Scania Yeni 13 Litre Motor Platformu ile Standartlarını Yükseltti

14 Mart 2013 PerÅŸembe  14:49

Yüksek performansa sahip üstün teknoloji ile donatılmış yeni çekicileriyle tüm zorlu sürüÅŸ koÅŸullarının üstesinden gelebilecek bir yapıya sahip, yeni  sistemler ile donatılan Scania, sürüÅŸ, yük ve yol koÅŸullarına kendini çok kolay adapte edebiliyor. Pratik ve akıllı uygulamalarıyla sürücülerin en büyük yardımcısı olan geliÅŸmiÅŸ teknolojiyi kullanıcılarına sunan Scania, güç, güvenlik ve konfordan ödün vermeden ağır ticari araç sektöründeki kalitesini bir kez daha ortaya koyuyor. GeliÅŸmiÅŸ ve fonksiyonel araç içi uygulamalarıyla Scania “uzun yolları yakınlaÅŸtırıyor”.
Yeni 13 lt’lik Motor Platformu ile Performanstan Ödün Vermeden Yakıt Tasarrufu
Scania tarafından geliÅŸtirilen yeni 13 litre motor platformu Scania Birim Enjektörlü (PDE) yakıt sistemi ve Seçici Katalitik Ä°ndirgeme (SCR) teknolojisi ile düÅŸük devirde sunduÄŸu maksimum tork ile performanstan ödün vermeden yakıt tasarrufu saÄŸlıyor.
Sahip olduÄŸu teknoloji sayesinde 1000 devir/dakikadan itibaren sunulan azami tork üstün çekiÅŸ ve kesintisiz sürüÅŸ konforu saÄŸlıyor. Scania Opticruise Otomatize Åžanzıman ve SDS (Sürücü Destek Sistemi) destek üniteleri, birlikte kullanımları halinde Scania’nın optimum yakıt tasarrufu konusundaki verimliliÄŸini bir üst seviyeye taşıyor.
Scania’nın Euro 5 normlarına uygun yeni 13 litre motor platformu; 360, 400, 440 ve 480 beygir güçlerinde 4 farklı motor seçeneÄŸi ile yapılan iÅŸ için en ideal tercihi yapma olanağını müÅŸterilerine sunuyor. Yeni 400 beygir gücündeki 13 litre motor, aracın toplam çalışma süresinin yüzde 85’den fazlasını oluÅŸturan 1.000 - 1.300 devir/dakika aralığında yüksek güce ulaÅŸma özelliÄŸini barındırıyor.
Scania'nın yeni 13 lt motor platformu, bakım maliyetlerini de büyük ölçüde düÅŸürüyor. Yeni motorda kullanılan geliÅŸtirilmiÅŸ teknoloji sayesinde, kullanıcılarının giderleri düÅŸüyor ve kazançları artıyor.
Scania çevreci SCR sistemi(Seçici Katalitik Ä°ndirgeme), araçtan salınan egzoz gazlarının içerdiÄŸi azot oksit bileÅŸiklerinin kabul edilen normlar dahilinde kalmasını saÄŸlıyor. Kendini kanıtlamış bir emisyon kontrol sistemi olan SCR sistemiyle donatılan yeni Scania 13 lt motorları, yüksek tork ve düÅŸük tüketimin yanı sıra çevreyi zararlı gazlardan koruyan bir çok yeniliÄŸi de beraberinde getiriyor.
Yeni Scania Opticruise Otomatize Åžanzıman ile Güvenli ve Konforlu SürüÅŸ
Scania’nın standart donanımı olarak sunulan  iki pedallı Scania Opticruise Otomatize Åžanzıman ile yakıt ekonomisi, sürüÅŸ güvenliÄŸi ve konforu artıyor. Dayanıklılığı ve kalitesi ile bilinen manuel Scania ÅŸanzımanların, vites geçiÅŸlerini otomatik saÄŸlayan sistemdir. Segmentinde öncü ve sürekli iyileÅŸtirmelerle en geliÅŸmiÅŸ uygulamayı sunan yeni Scania Opticruise Otomatize Åžanzıman; kalkışta, duruÅŸta ve seyir esnasındaki vites deÄŸiÅŸimlerinde, debriyaj pedalı olmaksızın sürüÅŸ saÄŸlayan iki pedallı sistemle sunuluyor. Pedalın ve sürücünün yerini alan, elektronik kontrol ünitesi tarafından kumanda edilen elektrohidrolik servo, debriyajın kavrama ve çözülme iÅŸlemini gerçekleÅŸtiriyor. Bu sayede, sürücünün tamamen yola ve sürüÅŸe odaklanması saÄŸlanarak, sürüÅŸ güvenliÄŸi ve konfor artırılıyor. Sistemdeki geliÅŸmiÅŸ elektronik yazılım, kavrama esnasında oluÅŸan debriyaj aşınmalarını da asgari düzeye indiriyor.
Yeni 13 litre motorlu araçlarımızda standart olarak sunulan iki pedallı Opticruise Otomatize Åžanzıman’ın yakıt tasarrufunu daha da artırıyor. Debriyaj pedalsız yeni Scania Opticruise yol ve yük ÅŸartlarına göre sürekli ekonomiye yönelik vites seçimi yaparak yüzde 5’e kadar yakıt tasarrufu saÄŸlarken, sürücü kaynaklı kullanım hatalarını önleyerek, güç ve aktarma organlarında olası arızaları ortadan kaldırıyor.
Yeni Scania Opticruise Otomotize Åžanzıman’da sürücünün yük ve yol koÅŸullarına göre tercih edebileceÄŸi ekonomik ve performans olarak iki farklı sürüÅŸ modu yanında manevra modu ve patinaja düÅŸülen alandan aracın kolaylıkla çıkılabilmesini saÄŸlayan BeÅŸik Hareketi fonksiyonununu da standart olarak sunmaktadır.
Yeni Scania Retarder “Yazılımı geliÅŸtirilmiÅŸ, güvenli hız kontrolü saÄŸlayan yardımcı fren sistemi
Yeni Scania Retarder, servis ve egzoz frenleri ile tam uyumlu çalışarak güvenli hız kontrolü sunmak üzere tasarlanan yüksek verimli yardımcı bir fren sistemidir.
13 litre motor gamı ile sunulan Yeni Scania Retarder ile rampa iniÅŸlerinde, hızı istenilen seviyede sabitleyerek güvenli ve konforlu sürüÅŸ gerçekleÅŸiyor. Aynı zamanda ortalama hızı yüksek tutarak, fren ve lastik aşınması engellendiÄŸi gibi yakıt tasarrufu da saÄŸlanarak; maliyet ve zamandan kazandırıyor. Kullanımı son derece kolay olan Yeni Scania Retarder, kullanım ÅŸartlarına baÄŸlı olarak otomatik ya da manuel olarak kontrol edilebiliyor.
Yakıt tasarrufu saÄŸlayarak çok yönlü performans sunan klasik sürüm ile özellikle ağır nakliye ve yol dışı uygulamalarına yönelik olarak tasarlanan düÅŸük hızlarda bile daha fazla frenleme gücü saÄŸlayan yeni sürüm olmak üzere 2 farklı performans adımıyla sunulan yeni Scania Retarder 5 farklı kademede çalışıyor.  GeliÅŸtirilen yazılım sayesinde kademeler arası frenleme performansı eÅŸitlenirken, egzoz freni, gerekli olması halinde artık bütün kademelerde devreye girebiliyor.
Yeni Egzoz Freni “Daha Fazla Frenleme Gücü Sunuyor
YeniScania Egzoz Freni gerekli durumlarda Retarder’in ilk kademesinden itibaren devreye girerek, frenleme kapasitesini artırıyor. Artan motor hacmi ve geliÅŸtirilmiÅŸ kontrol sistemi ile 261 kW’a (355 bg) kadar çıkabilen frenleme gücü saÄŸlanıyor. Yeni Scania Retarder ve Scania Egzoz Freninin birlikte kullanımında 761 kw (1034 bg) güce kadar frenleme yapılabiliyor.
Opticruise ile birlikte kullanımda vites, azami egzoz frenleme gücü için gerekli optimum motor devrini saÄŸlayacak ÅŸekilde otomatik olarak deÄŸiÅŸtiriliyor. Yeni Egzoz Freni, fren balatalarının ömrünü uzatıyor ve rampa iniÅŸlerinde seyir süratini koruyarak, yakıt ekonomisine destek veriyor.Yeni Scania 13 litre motor platformunda egzoz freni performansında yüzde 6’ya kadar artış meydana geliyor.
Sürücü Destek Sistemi (SDS) ile Yüzde 10’a kadar Yakıt Tasarrufu
Scania kullanıcılarının en büyük yardımcılarından biri de, standart olarak sunulan Scania Sürücü Destek Sistemi (SDS). Sürücüye araç kullanımı esnasında geri bildirimler vererek güvenli ve ekonomik sürüÅŸ tekniÄŸinin geliÅŸimini saÄŸlamakla önemli bir görev üstlenen Sürücü Destek Sistemi, sürüÅŸ sırasında gerçek zamanlı çalışarak görev tamamlandıktan sonra elde edilen ana parametrelerden bir özet oluÅŸturuyor. Sürücünün kolay anlayabileceÄŸi veriler içeren Sürücü Destek Sistemi (SDS), ekonomik sürüÅŸ eÄŸitimlerinde de iÅŸlenen dört temel kategoride; vites seçimi, frenleme, öngörü ve rampada sürüÅŸ performansına göre puanlar vererek daha ekonomik ve daha güvenli sürüÅŸ için rehberlik görevini üstleniyor.
SDS’nin tüm verileri dikkate alınarak sistem uygun kullanıldığında, aracın yüzde 10’a kadar yakıt tasarrufunun saÄŸlanabildiÄŸi görülüyor. Sürücü Destek Sistemi (SDS), aracın daha verimli kullanılmasını saÄŸlayarak, çekicinin ekonomik ömrünü de uzatıyor.
Scania’dan Standart Klima
DüÅŸük yakıt tüketimi, düÅŸük maliyet giderleri, dinamik ve performansa dayalı bir sürüÅŸün yanında kullanıcılarının konforunu da göz ardı etmeyen Scania’da  klima da standart donanımlar arasındaki yerini alıyor. DoÄŸru iklimlendirilmiÅŸ kabin, sürücünün konforunu artırarak yola ve sürüÅŸe konsantre olmasına imkan veriyor. Böylelikle hem sürüÅŸ güvenliÄŸi artırılmış oluyor, hem de yakıt verimliliÄŸi elde ediliyor.
Scania araçlarda klimaların, manuel ve otomatik kontrollü olmak üzere iki seçeneÄŸi sunuluyor. Scania Otomatik Kontrollü Klima sistemi, klima kompresörünün ve havalandırma fanının gerektiÄŸi ÅŸekilde devreye girip çıkmasını saÄŸlayarak, ilave yakıt ekonomisi avantajını da  sunuyor.  
APS Akıllı Kompresör “Atıl Enerjiyi Kullanıyor”
Scania’lardaki APS akıllı kompresör kontrolü yakıt tasarrufu saÄŸlayan ve aracın servis ömrünü uzatan fonksiyonlara sahip. APS, mümkün olan her durumda yardımcı frenler kullanıldığında ortaya çıkan atıl enerjiyi hava tanklarının doldurulması için kullanarak verimliliÄŸi artırıyor ve yakıt tüketimini azaltıyor.
Scania Åžasi Filtresi “Suyu Ayıran Yakıt Filtresi”
Yeni 13 litre motor platformunda standart olarak sunulan bir diÄŸer donanım ise ÅŸasi filtresi. Filtre, yakıt içerisinde bulunması muhtemel su ve partiküllerin motora ulaÅŸmasını engelleyici bir yapıda. Tehlikeli madde taşımacılığı gibi bazı özel uygulamalar haricinde standart olarak sunulan ısıtıcılı tipteki ÅŸasi filtresi, ayrıştırılan suyun donmasını ve filtre içindeki yakıtın parafinleÅŸerek filtrenin tıkanmasını önlüyor. Ayrıca korozyonu da önleyerek motorun kullanım ömrünü uzatıyor.
Scania Dingil Yük Göstergesi   
Scania Dingil Yük Göstergesi, gösterge tablosunda bulunan ana ekranda dingile binen yükü, süspansiyona baÄŸlı sensör vasıtası ile gösteriyor. Havalı süspansiyona sahip uyumlu yarı römorkların dingil yükleri de gösterilerek araç üzerindeki yükün doÄŸru dağılımını saÄŸlayabilmek üzere geri bildirim veriliyor. Scania Dingil Yük Göstergesi ayrıca, doÄŸru yük dağılımı ile yürüyen aksam ömrünü uzatarak, yasal zorunluluklara uyumu kolaylaÅŸtırıyor.
Scania “VERA” Elektronik Araç Performans Kayıt Sistemi 
Scania  tarafından geliÅŸtirilen “VERA” Elektronik Araç Performans Kayıt Sistemi, aracın kullanım süresi boyunca performansını, yakıt tüketimini, sürücü kullanım deÄŸerleri ile operasyon süresini artırıcı etkenleri ortaya koyan bir sistem. VERA, araç kullanım verilerinin raporlanmasıyla, operasyonel maliyetlerin düÅŸmesini ve sürücülerin performansının geliÅŸmesine olanak tanıyor. Bununla beraber, düzenli kullanım ile sürücü performansını yakından takip ederek saÄŸlanacak geliÅŸim ile yakıt tasarrufu saÄŸlıyor.
Servise gelen aracın bilgisayara baÄŸlanmasıyla alınan VERA dosyası ile, ortalama yakıt tüketim deÄŸerleri, vites kullanım performansı, arıza kodları, balata aşınma oranı, motor yük durumu ve motor devir aralığı gibi konularda ayrıntılı bilgilere ulaşılabiliyor.



Sayfa Adresi: http://www.kamyonum.com.tr/haber/Scania-Yeni-13-Litre-Motor-Platformu-ile-Standartlarini-Yukseltti/20309