GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Irak - İran Sınır Kapılarında Bekleyen Araçların Dikkatine!
Irak - İran Sınır Kapılarında Bekleyen Araçların Dikkatine!
İran ile Türkmenistan Arasındaki Sınır Kapıları da Kapatıldı!
İran ile Türkmenistan Arasındaki Sınır Kapıları da Kapatıldı!
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
23 Kasım 2018 Cuma - 12:23

Otokar Üst Üste Dördüncü Kez BIST Sürdürülebilirlik Endeksi'nde Yerini Aldı

Yapılmayanı yapma hedefiyle 55 yıl önce yola çıkan Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, kurumsal sürdürülebilirlik performansını bu yıl da korudu. Otokar, üst üste dördüncü kez BIST Sürdürülebilirlik Endeksi'nde yer almaya hak kazandı.

Otokar Üst Üste Dördüncü Kez BIST Sürdürülebilirlik Endeksi nde Yerini Aldı

Otokar'ın Koç Topluluğu’nun paylaştığı değer ve ilkelere bağlı kalarak insana ve topluma yakın, çevreyle dost ve evrensel iş etiği ilkelerine sıkı sıkıya bağlı hareket ettiğini belirten Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç; "Gelecek nesillere yaşanabilir ve güvenli bir dünya bırakma hedefimiz doğrultusunda gerçekleştirdiğimiz çalışmalarda başarılı bir dönemi daha geride bıraktık. Gerçekleştirdiğimiz projelerle enerji tüketimini 856 GJ’e, sera gazı emisyonunu 138 ton CO2’e düşürdük. 149 bin m³ atık su geri kazanımı gerçekleştirerek üretim için ihtiyaç duyduğumuz suyun yüzde 49’unu bu geri kazanımdan elde ettik" dedi.

Türkiye'nin öncü otomotiv ve savunma sanayi şirketi Otokar, dördüncü kez Borsa İstanbul (BIST) Sürdürülebilir Endeksi'nde yer almaya hak kazandı. Kasım 2018-Ekim 2019 döneminde BIST Sürdürülebilirlik Endeksi'nde yer alacak şirketin sürdürülebilirlik konusunda yürüttüğü çalışmalar, Borsa İstanbul'un belirlediği "Endeks Seçim Kriterleri" kapsamında değerlendirilmeye tabi tutuldu. Ekonomik, çevresel ve sosyal faktörleri kurumsal yönetim ilkeleriyle birleştirerek uzun vadeli değer yaratmayı amaçlayan Otokar, bu alanda yaptığı çalışmalarla BIST Sürdürülebilirlik Endeksi'nde yer alan 50 şirketten biri oldu.

Otokar’ın temel iş stratejisinin; fikri hakları yüzde 100 kendine ait, verimli, çevreci ve yenilikçi ürünlerle gelecek nesillerin yaşam standartlarının geliştirilmesine, dünya genelinde barış ve güvenliğin tesisine katkı sağlamak olduğunu belirten Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç; "Tüm süreçlerimizi hesap verebilirlik, şeffaflık ve sorumluluk kavramlarıyla yönetiyoruz. Faaliyetlerimizi gerçekleştirirken, Koç Topluluğu’nun paylaştığı değer ve ilkelere bağlı kalarak insana ve topluma yakın, çevreyle dost, evrensel iş etiği ilkelerine sıkı sıkıya bağlı hareket ediyoruz” dedi.

ÇEVRE DOSTU ÜRETİM

BIST Sürdürülebilirlik Endeksi'nde üst üste dördüncü kez yer alan Otokar'ın yürüttüğü operasyonlarda, çevresel etkinin azaltılması ve iklim değişikliğiyle mücadeleye yönelik çalışmaların yıl genelinde artarak devam ettiğini belirten Serdar Görgüç şöyle konuştu;

"Gelecek nesillere kaliteli ve güvenli bir yaşam sunmak, paydaşlarımız için katma değer üretmek için yenilikçilik ve sürdürülebilirlik odağıyla çalışmalarımıza devam ediyoruz. 2017 yılında gerçekleştirdiğimiz projelerle enerji tüketimini 856 Gj’e, sera gazı emisyonunu 138 ton CO2’e düşürdük. 149 bin m³ atık su geri kazanımı gerçekleştirerek üretim için ihtiyaç duyduğumuz suyun yüzde 49’unu bu geri kazanımdan elde ettik."

AR-GE HARCAMASININ CİROYA ORANI YÜZDE 5,9'A YÜKSELDİ

Türkiye’de sanayileşme çalışmalarının henüz başladığı dönemde yapılmayanı yapma motivasyonuyla yola çıkan Otokar’ın bugün fikri mülkiyet hakları kendisine ait ürünlerle 5 kıtada 60’tan fazla ülkede araçları olan bir şirket konumuna geldiğine dikkat çeken Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç; "Arifiye’de 552 bin metrekare alana yayılı fabrikamıza ve geleceğimize her yıl yatırım yapmaya devam ediyoruz. Son 10 yıldır yüksek teknoloji ürünü araçların tasarımı için ciromuzun ortalama yüzde 4'ünü Ar-Ge’ye ayırdık. Bu stratejinin bir devamı olarak 2017’de ciromuzun yüzde 5,9’u oranında toplam 105 milyon TL Ar-Ge harcaması gerçekleştirdik. Ar-Ge Test Merkezimizdeki laboratuvarlarımız, yurt içinden ve yurt dışından otomotiv ve savunma sanayi başta olmak üzere farklı sektörlere bağımsız bir akreditasyon merkezi olarak hizmet verebiliyor. Geçen yıl 24 yeni patent başvurusu gerçekleştirdik. Böylelikle son 10 yılda Otokar’ın gerçekleştirdiği patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım başvurusu 269’a ulaştı" açıklamasını yaptı.

AKILLI ARAÇ TASARIM VE TEKNOLOJİ ÇALIŞMALARINA HIZ VERDİ

Otokar, geleceğin akıllı şehirlerinin toplu taşıma ihtiyacını karşılamaya yönelik hayati önemi olan “akıllı ve düşük emisyonlu araç” tasarımıyla, teknoloji geliştirme çalışmalarına da ağırlık veriyor. Türkiye’nin ilk elektrikli otobüsünü üreten ve alternatif yakıtlı otobüsler üzerinde çalışmaları devam eden Otokar, raporlama döneminde başlatılan ve 2019’da tamamlanması planlanan uluslararası Appstacle - Bulut Tabanlı Akıllı Araç Uygulama Platformu Projesi’nin paydaşlarından da bir tanesi.

Otokar çalışanlarının mevcut niteliklerini daha da geliştirmek amacıyla her yıl binlerce saat eğitim çalışması gerçekleştirdiğini de belirten Görgüç; mesleki bilgi ve becerilerin geliştirilmesi amacıyla 73 bin 466 kişixsaat, kurum içinde İSG kültürünün gelişmesi amacıyla da 18 bin 288 kişixsaat eğitim düzenlendiğini söyledi. Görgüç, yıl içinde gerçekleştirilen sosyal sorumluluk çalışmalarıyla da toplumsal gelişime destek vermeyi sürdürdüklerini kaydetti.

Otokar'ın 2017 yılına ilişkin Sürdürülebilirlik Raporu; şirketin faaliyetlerinin sosyal, çevresel ve ekonomik etkileri, yönetsel yaklaşımları, performans sonuçları ve gelecek perspektifi doğrultusunda GRI Standartları'nın temel (core) uygulama düzeyi gerekliliklerine uygun olarak hazırlandı.

 

 
Güvenle Seyahat Etmek İçin Neler Yapmak Gerekiyor?
 
Mercedes-Benz Türk Fırsat Eşitliği Modeli (FEM) Sertifikası’nı Aldı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Mercedes-Benz X-Class ile X-Macera’da İlk Ayak Tamamlandı!
Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar’ın X-Macera projesi kapsamında ...
2019 Uluslararası Yılın Kamyonu F-Max Logitrans Fuarı'nda
Ford Otosan’ın ağır ticari markası Ford Trucks, bu yıl 14-16 Kasım tarihlerinde ...
ZF 2018 Yılını Yeni Ödülle Taçlandırdı
ZF, Frost & Sullivan’ın 2018 En İyi Avrupa Otomotiv Satış Sonrası Şirketi ...
 
Iveco Türkiye, Üst Yapıcılara En Yeni Araçlarını ve Yeni Özel Portalını Tanıttı
IVECO, İstanbul’da iki yılda bir düzenlediği Üst Yapıcılar toplantısına ...
Tırsan Finanstan İster Euro İster TL
Türk treyler sektörünün 41 yıldır aralıksız lideri Tırsan, 2015 yılında ...
Isuzu Novociti Life 3. Ödülünü Polonya’dan Aldı
Anadolu Isuzu’nun Türkiye’de ürettiği ödüllü midibüsü Isuzu Novociti Life’ye ...
 
Lastik-İş Sendika Başkanı Karacan Silahlı Saldırıya Uğradı
Lastik İş Genel Başkanı Abdullah Karacan, Sakarya'da bulunan bir lastik ...
Sarp Gümrük Müdürlüğü'nde 3 Gün Enerji Kesintisi
UND'nin Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürlüğünden almış olduğu bilgiye ...
32 Milyar Dolar İhracat Hedefi
Türk otomotiv sanayii, 2018 yılının sona ermesine iki ay kala ihracat ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
truck
türkiye
src
treyler
news
bus
kamyonum
lkw
şoför