kamera Uygulaması
Metro İstasyonlarında Termal Kamera Uygulaması
Toplu Taşıma Araçlarında Maske Zorunluluğu Hayata Geçirildi
Toplu Taşıma Araçlarında Maske Zorunluluğu Hayata Geçirildi
Plaxton Panorama Scores Largest Order To Date With 34 Double Deck Coaches For Oxford Tube

Plaxton Panorama Scores Largest Order To Date With 34 Double Deck Coaches For Oxford Tube

1 2 3 4 5 6
23 Kasım 2018 Cuma - 17:13

Bosch ve Daimler, Otonom Araç Çağırma Hizmeti Pilot Çalışmalarına Başlıyor

Bosch ve Daimler tarafından yakın bir zamanda duyurulan yüksek derecede ve tam otonom sürüş (SAE Seviye 4/5) sağlayan otonom araç çağırma projesinin 2019’un ikinci yarısında pilot şehir olarak seçilen San Jose’de başlaması planlanıyor.

Bosch ve Daimler, Otonom Araç Çağırma Hizmeti Pilot Çalışmalarına Başlıyor

Bosch ve Daimler, otonom Mercedes-Benz S-Class araçları ile, şehir merkezi ve batı San José arasında kalan San Carlos/Stevens Creek koridorunda seçilmiş bir kullanıcı topluluğuna hizmet sunmayı planlıyor. Önümüzdeki 20 yıl içerisinde nüfusunun yüzde 40 artması beklenen metropol alanı, artan ulaşım zorluklarıyla karşı karşıya kalacak.

San José Belediye Başkanı Sam Liccardo, “Pilot proje, otonom araçların geleceğin ulaşım ihtiyaçlarını nasıl daha iyi karşılayabileceğini keşfetmek için bir fırsat.” dedi. Daimler Sürüş Teknolojileri ve Otonom Sürüş Başkan Yardımcısı Dr. Michael Hafner, “Bu nedenle uzun yıllardan beri otonom sürüş için çaba harcıyoruz. Bu pilot çalışma ile tamamen otonom araçları, geleceğin mobilite servislerinin kullanıcılarına en iyi şekilde bağlayabilmek için değerli bilgiler elde edeceğiz.” dedi. Bosch Otonom Sürüş İş Birimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Dr. Stephan Hönle, “Şehir içi ulaşımı yeniden ele almamız gerekiyor. Otonom sürüş, geleceğin şehir içi trafiğine dair resmi tamamlamamıza yardımcı olacak.” dedi.

Daimler Mobilite Servisleri tarafından işletilen talep üzerine araç çağırma hizmeti uygulaması, ortak araç paylaşımı (car2go), araç çağırma hizmeti (mytaxi) ve çok modlu platformlar (moovel) gibi mobilite servislerinin birbirlerine akıllı bir şekilde nasıl bağlanabileceğini gösterecek. Test operasyonu, yüksek derecede ve tam otonom araçların çok modlu ulaşım ağına nasıl entegre edilebileceği hakkında bilgiler sağlayacak. Buradaki amaç, seçilmiş bir kullanıcı topluluğuna istedikleri alım noktasına otonom araç çağırıp, varmak istedikleri yere otonom olarak gitme fırsatını elde edecekleri kusursuz bir dijital deneyim sağlamak. Bu deneyim, herhangi bir kaza yaşanmaması için sürüşü dışarıdan izleyen ve gerektiğinde araca müdahale eden bir emniyet sürücüsü tarafından takip edilecek.

Otonom araçlar, şehir içi mobiliteyi daha çekici hale getiriyor

Şehir içi ortamlarda yüksek derecede ve tam otonom sürüş (SAE seviye 4/5) üzerinde gerçekleştirdikleri ortak geliştirme çalışmaları ile Bosch ve Daimler şehirlerde trafik akışını iyileştirmeyi, yollarda emniyeti arttırmayı ve trafiğin gelecekteki hali için önemli bir yapı taşı sağlamayı hedefliyor. Teknoloji, diğer şeylerin yanı sıra araç paylaşımının çekiciliğini de artıracak. Sürüş emniyetinden taviz vermeden insanların araç içerisinde geçirdikleri zamanı mümkün olan en iyi şekilde kullanmasını sağlayacak ve sürücü ehliyeti olmayan insanlar için yeni mobilite fırsatları sunacak.

Bosch ve Daimler çalışanları aynı ofis alanını paylaşıyor

Bosch ve Daimler çalışanları, Almanya’da Stuttgart bölgesinde ve ABD’de Silikon Vadisi’nde bulunan Sunnyvale civarında olmak üzere iki bölgede ekipler halinde geliştirme projesi çalışmalarını yürütüyor. Aynı ofis alanını paylaşmaları nedeniyle, iş disiplinleri arasında hızlı bir iletişim sağlanıyor ve karar alma süreleri kısalıyor. Bununla birlikte çalışanlar, karşılıklı paylaşımlardan elde ettikleri bilgi birikimlerini kendi şirketlerine de taşıma olanağı buluyorlar.

Her iki şirketin çalışanları, yüksek derecede ve tam otonom sürüş sistemi için konseptleri ve algoritmaları birlikte geliştiriyor. Daimler, otomobile sürüş sistemini, gerekli geliştirme araçlarını, test tesislerini ve test filosu için araçları sağlıyor. Bosch ise sensörler, aktüatörler ve kontrol üniteleri gibi geliştirme çalışması sırasında belirtilen parçalardan sorumlu. Bosch ve Daimler, testler için kendi laboratuvarlarını ve test ekipmanlarını ve ayrıca Almanya’daki ilgili test konumlarını kullanıyorlar. Kaliforniya Motorlu Araçlar Dairesi’nden 2014 yılında Otonom Araç Test Etme İznini aldığından beri Mercedes-Benz, Sunnyvale/Kaliforniya bölgesinde otonom araçları test ediyor.  Benzer bir onayı, Almanya’da Stuttgart bölgesi için de 2016 yılında aldı. Bosch ise, 2013 yılının başında Almanya’da ve ABD’de halka açık yollarda otonom sürüşü (SAE seviye 3) test eden dünyanın ilk otomotiv tedarikçisidir.

 

 
Mercedes-Benz Türk Fırsat Eşitliği Modeli (FEM) Sertifikası’nı Aldı
 
"Yola Şampiyonla Çıkın"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Mercedes-Benz Türk Fırsat Eşitliği Modeli (FEM) Sertifikası’nı Aldı
Mercedes-Benz Türk, fırsat eşitliği alanındaki çalışmaları kapsamında ...
Otokar Üst Üste Dördüncü Kez BIST Sürdürülebilirlik Endeksi'nde Yerini Aldı
Yapılmayanı yapma hedefiyle 55 yıl önce yola çıkan Koç Topluluğu şirketlerinden ...
Mercedes-Benz X-Class ile X-Macera’da İlk Ayak Tamamlandı!
Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar’ın X-Macera projesi kapsamında ...
 
2019 Uluslararası Yılın Kamyonu F-Max Logitrans Fuarı'nda
Ford Otosan’ın ağır ticari markası Ford Trucks, bu yıl 14-16 Kasım tarihlerinde ...
ZF 2018 Yılını Yeni Ödülle Taçlandırdı
ZF, Frost & Sullivan’ın 2018 En İyi Avrupa Otomotiv Satış Sonrası Şirketi ...
Iveco Türkiye, Üst Yapıcılara En Yeni Araçlarını ve Yeni Özel Portalını Tanıttı
IVECO, İstanbul’da iki yılda bir düzenlediği Üst Yapıcılar toplantısına ...
 
Tırsan Finanstan İster Euro İster TL
Türk treyler sektörünün 41 yıldır aralıksız lideri Tırsan, 2015 yılında ...
Isuzu Novociti Life 3. Ödülünü Polonya’dan Aldı
Anadolu Isuzu’nun Türkiye’de ürettiği ödüllü midibüsü Isuzu Novociti Life’ye ...
Lastik-İş Sendika Başkanı Karacan Silahlı Saldırıya Uğradı
Lastik İş Genel Başkanı Abdullah Karacan, Sakarya'da bulunan bir lastik ...
 
Nuray PEKCAN
BU DA GEÇER
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
treyler
bus
dikkat
türkiye
Kamyon
haberler
sondakika
truck
news