Zengezur Koridoru Türk Nakliyesine Ne Kazandıracak?
Nuray PEKCAN

GeçtiÄŸimiz günlerde Trabzon’a yaptığımız seyahatimizde lojistik firmalarına sorduÄŸumuz soruların başında bu geliyordu; Zengezur koridoru iÅŸinize nasıl bir katkı saÄŸlayacak?

Hepsinin ortak görüÅŸü koridorun açılmasının Türk nakliyecisinin iÅŸini oldukça kolaylaÅŸtıracağı yönünde oldu.

GördüÄŸüm kadarıyla devletin ilgili birimleri de bu koridorun efektif bir ÅŸekilde kullanılabilmesi için bizim tarafta yapılması gerekenler konusunda kolları sıvamış vaziyetteler.

Bugüne kadar Türkiye’den Azerbaycan’a kara yolu ile ulaÅŸmak için Gürcistan üzerinden geçiÅŸ gerekiyordu. Bu hat hem zaman hem de maliyet açısından ciddi yükler getiriyordu. Zengezur Koridoru sayesinde Kars’tan çıkan bir TIR, doÄŸrudan Nahçıvan üzerinden Azerbaycan’a, oradan da Hazar geçiÅŸiyle Orta Asya’ya ulaÅŸabilecek. Böylece Türkiye’nin lojistik avantajı güçlenecek, ihracatçının eli rahatlayacak.

Nakliye sektörü açısından koridorun açılması üç temel fayda saÄŸlayacak:

            1.         Mesafe ve maliyet avantajı: Gürcistan üzerinden yapılan uzun ve masraflı geçiÅŸler kısalacak. Bu da yakıt, zaman ve gümrük masraflarını azaltacak.

            2.         Rekabet gücü: Türkiye, Orta Asya pazarına daha hızlı ve ucuz mal ulaÅŸtırabilecek. Bu, Çin’in “KuÅŸak-Yol” projesiyle paralel yeni bir ticaret hattı anlamına geliyor.

            3.         Siyasi istikrarın yansıması: Zengezur hattı sadece nakliye deÄŸil, güvenlik açısından da Türk TIR’larına daha güvenli bir güzergâh sunacak.

Koridorun iÅŸler hale gelmesi, Kars, IÄŸdır, Nahçıvan ve Gence gibi ÅŸehirleri birer lojistik merkez haline getirecek. Türkiye’nin 2023 sonrası hedeflediÄŸi “lojistik üs olma” vizyonu da bu sayede güçlenecek. Ayrıca, Kazakistan’dan Türkmenistan’a, Özbekistan’dan Kırgızistan’a kadar geniÅŸ bir coÄŸrafya Türk nakliyesi için doÄŸal hinterland haline gelecek.

Zengezur Koridoru, sadece bir yol deÄŸil; Türkiye’nin Orta Asya’ya açılan kapısı. Nakliye sektörü için bu hat, daha hızlı, daha ucuz ve daha güvenli ticaretin teminatı olacak. Bir baÅŸka deyiÅŸle, koridor açıldığında Anadolu’dan Çin’e kadar uzanan modern İpek Yolu’nun Türk ayağı tamamlanmış olacak.

Türkiye, bu fırsatı doÄŸru deÄŸerlendirirse, sadece kendi nakliyecisini deÄŸil, tüm bölge ekonomisini yönlendiren bir aktör konumuna yükselecek.

Peki bu konuda siz ne düÅŸünüyorsunuz?



Sayfa Adresi: http://www.kamyonum.com.tr/yazar/Zengezur-Koridoru-Turk-Nakliyesine-Ne-Kazandiracak/419