Page 36 - Demo
P. 36
dile getiriyor. Yönetim Kurulunda alınan kararla UND olarak kendi vize ofisimizi hayata geçirdik. Bulgaristan ve Yunanis-tan Konsolosluklarında yetkili vize ofisi olarak anlaşmalar yapıldı. Bunlar güzel gelişmeler ama yine de yeterli değil. Özel-likle TIR şoförleri için özel bir statü veya özel bir belge ile vize muafiyeti tanınmalı. Gümrük birliği ile malların serbest dolaşı-mı serbest ama TIR şoförlerine vize yok. Böyle saçma bir mantık olabilir mi? Nasıl taşınacak bu mallar? Bugün bir vize için ortalama iki aya yakın bekliyoruz. Şirket-lerimizde sürekli fazladan şoför istihdam etmek zorunda kalıyoruz. Bu ekstra mali-yetler ve araçların bekleme süreleri bizlere zarar olarak dönüyor. Rekabet gücümüzü kaybediyoruz. Yabancı plakalı araçların pazara hakimiyetini artırıyor.” ifadelerine yer verdi.“Bizlere Uygulanan Haksız Uygulamalar Tahammül Sınırlarımızı Zorluyor”“Uygulamaya Alınacak Yeni Kontrollerle, Yabancı Plakalı Araçlarla Olan Rekabetimiz Kısmen Eşitlenecek”Türk plakalı araçlara önce vizeyle baş-layan, geçiş belgesi ile devam eden zorluklar ve engellemelerin, yapılan yol kontrolleri ve bu kontrollerde şoförlere gösterilen kötü davranışlar ve ağır ceza-lar ile tahammül sınırlarını zorladığını paylaşan Cengiz; “Araçlarımız son derece bakımlı ve yeni olmasına rağmen türlü bahanelerle oldukça yüksek cezalara ma-ruz kalıyoruz. Ülkemizde karayollarında, gümrüklerde yabancı plakalı araçları gö-rüyoruz. Eski model kırık dökük, altında lastik yok. Onlar bu araçlarla bizim yolları-mızda seyrederken bizim modern ve yeni modelli filolarımıza ciddi cezalar yazılıyor. Şoförlerimize hakaretler, eziyetler yapı-lıyor. Ayrıca bu yıla kadar yabancı plakalı araçlar köprü, otoban, trafik cezalarını ödemeden çıkış yapıyorlardı. Derneğimiz UND bunu sürekli gündeme getirerek sınır kapılarından çıkış yapmadan önce ceza, köprü ve otoyol ücretlerinin tahsilatına başlanmasını sağlamış oldu. İnşallah yakın zamanda Karayolları yol kontrol araçları ile yollarda yabancı plakalı araçla-rın teknik donanım ve belge kontrollerini yapmaya başlayacak. Rekabet koşulları-mız tam olamasa da kısmen eşitlenmiş olacak.” dedi.Tüm bu sebepler dolayısıyla Türk firma-larının Avrupa’nın lojistik devleri ile reka-betinde oyuna zaten 1-0 yenik başladığını belirten Cengiz; vizeler, geçiş belgeleri ve yüksek ceza uygulamaları ile yıpratıl-dıklarını ve maliyetlerinin yükseldiğini aktardı. Bunlar olmasa Türk lojistik firma-ları olarak ciddi avantaj sahibi olduklarını dile getirirken bunları şöyle açıkladı; “Ül-kemizin coğrafi konumu Avrupa ve Asya hattında transit taşımalarda bize avantaj sağlıyor. Ayrıca sektör çalışanlarının tecrübesi, pratik çözümler üretmesi ve şoförlerimizin daha cefakar olmaları Türk lojistik şirketlerinin avantajı diyebiliriz.”“Avrupa’da Taşımacılık Maliyetleri Oldukça Yüksek”Ayrıca Avrupa’da taşımacılık maliyetleri-nin sürekli olarak arttığını dile getirerek; “Köprü, otoyol ve yakıt ücretleri yüksek. Birçok ülke, araçlarımız giriş yapmadan ön bildirim yapılması için online sistemler kurdu. Bu sistemlerde en küçük bir hata olduğunda 3-4 bin Euro cezalara maruz kalıyoruz. Bu rakamlar çok yüksek. Tüm bunlar maliyetlerimizi yükseltiyor, navlun fiyatlarına yansıyor ve ihracatçılarımızın uluslararası pazarlarda rekabetini olum-suz etkiliyor.” dedi.“Ülkemize Yatırım Yapan Yabancı Şirketler Sayesinde Bazı Sorunlarımız İyileştirilebilir”Yabancı şirketlerin ülkemizde yatırım yapmalarını ise bazı yönlerden olumlu bulduğunu dile getiren Cengiz şu ifade-leri kullandı; “Aslında yabancı şirketlerin ülkemizde yatırım yapmalarını bizim yaşadığımız sorunları görmeleri ve kendi ülkelerinde bürokratlara ve yöneticilere iletmeleri açısından olumlu buluyorum. Yılın en yoğun döneminde geçiş belgesi bittiğini, vize için beklemelerimizi ve ayrı ayrı hazırladığımız 50-60 civarında bel-geyi, araçlarımıza yazılan haksız cezaları bizzat yaşayarak görsünler. Bizim canımız nasıl yanıyorsa, onların da canı yanarsa, belki sorunlarımızda bir takım iyileştirme-ler olabilir.”Sözlerini sonlandırırken lojistik sektö-rünün önemine dikkat çeken Cengiz; “Lojistik damarlarımızda dolaşan kan gibidir. Ticaretin, üretimin, istihdamın, sağlığın, güvenliğin, eğitimin yani yaşa-mın her anında olmazsa olmazdır. Bunu pandemide hep birlikte yaşadık. Hayat durma noktasına geldi ama biz durmadık, biz yollardaydık. İşimiz ve sektörümüz dinamik, heyecanlı ve hareketli bir sektör. Önümüzdeki yıllarda daha iyi olacağını düşünüyorum. Gelecekten UMUT’luyum. Tüm meslektaşlarıma, sektör çalışanları-na başarılar diliyorum. Sizlere de bu fır-satı sağladığınız için teşekkür ediyorum.” dedi.34www.kamyonum.com.tr

