GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Araç Muayene Gecikme Bedeli Nasıl Hesaplanıyor?
Araç Muayene Gecikme Bedeli Nasıl Hesaplanıyor?
‘MICHELIN Crossclimate+’ Lastikleri ile Hem Siz Hem Sevdikleriniz Güvende Olsun
‘MICHELIN Crossclimate+’ Lastikleri ile Hem Siz Hem Sevdikleriniz Güvende Olsun
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
11 Aralık 2018 Salı - 17:28

"Önümüzdeki Günlerde Süreç Daha Hızlı İşleyecek"

Kapıkule Sınır Kapısı ziyaretimiz sonrasında şoförlerin sesi olmak ve yaşanan sorunlara yönelik sektörün tüm oyuncularını dinlemek amacıyla Edirne Ticaret ve Sanayi Odası’na da ziyarette bulunduk. Edirne Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Sayın Recep Zıpkınkurt ile bir görüşme gerçekleştirdik. Sayın Başkan’a sahadan aldığımız tüm geri bildirimleri ilettik ve aldığımız cevaplar da sorunların çözümüne yönelik oldukça olumluydu.

 Önümüzdeki Günlerde Süreç Daha Hızlı İşleyecek

Tüm detaylar röportajımızda…

“Tek Durakta Olan Zaman Kaybını Önleyeceğiz”

Bizler şoför arkadaşlarla sahada sürekli iletişim halindeyiz. Kapıkule Sınır Kapısında da görüştüğümüz arkadaşlar özellikle kapıda oluşan kuyruklardan şikayetçilerdi. Bazıları bu kuyrukların Bulgar Gümrüğü’nden bazıları da Türk Gümrüğü’nden kaynaklandığını ifade etti. Siz bu konu hakkında neler söylersiniz? Bu konu hakkında kamunun girişimleri var mı?

Geçtiğimiz günlerde Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan ile Kapıkule Gümrüğü’nde genişletilmiş bir toplantı yaptık. Oradaki yetkililerle ve kamu çalışanlarıyla gerçekleştirdiğimiz toplantıda bazı kararlar alındı. Öncelikle durak sistemine geçiyoruz; yani artık tek bir ofiste işler bitirilecek ve tırcı arkadaşlar hemen çıkışını alacak. Şu anda üç durak yapılıyor. Bu durakların biri polis, birisi gümrük beyannamesi ve çıkış olacak. Dolayısıyla tek durakta olan zaman kaybını önleyeceğiz.

“Bulgar Tarafı da Karşılığını Yapmayı Kabul Etti”

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan ayrıca kendi muhatabı Bakan ve Bulgar Başbakanı’yla Sofya’da da bir toplantı gerçekleştirdi. Bu toplantının çok olumlu geçtiğini söyleyebiliriz. Toplantıda Bulgar tarafının daha fazla araç alması anlamında neler yapılabileceği konuşuldu. Biz Edirne olarak zaten Kapıkule Gümrüğü’nde üzerimize düşenleri biliyoruz. Bulgar tarafı da karşılığını yapmayı kabul etti ve süreç biraz daha hızlanmış oldu. Önümüzdeki günlerde süreç daha hızlı işleyecek.

 “Her Gün Edirne’den Yaklaşık Bin Tane TIR Çıkıyor”

İhracatçılarımız haklı olarak hafta başında mallarını Avrupa’ya ulaştırmak istiyorlar. Bu nedenle de çarşamba ve perşembe günü yükledikleri araçları Edirne’ye yola çıkarıyorlar. Araçların hepsinin Edirne’ye geliş günü cuma sabah ve öğleden sonra oluyor. Hafta sonu da Avrupa’da araçlar yürüyemediğinden yani karayolları yasaları izin vermediği için, araçlar pazar akşamına kadar Bulgar gümrüğüne geçip istirahatlerini yapıp oradan yola çıkıyor. Şoförler de tabi dinlenmek için fırsat buluyorlar. Türkiye’nin her yerinden ihracatçılar çoğunlukla Kapıkule’yi kullanıyorlar. Her gün Edirne’den yaklaşık bin tane TIR çıkıyor. Kapasite bu. Bu rakamlar 700-750’ydi ama üstün bir performansla gümrük yetkilileri bunu yükseltti. Tabii Bulgarların da kendi işlerini hızlandırması neticesinde bunlar oluyor.

“Hamzabey Gümrük Kapısında da 400 Araçlık TIR Parkının Açılışını Yapacağız”

Kapıkule sahasında arkadaşların bize ilettiği bir konu da ihtiyaçlarını giderecekleri sosyal tesislerin yetersiz oluşuydu. Bu konu hakkında sizlerin bir çalışması bulunuyor mu?

Tabii ki arkadaşlarımızın tuvalet ihtiyaçlarını, yiyecek-içecek ihtiyaçlarını karşılamaları çok önemli bu en insani durum. Bildiğiniz gibi, Kapıkule Gümrük Sahası’nın girişinde büyük ticari işletmelerin organize ettiği 100 bin metrekarelik bir TIR sahası var, ona 80 bin metrekare daha ilave yapılma kararı alındı. Ay sonuna kadar da Hamzabey Gümrük Kapısında da 400 araçlık TIR parkının açılışını yapacağız. Dolayısıyla arkadaşlarımızın her türlü ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri tesisler olacak.

“Hiçbir Tekstilci Bin Euro Fark Vererek Frigorifik Aracı Kullanmaz”

Bir diğer konu da frigorifik araçların sıralardaki önceliğini art niyetli olarak kullandıklarıydı. Mesela tekstil yükü taşıyan bir araç belgelerinde değişiklik yaparak bunu yaş sebze meyve taşıyor gibi göstererek sollama yapıp sıranın önüne geçiyormuş. Bununla ilgili neler söyleyebilirsiniz?

Burada şunu belirtmek isterim, bugün normal tenteli bir aracın Avrupa’ya kirası 2 bin 500 Euro’ysa, frigorifik bir aracın kirası 3 bin 500 Euro. Dolayısıyla hiçbir tekstilci veya hiçbir konfeksiyoncu bin Euro fark vererek, frigorifik aracı kullanmaz. Kaldı ki, gümrükte açılan beyannamelerde de bu araçların içinde ne yük olduğu bellidir o yüzden böyle bir şey olamaz.

“Özellikle Kuyruklar Uzadığı Zaman Art Niyetli Kişiler Bu Yolları Kullanıyorlar”

En çok dile getirilen ve şoför arkadaşların mağduriyet yaşadığı konu da araçlara kaçak şekilde giren mülteciler. Hatta bu işi örgütlü şekilde yapanların olduğunu ve onların bu eylemleri nedeniyle masum kişilerin de mağdur durumda kaldığını belirttiler. Bunun için ne söyleyebiliriz ya da bu konuyla alakalı bir şey yapılabilir mi?

Bunun için yaptığımız şey şu; kapıların girişinde yaptığımız TIR parkları son derece güvenli ve 7/24 kamerayla kontrol ediliyor ancak bu hareketler olmuyor mu? Tabii ki oluyor. Özellikle kuyruklar uzadığı zaman art niyetli kişiler bu yolları kullanıyorlar. Gümrük sahalarımızın girişindeki TIR parklarımız büyüdüğü zaman ve araçlarımızın hepsini bu TIR parkına aldığımız zaman böyle bir sıkıntı kalmayacak.

 

 
"Ödemelerimizi Alamıyoruz!"
 
Traco Mepmobil ile Sınırları Zorluyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
"Ödemelerimizi Alamıyoruz!"
Trakya turumuzda bir diğer durağımız da S.S. Hayrabolu Motorlu Taşıyıcılar ...
'Dünya Döndükçe Bu Meslek Bitmeyecek Ama Sonumuz Hazin Olacak!'
Trakya turumuzda ziyaret ettiğimiz bir diğer kooperatif de S.S. 1 Nolu ...
"Sigorta Kooperatifi İçin Çalışmalarımızı Sürdürüyoruz"
Trakya turumuzun bir diğer durağı da bölgenin en büyük taşıyıcı kooperatiflerinden ...
 
''Bizim Yanlışımız Bu Mesleği Seçmek. Başka da Hiçbir Yanlışımız Yok!''
Sektörün sorunları bitmiyor… Şoförün derdi bitmiyor… Sektörün tüm oyuncularını ...
Soğuk Zincir Lojistiğinde Verimli Taşıma İçin Yeni Standart
Soğuk zincir lojistiğinin önemli markası Schmitz Cargobull ürünlerini ...
'Savaşa devam, biz buradayız ve evet hiçbir yere gitmiyoruz!'
Frigorifik araçlarda Schmitz Cargobull’un ürettiği araçlar için pazarı ...
 
Schmitz Cargobull Türkiye Pazarına ve Müşterisine Güveniyor
Yeni dosyamızda soğuk zincir taşımacılığını ve frigorifik araçları yakın ...
Güvenlikte Benzersiz Konsept: DAF
Kurulduğu günden bu yana sektöre büyük katkılar sunan DAF Trucks, kuruluşunun ...
İstanbul Fiat Yeni Tesisini Açıyor
İstanbul Fiat Otomotiv, dünya çapında 3’üncü büyük otomotiv endüstrisi ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
kamyonum
Kamyon
şoför
haberler
dikkat
bus
lkw
news
kamyoncu