Page 47 - Demo
P. 47


                                    ihtiyaçlarını karşılamak için iki model geliştirdi. Benz teslimat aracı, Benz Victo-ria temel alınarak “kapalı kasalı bir araba” olarak tasarlandı. Benz kombine teslimat aracı ise daha küçük ve hafif Benz Veloci-ped modelinden yola çıkılarak “sökülebilir kasalı küçük bir fayton” biçiminde üretil-di. Sökülebilir kasası sayesinde, sadece birkaç basit adımda iki koltuklu bir binek araca dönüştürülebiliyordu. Bu özelliğiyle son derece çok yönlüydü ve aslında ilk çok amaçlı araç olarak kabul edilebilir.Her iki model de arka kısma yerleştirilmiş tek silindirli dört zamanlı bir motorla çalışıyordu. Bu motor, teslimat aracında 2,7 litrelik, kombine teslimat aracında ise 1,0 litrelik hacme sahipti. 300 kilogram (sürücü hariç) taşıma kapasitesi, şehir içi taşımacılık için yeterliydi. 2,75-6 beygir gücü, tam yüklü durumda 15-20 km/s azami hıza ulaşılmasını sağlıyordu. Bu yeni araçlar, iki atlı bir faytondan daha hızlıydı ve yaklaşık üç kat daha fazla yük taşıyabiliyordu. Böylece, otomobilin henüz genç olan tarihinde yeni bir pazar segmenti doğmuş oldu ve Carl Benz bir kez daha vizyoner bir mucit olduğunu kanıtladı. Mannheim merkezli şirket, ilk teslimat aracını 5 Aralık 1896 tarihinde Paris’teki Du Bon Marché adlı büyük ma-ğazaya, 4.500 mark satış fiyatıyla teslim etti.Bugün, Mercedes-Benz Classic koleksiyo-nunda yer alan 1899 model Benz kombine teslimat aracı, dünyadaki en eski çalışır durumdaki hafif ticari araç unvanını ta-şıyor. Araç, gelecek yıl kutlanacak “Taşı-macılığın 130 Yılı” yıldönümü için büyük bir titizlikle restore edilerek şasisi özenle yenilendi ve gövdesi baştan inşa edildi. Bu model, o dönemde Birleşik Krallık’taki resmi Benz temsilcisi Hewetson’s Ltd. tarafından lisanslı olarak İngiltere’de üretilmişti. “Ideal Van” (İdeal Hafif Ticari Araç) adıyla bilinen araç, 3 beygir gücünde bir motorla çalışıyor ve sürücüye ek olarak yaklaşık 100 kilogram yük taşıyabiliyordu. Daha sonraki modellerde ise motor gücü 3,5 beygire çıkarılmış ve taşıma kapasite-si 250 kilograma kadar yükseltilmişti.Mercedes-Benz Sprinter’in 30 Yılı – Dünyayı Taşıyan, İhtiyaca Göre Şekillenen Çok Yönlü AraçTaşımacılığın icadından yaklaşık 100 yıl sonra, Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 1995 yılında Sprinter modeliyle hafif ticari araç segmentinde bir kez daha devrim ya-rattı. Böylece Mercedes-Benz, otomobiller ile kamyonlar arasındaki boşluğu doldu-rarak, adını tüm bir araç sınıfına verdi. Bugüne kadar da olağanüstü çok yönlü-lüğü, güvenilirliği, yüksek konfor seviyesi ve otomobil benzeri sürüş özellikleri ile öne çıkmaya devam ediyor. Globalde, otuz yılda, farklı kullanım amaçlarına uygun çok sayıda versiyonuyla beş milyondan fazla Sprinter üretildi. Sprinter; sağlık sektöründe, kargolar ve donmuş gıdalar teslimatlarında, taşımacılıkta, yolcu taşımacılığında ya da seyahatlerde hep yanımızdaydı. Bu yüzden Sprinter, dünya genelinde çok sayıda sektör için güvenilir bir iş ortağı. 2024 yılında, Avrupa’daki müşterilerin yüzde 77’si yeniden  Sprinter’i seçti. Bu yüksek yeniden satın alma oranı, sektörün bu ikonik aracına duyulan bağlılığın açık bir göstergesi.Geleceğin Sprinter’i   Daha Çok Yönlü, Verimli ve AkıllıYeni mimarinin tanıtımıyla, daha verimli, daha akıllı ve daha çok yönlü hafif ticari araçlarda yeni bir dönem başlıyor. Yeni 45www.kamyonum.com.tr 
                                
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51