GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
ZES'in Elektrikli Şarj İstasyonları Türkiye Petrolleri'nde
ZES'in Elektrikli Şarj İstasyonları Türkiye Petrolleri'nde
Volvo Trucks, Teslimatlarıyla Büyüyor
Volvo Trucks, Teslimatlarıyla Büyüyor
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
   
  Nuray PEKCAN [email protected]  
“KOOPERATİFLERİ BİTİRMEYE ÇALIŞIYORLAR!”
11 Aralık 2019 Çarşamba

Öyle mi gerçekten? Bir kooperatif üyesi arkadaşımızın söylediği bu sözde gerçeklik payı var mı? Ya da bu arkadaşımız hangi nedenlerle bu kanıya kapılmış?

Kooperatif üyesi arkadaşlarımın bu cümle üzerine adeta isyan edercesine “hangi nedenlerle mi?” dediğini duyar gibiyim. Neden mi ararsın, eminim bir çırpıda onlarca neden sayabilirler bu kanıya varmalarına sebep olan.

Haksızlar mı, asla haksız değiller. O kadar çok problemle boğuşuyorlar ki ve bu problemlerin çözülmesi noktasında gerçek bir adım göremediklerinden haksızlar demek bir kez daha onlara haksızlık etmek olur kanaatindeyim.

Bakanlık verilerine baktığımız zaman bütün motorlu taşıyıcılar kooperatifleri yaklaşık 5000 adet. Ancak bu sayının içinde yolcu taşıma ile ilgili değişik alanlarda faaliyet gösteren kooperatifler de var. Biz konumuzla ilgili yük taşıyan kooperatiflere baktığımızda yaklaşık 500 adet kooperatifle karşılaşıyoruz.

Bu kooperatifler, üye ve taşıma kapasitelerine göre bir sıralamaya tabii tutulabilse de sahip oldukları belge açısından kapasitelerine denk düşen bir sınıflama yapmak mümkün değil. Bir bakıyorsunuz kooperatifin belgesi R1 bir başka kooperatifinki L1 hatta K1 belgesi ile faaliyet gösteren kooperatifler dahi var!

Bu ne demek derseniz; yaptıkları işin niteliği aynı olsa da sahip olunması açısından birçok farklı şartın söz konusu olduğu, fiyatları arasında dahi uçurumlar olan farklı belgelerle iş yapar durumdalar.

Bu kooperatifler özelinde bir belge olsaydı da mevzuatların yenilenmesi ya da uygulanması daha kolay olmaz mıydı? Bu adamlar da bir konuyu çözmek için bütün bir yönetmeliğe hâkim olmak durumunda kalmazlardı. Neyse bu şu anki durum açısından bir anlam ifade etmeyen bir tavsiye olabilir… Ben her zamanki gibi aklıma geleni söylüyorum o kadar!

Her şeyin ötesinde bu insanların yaptıkları işin önemine sanıyorum vakıfız. Bir taraftan hayatımızı sürdürebilmemiz bu taşımalar sayesinde oluyor. Diğer taraftan taşınan mallar ciddi ekonomik değer ifade ediyor. Ve son olarak da -ki en önemlisi- bu işi yapanın hem kendisi hem de diğer birçok insanın hayatına ve sağlığına doğrudan etkisi. Ancak maalesef ki, alınan düşük ücretler, yüksek maliyetler, asgari ihtiyaçları dahi karşılamaktan uzak diğer şartlar (konaklama ile dinlenme tesis ve alanlarının azlığı, mevcut alanların da taşımacıya kapalı olması vs.) ve ne yazık ki daha birçok olumsuz koşula rağmen bu önemli işi sürdüren camia ayakta kalmak için insanüstü bir gayret sarf ediyor. Ve işini yapmaya devam ediyor.

Ve tabii son noktada bu kadar önemli ve kutsal bir işi yaparken neden bu kadar sıkıntıyla başa çıkmak zorunda bırakıldıklarını anlayamadıklarından haklı olarak böyle düşünüyor; “kooperatifleri bitirmeye çalışıyorlar!”

Bu adamlar ne kadar dayanır sizce? Yarın öbür gün yabancı bir firma gelir, çok daha konforlu(!) ve garantili bir şekilde geniş bir hizmet ağı kurar ve bu işi yapmaya başlarsa şaşırmayın derim. Tabii bir de büyük taşıma ihalelerini kazandıklarını düşünürsek…!

Ben hep şunu söylüyorum ve söylemeye devam edeceğim; yakında uluslararası lojistik başta olmak üzere peyderpey bütün uluslararası taşıma modları ve alanları ile akabinde yurtiçi lojistik de dâhil olmak üzere, yabancı firmaların eline geçecek. Biz de onların yanında kendimize bir iş buluruz artık şansımız yaver giderse! Sadece kendimizi düşünmeyi bırakıp vatanı ve milleti düşünme noktasına geldiğimizde ve daha geniş bir açıdan olaylara bakabildiğimizde belki başka şeyler olur.

Neyse benden bu kadar… Söz kooperatiflerde.

http://www.kamyonum.com.tr/dergi.asp?t=1&sayi=170

 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
lkw
kamyonum
kamyoncu
şoför
sondakika
news
türkiye
haberler
src