Günümüzde teknolojinin ilerleme hızını birçok alanda hissediyor ve birebir yaşıyoruz. Geçtiğimiz günlerde IAA Hannover Otomotiv Teknolojileri ve Yan Sanayi Fuarında alanı gezip markaların ürünleri ile buluşunca alışılmışın çok daha ötesinde etkileyici izlenimler edindik.
Hem yük hem yolcu taşıma alanında geliştirilmiş araçlar ve bunların tedarikçisi konumundaki yan sanayi ürünlerdeki özellikler çok kısa bir zaman diliminde hayat bulacak etkileyici vizyonu bize birebir gösterir nitelikteydi.
Elektrik teknolojisi ile donatılmış, tamamen otonom sürüş sağlayan altyapı, güçlü fren sistemleri, uzaktan kumandalı yükleme, boşaltma ile güvenlik ve konforu maksimize eden uygulamalar markaların özel ürünlerinde kendilerine hayat bulmuş.
Daha ekonomik ve doğayla barışık çözümler, birbirleriyle bağlantılı ve güvenliği en üst düzeyde sağlayan donanımlarla kullanıcısının hizmetine sunuluyor. Çok kısa bir zaman içinde yollarda göreceğimiz -ki 2020’ler bu sürecin başlangıcı olacaktır- araçlar tamamen kimlik değiştirmiş nitelikte karşımıza çıkacak.
Fuara ilişkin özel haberleri sayfalarımızda geniş bir şeklide bulabilirsiniz.
Bir diğer başlığımız ise Voith’in etkileyici yeni ürünü VIAB. Tek bir gövde içinde turbo kavrama ve retarder ürünlerini bir arada sunan bu teknoloji, çok yüksek tonajlarda ve ağır koşullarda kullanıcısına müthiş bir kullanım kolaylığı ve güvenlik sağlıyor. Birebir araç üstünde deneyimlediğimiz ürün, şoförün müdahalesini minimuma indirip; duruş, kalkış ve inişte ayrıca manevra esnasında büyük rahatlık ve tehlikesiz sürüş olanağı yaratıyor. Bu konuya ilişkin haberimiz, sürüş esnasında yaşadığımız hissiyatı sanıyorum sizlere de aynı şekilde verecek.
Önemli bir diğer başlığımız ise, sektörünün güçlü yerli firması Ford Otosan İnönü Fabrikası ve yeni test alanına ilişkin yaptığımız geniş habere ait. Her geçen gün ağır vasıta sektöründe Ford Trucks markası ile performansını artıran firmanın üretim sürecine baştan sona tanıklık ettiğimiz bu haberde, ürünü güçlendiren bütün detayları birebir izleyerek, görerek ve teknik kişilerden dinleyerek öğrendik. Güç, dayanım, konfor ve diğer özellikler ürünlerde nasıl hayat buluyor, en ince noktasından üretim sürecinin tüm aşamalarına kadar görmüş olduk. Sanıyorum sizler de ilgiyle okuyacaksınız. Fabrika ziyareti esnasında yeni açılan ve hizmete sunulan test alanını da görmüş olduk. Avrupa standartlarındaki pist, tüm kulvarları ve kısımları ile araçları her yönüyle test etme olanağı yaratır nitelikte.
Yine dolu bir dergi sizi bekliyor. Şartlar ne olursa olsun sanayimiz ve sektörümüzün güçlü temsilcileri gibi biz de konsantrasyonumuzu çalışmaya ve yeni değerler oluşturmaya adamış durumdayız.
Niyetimiz hep aynı: Daha iyi olmak, daha verimli olmak ve daha başarılı olmak!
Yolumuz hep beraber, hep açık olsun.
Hoşçakalın
OTOBÜSÜM - YAZI
Geleceğin Teknolojileri
Uluslararası platformda en önemli fuarlardan olan IAA Otomotiv ve Yan sanayi Fuarı 22-29 Eylül tarihlerinde Hannover’de gerçekleşti.
Dünya genelinde ilgili sektörlerden yüzlerce firmanın katıldığı fuar, Türk katılımcılar açısından da yabancı pazarlara ilişkin faaliyetlerinde önemli bir mecra konumunda. Hem yeni ürün ve teknolojilerini sergiliyorlar, hem de yeni işbirliklerine ilişkin bağlantı olanağı yakalıyorlar.
Fuar esnasında yaptığımız görüşmelerden öğrendiklerimiz, bu sektörün geleceği açısından bizlerde umut verici bir izlenim yarattı. Örneğin; Türk markalarının ürettiği gelişmiş ve yeni modeller dışında, iç pazarda oldukça hızlı bir şekilde pazara hakim olan 2+1 konseptinin alışılmışın tersine Avrupa’da etkin bir şekilde pazarda kendine yer bulmuş olması da gurur verici bir haber oldu.
Fuarın geneline baktığımızda artık tüm markaların doğayla barışık ve ekonomik enerji modellerine konsantre olduğunu gördük. CNG gibi doğal gazlar ve en önemlisi elektrik çok uzun zaman geçmeden sektörde akaryakıtın yerini alacak gibi gözüküyor. Bunun yanı sıra otonom sürüş, gelişmiş radar sistemi, bağlantılılık, fren sistemleri ve yolcu konforuna yönelik yapılmış olan diğer yenilikler göz doldurucu nitelikteydi.
Dergimizin bu sayısında ayrıca servisçilerin bitmeyen sıkıntısı C Plakası konusuna değindik. Bu konuda hem sektörden görüş alırken aynı zamanda Ankara Servis Araçları İşletmecileri Servis Odası’na da konuyla ilgili değerlendirmelerini sorduk. Mevcut durum nasıl iyileştirilir, korsan taşımacılığın önüne nasıl geçilir, bu doğrultuda sektörün taleplerini değerlendirmek açısından ilgililerin görüşlerine sunuyoruz.
Bir diğer önemli konu da 3. Köprü olan Yavuz Sultan Selim köprüsünü otobüs firmalarının kullanmalarına ilişkin düzenleme. Firmalar güzergahın kendilerine hem ekonomik hem de yolcu beklentileri açısından sıkıntı yarattığı yönünde. Bu konuya ilişkin ilgili STK’lar ile devletin kurumlarına yaptıkları müracaatların sonuçlarını ileriki günlerde hep beraber takip edeceğiz.
Ve sektördeki diğer gelişmeler ve faaliyetler Dergimiz sayfalarında kendilerine yer buldu. Keyifli ve bilgilendirici bir sayı olmasını dileriz.
Bir sonraki sayıya kadar…
Hoşçakalın