Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
   
  Nuray PEKCAN nuraypekcan@kamyonum.com.tr  
​Veriler Ne Söylüyor?
17 Mayıs 2017 Çarşamba

Pazar analizini sağlıklı yapabilmek için her türlü faktörü göz önüne alıp, bu doğrultuda duruma ilişkin yorum getirmek ve gelecek için öngörüde bulunmak gerekir mutlaka…

Ancak bazen verilere bakınca üretici hangi parametleri dikkate alarak, yatırım ve üretim planlaması yapıyor, alıcı satın alma kararını neye göre erteliyor ya da öne çekiyor anlamak mümkün değil. Aslında her iki tarafı da tebrik etmek gerekir; “cesur” tavırlarından dolayı. Tahmin edilemeyen ve ön görülemeyen bir geleceğe rağmen adım atmaktan çekinmedikleri ve yollarına devam ettikleri için.

Sektörün içinde dolaşırken kafalardaki bu karmaşanın izlerini her kesimde görmek mümkün. Çoğu kişi pazarın geleceğine ilişkin net bir öngörüde bulunmaktan ciddi oranda imtina eder durumda. Ne olur ne olmaz tavrı yaygın. Umutları yitirmeden ama hayal alemine de dalmadan yoluna devam etmeye çalışıyor herkes.

Bu anlayış doğrultusunda yine de en iyi ürünü pazara sunma çabası ve satış performansını artırmaya yönelik faaliyetler hız kesmeden devam ediyor. Tüm üreticiler birbirleri ile yarış halinde daha mükemmel ürünleri alıcısıyla buluşturuyor.

Otobüs sektöründe üreticiler işletmeciye daha ekonomik ama çok daha konforlu ve güçlü araçları sunarken çoğu zaman satın alma kararını hızlandırmak ve öne çekmek için finansal desteklerini de esirgemiyorlar. Amaç kazan kazan oyununu hızlandırmak; pazara can katmak.

Gelelim verilerle ne demek istediğimi bir miktar daha netleştirmeye; yılın ilk 3 ayına baktığımızda, otobüs üretiminde % 10’luk, minibüs üretiminde % 191’lik ve midibüs üretiminde % 31’lik bir artış gözleniyor. Ancak Pazar verileri ise her üç grupta da azalmaya işaret etmekte. Minibüs % 21 azalmış, otobüs ise % 28 gerilemiş. İhracata baktığımızda ise minibüs segmentinde % 408’lik bir artış izlenirken midibüs % 15 ve otobüs ise % 1 azalmış! Ben ne olduğunu pek anlayamadım! Umarım bu veriler size bir şey ifade ediyordur. Bakalım belki de önümüzdeki dönemde elde edilen veriler geleceğe ilişkin net öngörüler geliştirmeye olanak sağlar.

Derleyip toparlarsak şöyle denilebilir mi acaba; ihracat işi sırtlamış, ihmal etmemek lazım. Ancak iç Pazarı da gözardı etmemek gerekiyor, ne olur ne olmaz! Her duruma ve her gelişmeye hazır vaziyeti korumalı ve beklenmedik talep artışlarına da- ki olursa çok güzel olur-, anında karşılık verilebilmeli. Ben böyle anladım. Yanlış ise düzeltin lütfen!

Her şart ve koşulda çalışmaya devam etmek gerekiyor. Ancak bunun yanı sıra belki daha makro düzeyde tüm planlar gözden geçirilip değişen ya da değişmesi beklenen taşıma sistemlerine yönelik yatırımlar yapılmalı, mevzuatlar hazırlanmalı, firmalar yönlendirilmeli, eğitilmeli. Bu sayede ekonomik ve verimli taşımanın zemini hazırlanmalı. Kısa mesafeli taşıma, intermodal taşıma ve diğer sistemler üzerine daha fazla kafa yorulmalı!
Bu sayılık da benden bu kadar!

Hareketli ve keyifli bir Pazar dileği ile hoşçakalın…


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR    Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
ekrem aydemir
22 Mayıs 2017 Pazartesi 20:39
herşey mükemmel
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%67 %33
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
dikkat
türkiye
Kamyon
news
truck
bus
kamyonum
sondakika
lkw