GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
Keçiören Belediyesi 93 Yeni Ford Aracıyla Hizmete Devam Ediyor
Keçiören Belediyesi 93 Yeni Ford Aracıyla Hizmete Devam Ediyor
Ecel: Belediyelerden Gelen Talepler Finansman Bilgi Sistemi’ne Kaydediliyor
Ecel: Belediyelerden Gelen Talepler Finansman Bilgi Sistemi’ne Kaydediliyor
Krone With Vehicle Variety and New Management at Solutrans

Krone With Vehicle Variety and New Management at Solutrans

1 2 3 4 5 6
   
  Nuray PEKCAN [email protected]  
TAKOGRAF VE MUAFİYET
25 Eylül 2019 Çarşamba

Bu sayımızdaki dosya konumuz takograf. Uzun yıllardır araçlarda takılı olan bu cihaz, süreç içerisinde farklı teknolojilerle üretildikten sonra en son olarak AB mevzuatıyla uyum çerçevesinde dijital olarak kullanıma sunulmuş vaziyette. Ve artık 2019 yılı sonuna kadar herkes; ister ilk isterse ikinci el araca (1996 yılından sonra üretilmiş) sahip olsun araçlarında dijital takograf bulundurmak zorunda.

Bu cihaz temelde çalışma sürelerine yasaların belirlediği şekilde uyulmasını sağlayan, böylece trafik kazalarının temel sebeplerinden olan uykusuz araç kullanımının önüne geçmeyi hedefleyen sistemin başat unsuru.

Her ne kadar sektörün, özellikle yurtiçi taşıma yapanların henüz tam manasıyla benimseyemediği bir cihaz olsa da dijital takografın faydaları tartışılmaz. Bu tepkinin temel sebebi mevcut takografların dijital olanlarla değiştirilme zorunluğu; bunun kendilerine bir maliyetinin olması, ayrıca cihaz tarafından tespit edilen çalışma sürelerinin de şu anki taşıma fiyatları ile önemli ölçüde gelir kaybına sebebiyet vermesi. Ve son olarak da dinleme sürelerinde şoför arkadaşların dinlenip ihtiyaçlarını karşılayacak yapının (dinlenme tesisi, parklar vs. ) yetersiz olması.

Yukarıdaki detaylar ile ilgili tüm değerlendirmeler, konunun uzmanı ya da tarafı konumundaki en yetkili kişilerce yapılan görüşmeler şeklinde dosyamız içeriğini oluşturdu. Sanıyorum faydalanacaksınız.

Asıl benim üzerinde durmak istediğim konu muafiyetler.

Yasa diyor ki; il sınırları içinde çalışacağını taahhüt ve beyan eden araçların takograf bulundurma zorunluluğu yoktur. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu şehir içinde çalışacak araçların takograf takmasını zorunlu tutmuyor. Ancak Büyükşehir sınırlarının ilçeleri de kapsamasına yönelik düzenleme sonrasında, şehir merkezlerini kapsayan bu istisna, bütün ilçeleri de kapsar hale geldi. Bu nedenle şehir içi muafiyeti nedeniyle takograf takmayan önemli sayıda araç herhangi bir denetim olmadan çalışabiliyor.

İnsanın “nasıl yani?” diyesi geliyor. Nasıl yani? İl sınırları dediğimizde Antalya bir baştan bir başa 450 km eder. Bir araç Antalya Kaş arası kaza yapamaz mı? Bu araç bu mesafeyi aralıksız kaç saatte kat etmeli ya da arka arkaya kaç sefer yapmalı? Bunun bir önemi yok mu? Şehirlerarası yolda uykusuz, yorgun araç kullanma neticesinde meydana gelen kazalar, il sınırları içerisinde bir ilçeden diğerine ya da ilden ilçeye giderken olamaz mı? Cevap evet ise, bu muafiyet neden? Nasıl bir mantık işletilerek böyle bir muafiyet söz konusu edilmiş. Gerçekten anlamak mümkün değil!

Söz konusu muafiyetin kapsayacağı alan tekrar gözden geçirilmeli ve gerekli düzenleme yapılmalıdır görüşündeyim. Dosyamız içeriğinde bu duruma,  taraflarca da önemli ölçüde yer verildiğini göreceksiniz.

Dolu bir içerik yeni sayımız ile sizlerle…

Keyifli okumalar!


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
BELEDİYELER
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
MRV SİSTEMİ NEDİR?
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
logitrans, kamyonum, fuar, lojistik
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
sondakika
kamyoncu
bus
truck
Kamyon
şoför
lkw
kamyonum
türkiye