Bundan 10 yıl öncesi ile kıyasladığımızda bugünün hareket ve yaklaşımları ağır vasıta sektöründe nerelerden nerelere gelindiğinin en güzel göstergesi. “Kamyon” deyince şöyle bir durup düşünmek lazım! Bu tanım artık sadece yük taşıyan aracı değil; bu işi yaparken en yeni teknolojilerle donatılmış, performans, konfor ve güç birlikteliğini bünyesinde barındıran önemli cihazları temsil ediyor.
Ağır yol şartlarında, şantiyelerde, uzun yollarda performans sergileyen bu araçlar, kendilerine güncel sosyal yaşamın içinde de farklı mecralarda yer buluyorlar. Markaların araçlarına ilişkin kampanyaları, nasıl bir rekabet ve mücadelenin yaşandığının örneği olacak nitelikte. Kampanyalara baktığımızda hem donanıma ilişkin iddiaları; aynı zamanda insana yönelik yaklaşımları farklı temalarla görüyoruz. Araçlar kadar aracı kullananı da önemsiyor markalar.
Ve bu en doğrusu! İster aracın sahibi olsun ister olmasın, aracı kullanan en iyi tanıyandır bana göre de. Bu önemli sektör emekçilerinin hayatlarını tanımak ve anlamak; ihtiyaçlarına kulak vermek yapılan işin başarısına önemli katkı sağlayacaktır.
Sahada yaptığım çalışmalarda en etkili sözleri bana hep şoförler söylemiştir. Aracı yakından tanıyıp, onunla evinden çok zaman geçirirken her noktasını birebir yaşayan bu insanlar ne diyorsa dinlemek lazım. Onların ifadeleri o kadar yalın ve gerçek ki araca ilişkin en doğru değerlendirmeler onlarda. Bu nedenle bence şoförü dikkate alan kampanyalar her zaman çok daha başarılı olacaktır. Hem sizi dinledik ne istediğinizi biliyoruz demek için hem de siz bizim için her şeyden önemlisiniz mesajını vermek için.
Bu kampanyaların en güzellerinden biri de Ford Trucks’ın “Her Yükte Birlikte” kampanyası. Her detayı iyi planlanmış kampanyanın izleyiciye verdiği etki bence çok olumlu ve sıcak. Sanıyorum sektörün emektarları bu kampanyaya kulak vererek araca daha fazla konsantre olacaklardır.
Bu kampanya ile birlikte marka aynı zamanda sektörü, bayileri ve basını Antalya’da toplayarak yeni ürünlerine ilişkin tanıtım gerçekleştirdi. Detaylı ve aydınlatıcı sunumlar üst düzey yetkililer tarafından yapılırken, katılımcılar araçları kullanabilme olanağı da buldular. Bu kişilerden biri de bendim. İnşaat segmentindeki test aracını kullanırken – mesleği bu iş olanlar kadar olmasa da- zor şartlarındaki performansına birebir tanıklık ettim. Ben dahi en zor arazi şartlarında kolaylık, güç ve konforla bu aracı rahatlıkla kullanabildiysem eminim işin erbabı olanlar performanstan benden çok daha fazla memnun kalacaktır.
Sektör her geçen gün hızla gelişmekte; her marka özellikli araçlarını sürekli pazara sunuyorlar. Karar vermek güç gerçekten; çok iyi araştırmak ve değerlendirmek lazım. Tabii bu arada sahada performans gösteren satış ekiplerinin katkısını da yadsımamak gerek. Araçları en etkili ve doğru mesajlarla müşterisi ile buluşturan da onlar. Bu yoğun rekabet devam edecek! Bakalım ileriki günlerde daha neler göreceğiz. Biz sürprizlere, yeniliklere açığız ve bekliyoruz. Çünkü bu gelişen ve büyüyen bir pazarın göstergesi. Umut verici!
Biz de birlikte daha iyi günlere diyelim ve bu sayı için de son noktayı koyalım.
Hoşçakalın