Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
   
  Nuray PEKCAN nuraypekcan@kamyonum.com.tr  
Çözüm?
24 Ocak 2020 Cuma

Geçtiğimiz günlerde kamyoncunun isyanı ilk defa Türk kamuoyunda her zamankinden bir miktar daha farklı ses getirdi.  

Kamyoncular yolları kapattı; yurdun her köşesinde yaptıkları eylemlerle seslerini duyurmaya çalıştılar.

Ve duyurdular da.

En azından ilgili bakanlık nezdinde bir şeyler yapılması gerektiği konusunda bir motivasyon sağladılar.

Peki yaptıkları protestonun başlıkları nelerdi?

Ocak itibari ile başlamış olan takograf bulundurma zorunluluğu ve elde edilen verilerin oluşturulmuş merkeze dijital platformda aktarılması şartı ile U-ETDS uygulamasının başlamasına yapılan itiraz bu büyük tepkinin ana başlıkları oldu.

Bu uygulamaların, mevcut ekonomik şartlarda kamyoncuya çok daha büyük zorluklar getireceğini ve ayakta kalmakta fazlasıyla zorlanan bu kesimin artık tamamen iş yapamaz duruma geleceğini savunan camia ilk kez bu kadar organize bir şekilde tavrını ortaya koydu.

Peki sonuç?

Sonuç her zamanki gibi ve beklendiği şekilde erteleme oldu. İlk açıklama Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Twitter hesabından yapıldı ve takograf verilerinin ilgili birimlere aktarılması ile U-ETDS uygulaması Haziran ayına ertelendi. Sonrasında İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun açıklaması ile takograf takma mecburiyeti 10 Temmuz tarihine kadar uzatıldı. Ardından bu kez de Resmi Gazete’de yayınlanan duyuru ile U-ETDS kapsamında veri yükleme mecburiyeti 1 Ocak 2021 tarihine, sayısal takograf verilerinin ilgili birime gönderme zorunluluğu yurt içi taşıma yapanlar için 1 Ocak 2024 tarihine, yurt dışı taşıma yapanlar için 1 Ocak 2021 tarihine ertelendi.

Bu çözüm müdür? Sonuç olarak vatandaş 10 Temmuz tarihine kadar takografını taktırmak zorunda. Sonrasında dijital takograf yoksa aracında; ceza ödemek durumunda kalacak.

Peki bu erteleme süresince ne yapılacak ve kamyoncunun sesini yükselttiği konularda nasıl çözümler oluşturulacak?

Yani; bu adamlar sadece 4,5 saat araç kullanıp 45 dakika dinlenme ve bir tam gün içinde 9 saat maksimum çalışma ile para kazanamadıkların ı söylüyorlarsa bu altı aylık sürede ne yapılacak da bu adamlar para kazanır duruma gelecekler ve cihazın kullanımına karşı gösterdikleri direnç ortadan kalkacak?

Ya da 6 ay sonrasında 4,5 saat bittikten sonrasında 45 dakika dinlenebilmek için bulundukları yerde dinlenme tesisi yoksa ne şekilde ve nerede dinlenecek; bu ihtiyaca cevap verecek yerler bu süre içerisinde planlanacak ve yapılacak mı?

Ve tüm bunlarla bağlantılı olan; masraflarını bile karşılamakta zorluk çeken bu insanların senelerdir bağırarak talep ettikleri ton/km hayata geçirilecek mi?

İlgili konularda bilgi akışını daha sağlıklı ve verimli hale dönüştürecek kanallar oluşturulacak mı?

Bunlar yapılırsa ne ala!… Çünkü söz konusu uygulamalar aslında gerçekten bu camianın faydasına olan uygulamalar.

Takograf da U-ETDS de bu bağlamda değerlendirilmeli.

Evet hem can hem mal güvenliği için belli bir sürenin sonunda mutlaka ve mutlaka dinlenmek gerekir.

Sektörün tüm verilerinin kayıt altına alınması da kamyoncunun yaptığı iş esnasında mağdur olmaması açısından çok ciddi faydalar getirecek bir sistem.

Sorun bu uygulamalarda değil. Sorun altyapısal eksiklikler ve iletişim yetersizliğinde.

Vatandaşa kendinizi daha iyi anlatıp, uzun soluklu ve her iki tarafı da kollayacak bir programla bunları hayata geçirirseniz kimsenin bir itirazı olacağını sanmıyorum.

STK’lar, devlet ve bu camiaya hizmet eden sektörün diğer oyuncuları altyapısal eksiklikleri giderme konusuna birlikte el atarlarsa hem söz konusu eksikler giderilir, bunu yanı sıra para da kazanılır düşüncesindeyim.

Yanılıyor muyum?

Bu öneriler mantıklı değilse alternatif çözüm öneriniz ve planınız nedir?

Bunu bilmek birçok açıdan ortalığı daha ılımlı ve iletişime açık hala getirecektir.

Not1: Dergimiz yine; Türkiye’nin değişik bölgelerinde faaliyet gösteren kooperatiflerimizle yaptığımız yerinde söyleşilerin yanı sıra iki önemli markanın iki güçlü bayii olan Ford Trucks Kayseri bayii Metinler ve Mercedes-Benz Eskişehir bayii Birollar Otomotiv ile gerçekleştirdiğimiz yakın plan çalışmaları ile de oldukça zengin bir içeriğe sahip.

Not2: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığın’da gerçekleşen, altı genel müdür ve beş genel müdür yardımcısı kadrosunun iptali ile yerlerine Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürü, Denizcilik Genel Müdürü, Personel Genel Müdürü ve 15 denizcilik uzman kadrosunun oluşturulmasına ilişkin haberin detayını da sayfalarımızda bulacaksınız. Bu önemli gelişmeyi önümüzdeki günlerde değerlendireceğiz.

Kamyonum Dergisi 171. sayıyı okumak için tıklayınız;

http://www.kamyonum.com.tr/dergi.asp?t=1&sayi=171


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Seçimin Şifreleri
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
src
treyler
kamyoncu
haberler
Kamyon
fahrer
kamyonum
dikkat
lkw