GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
MAN 3 Adet 2020 Model Lions Coach Teslimatı Yaptı
MAN 3 Adet 2020 Model Lions Coach Teslimatı Yaptı
Taşıt Sayısı Yüzde 48,8 Arttı
Taşıt Sayısı Yüzde 48,8 Arttı
Update Coronavirus Outbreak  Impact On Border Crossing Points With Iran

Update Coronavirus Outbreak Impact On Border Crossing Points With Iran

1 2 3 4 5 6
11 Temmuz 2018 Çarşamba - 12:19

Güvenlikte Benzersiz Konsept: DAF

Kurulduğu günden bu yana sektöre büyük katkılar sunan DAF Trucks, kuruluşunun 90. yılına özel uluslararası katılımcıların yer aldığı görkemli bir tören düzenledi. Yeni nesil araçları yakından inceleme ve test etme imkanı bulduğumuz etkinlikte DAF Trucks Türkiye Genel Müdürü Gregor van der Mark ile bir araya geldik.

Güvenlikte Benzersiz Konsept: DAF

Türkiye’de kullanılan DAF çekicilerinin Avrupa ile aynı standartlarda olduğunun altını çizen Gregor van der Mark, güvenlik için benzersiz bir konsept sunduklarını belirtti. Mark “Arkadan çarpmalarda kabinlerin esneyerek sürücünün zarar görmesini engelleyen tek çekici markası DAF” dedi.

“Bu Güvenlik Sistemi Sadece DAF’ta Yer Alıyor”

Etkinlik boyunca araçları yakından inceleme şansı yakaladık. Yeni nesil araçlarınız birçok konuda yenilenmiş durumda. Güvenlik konusunu biraz detaylandıralım. Özellikle kabin ve şoför güvenliği açısından özellikle devrilme risklerini azaltmak için araçlarda ne tür özellikler var? Biliyoruz ki Türkiye’de büyük projelerde araç devrilmeleri yaşandı ve yeni nesil araçlarda güvenlik de çok önemli hale geldi. Siz bu konu hakkında neler söylersiniz?

 

Aracımızda bir güvenlik sistemi mevcut. Araçta bulunan bu sistem sayesinde çekicinin şerit içerisinde kalması sağlanıyor. Yani çekici de otomatik olarak bir şerit takip uyarı sistemi bulunuyor. Bunun dışında ise sürücü viraja çok hızlı girdiğinde iki teker üzerinde kalıp devrilmesini engelleyen bir sistem mevcut. Yani buna karşı bir güvenlik sistemi var. Sistem şöyle çalışıyor; eğer sürücü bir manevra yaparsa ve sistem bunu algılarsa, sistem çekiciyi dengede tutabilmek için bütün frenleri aktif hale getiriyor. Arkadan çarpmalarda kabinlerin esneyerek sürücünün zarar görmesini engelleyen tek çekici markası DAF. Sürücü sıkışık trafikte giderken bir başkasına vurduğunda XF FT ve CF FT'deki kabinler esneyerek arkaya doğru eğiliyor. Kabin, doğrudan alınan darbenin enerjisini bu şekilde emiyor. Eğer araçta böyle bir sistem yoksa tam çarpışma gerçekleşiyor ve sürücü arada kalıyor.

“Güvenlik İçin Sunduğumuz Benzersiz Bir Konsept”

Çarpmalara karşı geliştirilen bu güvenlik sistemi de sadece DAF’ta yer alıyor. Bu sistem, bizim güvenlik için sunduğumuz benzersiz bir konsept. Bunun yanı sıra adaptif hız sabitleyicimiz ve acil durum fren sistemimiz bulunuyor. Çekicilerde bulunan bir radar sistemi sürekli olarak yolun ilerisinde olan biteni izliyor. Önüne bir otomobil gelip fren yaptığında, sürücü herhangi bir tepki vermezse çekici otomatik olarak fren yapıyor. Aracı tamamen dahi durdurabiliyor. Bu çok önemli ve değerli bir özellik yolculuk bir anda sonlanıyor. Bu özellik bütün çekicilerimizde yer alıyor. Bu güvenlik sistemlerinin bazıları Avrupa'daki yönetmeliklerden kaynaklanıyor. Çünkü Avrupa'nın güvenlikle ilgili çok sıkı yönetmelikleri bulunuyor ancak kabinin o şekilde arkaya yatması gibi diğer sistemler, DAF'ın araca kendi eklediği özellikler. Bu yönetmeliğe bağlı bir durum değil; biz sürücünün canlı kalmasını istiyoruz! Kazada hayatını kaybetmesini istemiyoruz. Bu çok önemli. Sonuç olarak araç, sistem ve mekanik açısından çok yüksek bir güvenlik seviyesine sahip.

“Türkiye'de Sunduğumuz Kalite Seviyesi Aynı”

 

DAF’ın Türkiye için butik tarzda bir üretimi söz konusu mu? Bu araç Türkiye şartlarına uygun olarak üretilmiştir diyebileceğimiz özel bir üretimi var mı?

 

Böyle bir üretimimiz yok. Avrupa ve dünya için Eindhoven'da yalnızca bir fabrikamız bulunuyor. Brezilya'da bir fabrikamız daha var ancak orası sadece Brezilya için üretim yapıyor. Etkinlikte gördüğünüz çekiciler, Türkiye'ye gidenlerle aynı. Neden mi? Çünkü Türkiye'nin otoban kalitesi Avrupa'dakilere benziyor. Hiç fark yok. Türkiye’de tek fark; çekicide ilave soğutma sağlamak için ekstra bir paketimizin bulunması. Çünkü Türkiye’de çoğu ilde hava sıcaklığı daha yüksek. Milli çekicilere baktığımızda durum farklı. Mesela Antalya ile Isparta arasında madencilikte kullanılan bir çekici var. Buralarda taş çıkarılan madenleriniz var. Bu madenlerde daha güçlü şaselere ihtiyaç duyuluyor. Bu yüzden de milli bir donanım seviyesi oluşturduk. Hollanda'da sunduğumuz kalite seviyesiyle Türkiye'de sunduğumuz kalite seviyesi aynı.

“Bayilerimizin Özel Teslimat Çalışanları Bulunuyor”

Euro 6 motorlu araçlarda birçok özel durum söz konusu. Rejenerasyon, partikül filtrelerinin temizliği gibi… Şoförlerin bu araçları doğru kullanabilmesi ve aracın performansını iyi bir şekilde sağlayabilmesi için şoförün de araca ilişkin bilgisinin olması gerekiyor. Türkiye şartlarında şoförü yeteri kadar bilgilendirebiliyor musunuz?

Euro 6'yla birlikte, özellikle DAF'ta birçok yeni özelliğimiz bulunuyor. Euro 3 kullanan biri Euro 6'ya bindiğinde, adeta farklı bir dünyaya girmiş gibi oluyor. Bu yüzden bayilerimizin özel teslimat çalışanları bulunuyor. Aracın anahtarını hemen veremezsiniz. Önce anahtarı ve sürücüyü alıp, sürücüye bütün sistemi açıklamanız gerekiyor. Aracı sürücüyle birlikte kullanmanız gerekiyor. Bu noktada bayilerimizde bunu aşılamaya çalışıyoruz çünkü bunu yapmak zorundayız. Bunu yapmadığınızda sürücüler yeni sistemi bilmedikleri için problemlerle karşılaşıyorlar. Rejenerasyonu bilmiyorlarsa eğer yapmıyorlar ve anlamıyorlar. Araçta yanıp sönen bir lamba görüp panik oluyorlar. Çekicilerde yeni birçok özellik var. Bunları öğretmeniz gerekiyor. Bu konuda aşılacak çok mu yolumuz var? Evet, daha çok yol aşmamız gerek. Çünkü şunu diyen çok sürücü oluyor: “Ben zaten 20 yıldır çekici kullanıyorum. Hiçbir şey öğrenmeme gerek yok!”

“Şoför Eğitimli Değilse Başınız Belada Demektir”

Bayilerin, sürücüleri eğitmek üzere uzmanlaşan eğitmenleri var. Bir de akademimiz var. Yakın gelecekte ise daha büyük şirketlere sürücü eğitimi sunmaya çalışacağız. Sürücülerini bize gönderecekler ve sürücü bu şekilde daha ekonomik sürmeyi öğrenecek. Çoğu sürücü sadece aracı kullanabiliyor ancak retarderi ya da motor frenini nasıl kullanacaklarını, mümkün olduğunda pürüzsüz nasıl süreceklerini ya da aracın bütün mazotunu bitirmeden nasıl yol alacaklarını bilmiyorlar. Gelecekte bunlar olacak. Bu yüzden bu durumu hem sürücülere hem de şirketlere öğretmemiz gerek. Çünkü eninde sonunda herkes para kazanmak istiyor. Para kazanmak için ise sürücünün bilinçli araç kullanması gerek. Siz sürücüye 100 bin Euro değerinde bir araç veriyorsunuz ve hatta arkasındaki yük de 50-100 bin Euro değerinde oluyor. Yani özetle bu kişi 200 bin Euro'yu avcunun içinde tutuyor. Eğer şoför eğitimli değilse başınız belada demektir.

“Bir Planımız Var ve Bu Planı Takip Ediyoruz”

Biraz da Türkiye pazarını konuşalım… Daha önce DAF markası Türkiye’de vardı ancak yaklaşık iki yıldır DAF kendisi Türkiye’de faaliyet göstermeye başladı. Bu süre içerisinde nasıl bir seyir izlendi? Hedeflerinize ulaşabildiniz mi?

Hedefimiz pazar payının yüzde 10'u seviyesine ulaşmak ancak bunu başarmak için yıllarca uğraşmamız gerek. Yüzde 10'a ulaşabilmek için daha çok ürün sunmamız gerekiyor. Daha iyi finansman, bakım vb. sunmamız gerek. Avrupa'da sunduğumuz ürünlerin aynısını Türkiye'de de sunacağız. Bu şekilde Almanya'daki ve Hollanda'daki satış departmanımızın bir kopyası olacak. Böylece bu rakama yükseleceğiz. Planımız, atacağımız adımlar bunlar. Ve biz de bu adımları takip edeceğiz. Düzenli bir organizasyonumuz var. Sol sağ sol sağ gitmiyoruz. Ortada bir planımız var ve bu planı takip ediyoruz. Plan ise 2-3 yıl içerisinde daha iyi finansman ve satış-pazarlama sunabilmek. Bayiler kurmamız gerekiyor. Bu bayileri eğitmemiz gerekiyor. Bu bayilerin çalışır hale gelmesini sağlamalıyız. Bayilerin bu düzeni öğrenmesini gerek çünkü TSM'ye göre tamamen farklı bir organizasyon yapısı var. Biz durumlara farklı bir bakış açısıyla bakıyoruz ve acele etmeyeceğiz. Tabi ki planlarımız var ancak şu an her şey yolunda gidiyor.

“Piyasaya Yetecek Seviyede Bayimiz Bulunacak”

Şu anda ne kadar bayi ve servisiniz var? Bayi ve servislerinizle ilgili yakın dönem planlarınız nelerdir?

Hedefimiz, daha büyük bayiler. Birden fazla şubesi olan bayiler hedefliyoruz. İlerlemek için en iyi yol da bu. Avrupa'da da gördüğümüz durum da bu. Şu an 4 bayimiz var. Planımız 6 ya da 8 adet büyük bayiyle birçok servis açmak. Yani tek bir bayi, bir bölgeden sorumlu olacak ve o bölgede, bölgeyi en azından kalabalıklaştırarak birkaç servis ya da tamirhanesi olacak. Bundan da tamamen kendisi sorumlu olacak. Bir şehrin her köşesinde bir bayimiz olmayacak ancak piyasaya yetecek seviyede bayimiz bulunacak.

“Yakıt Tasarrufumuz Çok Ama Çok İyi”

Son dönemde Türkiye’deki ithal markalarda çok ciddi bir rekabet var. Hepsi kendi teknolojilerini geliştiriyor. Türk müşteri neden DAF aracı tercih etmeli?

Yakıt tasarrufu ve kalite. Sonuç olarak göreceğiniz ve hatta etkinlik boyunca gördüğünüz de buydu. Önemli olan şey aracın nasıl sürüldüğü ve bu araç mümkün olan en ekonomik şekilde çalışıyor. Yakıt tasarrufu en yüksek önceliğe sahip. İkinci öncelik ise çekicinin durmaması. Bu ikisini baz alarak; DAF aldıklarında onun tüketim ve kalitede iyi olduğunu görecekler. Diğer markaların kalite anlamında farklı olduğunu söylemek istemiyorum ama bizim kalitemiz oldukça yüksek ve yakıt tüketimimiz çok ama çok iyi. Tam yükte 25-26 litre/100km yakıyorsanız oldukça iyi gidiyorsunuz demektir.

Önümüzdeki dönemde DAF’ın Türkiye’de bir yatırımı, fabrika ya da tesis açma durumu söz konusu olabilir mi?

Bu konu benim alanıma girmiyor, uzun vadede ne olacağı bilinmez.

TEST SÜRÜŞÜ

DAF Trucks’ın kuruluşunun 90. yılına özel hazırladığı organizasyonunda yeni nesil araçları LF, CF, XF ve taşımacılıkta yüksek verimlilik sağlayacak Ecotwin ve Tellisys sistemlerini test etme imkanı bulduk. Off-road ve on-road koşullarda araçların performanslarından yol tutuşlarına, motor gücünden frenleme yeteneklerine, manevra kabiliyetlerinden kabin konforuna kadar tüm teknik özelliklerine tanıklık ettik.

TÜM SERİDE KUSURSUZ MÜKEMMELLİK!

Verimli taşımacılık ve sürücü konforu konusunda yeni bir standardı temsil eden DAF Yeni CF ve Yeni XF serisine yeni araçlar ekliyor. DAF Trucks yeni ürün serisine sekiz adet 2, 3 ve 4 dingilli sabit kasalı kamyon ve üç adet 3 ve 4 dingilli çekici olmak üzere toplam 11 çekici ve kamyon dingil yapılandırması ekledi.  Yüzde 7'ye varan oranda daha iyi yakıt verimliliği ve 100 kg'a kadar daha hafif olma özelliğiyle yük kapasitesi artan yeni kamyonlarda kullanılan entegre kasa yapım modülleri kasa yapım süresini kısaltırken sınıfının en iyisi şantiye performansını sunuyor. Sektör lideri iş kamyonlarından oluşan eksiksiz ürün serisiyle DAF, müşterilerine her uygulama için en yüksek performansa sahip özel yapım çözümler sunmanın gururunu yaşıyor.

Sekiz adet 2, 3 ve 4 dingilli sabit kasalı kamyon ve üç adet 3 ve 4 dingilli çekicinin eklenmesiyle birlikte Kusursuz Mükemmellik DAF'ın yeni serisinde standart uygulama haline geliyor. Kusursuz Mükemmellik, DAF Transport Efficiency felsefesinin en düşük işletme giderlerine ve en yüksek araç kullanım oranına ulaşma ilkesini yansıtıyor. Bu aynı zamanda Yeni CF, Yeni XF ve Yeni LF'in sahip olduğu kusursuz üretim kalitesini ve benzersiz sürücü konforunu da ifade ediyor.

Yüzde 7'ye varan daha yüksek yakıt verimliliği

Tüm yeni DAF kamyonları, sorunsuz bir şekilde entegre edilmiş ve tamamen yeni ve vites düşürme özellikli güç aktarma organları sayesinde yüzde 7'ye kadar daha iyi yakıt verimliliği sunuyor.

Ekstra Şasi Yerleşim Seçenekleri ve Ekstra Yük Kapasitesi

Yeni CF ve XF için sunulan son derece kompakt EAS ünitesi, yeni sabit kasalı kamyon şasisi için de avantajlar sağlıyor. EAS ünitesini bütünüyle (yani tek bir ünite olarak) birinci ve ikinci ön dingillerin arasına (8x4 FAD modelinde) takmak mümkün. Bu sayede boş alan; vinç ayakları, alet kutuları veya ekstra (yakıt) depolarının eklenmesine olanak sağlıyor ve 50 kg daha hafif olması sayesinde şasideki yerleşim seçeneklerini artırıp ekstra yük kapasitesi sunuyor.

100 ila 250 Kilograma Kadar Daha Fazla Yük Kapasitesi

Toplamda 100 kg daha hafif olan aktarma organı ve egzoz yapılandırmaları ile donatılan yeni seri daha yüksek yük kapasitesi sunuyor. Yeni dingiller ve bağlantı dingili setleri, inşaat uygulamalarında CF FAD 8x4 için 250 kg'a kadar toplam ağırlık tasarrufu sağlayabiliyor.

Yeni Elektro-Hidrolik Yönlendirilen Arka Dingiller

Yeni CF ve XF programı kapsamındaki en önemli yeniliklerden birini hem çekicilerde hem de sabit kasalı kamyonlarda kullanılan ve maksimum manevra kabiliyeti sunan yeni arka dingil oluşturuyor.

Yeni arka dingilde 30 kg daha hafif olması sayesinde ekstra yük kapasitesi sunan yeni geliştirilmiş EHS (Elektro-Hidrolik Direksiyon) sistemi kullanılıyor. Direksiyonun son derece hassas çalışmasını sağlayan faktörlerden biri EHS'nin hıza ve dingil mesafesine dayalı olarak arka dingildeki tekerlekler için optimum direksiyon açısını sürekli hesaplamasıdır. Sürtünme kayıplarının azalması ve direksiyon pompasının sadece direksiyon kullanılırken çalışması sonucunda yakıt tüketiminde yüzde 1'lik ek bir azalma sağlanıyor.

40 km/sa üzerindeki hızlarda dingil kendisini düz konumda kilitleyerek araç için maksimum denge sağlar ve olağanüstü yakıt verimliliğine katkıda bulunuyor. Buna ek olarak arka dingil yönlendirme sisteminde çok daha az sayıda bileşen kullanıldığından, üst düzey dayanıklılığa ve güvenilirliğe de katkıda bulunuyor. Yeni yönlendirmeli arka dingil 6x2 sabit kasalı kamyonlar ve çekicilerin yanı sıra 8x2 sabit kasalı kamyonlara da takılabiliyor.

Yeni İkili Monte Edilen Arka Dingiller

DAF ayrıca, en az 34 tonluk statik yük kapasitesi sağlayacak şekilde ikili monte edilen yeni 10 tonluk arka dingili de kullanıma sunuyor. Yeni dingil, araç ağırlığını 25 kg kadar azaltıyor. Yeni CF ve XF'te ağırlığı azaltmak için yapılan diğer yeniliklerle birlikte toplamda 125 kg'lık ek yük kapasitesi sunuluyor. DAF'ın ikili monte edilen yeni arka dingilleri 6x2 çekiciler ve sabit kasalı kamyonların yanı sıra 8x2 sabit kasalı kamyonlara da takılabiliyor.

Yeni Çift Tahrikli Poyra Hız Düşürme Özellikli Bağlantı Dingilleri

Düzenli olarak arazide kullanılan araçlar için DAF, yeni çift tahrikli poyra hız düşürme özellikli bağlantı dingilleri (HR1670T) sunuyor. Bu dingil takımında kullanılan döküm demirden imal edilmiş tamamen yeni dingil muhafazası, ağırlıkta 60 kg'lık ekstra azalma sağlıyor.

Yeni çift tahrikli poyra hız düşürme özellikli bağlantı dingilleri ağır hizmet uygulamalarında kullanılan 6x4 ve 8x4 çekiciler ve sabit kasalı kamyonlar için sunuluyor. Bu seride kum ve çakıl taşımacılığına yönelik iki yönlendirilen ön dingilli FAD 8x4 sabit kasalı kamyon da bulunuyor. Bu modelde SCR ünitesi artık dikey egzozla entegre olması yerine, kompakt boyutları sayesinde yeni EAS ünitesi her iki ön dingilin arasına tam olarak yerleştirilebiliyor. Yapılan bu tasarım değişikliğinin sonucunda ağırlıkta 115 kg azalma sağlanırken şaside daha fazla alan elde ediliyor.

Yeni CF ve XF kamyonlar üst yapıcıların en iyi dostu

Yeni Kasa Bağlantı Modülleri (BAM) kutu tipi kasa, ağır vinç, damper veya kancalı kaldırma sistemi takma işlemlerini hızlandırmada önemli bir rol oynuyor. Şasinin arka tarafındaki yeni ve genişletilmiş delik şekli; arka lift, vinç veya kutu tipi kasa takmayı kolaylaştırırken, aynı zamanda bileşenlerin yerini değiştirmeyi ya da çeki demiri veya koruma sistemi takmayı da kolaylaştırıyor.

Yeni Akü Enerjisi İzleme Sistemi

Bir diğer yeni özellik de Akü Enerjisi İzleme ya da kısaca BEM sistemidir. İsteğe bağlı olarak sunulan bu sistemde akünün şarj koşullarını tam olarak ölçmeyi sağlayan yeni geliştirilmiş bir sensör bulunuyor ve bu sistem, araçların en yüksek kullanılabilirlik oranıyla işe hazır olmasını sağlamak için çevresel koşulları da dikkate alabiliyor.

Yeni PACCAR MX-11 ve MX-13 motorlar

DAF Transport Efficiency felsefesi doğrultusunda her damla yakıttan maksimum performansı elde etmek için gerekli tüm çabayı sarf ediyor. PACCAR MX-11 ve MX-13 motorlar da baştan tasarlanmıştır. Yeni güç aktarma organlarını geliştirme sürecinin önemli hedeflerinden biri, daha düşük devirler daha düşük yakıt tüketimiyle sonuçlandığı için genel olarak vites küçültmek olarak adlandırılan motor devrini düşürmekti. Aynı zamanda, PACCAR motorların maksimum torku önemli ölçüde artırılarak dakikada 900 devir gibi düşük devirlerde bile maksimum tork elde etmeyi mümkün kılıyor.

Daha Yüksek Hız, Daha Az Sürtünme

Yeni PACCAR MX-11 ve MX-13 motorlar standart olarak yeni nesil TraXon otomatik şanzımanlar ile sunuluyor. Daha düşük sürtünme kaybına sahip olan bu şanzımanların karakteristik özelliği, son derece akıcı vites değiştirebilmedir. DAF CF FAD, FAT (sabit kasalı kamyonlar) ve FTT (çekici) Construction modellerinde TraXon şanzımanlar optimum şanzıman performansı ve kavrama etkinleştirme için ek bir arazi ayarıyla birlikte sunuluyor. Bu özellik etkinleştirildiğinde TraXon, maksimum çekiş sağlamak üzere daha yüksek devirlerde ve çok daha hızlı vites değiştiriyor.

Yüksek Verimliliğe Sahip Arka Dingiller

Daha hızlı olan yeni güç aktarma organlarının önemli bir bileşeni de DAF tarafından tasarlanıp üretilen arka dingillerdir. Yeni uygulanan 2,05:1 gibi daha çabuk hız düşürme oranları, tahrik hattının teknik özelliklerine bağlı olarak 1000 devirde 85 km/sa seyir hızına olanak sağlıyor. Yeni nesil arka dingil diferansiyelleri için optimum dayanıklılık ve verimliliğin yanı sıra son derece düşük gürültü seviyesi elde etmek amacıyla ayna dişli ve mahruti yeniden tasarlanıyor.

Sürücüler İçin En İyi Çalışma Ortamı

Kabin içinde kullanılan çok sayıda yeni özelliğiyle DAF CF ve XF, sürücülerin hayalini kurduğu kamyon haline gelmiştir. Gelişmiş ergonomik özellikleri bilinen DAF, bunları daha iyi hale getirmek amacıyla tamamen yeni bir klima kontrol sistemi geliştiriyor ve iç tasarımın renklerini düzenliyor. Ayrıca CF ve XF'in kabinlerinde, ilk kez kullanılan lüks Exclusive Serisi gibi birçok başka yenilik de bulunuyor.

Yeni Klima Kontrol Sistemi

Yapılan yeniliklerden biri DAF CF ve DAF XF'teki son derece verimli klima kontrol sistemidir. (HVAC – ısıtma, havalandırma, klima) İsteğe bağlı kabin ısıtıcısıyla birlikte tüm kontrol işlevleri, optimum kullanım kolaylığı için tek bir panelde bir araya getiriliyor. Yeni sıcaklık ve havalandırma kontrolü, kabinin arka duvarında bulunan dijital ekranlı yeni panelden de çalıştırılabiliyor.

Artık Isının Optimum Kullanımı

Isıtma sistemi, motor sıcaklığına bağlı olarak mevcut artık ısıyı yüzde 75’e varan oranda otomatik olarak kullanıyor. Böylece sürücü, kabini kısa süreliğine konforlu bir sıcaklıkta tutmak için motoru rölantide bırakmak zorunda kalmıyor. Özellikle dağıtım işinde çalışan sürücüler için çok kullanışlı olan bu sistem, teslimatı yapıp geri geldiklerinde kabini hala konforlu bulmalarını sağlıyor.

Yer Değiştirilebilir Anahtarlar

DAF, kabin ergonomisini ve kullanım kolaylığını daha iyi hale getirmek amacıyla yeni CF ve XF'te yeni değiştirilebilir anahtarlar (çoğaltmalı – MUX) kullanıyor. Bu sayede sürücüler belirli bir işlevin kontrol panelindeki yerini kendileri belirleyebiliyor.

Kabin İçi Aydınlatma

Yeni DAF CF ve DAF XF'te kabin içi aydınlatma işlevleri yeni geliştirilen ışığı kısabilen tek bir döner anahtarla çalıştırılıyor. Kontrol panelinde bulunan bellek, operatörün kabin "aydınlatmasını" kişisel tercihlerine göre ayarlamasına olanak sağlıyor. Döner anahtar, kontrol panelinin ortasında bulunduğundan, anahtara bakılmadan kolayca kullanılıyor.

Düşük Ses Düzeyi

Motor devirlerinin düşürülmesi sayesinde yeni DAF CF ve DAF XF'teki konfor düzeyi çok daha iyi hale getiriliyor. Yeni nesil PACCAR MX motorlar seyir hızında yüzde 15 daha düşük devirde çalışıyor. Bu sayede tüm DAF kamyonların her zaman güçlü özelliklerinden biri olan kabin içindeki düşük ses düzeyi çok daha azalıyor. Böylece yeni CF ve XF, tüm sürücülere yaşamak, uyumak ve aracı sürmek için mükemmel bir ortam sunuyor.

Taşımacılıkta Yüksek Verimlilik: Daf Ecotwin ve Tellisys

DAF EcoTwin ve Tellisys modelleri ile taşımacılıkta yüksek verimliliği sağlıyor. EcoTwin, kamyon filolaştırma potansiyelini geliştirirken, Tellisys ise ton/kilometre başına daha düşük CO2 emisyonları için yük kapasitesini artırmayla ilgili olarak yapılan bir çalışmanın ürünü olarak ortaya çıkıyor.

DAF EcoTwin Kamyon Filolaştırma

Kamyon filolaştırmada, son derece gelişmiş Wifi-P, radar ve kameralar, kablosuz olarak bağlı birkaç kamyonun aralarında kısa bir takip mesafesiyle sürülmelerini sağlar. Arkadaki araçlar filodaki ilk kamyondan gelen sürüş bilgileri kullanılarak otomatik şekilde hızlanabilir, fren yapabilir ve yönlendirilebilir. Filolaştırma, kara yolu taşımacılığında verimliliği artırırken diğer yandan da daha yüksek yol güvenliği sağlıyor.

CO2 Emisyonunda Azalma

Filolaştırma uygulamasında, en baştaki araç fren yaptığında arkadaki araçlar da otomatik olarak aynı anda fren yapıyor. Bu şekilde, kamyon grupları arasındaki boşluk en aza indiriliyor ve aerodinamik sürtünme azaltılarak yüzde 10 oranında yakıt tasarrufu sağlanıyor. Aynı zamanda CO2 emisyonunda yine yüzde 10 oranında düşüş elde ediliyor.

DAF, otomasyon alanında çok daha yüksek düzeylere ulaşabilmek için Silikon Vadisinde açılan PACCAR Innovation Center ile yakın iş birliği içinde çalışıyor.

Yüzde 20 Daha Fazla Kargo Hacmi

İntermodal konteyner taşımacılığında verimliliği artırma vizyonuyla yola çıkılan TelliSys, ultra düşük beşinci tekerlek pozisyonuyla yüzde 20 daha fazla kargo hacmi sağlayan çekici-yarı römork kombinasyonundan oluşmuş bir prototiptir.

RWTH Aachen Üniversitesi IMA Enstitüsü, Avrupa İntermodal Kuruluşu, DAF, GEFCO, Goodyear, WECON ve WESOB iş birliğinin ürünü olan TelliSys, iç yüksekliği 3 metre olan konteynerlerin taşınmasını sağlamayı hedefliyor. Sonuç olarak, 3 adet "bir metrelik tepsi" bir konteynerde üstü üste konabiliyor ve 100 m3'e kadar yük hacimleri karşılanabiliyor.

85 cm Beşinci Tekerlek Yüksekliği

TelliSys konsorsiyumunda DAF, Süper Alçak Şasili bir çekici geliştirdi. Şasi motorun altına indirilerek ve döndürülen dingilde 22,5 inç jantlarla birlikte son derece kompakt bir arka süspansiyon kullanılarak beşinci tekerlekte sadece 85 cm'lik yükseklik elde edildi. Ayrıca, özel Alçak Şasili çekici 44 ton GCW'ye ulaşabilmek için 17,5 inç jantlarla 4,0 tonluk hafifi bir ön dingile sahip. Goodyear, proje için yönlendirilen ve döndürülen dingillere yönelik özel ve yeni alçak profilli lastikler geliştirdi. Bu lastikler, yüksek yük kapasitesine sahip çok alçak profil ile sınıflandırılıyor.

Daf Connect Filo Yönetim Sistemi

DAF, CF ve XF araçlarla birlikte filoların verimliliğini artırmak için mevcut bilgileri kullanan DAF Connect'i de sağlıyor. Açık bir şekilde tasarlanan çevrimiçi portalda, araç konumu, yakıt tüketimi, kamyonun durumu ve sürüş davranışını da içeren geçerli bilgiler günün 24 saati görüntüleniyor.

DAF Connect ile donatılan bir DAF araç, ilgili bilgileri operasyon merkezine sürekli olarak gönderiyor. Kamyonun durumu nedir, sürüş süreleriyle ilgili ayrıntılar nedir, kamyon nasıl sürülüyor, rotadan sapma oldu mu gibi bilgileri merkeze gönderiyor. Tüm bunlar, aracın kullanılabilirliğini artırma, maliyetleri azaltma ve lojistik verimliliğini optimize etmeye yardımcı oluyor.

Yakıt Raporları

DAF Connect, kapsamlı yakıt raporları da sağlıyor. Taşıma operatörü, tüm filonun yakıt tüketimini analiz edebilmesinin yanı sıra tek bir araca, hatta tek bir sürücüye de odaklanabiliyor. Yakıt tüketimi her zaman sürücü davranışıyla ilgili olduğundan, DAF Connect fren ve gaz davranışı ile hız ve hız sabitleyici kullanımını da kaydediyor. Bu da sürücünün kamyonunu en iyi şekilde kullanmasına yardımcı oluyor.

Yeni CF ve XF araçlarda DAF Connect siparişi de verilebiliyor. Yenilikçi filo yönetimi sistemi; kalitesi, hızı ve kullanım kolaylığı açısından öne çıkıyor. Aynı zamanda, taşıma verimliliğini daha da artırmaya yönelik atılmış olan bu önemli adım, maksimum çalışma süresi ve daha düşük operasyonel maliyetler açısından da önemli avantajlar sağlıyor.

 

 
TEB Arval Kısa Dönem Araç Kiralama Hizmetine Başladı!
 
Vefat ve Başsağlığı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İstanbul Fiat Yeni Tesisini Açıyor
İstanbul Fiat Otomotiv, dünya çapında 3’üncü büyük otomotiv endüstrisi ...
Baktaç Teknoloji ile Güçleniyor
Sektörün duayen firması Baktaç, yeni yerinde son teknolojiyle güçlendirilmiş ...
Betamix İki Yeni Mikserini Sergiledi
Beta İş Makinaları, inşaat sektörünün buluşma merkezi olan ve bu yıl İzmir ...
 
Her Amaca Yönelik Tek Araç: Yeni Stralis X-Way
IVECO, Beton İzmir 2018 Fuarı’nda “sağlam araçlar” ile yerini aldı. Fuarda, ...
Off-Road Kadar Sağlam On-Road Kadar Konforlu
IVECO, Beton İzmir 2018 Fuarı’nda “sağlam araçlar” ile yerini aldı. Fuarda, ...
Sektöre Uyumlu Pompa, Koluman Junjin Pompa
Yenilikçi ürünleri ve gerçekleştirdiği yatırımlarla adından sıkça söz ...
 
Yüzde 100 Yerli, Yüzde 100 Milli Dijital Takograf: Pars Dt-101
Sürücülerin trafik denetimlerinde ayrıntılı olarak kontrol edilebilmesini ...
Avrupa Standartlarında Yerli Üretim
Yüzde 100 yerli sermaye ile inşaat sektörüne hizmet veren Betonstar kalitesi ...
ADR’li Tankerde Referans Marka
1981 yılında kurulan OKT Trailer, 36 yılı aşkın süredir gerek yurt içinde ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
lkw
treyler
src
kamyonum
dikkat
bus
haberler
türkiye
fahrer