Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
   
  Nuray PEKCAN nuraypekcan@kamyonum.com.tr  
Mallar Kendi mi Dolaşacak?
15 Şubat 2019 Cuma

Kara yolunda AB engelleri…  Vize sorunu… Geçiş ücretleri ve kotalar… Ro-Ro’da yaşanan sıkıntılar… Dönüş yükü eksikliği… Genel mali zorluklar… Ve daha niceleri. Peki, bu şartlarda ne yapsın bu işin erbapları, nasıl ayakta kalsın, nasıl ihracatçıya gerekli desteği sağlasın, nasıl ekonomik düzen içinde kendi omzuna yüklenmiş olan sorumlulukları layıkıyla yerine getirsin! Nasıl?

Bir süredir gelişen bizlerin de sık sık üzerinde durduğu ve dikkat çekmek istediğimiz bir durum var. Ve bildiğiniz üzere bu durum pek de bizlerin hayrına değil! Bir daha hatırlatalım; geçen sayıdan beridir dergimizde ve web sitemizde dile getirmeye çalıştığımız gibi, Ro-Ro işletmeleri sırasıyla yabancı şirketlere devroluyor. Liman işletmeleri de hakeza aynı şekilde. Ve maalesef nakliye firmaları da öyle!

Yani ekonominin temel taşı, hatta tüm temelini oluşturan ihracat ve ihracatın can damarı uluslararası nakliye çok yazık ki yabancı tekelinde ve uluslararası haksız, aynı zamanda da birbiriyle çelişen mevzuatların boyunduruğu altında can çekişiyor.

Ve bu durumu durdurmak hatta tersine çevirebilmek adına ne sektörün kendisi ne sektörü bir araya toplayan sivil toplum kuruluşları bu konuda yeterli aksiyonu sağlayamıyor! Ya da yapılanlar tam manasıyla çözüme ulaşmak adına yeterli olamıyor. (Bu arada Çetin Nuhoğlu Başkanlığındaki UND’nin AB nezdindeki bazı teşebbüsleri ve hukuki platformda gerçekleştirdiği çabalarının takdire değer nitelikte olduğunu da unutmamak gerekir.)

Örneğin Ro-Ro’yu ele alalım: Geçen gün devletin ilgili konudaki üst düzey bürokratlarından birine bu durumun altını çizerek sordum; “Devlet olarak çözüm için sizlerin yapacağı bir şey yok mu?” diye. Verdiği cevap şu oldu: “Biz doğrudan devlet olarak bir şey yapamayız. Ancak bazı konularda ve ilgili uygulamalarda onları destekleyecek düzeyde avantajlar sağlayabiliriz. Yeter ki onlar bu konudaki çabalarını ve dileklerini bize ifade etsinler, bir girişimde bulunsunlar.”

İlk iş, geçmişte yaşanan olumsuzlukları bir kenara bırakıp, tekrar bir araya gelerek Ro-Ro konusunda yeni bir girişim için şartları değerlendirmek olabilir. Yoksa Ro-Ro’daki Avrupa hattının kontrolünü tamamen ele almış yabancı firmanın; uygulamaya koyduğu her türlü şartı kabul etmekten başka bir yol kalmayacaktır! Ki maalesef bugün de yaşanan budur!

Bu konu gündemimizde olmaya devam edecek.

Ve tabii ki yukarıda da bahsettiğim gibi Gümrük Birliği mevzuatı ile çelişen AB uygulamaları. Gümrük Birliği’ne üye bir ülke olarak bize tanınan bazı hakları, ne yazık ki AB üyesi ülkeler tarafından tamamıyla kendi keyfi uygulamaları nedeniyle kullanamamaktayız. Karşımızda geçiş ücretleri ve kotalar büyük bir engel olarak duruyor. Ve tabii ki şoförlerimizin yaşadığı büyük sorun; vize! Ancak görüyoruz ki bazı olaylarda AB, kendi içinde farklı kurullarında kendisiyle çelişen kararlar da verebiliyor. Macaristan konusunda olduğu gibi. Bir taraftan Adalet Komisyonu ülkenin kendi iç uygulamaları deyip çekimser bir tavır sergilerken aynı konuda Adalet Divanı ilgili ülke aleyhine, Türkiye lehine bir karar verebiliyor. Yani genel manada söyleyecek olursak söz konusu birliklerin temel felsefesi, malların ülkeler arasında serbest dolaşımının sağlanması olmasına rağmen insan sormadan edemiyor: bu kadar kısıtlama ile bu mallar ülkeler arasında nasıl serbestçe dolaşacak? Yoksa mallar kendi kendine mi dolaşacak?

Yani özetle çözüm için ilgili konularda hem kendi aramızda hem de uluslararası platformda çok çalışmak ve mücadele etmek gerekiyor. Ama gördüğüm kadarıyla bunun ilk adımı da; tüm taraflar olarak birlik olmak, dayanışma ve özveri ile mücadele anlayışını benimsemekle atılabilir.


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR    Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
ÖMER TAŞDEMİR
20 Mart 2019 Çarşamba 10:41
elinize kalemenize sağlık
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%67 %33
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
kamyonum
dikkat
lkw
şoför
news
treyler
fahrer
haberler
türkiye