Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
otokar, otokaratlas,
okt, okttrailer, oktreyler, treyler, dorse,
Hilal Trans, Filosunu 100 Adet F-MAX ile Genişletiyor
Hilal Trans, Filosunu 100 Adet F-MAX ile Genişletiyor
Bolu Dağı Tüneli’nin İstanbul Yönü 20 Haziran’a Kadar Trafiğe Kapatıldı
Bolu Dağı Tüneli’nin İstanbul Yönü 20 Haziran’a Kadar Trafiğe Kapatıldı
English
Otokar Deputy General Manager Basri Akgül, 'We Continue to Invest in Atlas and We will'

Otokar Deputy General Manager Basri Akgül, "We Continue to Invest in Atlas and We will"

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
man, mantrucks, manbus, mankamyon, manotobüs, mankampanya
ford, fordfmax, fmax, kamyonumdergisi, kamyon, trucs
   
  Sedat ŞAHİN [email protected]  
SEKTÖREL EĞİTİM
13 Ekim 2016 Perşembe


Ülkemizde ve özellikle başta istanbul olmak üzere  metropol şehirlerde son zamanlarda meydana gelen kent içi trafik kazalarının sebep olduğu can ve mal kaybının üzücü boyutları göz önüne alınarak kent içi ulaşımda güvenlik ve eğitim konusunda ciddi, etkili, yaygın yoğunlaştırılmış bir program uygulanmalıdır.           
  
Trafik ve taşımacılık ortamı faaliyetleri insan ağırlıklı ortamlardır. Trafik ortamında görülen güvensizliklerin, düzensizliklerin ve aksaklıkların önemli bir kısmı insan faktörünün tutum ve davranışlar ile ilişkilidir.
 

Bu nedenle, düzenli ve güvenli bir trafik için alınması zorunlu olan tedbirlerin başında, insan faktörünün yol ve trafik güvenliği konusunda iyi bir şekilde eğitilmesi gelmektedir. Ancak sadece insan faktörüne yoğunlaşmak, diğer faktörlerin gözden kaçmasına neden olmaktadır.

Kent içi ulaşımda oluşan kaza nedenlerinin daha gerçekçi biçimde değerlendirilerek, sadece insan unsurundan kaynaklanan bir bakış açısı terk edilmeli, diğer faktörleri de dikkate alan bir değerlendirme yapılmalıdır.

Özelikle toplu taşım sistemlerinin tasarım ve seçiminde güvenlik konusuna öncelik verilmelidir. Ayrıca kent içi yol altyapısının standartlara uygun biçimde yapılandırılması, yol güvenliğini artıracaktır. Kent içi yatay ve dikey trafik işaretlemelerinin eksikliklerinin giderilmesi ve anlaşılamayanların kuralına uygun biçimde yenilenmesi yol ve trafik güvenliği için gereklidir.

Güvenlik konusunda trafik ve taşıtların denetimi eksikliği de önemli bir sorun olarak ortaya çıkmaktadır. Daha yaygın ve özenli denetimlerin yapılması yönünde özel sektör ile ilgili Bakanlıklar  ile diğer merkezi ve yerel yönetimlerin işbirliğine gitmesi sağlanmalıdır.
Ülkemizde kent içi ulaşım ve toplu taşım sistemlerinin planlaması, projelendirilmesi, uygulaması ve işletilmesi konusunda gereken uzmanlık bilgilerini sağlayan öğretim kuruluşlarına ihtiyaç vardır. Üniversitelerin ve diğer araştırma kuruluşları nın kent içi ulaşıma hizmet verecek şekilde örgütlenmesi ile bu konularda uzmanlaşmış kadrolar oluşacaktır.

Yurtdışındaki gelişmeler izlenerek, uygulamaya yönelik sistem, araç ve gereçlerdeki teknolojilerin geliştirilmesi sağlanabilecek ve yeni araştırmalar yapılması mümkün olabilecektir.

Özelikle yüksek lisans düzeyinde konu ile ilgili disiplinler arası eğitim programlarına ihtiyaç vardır. Ulaşım planlaması ve mühendisliği eğitiminin kent planlama tasarım  ulaşım ekonomisi, trafik mühendisliği gibi dallarını da kapsayacak biçimde öncelikle yüksek lisans düzeyinde programlanmalı, orta veya uzun dönemde lisans düzeyinde program öngörülmelidir.

Kent içi ulaşımın sorunsuz gerçekleşebilmesi için karar verici uygulayıcı ve işleticilerin yanı sıra yaya, yolcu ve sürücülerin de sürekli bir program çerçevesinde eğitilmesi gerekir.
Bütün dünya ülkeleri için geçerli ve bağlayıcı olan trafik eğitimine, uzun yıllar boyunca ülkemizde yeterince yer ve önem verilmemesi, trafik kazasındaki can ve mal kaybının artmasının nedenlerinden biridir.

Bu nedenle; trafik ve ulaşım faaliyetlerinin istenilen düzeyde güvenli, düzenli, konforlu ve çevreyi en az kirletecek şekilde sürdürülmesi için bu sektörde görev alan insanlarla birlikte genel olarak trafik eğitiminin yurt çapında ve yaygın biçimde yapılması zorunluluğu bulunmaktadır.

Yapılacak trafik eğitiminde öncelikle ticari araç sürücü eğitimi olmak üzere bütün sürücülerin eğitimine önem verilmelidir. Çıkarılan yönetmelik hükümlerinin gereği olarak uygulayıcıların denetleme yetkisini de kullanması sağlanmalıdır.

Kent içi ulaşımda hizmet veren personel hizmet içi eğitimden geçirilmeli, gerekirse bu eğitim yıl içeresin de belli sürelerle tekrarlanmalıdır.

Böylesi bir insan kaynağı profilini oluşturmaya yönelik çalışmalar hızlandırılmalı, sektörün ihtiyaç duyduğu donanıma sahip kadroların yetiştirilmesi yönünde yasal önlemler alınmalı, istihdam ve ücret politikaları yeniden gözden geçirilmelidir. Diğer mevcut uygulamalara ilave olarak, sektörde çalışanların sosyal güvenceye ve güçlü örgütlü yapıya kavuşturulması yönünde tedbirler alınmalıdır.

Kentiçi ulaşım projelerinden etkilenecek değişik toplumsal grupların proje değerlendirme aşamasına katılımları sağlanmalıdır. Bu konuda kamuoyunun bilgilendirilmesi ve sağlıklı bir iletişimin kurulması için uygun araçlar geliştirilmelidir.

Bol kazançlı mutlu huzurlu günler dileklerimle...
 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Alacağız, Satacağız, Taşıyacağız
busworld
automechanica, automechanicaturkey, automechanicaistanbul
0
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Müktesebat Nedir? Ne Değildir?
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Kuzeydeki Savaş ve Sektörümüz
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Ukrayna - Rusya Krizi: Karadeniz Limanları
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
logitrans, logitransistanbul, fuar,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
treyler
sondakika
Kamyon
truck
fahrer
kamyoncu
kamyonum
şoför
dikkat