Page 35 - Demo
P. 35
ve modern tutmaya çalışıyoruz. İmkanlar müsaade ettikçe çekici ve dorselerimizi yeniliyor, araç parkımızı güncel ihtiyaçları-mıza ve müşterilerimizin taleplerine göre şekillendiriyoruz.” dedi. Ağırlıklı olarak Romanya ve Bulgaristan olmak üzere Balkan ülkelerine hizmet verdiklerini paylaşan Cengiz hizmetlerini şöyle açık-ladı; “Romanya ve Bulgaristan özelinde komple - parsiyel taşımalar, gümrükleme ve depolama yapabiliyoruz. Geniş acen-te ağımızla Balkan ülkelerine ihracat ve ithalat taşımalarında müşterilerimize alternatif lojistik çözümler üretiyoruz.”Teknolojik gelişmeleri yakından takip et-tiklerini, yeniliklere adapte olduklarını ve hızlı bir şekilde uygulamaya koyduklarını söyleyen Cengiz sözlerine şöyle devam etti; “Ailemizden lojistik ve dış ticaret okuyan 3. kuşak temsilcilerimiz de yetişti. Hepsinin iyi seviyede yabancı dilleri var. Teknolojik ve sektörel yenilikleri gençle-rimiz takip ediyorlar. Biz de gençlerimizin tecrübe kazanarak, gelişmeleri için onlara fırsat vermeye çalışıyoruz.”“Butik Bir Hizmet Sağlamamız Bizi Rekabette Öne Çıkarıyor”Umut Lojistik olarak butik bir hizmet ver-melerinin, rekabette öne çıkan avantaj-larından olduğunu belirten Cengiz; “7/24 müşterilerimiz bizlere anında ulaşabilir-ler. Müşterilerimizin çalışma modlarına ve isteklerine göre esnek çözümler üretebili-yoruz. Çalıştığımız güzergah ile ilgili tec-rübesi yüksek yönetici ve personele sahip olmamız, sahada operasyonel gücümüzü artırıyor, müşterilerimize zaman ve mali-yet avantajı sağlıyor.” ifadelerini kullandı.“2025 Yılında İstediğimiz Verimlilikte Çalışamadık”Sözlerine 2025 yılının lojistik sektörü için bekledikleri yoğunlukta geçmediğini söyleyerek devam eden Cengiz yaşanılan sıkıntıları şu şekilde aktardı; “Rusya-Uk-rayna savaşı, İsrail-Filistin savaşı, Avru-pa’da yaşanan ekonomik durgunluk bizim işlerimizi de olumsuz etkiledi. 2024 yılına oranla yaklaşık %35-40 civarında bir dü-şüş yaşadık. Ayrıca son yıllarda yaşanan vize sorunları ve şoför sıkıntıları devam ederken, mevcut şoförlerimize de vize al-makta zorlanınca 2025 yılında istediğimiz verimlilikte çalışamadık. Umarız ki 2026 yılı daha verimli ve sorunsuz bir yıl olur.”Lojistik sektörünün insanlık var oldukça yaşayacak ve gelişecek bir sektör oldu-ğunun altını çizen Cengiz, aynı zamanda lojistiğin oldukça dinamik, hareketli ve sürekli yenilenme gerektiren bir iş kolu olduğunu belirtti. Günümüzde artık akıllı depo ve fabrikalarda insan eli değmeden yükleme ve boşaltma yapıldığına, otonom araçlar ve droneların kargo teslimatları için kullanıldığına, araçlar, fabrikalar, altyapılar ve depoların sürekli geliştiğine işaret eden Cengiz, tüm bunların lojistik sektörünün devamlı güncelleneceğine ve yok olmayacağına bir gösterge olduğunu söyledi. Yetişmiş insan gücünün her gün arttığını aktaran Cengiz; “Bizim gibi alaylı diye tabir ettiğimiz sahada çekirdekten yetişmiş yöneticiler, kadrolar yerini 2-3 yabancı dil bilen eğitimli, teknolojiye hakim, yeniliğe açık genç lojistikçilere bırakıyor. Gelecekten UMUT’luyuz.” dedi.“Avrupa ve Asya Ülkelerinin Çoğu Çalışma Koşullarımızı Zorlaştırıyor”Türkiye’nin konumu gereği Asya ve Av-rupa’nın lojistik sektörü olduğuna dikkat çekerken sözlerine şöyle devam etti; “Lo-jistik sektörü, altyapısı ve yetişmiş kad-roları ile Avrupa ve Asya’da oldukça güçlü bir organizasyon ağına sahip. Pandemi tüm dünyaya lojistiğin ne kadar hayati bir öneme sahip olduğunu göstermiştir. Ama halen Avrupa ve Asya ülkelerinin çoğu vizeler ve geçiş belgeleri kotaları ile Türk Lojistik sektörünün çalışma koşullarını zorlaştırıyor. Oysa pandemi sonrası bu tür engellerin ortadan kalkması, malların ser-best dolaşımını en kolay şekilde sağlamak için gerekli altyapı ve bürokratik tedbirler alınmalıydı diye düşünüyorum.”“Bulgaristan ve Romanya’da Operasyon Ağımızı Büyüteceğiz”Umut Lojistik olarak önümüzdeki süreç için hedeflerini de okuyucularımız için paylaşan Cengiz; “Araç filomuzu yeni ve modern ekipmanlarla büyütmek, çalışan-larımızı tecrübeli ve dinamik kadrolardan oluşturmak, çalıştığımız destinasyonlarda özellikle Bulgaristan ve Romanya’da ope-rasyon ağımızı büyütmek üzere planla-malar yapıyoruz.” ifadelerini kullandı.“Kapıkule Sınır Kapısındaki Beklemeler Bizleri Maddi ve Manevi Zarara Sokuyor”Avrupa’ya geçişlerde kendilerini en çok oyalayan ve yoran unsurun Kapıkule Sınır Kapısı olduğunu paylaşan Cengiz özellikle hafta sonlarının oldukça yoğun olduğunu ve üç güne varan beklemeler yaşandığını aktardı. Sektörde yaşanan şoför soru-nunun da her gün arttığını söylerken, bu beklemelerin var olan şoförlerin de iş bırakmasına sebep olduğunu açıkladı. Araçlarının günlük maliyetlerinin (trafik, kasko, yeşil sigortalar vb.) çok yüksek olduğunu ve bekledikleri her günün ken-dilerine maddi zarar olarak geri döndü-ğünü ifade eden Cengiz, sınır kapılarında yaşanan uzun bekleme sürelerinin Türk ihracatçısının rekabet gücünü de olumsuz etkilediğinin altını çizdi. “Geçiş Belgelerinde Yaşanan Sorunlara Kalıcı Çözümler Bulmak Gerekiyor”Bir diğer sorunun ise geçiş belgeleri ol-duğunu açıklayan Cengiz şunları söyledi; “Benim sektörde 33.yılım bitti 34.yıla giriyorum ve ilk günden bugüne kadar hala geçiş belgesi sorunumuz var. Hemen hemen her sene son aylarda bazı ülkelerin geçiş belgeleri biter ve derneğimiz UND ve Ulaştırma Bakanlığımız diplomatik giri-şimlerle ilave belge alarak sorunu çözerler ama maalesef bunlar kalıcı bir çözüm değil. Kalıcı çözümlerle (bazı ülkelerle libere edilmiştir belge sorunumuz yoktur) geçiş belgesi sorununun ortadan kaldır-mak gerekiyor.”“UND Olarak Vize Konusunda Güzel Gelişmeler Kaydettik Ancak Bunlar Yeterli Değil”Vizelerin ise önlerindeki bir diğer büyük engel olduğunu belirten Cengiz konuyla ilgili olarak; “Son 2 yıldır vize sorunu yaşamayan meslektaşımız yoktur diyebi-lirim. Vize sadece bizim sorunumuz değil. Sanatçılarımız, sporcularımız, iş insan-larımız maalesef vize almakta zorlanıyor ve süreçlerinde engellerle karşılaşıyor. Zaman kaybı yaşıyoruz. Derneğimiz UND vize konusunu Birleşmiş Milletler, Avrupa Birliği Parlamentosu dahil her platformda 33www.kamyonum.com.tr

