GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
Keçiören Belediyesi 93 Yeni Ford Aracıyla Hizmete Devam Ediyor
Keçiören Belediyesi 93 Yeni Ford Aracıyla Hizmete Devam Ediyor
Ecel: Belediyelerden Gelen Talepler Finansman Bilgi Sistemi’ne Kaydediliyor
Ecel: Belediyelerden Gelen Talepler Finansman Bilgi Sistemi’ne Kaydediliyor
Krone With Vehicle Variety and New Management at Solutrans

Krone With Vehicle Variety and New Management at Solutrans

1 2 3 4 5 6
   
  Nuray PEKCAN [email protected]  
RORO TAŞIMACILIĞINDAKİ SÜRECİN TÜRK NAKLİYESİNE ETKİSİ NE OLACAK?
10 Ocak 2019 Perşembe

CEVAP BEKLEYEN SORULAR

1994 yılında 48 Türk nakliyecisi bir araya gelerek, Türkiye’den Avrupa’ya (İtalya’nın Trieste Limanı’na), denizyoluyla yük taşımacılığı yapmak amacıyla UND Ro-Ro’yu kurar.

Bu oluşum yıllar içerisinde intermodal taşımacılık bağlamında birçok yeni girişimin de ilk adımı olur.

Amaç Avrupa karayolu hattı üzerinde yaşanan sıkıntıların nakliyecinin işlerini sekteye uğratmasının önüne geçebilmek için alternatif bir çözüm oluşturmaktır.

Ve yıllar içerisinde bu çözüm birçok açıdan uluslararası lojistik performansının artmasına da vesile olur.

Peki bugün gelinen noktada durum nedir?

Günümüzde Ro-Ro taşımacılığı % 76 oranında Türk limanları ile Avrupa limanları arasında gerçekleşiyor. Ancak bu derece önemli bir paya sahip olan güzergâh; zamanla yabancıların işletmesine devrolmuştur. UN Ro-Ro tamamen ticari bir oluşum olarak değerlendirilerek, yıllar içerisinde satışlarla birkaç kez el değiştirmesinin sonucunda bugün Danimarkalı bir şirketin (DFDS) işletmesinde faaliyet göstermektedir… Ve Türk nakliyecilerinin tercih edebileceği başka bir alternatif de (Çeşme-Trieste üzerinde çalışan Ulusoy Denizcilik dışında) yoktur! Ayrıca liman işletmelerinde de benzer bir süreç yaşanmaktadır.

Yine aynı yabancı firma (DFDS); Trieste, Lavrio ve Sete Limanlarına Ro Ro seferleri düzenleyen Ekol Lojistik ile bir anlaşma yaparak, ro ro seferleri ve Yalova Ro Ro Terminali’nin kullanımı hakkında söz sahibi olmuştur.

Yani özetle suyun başını artık tamamen yabancılar tutar oldu! Onlar ne derse o olur! Fiyat, güzergâh, süre, çalışma şekli bu tarafın elinde. Uymak zorunda mıyız, zorundayız. Çünkü başka bir alternatif maalesef yok!

Diğer taraftan Türk nakliyesinin içinde bulunduğu duruma baktığınızda; yaşanan ekonomik darboğazlar “Şunu devir edecek birilerini bulalım da kurtulalım” mantığını ön plana çıkarmaktadır. Bu da yabancı firmalara, “Batan geminin malları bunlar… Kapışın” dercesine büyük bir fırsatın ilk hediyeleridir. Büyük fırsat ise gelecekte lojistik manada gittikçe önemi artacak Türkiye’nin, sahip olduğu bu büyük potansiyeli kapma imkânıdır.

Sonuç olarak, ekonominin can simidi ihracat ve ihracat denince uluslararası nakliye… Firmalar, limanlar, gemiler sırasıyla yabancıların eline geçiyorsa gelecek için ne düşünmek gerekir. Cevap nedir?

Ekonominin dalgalı seyrettiği bu günlerde; doların istikrarsız durumu ve ithalata ilişkin taşımaların azalması nedeniyle uluslararası nakliyecinin dönüş yükü olmadan boş dönmek zorunda kaldığı da ayrıca bilinen bir gerçek.

Sektörün sivil toplum kuruluşu UND bu konuları nasıl değerlendiriyor? Üstlenmeyi düşündüğü, sektörün geleceği açısından, bir misyon var mıdır? Peki, Türk nakliyecisini korumak adına devlet bir görev üstlenir mi?

Yukarıda da bahsettiğim gibi bu konu gündemimizdeki en önemli konulardan biri. İlerleyen günlerde konuyu taraflarıyla daha detaylı irdelemeye devam edeceğiz.

Nakliye sektörünün her geçen gün kan kaybettiği bu günlerde ulusal değerlerin korunması adına herkesin elini bir miktar taşın altına sokması gerek diye düşünmekteyim. “Ben işimi hallediyim, günü kurtarayım” demek, gelecekte bizim de içimizde olduğumuz bir hüsranın ilk adımları olabilir.

Çok iyi düşünüp birlik ve beraberlik anlayışıyla konulara yaklaşmak gerekir diyorum.

Siz ne dersiniz?

 

 

 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
BELEDİYELER
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
MRV SİSTEMİ NEDİR?
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
logitrans, kamyonum, fuar, lojistik
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
news
kamyoncu
treyler
fahrer
kamyonum
lkw
dikkat
şoför
bus