“Yakıtları bitmiÅŸ, buradaki bir vatandaşımız yardımcı olmuÅŸ. Sürücü de minibüsün vitesi boÅŸtayken fren yaparak yavaÅŸça inmek istemiÅŸ. Kaza bu ÅŸekilde olmuÅŸ. Jandarmaya da bu ÅŸekilde ifade vermiÅŸ.” 22.4.2024 Bu bilgi doÄŸruysa aÅŸağıdaki çıkarımları yapmak mümkün: Tarım iÅŸçilerinin taşındığı bu günlerde minibüslerin aşırı yüklü olduÄŸu ve plakasız römorkların kullanıldığı görülüyor. Sorular: 1) Tarım iÅŸçilerini taşıyan minibüsün arkasındaki römorkun plakası var mı? 2) Minibüsün çeki kancası ruhsata iÅŸli mi? Tahminime göre bu iki sorunun da cevabı HAYIR Son yıllarda midibüslerin arkasında yaygın olarak “ÅŸap makinası” adı altında 1.5 ton ağırlığında, aydınlatma sistemi olmayan, plakasız ve atalet freni (O2 sınıfı için zorunlu) olmayan römorkların kullanıldığını görüyoruz. Plakasız bu römorklar aynı zamanda ruhsatsız. Asıl sorun "Navigasyon" deÄŸil “denetimsizlik”.