Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum, iveco, özgözde, daily, s-way, eurocargo
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
koçaslanlar, koçaslanlarotomotiv,
Karaismailoğlu, 'Rize İyidere Lojistik Limanı, Çevresel Açıdan En Doğru Yaklaşımlarla İnşa Ediliyor'
Karaismailoğlu, "Rize İyidere Lojistik Limanı, Çevresel Açıdan En Doğru Yaklaşımlarla İnşa Ediliyor"
Balıkesir DKMP İl Şube Müdürlüğü Kamyonet Kiralayacak
Balıkesir DKMP İl Şube Müdürlüğü Kamyonet Kiralayacak
English
Kögel Telematics Adopted As Standard Equipment: Smart Trailer Deployment Now Even Easier

Kögel Telematics Adopted As Standard Equipment: Smart Trailer Deployment Now Even Easier

1 2 3 4 5 6
kamyonumpazar, truckmarket, alışveriş, kamyonumdergisi
   
  Nuray PEKCAN [email protected]  
Teknik Bilgi ve Donanım, Yeterli Mevzuat, Eğitimli İnsan
24 Mart 2021 Çarşamba

Ulusal ve uluslararası lojistikte başarılı olmanın bileşenleri; öncelikle uluslararası platformda etkin olma becerisi (öncelikle devlet statüsünde), yeterli ve güncel gelişmelere uygun mevzuat, teknik donanım ve bilgi ile tabii ki yeterli sayıda eğitimli insan kaynağı…

Geleceğimizi şekillendirirken en önemli misyonu yüklediğimiz lojistik sektörünün beklenen ve arzu edilen seviyeye ulaşmasının yolu bu bileşenlerden geçiyor. Ve her sayımızda olduğu gibi bu sayımızda da ilgili konulara her yönüyle değiniyoruz.

Gelelim içeriğimizi nasıl şekillendirdiğimize…

Öncelik, can ve mal güvenliği için önemli iki konuda; sürüş güvenliği ve fren… Alanında yetkin iki değerli isim HED Akademi Yol ve Trafik Güvenliği Danışmanlığı Yönetici Direktörü Özgür Şener ve Frenteknik Yönetim Kurulu Başkanı Alpay Lök konuyu her yönüyle bizim için değerlendirdi.

Güvenli sürüş konusuna dair HED Akademi Yol ve Trafik Güvenliği Danışmanlığı Yönetici Direktörü Özgür Şener önemli bilgilendirmelerde bulunurken; ağır vasıta şoförlerinin aracın tüm fonksiyonlarına hakim olmadığının altını çizdi. Şener, şoförlerin araçların teknolojik yeniliklerine ayak uyduramadığını ve bildikleri trafik kurallarını değişen kurallar çerçevesinde güncellemediklerini yani kendilerini yenileyemediklerine dikkat çekti. 

Sürüş güvenliği konusunda önemli bir konu olan fren konusunu ve teknik detayları ise Frenteknik Yönetim Kurulu Başkanı Alpay Lök ile konuştuk. Can ve mal kayıplarına neden olan tır park freni boşalması konusuna dikkat çeken Lök,  2009-2021 tarihleri arasında oluşturduğu kayıtlara göre 85 tane tır park freni boşalmasının meydana geldiğini ve basına yansımayanlar ile bu sayının en az 10 katı olabileceğini belirtti. Lök, aynı zamanda konuya ilişkin teknik bilgilerin şoförlere öğretilmesi gerektiğini, konunun sürücü eğitimi ve sınav mevzuatına da işlenmesi gerektiğini vurguladı.

Uluslararası Taşımalara ilişkin STK’lar, akademisyenler ve hizmet üretenler ile gerçekleştirdiğimiz görüşmeler de devam ediyor. 11. Kalkınma Planı ve Lojistik Master Planı’nda önemle üzerinde durulan lojistik konusunu ve bu doğrultuda Gümrük Birliği konusunu konuşuyoruz.

Bir süredir güncellenmesi beklenen Gümrük Birliği konusunda UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel,  “Lojistik konusunda kayıp karşılıklıdır; ticari açıdan Türkiye de AB ülkeleri de kaybediyor” diyerek bu konuda yaşanan sıkıntıların hem AB hem de Türkiye için ticareti daralttığını vurguladı.

İskenderun Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Birol Erkan ise intermodal taşımacılığı Lojistik Performans Endeksi’ne göre değerlendirdi. Erkan değerlendirmelerinde, hem demiryolunda hem denizyolunda arzın talebi karşılamadığını, demiryolu taşımacılığında bunun vagon yetersizliği; denizyolunda ise konteyner yetersizliği olarak görüldüğünü aktardı. Hem yolcu hem de yük taşımacılığının özel sektöre devrinin söz konusu olduğunu aktaran Erkan, işletmelerin özel sektöre devrinin eleştirilmemesi gerektiğini; maliyeti yüklenme anlamında ciddi sorunlar olduğunu da belirtti.

Uluslararası taşımacılık konusuna istinaden demiryolu taşımacılığını Demiryolu Taşımacılığı Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ercan Güleç ile konuştuk.   Güleç, 2020-2021 yılında demiryolu ile yapılan taşıma payının yüzde 3 civarında olduğunu ve bu payın daha da arttırılmasının planladığını aktardı. Güleç, demiryolu taşımacılığında ciddi bir talep artışı olduğuna; ancak bunu karşılayacak kapasitenin aynı hızda artmadığına dikkat çekti. Lojistik koridorların oluşturulmasında demiryolu ve denizyolunun önemini de vurgulayarak;  amaçlarının Türkiye’den lojistik koridorların geçmesini sağlayarak Türkiye’yi bir lojistik merkez haline getirebilmek olduğunu dile getirdi.

Tetnak Lojistik Genel Müdür Yardımcısı Bahadır Erkan Gündüz ise uluslararası taşımalarda yaşadıkları sorunlara dikkat çekti. Avrupa’da karşılaştıkları en büyük bürokratik engelin geçiş belgeleri olduğunu aktaran Gündüz, “Yıldırma politikası da var. Her geçişte farklı bir ceza yiyoruz. Aracım ceza yiyor; kart ile ödüyorum. Ertesi gün araç ceza yediğinde, ‘nakip para getireceksiniz’ diyor. Yani Avrupa’da ‘ülkemizden daha az Türk tırı geçsin’ çabası var.” diyor.

VOITH Türkiye Genel Müdürü Mert Özenç de firmaya ilişkin detaylar verirken aynı zamanda ulaştırma konusunda lojistik köylerin önemine dikkat çekti. Demiryolu hatlarının özelleştirilmesiyle ilgili bazı girişimlerde bulunulduğuna da değinen Özenç şunları aktardı; “Bunlar çok olumlu gelişmeler; lojistiğin yüzünü değiştirecek ve çok farklı bir noktaya taşıyacak projeler. Keşke çok daha hızlı bir ilerleme kat edilse de biz de bu avantajımızı çok daha verimli bir şekilde kullansak.”

 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Teknik Bilgi ve Donanım, Yeterli Mevzuat, Eğitimli İnsan
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Lojistik Köyler ve Demiryolu Taşımacılığı
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Lojistikte Yapılması Gerekenlerin Önemi Artıyor
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Türkiye’de Tersine Lojistik Uygulama Girişimleri
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Bir Gün Ülkemizde Yabancı Kamyoncular da Olabilir mi?
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?
0
Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
sondakika
fahrer
dikkat
türkiye
truck
treyler
src
şoför
Kamyon